[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 15:43

Even ego hoor...
Pff meiden, zo geschrokken vanochtend. Was met Djuun op buitenrit en was aan het draven in de berm en wat er nou gebeurde, glijer of misstap ofwat, maar van het een op het andere moment lagen we met zn tweeen op de straat. Moeder en stalgenoot schrokken zich rot, want dachten dat ik onder Djuun lag, maar was niet zo, want ik stond al en Djuun lag nog. Gelukkig stond ze snel op en zag in eerste instantie alleen wondje op dr borst, maar toen zag ik frontriem in 2en hangen en keek ik naar dr hoofd. Heel dr hoofd lag open. Arm dier!
Omgedraaid en naar huis gewandeld, ze leek buitenom dr hoofd niet echt ergens last van te hebben. Buigt ook gewoon links en rechts in (was zo bang voor een hersenschudding of iets aan dr nek) en gelukkig ook eetlust.
Plekjes behandeld, vanavond even terug voor check up, en wilgentakken in de wei voor natuurlijke pijnstilling. Hoop dat het allemaal erg meevalt. Maar wat voel ik me rot zeg...

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 16:02

Afbeelding

:D 67 stijlpunten in de B paarden, en wat heb ik heeeeerlijk gereden zeg :+: <3
zet zo het filmpje er op :D

Jeetje Siel dat is schrikken!!! Gelukkig valt de schade mee :(:) maar wat raar dat ze ineens onderuit schoof zeg! misschien inderdaad een misstapje gedaan, die paarden zijn af en toe zo handig he :+

Jes, wat fijn dat Mo weer door de APK heen is :Y)
Tildiz die showset is écht gaaf, die veertjes :+:
Shatan doet stoer voor de foto *D Wat steigert hij schattig, met die hangende beentjes :') :+:
Tieneke, lastig met de paarden zeg... Heeft hij die wondjes van de ezeltjes?
Eline wat ziet het er heerlijk en zonnig uit bij je ouders! Hoop dat je het naar je zin hebt gehad :D

Joyce, hoe was het op show gegaan? :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 18:59

Jaa dat is zeker schrikken Siel.
Vooral omdat je niet van binnen kan kijken bij een lelijke val.

Hopelijk trekt alles snel bij.
Ze zal best morgen stram zijn.

Tam netjes hoor :)

Ik heb vandaag gelongeerd.
Nu vond ik de kaptoom minder fijn.
Ding draaide steeds...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 20:07

Super zeg Tam!

Jes, ik vind kaptoom ook niets met longeren. Ehh.. Djuun vind hem voornamelijk verschrikkelijk!

Even update. Djuun stond er vanavond stuk helderder bij. Liep fris mee uit de wei, wondjes waren bijna helemaal dicht, plek op borst was wat dik, dus extra gekoeld en weer klei erop.
Even laten inbuigen en deed ze zoals vanouds, dus dat was ook een opluchting. En stukje gewandeld en paar passen draf en ze liep ook rad!
Dus al met al hoop ik dat het bij dit oppervlakkige blijft!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 20:25

Inderdaad schrikken zeg Siel. Ze zal morgen wel enorme spierpijn hebben....

Super Tam, gave foto!

Kaptoom vind ik zelf ook niet fijn. Alleen het Rambo hoofdstel blijft netjes op z'n plek liggen als ik hem als kaptoom gebruik. Dayem was vandaag lekker aan het sjouwen aan de longe. Morgen weer dressuurles (onze favo bezigheid :+ ), hoop dat ie dan ook zo lekker gaat.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 20:25

Mo vind het ook niks :+
kijkt er net niet scheel naar boven naar:p

gelukkig loopt Djuun gewoon rad enzo...die klunzen kunnen rare smakkers maken...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 20:52

Oh goed te horen dat het lijkt mee te vallen met Djuun! Is ff schrikken om zo met paard en al te vallen. Op de een of andere manier heb ik daar afgelopen 5 jaar ook nogal pech mee, heb op beide knieën de littekens staan. :(
Lijkt ook vaak erger dan t is met oppervlakkige wondjes.

Kaptoom vind ik idd vanwege het schuiven ook niet zo fijn om mee te longeren. Gebruik dan liever gewoon touwhalster evt in combi met hoofdstel of gewoon los.
Kaptoom gebruik ik alleen met rechtrichten aan de hand, dan is ie wel fijn al schuift ie dan ook wat.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:22

Ik hoop dat ze in de wei wat in beweging kan blijven, zodat ze niet te stijf wordt. Was iig al heel blij te zien dat ze goed deed inbuigen beiden kanten op (doen we dagelijks met een snoepje, dus dat trucje kent ze goed). Was echt het meest bang voor een hersenschudding of rare klap op dr nek (omdat ze echt op dr kop is gevallen).

Dan heb ik het er goed vanaf gebracht, Yildiz! Heb grote blauwe plek op mn heup (die doet niet eens zo zeer), schaafwondje elleboog en hand en mn been is stijf en gek genoeg kreeg ik vanmiddag opeens last van mn rib(ben), maar meer als spierpijn is het niet. En maakte me ook meer zorgen om Djuun dan om mezelf.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:31

Voor de geïnteresseerden.
Dr plekken op dr hoofd:
https://lh5.googleusercontent.com/-5zLs ... -06-14+-+2

Plek borst
https://lh6.googleusercontent.com/-EDnM ... -06-14+-+1

Zo zag het er vanavond uit (groene leem ingedroogd)
https://lh6.googleusercontent.com/-uHbQ ... -06-14+-+6

Borst wat dik
https://lh4.googleusercontent.com/-hLT4 ... -06-14+-+3

En met klei gooien (mevr was het er niet mee eens dat we er weer bij in de buurt kwamen, geef dr eens ongelijk) en weer terug de wei op
https://lh5.googleusercontent.com/-Ct-M ... -06-14+-+7

Gek genoeg zag deze plek er het vervelendst uit en daar mocht ik natuurlijk wel gewoon aankomen
https://lh5.googleusercontent.com/-wk_b ... -06-14+-+4

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:45

Oei, de hoofd ligt lelijk open zeg :( Lekker smeren met mesitran, echt wonder zalf!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:51

Plekken waren vanavond op dr hoofd gelukkig bijna helemaal dich, zag er niet ontstoken uit en zwelling (plek net onder voorpluk was opgezwollen vanochtend) was gelukkig stuk minder. Dus hoop dat het erg meevalt en voornamelijk oppervlakkig is!
Wel vrees ik dat ze de komende tijd erg panisch blijft met smeren. Ze vindt aan dr hoofd zitten al niet zo'n feestje, maar na vandaag er natuurlijk niet beter op geworden :=
Gelukkig maakt een bak vers geplukte klaver veel goed :(:)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:13

Hoop het ook voor jullie :(:)

Gister trouwens nog lekker naar het strand gewandeld en de zee in geweest. Brr, was toch nog best fris! Uiteindelijk stond ie tot halverwege z'n buik erin, hij had er wel lol in met dat snorkelen :+

Deze is leuk, die kop :P

Afbeelding

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:20

Hij kijkt er wel dolgelukkig bij zeg :+ :')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:31

Ai Siel, dat ziet er niet mooi uit zeg! :(:) Arme Djuun! Wel fijn dat de zwelling weg trekt. En jij zal nog wel goed spierpijn hebben ja, take it easy!
Nicky dat ziet er lekker relaxed uit zeg, Dayem moet nog wel leren zijn happyface op te zetten voor de camera :))

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:38

Oh arme Djuun :(:) , hopelijk genezen de wondjes vlug en heeft ze er niet te veel last van!
Nicky wat gaaf! Ik hoop ooit ook eens met mijn paardjes naar het strand te kunnen :).

Ik ben vandaag even naar de show in Brugge geweest :). Had heel de nacht moeten overgeven en mijn bloeddruk was deze ochtend weer veel te hoog, dus mijn vriend hield me liever thuis :p. Maar ik heb mijn zin gekregen :') ik moest en zou naar Brugge gaan vandaag :D. Helaas wel in de rolstoel, want kon onmogelijk op mijn benen staan :(. Maar ah, beter dat dan niks :), zo was ik toch eens even buiten :).
En ik heb mijn beste vriendin kunnen overtuigen om een kei gaaf showhalster en borsttuig bij Amy te kopen :D (dat ik ook eens mag gebruiken voor fotoshoot met Shatan *\o/* ). Als ik kon had ik ook weer enkele halsters gekocht want ze had zulke mooie bij :D, maar helaas had mijn vriend het geld bij -O- dus (voorlopig :D) nog geen showhalster er bij :(.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:43

Dat zijn inderdaad lelijke plekken zeg bij Djuun

En inderdaad ben je er zelf ook nog goed vanaf gebracht.

Heb ook dat bit tussen stukje van Barefoot.
Eens die proberen die schijnt druk te verdelen.

Touwhalster er bij is ook n idee.
Heb er een gekregen maar wist nooit wat ik er mee moest doen :p

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:48

Leuk Maaike, toch even er tussenuit :)

Touwhalsters zijn ideaal Jessica :j Bij ons op stal heeft elk paard ongeveer een touwhalster, makkelijke dingen en ook fijn als je met meerdere paarden moet lopen naar een wei ofzo. Niet allemaal aparte halsters pakken, maar gewoon een paar die bij de meeste paarden past :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:09

Zo van de foto ziet t er allemaal heel oppervlakkig uit, niet fraai, maar over paar weekjes zie je er niks meer van. Komt goed!

Haha, nou... Heb je weer een praktisch stukkie harnachement erbij Jessica!
Vind touwhalster ideaal voor longeren, grondwerken, in hand trail maar niet voor academisch rechtrichten, daar is de kaptoom dan weer fijn voor. Tis vrij scherp halster dus nooit eraan vastzetten!

Heeeeerlijk Nicky! Wil ook echt echt heel binnenkort eens gaan zwemmen met Nour. Heb vrijdag, na twee weken niks, weer klein ritje met m gemaakt. Heerlijk in t avondzonnetje! En bravebier: stal uit, zadel erop en hoppa vamos de weg op! Geweldig toch? :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:12

Wanneer kom je langs dan Yildiz? :D Gaan we samen ritje maken en zwemmen :))

Lekker er even uit geweest Maaike. Ze hadden goed weer voor show uitgekozen zeg!

Weten jullie dit? Dayem heeft een raar plekje op z'n borst. Ik vermoed een steek van een beest maar het ziet er heel ranzig uit. Haren waren hard van opgedroogd vocht en toen ik dat eraf trok kwam er een soort veel te rijpe witte puist onder vandaan. Moest me inhouden om hem niet uit te knijpen zeg maar :P Zal het toch een beest zijn?

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:14

Ja Nicky het was echt zo een warm weer! Ik had het niet verwacht want deze ochtend was het hier aan het regenen en redelijk donker toen we thuis vertrokken. Maar tegen dat we aankwamen op show scheen de zon :D. Ik moet eigenlijk zoveel mogelijk zon vermijden met mijn medicatie... Maar er was deze voormiddag geen schaduw daar, dus helaas heel erg verbrand en misselijk, maar ach dat heb ik er voor over :D.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:15

Leuk Nicky! Ik ga eerst ff oefenen bij ons in de roeivijver haha maar jee, misschien wel kei leuk idee keertje in de vakantie? Hoe lang rij ik erop vanuit Drunen?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:16

Zo begon het hier ook inderdaad. Ai auw.... wel voorzichtig zijn hoor met jezelf :(:)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:18

Het is wel een stukkie tuffen hoor. Den Bosch ligt dat vlakbij toch? Met de auto is dat 1,5 uur.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:19

Wonen jullie bij elkaar in de buurt, Nicky en Yildiz?

Maaike, voorzichtig zijn met verbranden! Volgende keer een parasolletje mee nemen :P

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:20

Ja das om de hoek. Blegh, das wel heel lang voor m'n gup. Misschien volgend seizoen? Als ie net wat ouder is?