Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JKiya

Re: Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:36

Ik ken dat blad eigenlijk niet, is dat ook in Nl te koop? Want jij woont toch in NL? Nooit zien liggen bij grotere boekhandels maar ik ga anders vanmiddag even kijken Knipoog
Ik ga nu foto's maken!

Edit: ok de goede camera is op vakantie mee en komt morgen pas terug. Daarom geen goede foto's want ik kan niet inzoomen. Je ziet dus niet hoe ik bijvoorbeeld die klosjes heb vast gemaakt. Ze zitten vast met een kettingsluiting dus als je het eraf haalt zie je alleen dat kleine lusje nog zitten. De sliertjes van kralen aan de neusriem zitten tussen de twee soorten band in gestikt dus daar zie je verder niets van. Ik zal binnenkort even foto's maken van de klosjes bevestiging net als van het halster op Kiya.

De foto's zijn niet zo duidelijk maar even voor het beeld:

http://farm3.static.flickr.com/2013/240 ... 24bfcf.jpg
Het hele halster

http://farm3.static.flickr.com/2287/240 ... b9c69c.jpg
Het halster van opzij

http://farm3.static.flickr.com/2092/240 ... 5526c2.jpg
Bevestiging en afwerking aan de achterzijde, dus niets omgeslagen

http://farm3.static.flickr.com/2336/240 ... 46bf7e.jpg
Zo ziet de bevestiging er aan de voorkant uit

Ik hoor graag wat jullie er van vinden en ook tips voor verbetering en opmerkingen over de afwerking zijn altijd welkom.

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 13:24

ziet er ontzettend gaaf uit jalenka! mooie afwerking ook Pling top OK dan! nou nog fotos te paard Cool geen opmerking over de afwerking! hoe zit dat eigenlijk bij die foto waar je neer hebt gezet niets omgeslagen, kom daar nl niet helemaal uit.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 13:38

Bedankt voor je leuke reactie! Ben er zelf heel blij mee. Gister hebben we het nog eens gepast en het zit heel mooi, de kleuren komen ook mooi tot zijn recht bij de voskleur van Kiya.
Ik heb het nylon op de juiste maat geknipt en toen gebrand tegen het rafelen. Het goudband heb ik iets langer gelaten, de uiteindes omgestikt tegen het rafelen. Dat goudband heb ik om de ring heen vastgemaakt en het nylon daar tegen aan. Het goudband is dus ongeveer 1 cm om de ring heen geslagen en het nylon ligt er strak tegen aan. Dus de twee soorten band zijn op dat stuk niet recht op elkaar genaaid en dan samen omgeslagen. Ik kan het verder niet zo goed uitleggen. Mijn moeder kwam met deze manier van afwerken en ik vind het wel mooi geworden. Ik kan er wel een tekening of fotoreeks van maken bij het volgende halster, want echt duidelijk is het zo volgens mij niet Knipoog

Irajj_Mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 14:02

mooi zeg!!
ik ben niet echt meer zo bezig anwege school maar in de meivakantie ga ik weer verder!:D

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 14:44

die afwerking is niet alleen mooi, maar ook sterk! heb je het daaronder genaaid?
ik moet ook nog steeds met mijn andere halster, maar op dit moment nemen andere dingen even te veel tijd in beslag. zo'n band is ideaal, het maakt het steviger, maar je kunt het halster ook goed schoonmaken met al die haren Knipoog
vind hem ontzettend gaaf jalenka!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 15:55

Ziet er heel mooi en netjes uit Jalenka! Lachen

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 17:16

prachtig Jalenka ! ben heel benieuwd naar een foto van Kiya's hoofdje hierin.
En qua afwerking, super zeg !

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 20:16

Bedankt voor de leuke reacties! Het is zeker een stuk steviger dan het halster van macramee. Daar had ik katoenband achter genaaid voor de afwerking maar dat is heel slap en bewegelijk en dat zat ook niet plat op Kiya's hoofd. Ik heb de twee soorten band aan elkaar gestikt met de hand, alleen omdat het met zwarte garen is gedaan zie je daar niks van bij het nylon. Ik had eerst de neusriem wel omgeslagen en dan twee soorten band op elkaar, maar toen kwam mijn moeder dus met dit idee. Voor mijn volgende halster zal ik het eens op de foto zetten! De neusriem was te kort dus een nieuwe gemaakt en toen wel zo bevestigt.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 21:49

Oke! Ik ben benieuwd hoe het in zijn werk gaat, lijkt me leuk om te leren, want ik ben nu zelf ook bezig met een Nylonhalster Lachen

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 22:29

Bonjoy schreef:
JaneJansen schreef:
dat plaatje is van de arabische hengst: AR Sivmayall

Ik dacht hem ook al te herkennen Lachen Er zijn nog wel meer foto's van Sivmayall met dat pakkie aan Lachen

Pling Pling Knipoog Vingers aflikken

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:21

Netjes hoor jalenka !!! is heel mooi geworden Knipoog

CAp is idd wel in NL te koop Knipoog

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:30

nou jalenka, dat is echt al zeer mooi geworden! ik vind de kleuren trouwens ook prachtig!
ik post ook nog even enkele fototjes. de eerste die moest ik er gewoon opzetten, sorry, ik weet dat het niet om paarden gaat, maar ik was dus onlangs op de dierenbeurs en ik heb me suf gezocht achter een goedkope, doch mooie halsband voor m'n hond, bobien. ik vond hem niet, dus ik heb er zelf eentje gemaakt, op dezelfde manier van de halsters Vork
over de tweede foto heb ik een vraagje.. ik zocht naar afbeeldingen van zelfgemaakte arabische kopstukken, en op een puur arabische site stond die foto onder de rubriek kopstukken. nu vraag ik me af hoe ze dat hebben gevlachten dat touw, en is dat niet te simpel? lijkt me niet erg handig om dat op een paardenhoofd te houden Haha!
dan de andere foto's zijn van mijn laatste halster dus (van onze sivmayall met z'n mooi pakkie). ik ben ondertussen dan ook maar al aan het borststuk begonnen.. ik heb al veel aanvragen gehad voor een halster of kopstuk te mogen kopen. best wel leuk, zo kan ik een centje bijverdienen en eens goed sparen voor een eigen paardje Knipoog
hier dus de foto's:
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=3QJCQCCG
mijn hondje met haar halsbandje aan Pling
http://arabianstack.com/zcard/index.php ... age&pID=15
dit is het (volgens mij) rare kopstuk
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=INFIPUCY
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=8PNNRD4U
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=ZC6YNGXV
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=NXOASNHB
ziezo dit zijn de foto's. de neusriem zit nogal hoog, maar voor een kleiner paardje gaat dat best(was nogal een joekel die we hebben uitgekozen Haha!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:45

Mooi halster Noémi! Hij is inderdaad wel een beetje te klein voor dat paard Tong uitsteken

Ik kan nu niet verder aan m'n halster. Ik heb in totaal op 1 hand 9 blaren, van het werken (in de kassen). Ik heb op mijn duim 5 blaren, waarvan 2 tijdens het werken al helemaal kapot geschuurd en open zijn gegaan Nagelbijten / Gniffelen Dus nu lijkt het of mijn duim een vreemd aangroeisel heeft Huilen van het lachen En op m'n wijsvinger zit een blaar, op mijn middelvinger een kapotte opengeknalde (bloedde ook), en op mijn ringvinger is het vel er voor een deel af. Heb nu dus een handje waar ik niks mee kan Huilen van het lachen

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:49

joyce toch!! verzorg je maar goed dat het snel geneest! e, bedankt voor je compliment!:) ik ben al bezig met de neusriem wat lager te zetten, anders gaat het er toch niet op trekken hé:)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:51

Haha inderdaad. Ik baal wel dat ik dat nu heb voor de werkweek van London, en ik kan niet met mijn halster verder, terwijl ik juist zo graag verder wil, omdat ik zo'n leuk ideetje in mijn hoofd heb! Normaal heb ik de handen nooit zo kapot van het werk, maar de potjes van de planten waren knoerhard (We moeten er stokken in zetten). Maargoed, word je hard van zullen we maar zeggen ROFL

Ik heb vanmiddag in Emmen nog wel een paar leuke showhalster versiersels gezien Lachen Maargoed, ik ben de winkel vergeten wáár dat was, hóe slim ROFL

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 19:52

geniaal zoals ze zeggen hé Haha! wat zou je willen doen voor je nieuwe halster toch? kom op vertel Tong uitsteken

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 20:23

Hij word gemaakt van Nylonband Lachen Daarover heen doe ik een glimmend zwart stofje, en dan met die touwtjes/lusjes versiering. Ik kan er zo geen plaatje van vinden, helaas. Aan de neusriem komen kralen. (Zwart en goud waarschijnlijk) Lachen Dat is mijn planning tot nu toe Lachen

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 20:51

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 22:30

wauw dies egt mooii Haha!

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 23:55

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:37

Ik denk dat degenen die hier in dit topic te vinden zijn, wel creabea zijn om het zelf te maken.. Knipoog

"Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2"

Jalenka en Zoralena: mooie halsters! Ja
Ik vind het een hele slimme aanpak van het bevestigen! Misschien moet ik het ook maar eens op de proef stellen bij een volgend halster.. Maar ik weet niet of het bij wol wel zo goed werkt..

Zoralena, ondanks dat je halster ietwat te klein is, of dat de neusriem iets te hoog zit, vind ik dat je een heel mooi halster hebt gemaakt! Mooie kleuren combinatie!

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:30

hoi jenn, bedankt voor je compliment Knipoog dat het een mooie kleurencombinatie is moet je maar eens vertellen aan diegene die het pakje van sivmayall ontworp Tong uitsteken
kyralovertje, hoe zijn die lsuitingen erdan uit aan het bit en de ringen waar de neusriem komt?
lijkt me raar dat je het tegelijk als kopstuk en als showhalster kan gebruiken Bloos
groetjes!!

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 09:44

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:43

hoi melanie! dat zijn inderdaad zeer mooie halsters en ik kan maar niet uitvissen hoe die ringen in elkaar zitten?? dat het gewone sleutelhangers zijn, waar je parels tussen klemt, kan denk ik niet, want daar lijkt het hier niet op Tong uitsteken
in alle geval, blijf zo verder doen, echt mooi werk!
aan al de anderen: waarom is het hier zo stillekes..? Haha!

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:49

Hey! Joyce is op werkweek naar Londen, daar zal het van komen. (Dé kletskous .. Lips are sealed )

En eigenlijk heb ik ook niet zoveel te melden, aangezien ik bedolven ben onder het huiswerk... Verdrietig
Maar morgen ben ik lekker om 12 uur vrij, dus dan zal ik wel aardig wat tijd over hebben ..
Dus dan wordt er weer een beetje werk verricht .. Lachen

Melanie, je halsters zijn écht heel mooi! Maar ik verwonder me steeds over die kralen.
Ik weet niet waarop je die kralen hebt gemaakt, maar het ziet er wel aardig stevig uit!
Vertel ons je geheim.. Duivel