[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 09:35

Even ego post,straks lezen
Afbeelding
Ik heb er een nieuwe pony bij _O-
Hekken open gezet nu weer veilig in het bos.
Weet nu ook wie de emmers s'nachts leeg drinkt

lilskie

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 09:43

Nicky: Ik woon zelf in Purmerend. Princesa heeft bij mij om de hoek gestaan omdat ik in het landelijke deel woon. Maar hier werd haar eten vergeten en was de bak echt erbarmelijk. Toen ik Princesa kocht studeerde ik af en had ik direct een baan van even ruwweg 45/50 uur per week. Een doe-het-zelf-stal zie ik gewoon niet zitten. Dus begon mijn zoektocht en ik eindigde al snel bij Stal Maarse in de Middenbeemster (kwartiertje rijden) omdat zij gewoon veel ervaring met AV's hebben. Het kost wat, maar ze staat hier wel lekker. Ik zie de winter gewoon als een seizoen waar we "even" doorheen moeten. Maar het liefst zou ik een paddock willen voor haar. Voor een paar uurtjes, want Princesa is niet bepaald een buitenpaard.. Maar als ze er in ieder geval even uitkomt in de binnenbak overdag, ben ik redelijk tevreden. Het zijn de dagen als vandaag, de zon schijnt, paard hoort gewoon frisse lucht in te ademen nu..

Yashilha: wat leuk, een geit :)!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 09:45

Jeetje wat een hoop gedoe met stalling..
Hier in de regio ken ik eigenlijk weinig stallen waar ze de winter binnen staan... een paar, maar daar staan ze ook in de zomer bijna altijd binnen.
Ze gaan hier overdag gewoon lekker naar buiten in paddocks, enige nadeel is dat de ruimte beperkt is maar goed, je moet altijd ergens wel op inleveren. Ben al lang blij dat ze met persoonlijke aandacht staan. Umoyax niet te lang buiten bijvoorbeeld en met regen lekker naar binnen:)

Ohh wat schattig! Bambi!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:12

Hier staan er vrijwel geen paarden op het weiland in de winter ivm de kleigrond. Maar ik ben heel blij met onze uitloopstal en het feit dat Djuun elke dag met dr vriendje(s) in de bak wordt gezet voor een tijdje :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:18

aaaaw die foto van Djuun <3 ze doet me weer zo aan Setel denken he!

Topic van Noahtje ga ik nu bekijken!
stalbenen weet ik helaas niks over -O-

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:28

Hier gaan ze trouwens in de winter het land p als het vriest :j

Amy, wees er blij mee dat er bij jouw bijna geen stal te vinden is waar ze niet buiten komen.. Weet dat het hier in Utrecht echt drama is!!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:39

ik ben gewoon heel blij dat ik dat zelf mag bepalen :Y) Hier komen ze dus gewoon minimaal 8 uur per dag op de weide in de wintermaanden, in de zomer gem. 14 uur. Maar in deze regio komt het meeste wel in de winter buiten.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:42

En ik ben dolblij dat mijne altijd 24/7 buiten zijn. Moet er niet aan denken dat het een dag zo zal zijn dat ik dat niet meer heb :oo

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:43

De weides in de buurt van de kust zijn ook wel langer droog dan bij ons in de Beemster. Dat is kleigrond en is nu spiegelglad. Bij ons staan de paarden ook in de paddock en of in de molen. Ik heb het geluk dat ik alle vakanties naar Belgie ga met de paarden. Daar kunnen ze ook gewoon op de wei. Die van mij zijn pietlutten en houden niet van moddervoeten en regen. Ze willen dan meteen naar binnen. Er zijn hier wel stallen waar ze de hele dag naar buiten kunnen, maar dan is de stal zelf weer bagger, stro te weinig, rare voertijden e.d. In deze omgeving zie je al bijna geen paarden meer o pde wei, behalve kuddes jaarlingen.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:44

lilskie schreef:
Morning :). Alle paarden in de lappenmand, echt niet leuk! Ik klop even af, Princesa heeft al een tijdje geen onverklaarbare sneeën en bulten gehad.

Wat ligt Djuun er heerlijk relaxed bij. Mooi en lief koppie :).

Qua stalling in de winter. Ik vind het altijd moeilijk om hierover mee te praten. Omdat ik er niet helemaal achter sta hoe dat bij mij op stal geregeld is. In principe blijven de paarden bij ons vanaf eind oktober tot maart gewoon binnen. Onderling regel ik wel dat Ses lekker in de bak komt. En ze gaat in de stapmolen. Maar ik blijf dit een heel lastig ding vinden dat binnen staan... Ik zou haar liever een aantal uur in een paddock hebben. Gelukkig ben ik in de weekenden wel gewoon zelf in de gelegenheid haar in een van de longeerkralen buiten te zetten. Alleen is Ses niet een paard dat lekker in haar eentje staat. Dus moet er weer iemand zijn die het niet erg vind dat zijn of haar paard buiten komt. Kortom..lastig. Alleen heb ik tot op heden geen stal gevonden die helemaal aansluit bij mijn eisenpakket. Ook al is het qua budget niet echt een probleem, maar ik wil gewoon graag een binnenbak, een stapmolen, ruime stallen, goed voer EN paddocks.. Is in mijn regio niet te vinden..

Dat heb ik dus precies hetzelfde..

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:49

Lastig hoor, ik ken het probleem in de randstad al moet ik wel zeggen dat de stallen hier in de buurt wel zorgen dat de paarden 's winters ook buiten komen. Moyo en Jas staan nu ook in onze gemengde kudde (van jong tot oud, merries en ruinen) en dat doet hun erg goed! Moyo is af en toe veel te brutaal en wordt goed op zn plek gezet en Jas is heel onderdanig maar zag ik gisteren al lekker kroelen met de merrie van mn vriendin. Ben blij dat het zo kan, maar anders zou ik ook zeker een stal kiezen waar ze ook lekker naar buiten kunnen met vriendjes (hoewel ik begrijp dat het lastig is hoor Lilian)

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:08

Jeanette: ben je er vanmiddag met vrijspringen? Ik probeer er rond half 5 te zijn.. Ligt een beetje aan de drukte op kantoor. Ben benieuwd :).

Iloon: ik vind het heel moeilijk, begrijp me niet verkeerd. Ik vind sociaal contact tussen paarden heel belangrijk. Zo rond januari krijg ik een schuldgevoel richting Princesa. Dan wil ik ook liever niet rijden, omdat ik niet wil dat ze alleen voor werk haar stal uitkomt. Maar ik probeer onderling met stalgenoten toch zoveel mogelijk te regelen..

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:16

Ik begrijp het helemaal, het is ook gewoon lastig (wij hebben de paarden aan huis, vandaar dat het voor ons wel makkelijk is) Ik begrijp ook je schuldgevoel, maar je doet wat je kunt toch? Zeker als de stal toch verder aan jouw eisen voldoet, dit is gewoon een lastig punt in de regio.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:25

Ook hier even blij bericht: vandaag is Ely 200 dagen drachtig *\o/*

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:26

Gefeliciteerd!! Dat komt wel dicht bij dan! :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:27

Dat begint al aardig op te schieten *\o/*

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:29

Dat gaat snel!!!! *\o/*

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:06

Annika ik zei het al in DB-huiskamer maar echt een mooie mijlpaal al! :))

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:17

Ja ik kom vanmiddag vrijspringen met Azim. Probeer er rond half vijf te zijn.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:18

Och, het ''goed doen'' blijft toch moeilijk, zeker in de paardenwereld waar iedereen weer een andere mening heeft.... Het verschilt ook zo per paard wat nou ''goed'' is... Zo lang het paard happy is, is het toch goed? :)
Hier staan ze trouwens ook bijna nergens meer op de wei hoor, alles in paddocks.. Persoonlijk ben ik ook helemaal niet zo'n weide-fanaat.. Ruime paddock met lekker hooi is iig altijd droog. Ik heb door de jaren heen al meer dan eens tot aan mn kuiten in de blub gestaan in een wei :') Doe mij dan maar een zandpaddock :=

Ohh wat een mooie mijlpaal! *\o/*

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:28

Heeft Ely al een dikke buik trouwens?

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:32

set_elkol schreef:
Heeft Ely al een dikke buik trouwens?

Ja :D
Ely is heel kort gebouwd, dus ze kan de baby niet echt verbergen.
Als ik erachter sta, steekt het naar de zijkanten uit en ze begint ook echt een bol buikje te krijgen.
Ik zal kijken of ik vanmiddag (aangezien het nu eindelijk eens niet regent) foto's kan maken!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:33

Jaaa foto's zou ik heel leuk vinden! Hier in het Noorden is he gister en vandaag droog zo heerlijk.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:43

Annikab schreef:
Ook hier even blij bericht: vandaag is Ely 200 dagen drachtig *\o/*
Super leuk! Heb je een foto van de hengst?

Ik vond dat Lady wat energie kwijt moest maar longeren ging echt niet in de wei... Een en al plassen dus ik dacht ik gooi haar even in de wei en jaag haar een beetje op want ze stond echt op ontploffen (en dat was te merken!) Resultaat was paard onder de modder door het gebok en ik languit in de modder :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:59

Gefelie met Ely dr 200 dagen dracht *\o/*
Ben benieuwd naar foto's!

Ik zou mn paard ook het liefst 24/7 buiten hebben, met schuilmogelijkheid. Maar dat is hier echt niet te doen. Maar ben heeel tevreden al met een uitloopstalletje!