[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JustOneBiteJarig

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 21:06

Katja en Lisa beide heel veel sterkte gewenst alvast met het verhuizen van de mupkes! Zal even slikken worden! Maar gelukkig weten jullie waar jullie het voor doen :D

Thanks allemaal voor de complimenten ben blij met m'n knappe knollies. Binnenkort ook een paar weekjes afscheid nemen van Vegas hij gaat dan in training om de puntjes op de i te zetten voor houten.
Maar gelukkig komt hij daarna weer terug! :D
Oh en zoals eerder gezegd is m'n ex geen ex meer (weet evn niet meer wie daar wat over zei)

Ben heel benieuwd hoe het poppetje zich gaat gedragen op het strand want zij zal indd mee gaan canisia. Vegas is er nog niet klaar voor om daar gereden te worden. En tja m'n eerste fotomeeting en eerste keer strand dan moet ik het er wel van nemen he! Dus ook even lekker crossen! :D

Geweldige foto's komen er weer voorbij en prachtige foto's in de topics van Katja!
Ben ook benieuwd naar de uitkomst van Reindert, Yildiz !

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 21:12

Sorry, had er helemaal overheen gelezen maar wat een goed nieuws zeg :D

JustOneBiteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 21:25

Haha geen probleem! Ben er ontzettend blij mee ook! :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 21:28

Dayem ontmoet zebra :))

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 22:20

Ik wil je ook even een goede reis toe wensen Kat met je kleine man ik hoop dat hij daar de tijd van zijn leven krijgt en dat er goed op hem word gepast. De foto,s zijn echt prachtig we krijgen vast ook nog wel Ilya op zijn nieuwe plek te zien.

Wat leuk een zebra op stal Nicky dat zie je niet vaak.

Leuke plannen met Raf vergeet een ding he vooral lekker genieten ;) .

Weet je Yildiz het is altijd een risico paarden bij elkaar ik hoop dat je een geschikt vriendje voor hem vind dat maakt het leven van een paard toch wel een beetje leuker. Ja toch wel jammer he je meisje verkocht dat is ook echt de grootste reden dat wij niet meer fokken het went ook echt nooit om ze te moeten verkopen. Ben benieuwt naar je foto,s van de meiden. Maar mag er op de opfok alleen maar bruine paarden bij jullie :P .

Ja ik baal ook echt van noor ik denk dat is is uitgegleden of zoiets ze reageerde vanavond wel toen ik over der linker achter bil aaiden dus ik hoop een soort van spierpijn of zo en niet iets ergs. Morgen echt mijn laatste vakantie dag zo jammer het is zo leuk lekker samen maar helaas aan al het goede komt een eind -O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 22:58

Zoals beloofd :list:

joysjuh1987 schreef:
@Siel was jij ookal weg...of had je mij zo gemist :')

Ja, dat was het :j
:')

Thanks voor alle complimentjes over Djuun allemaal :o

Yildiz, wat een stoere foto!
En wat betreft je dilemma met Nour qua rust of training. Ipv rijden zijn er genoeg andere dingen die je inderdaad kan oppakken, zodat je hem geestelijk wel blijft uitdagen, maar hem misschien lichamelijk wat meer rust kan geven :) Denk ook eens aan een stukje vrijheidsdressuur bijvoorbeeld :) Ik vind dat zo af en toe best leuk om erbij te doen en als ze in de juiste bui zijn kunnen ze daar super geconcentreerd mee zijn :j
Ben benieuwd naar je Reindert foto's!

Gelske, wat is Qaseem knap zeg <3
En wat een prachtige omgeving waar je kan rijden zeg :j
Ow en wat balen van Noor zeg -O-

Canisia, heel veel succes met afstuderen. Ik zal er misschien ooit overheen hebben gelezen, maar wat studeer je?
Super van het strand :D

Esmee, leuke foto van je ritje :D

Nicky, fijn dat hij alweer beter gaat!

Kat, al in je topic gezegd, maar prachtige foto's weer <3
En succes morgen hè!

Joyce, ik wil graag foto-update van al je kinders!
En nee, is niet bij ons in de buurt, eerder bij jou in de buurt haha! Het gaat om de oude eigenaresse/fokker van Djuun. Tis nogal een complexe situatie, ik weet er ook het fijne niet van, maar wij hebben nog altijd via FB contact met haar (ze plaatst ook geregeld nog foto's van Djunnah van ons op dr FB en zet daar dan vol trots wat bij :P ).
Maar ze stuurde me dus vandaag een berichtje dat ze haar "oude" merries weg moet doen ;( en of ik iemand wist, want wij hadden wel meer connecties in de paardenwereld. Zodoende heb ik op FB wat geplaatst en op de markt. Heb al meerdere reacties ontvangen, dus heb goede hoop dat ze toch snel een plekje voor ze kunnen vinden.

En nu gaan jullie ws weer een tijdje missen, want ik heb vakantie :') Morgenochtend vertrekken we :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 23:05

Even egopost want had al lang moeten slapen, morgen gaat de wekker weer heul heul vroeg en dan weer naar Ermelo, nu voor Endurance onze eerste 30 km!

Maar ja dan krijg je die link dus alvast gebliekt en wilde jullie een eerste twee niet misgunnen...

Afbeelding

Afbeelding

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 23:10

Wat een opgewonden standje, die Nour :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 07:59

Afbeelding

Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 09:59

Ach, daar gaat hij. Succes Katja!

JustOneBiteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 10:12

Succes meis! Sterkte, ik hoop dat de reis voorspoedig zal verlopen en hij het er naar zijn zin zal hebben. :D

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 10:59

Goede reis Katje! Kiek hem nou staan, kleine droppie. Ben heel benieuwd hoe hij de eerste momenten daar gaat vinden. Hopelijk komt Set er ook goed doorheen, arme mamsie :(:)

Leuk Esme! Worden dan 3 arabjes in 1 fotomeeting <<)

Hihi genieten doe ik al zodra ik alleen al naar hem kijk Gelske :D Maar inderdaad genieten en lol hebben is nummero uno! Daarom doen we het lekker op het gemakskie, eerst mag hij nog helemaal uitgroeien.

Siel, ik studeer Bewegingswetenschappen op de VU in adam. Leuke studie, maar ben er nu na 6jaar wel klaar mee 8)7
Wat een rot situatie voor de fokkers van Djuun! Hopelijk vinden ze een goed huisje voor de dames.

Hihi die Nour!
Jij ook succes vandaag Yil! Geniet van het heerlijke weertje! Hopelijk is het niet té warm.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 11:36

Dank voor de reacties! Mooie nour trouwens! Stoer.

Het schijnt dat set en blue gewoon vanaf het begin al chill staan te grazen, eikels haha. Heb ik me daar zo druk om gemaakt.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 11:42

Hahaha _O- Daar zou ik hem inderdaad ook het meest om zitten stressen en dan hoor je dit! Geweldig! Misschien waren ze hem toch wel beetje zat :=

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 11:45

Sorry, heb te weinig fut om echt een bijleespost te maken, dus ik hou het kort :+

Katja, ik wil je heel veel succes en sterkte wensen vandaag, is lastig om je kleine gup weg te brengen maar hij gaat het vast fantastisch hebben. :) Ilya ziet er superchill uit op de trailer.
Prachtige foto's heeft Carmen trouwens gemaakt zeg, ze is echt een super fotograaf! :D

Siel, leuk dat je weer meekletst!

Wat is Nour een opgewonden standje :D knappe kop.

Esme, jij en Bahiyah gaan echt super, of niet? Ik hoor alleen maar blije verhalen :D

Desiree is vandaag jarig. Heb haar samen met haar en mijn ouders een Micklem Multi Bridle cadeau gedaan, dus die is in de zevende hemel :P

Mish gaat goed *\o/*
Afbeelding

We waren met haar aan de wandel langs de koeien, omdat ze de dag ervoor helemaal in paniek van de koetjes was geraakt :+ maar de tweede keer was het absoluut niet meer spannend en bleef ze superrelaxt. Dus op de terugweg heb ik de leadrope voor een klein stukje aan Desiree overhandigd en heeft Mish handpaard gespeeld. Halt, stap, draf, alles ging super en je merkt gewoon dat Mish alles helemaal interessant en leuk vindt. :D Dat was weer mijn kwartiertje van geluk gister :D

Ze doet het zo geweldig <3

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 14:39

@Gelske ja Almelose ruiterdagen kan ik ieder jaar naar uitzien zon gaaf concours en alle proeven mooi op een all wether bodem. Quaseem <3 die ziet er gaaf uit zeg. Ook lekker in het bos gereden, genieten he,
@Canisia succes met je scriptie. Gave fotos zo op het strand, plezier straalt eraf.
@Yildiz ik ben echt fan van TT, wat een onwijs mooi fijn en pittig koppie heeft ze toch.
@kat wat een onwijs gave fotos toch van je knappert. Ooh dat koppie van Ilya op die eerst foto....succes!!
@Just one bite heerlijk een ritje gemaakt, leuke foto
@Joyce weet nog goed je post dat je Yus kreeg op Valentijnsdag en dan nu trotse eigenaar van 3 paarden..heerlijk toch
@Eline zag je foto op fb voorbij komen. Ik heb het zelfde met mish dan ik met Djunnah had ze lijken zoooooo op mijn vorige arabje...

Hier weer een stukje verder met het hekwerk
Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:48

Wat een prachtige plek zo Joche het schiet al lekker op das toch wel extra genieten zo van die veel te weinige maar mooie dagen.

Leuk hoor zo met misch op pad.

Ja dat snap ik Raf is natuurlijk ook wel een erge knappert :D

Ahh dat koppie van Ilya grote ogen is alles goed gegaan kat met de kleine man??

Stoere foto,s Yildiz.

Fijne Vakantie Siet *\o/* Ja sneu van de merries maar ja het zal niet gemakkelijk denk ik om ze te plaatsen het blijven toch dure gras maaiers waar je verder niks mee kan.

Vanmorgen alleen getut met de paarden ik wilden wat portret foto,s maken met een mooi schow halster van onze pukkies maar Jhadorah vond het halster eng :D dus dat is niet gelukt. Qaseem vond hem ook eng maar ja die is gewoon net zo braaf als zijn vader dus vooruit dan maar. En Sjaak hij blijft me altijd verbazen Erwin heeft altijd stoer gedaan dat hij er wel zonder niks op durft. En vandaag heb ik hem uitgedaagd om het te doen. En natuurlijk deed mijn kanjer niks hij vond het wel raar maar wat is het toch een kanjer <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 15:50

Joyce, die bak wordt echt prachtig. Mooi zo hoor met dat hek.

Gelske, lekker tutten met de paarden is toch ook gewoon heerlijk? Wat een leuke foto's zo met je vent erbij. Genieten man.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:20

Later bijlees
hij is steeds de achterste. Op de eerste foto een klein stipje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:54

Alles dus goed gegaan met Ilya?!
Wat vond hij ervan?

Gelske, stoer hoor Erwin er zo op!

Nour de wilde hengst!

Top van Mish!

Joyce, wordt mooi je omheining.

Ik zit op mijn mobiel in de tuin, jullie mogen niet zoveel kletsen. :Y)

Hier mijn actie van vandaag, ik heb een buiten rit gemaakt, Martijn mee op de fiets. *\o/*
Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 17:30

Yildiz Ah, dan is wandelen niet echt verstandig inderdaad!
Hij ziet er zo ongeveer uit: http://wac.2a32.edgecastcdn.net/802A32/ ... /B0431.jpg
Jammer dat Nyhla toch echt weggaat. Ga je het veulen van volgend jaar uit dezelfde combi wel aanhouden?

Gelske
Af en toe heeft hij weer zo'n groeispurt dat de boel moet bijtrekken. Maar het is een leuke leeftijd dit, hij is erg ondeugend :D Ik zoek een blanket onder het zadel. Als ik op buitenrit ga neem ik vaak een touwhalster mee, of doe die onder het hoofdstel. Altijd handig tijdens pauze etc.
Loopt Noor alweer beter?
Qaseem ziet er knap uit met dat halster! Hij wordt ook al zo groot :D En wat stoer van Erwin, er zo even opspringen!

Canisia Ook grootse toekomstplannen zo te lezen, leuk! :D

Nicky Mooie zebra! _O-

Ersilia Pff, wat een akelige situatie zeg. Dat lijkt me toch vreselijk... heeft er al iemand interesse getoond in de merries?
Foto's van de dames en heer zal ik zo gauw mogelijk weer maken! :D En een hele fijne vakantie!!!

Eline Gefeliciteerd met Desiree! Ik had de foto's gezien op FB, stoer zeg!! :D

Joyce Echt wel, had dit ook nooit durven dromen! :D Dat hekwerk ziet er al prachtig uit!

Katja Ilya op zijn nieuwe stek. Hij gaat zich daar heel goed vermaken denk ik! Zal voor jou wel even wennen zijn.

Miranda
Groot gelijk, het was heerlijk weer om buiten te rijden :)

Beetje last van koopziekte, gisteren ook nog een showhalster voor Yusraa besteld :o

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 17:53

Wat ziet Mish er super uit zeg! En wat een stoere meid al zeg!

Ohh Joyce wat een mooi plekje heb je daar zeg! Dat hek maakt het echt helemaal af. Heel netjes!

Stoere Qaseem en stoere Erwin! :)) Dat licht blauw staat echt superr schattig!

Aaahhh kijk die Ilya, rennen voor zijn leven hihi. Super gaaf!

Genieten Miran! Het was heerlijk weer {:}

Haha nja laten we het op grootse toekomstdromen houden :+ Zien wel wat er van komt. Ik vind alles leuk, dus kleine kans dat ik me op 1 ding ga vast pinnen.

Gister zuslief afgezet op het vliegveld voor weekje vakantie, dus a.s. week elke dag paardjes doen voor mij.. én heeel vervelend, haar schimpie beweging geven door middel van strand ritjes in dit heerlijke weer :o Ook zal ik er deze week dus aan moeten gaan geloven om Raff helemaal alleen te rijden in de bak, zonder iemand in de hoek.. Wel spannend, mrja moet er toch een keer van komen.

Maarr vannacht eerst nog even door werken om morgen ochtend me scriptie in te leveren :evaw:

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 19:15

Oh Canies, helemaal in de up, komt vast goed!

Joyce, jouw paarden kunnen elke dag van de week een ander halster om.. :P

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 19:58

Toffe foto's Yildiz! Lekker mannetje zo.

Wat rot van Noor :(:) komt vast goed.

Knappe Mish, ze vind het vast leuk zo aan d'r koppie te zien :)

Ah Katja, je mannetje loslaten is niet leuk maar wat ziet ie er gelukkig uit m'n z'n nieuwe vriendjes in de heuvels!

Dat is helemaal geen straf Canisia :D

Dayem gaat goed! Ik merk niks meer aan hem dus denk dat het toch gewoon de wind en regen is geweest wat op z'n spieren is geslagen. Na overleg besloten hem donderdag mee te nemen naar de D-show. Komen er nog meer kijken?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 20:02

Waarom gaan jullie weer zo snel? Zo kan ik dat toch nimmer bijhouden?! ;(

Zit op Phone dus sorry alvast voor de mensen die ik vergeet... Y;(

Allereerst Kat, wat n klein pluisje zo op de trailer, maar jee die pics... Die omgeving.... :wow: Màn wat gaat Ilya het daar goed hebben! Ze hebben nu wel alle kleurtjes zo ongeveer daar he in die klucht nu?! :D

Lekker ritje Miran! Was ook top weer vandaag. Zit nu ook heerlijk in de tuin beetje uit te buiken hihi!

Gelske als ik dan toch ergens jaloers op zou moeten zijn dan is het wel een man die ook wat met paarden heeft! Die van mij is echt wel betrokken, heeft zelfs les genomen tig jaar geleden, voor mij. Maar is z'n ding gewoon niet. Fijn dat je dat zo samen met Erwin kunt delen!

Wow Joyce, hekwerk begint echt op te schieten! Ziet er goed uit! +:)+

Eline, proficiat met Desiree!!! Y)(^) En wat gaat Mish goed zeg zo aan de hand! :wow: Dat wordt zo een fijn rijpaard!

Canies, ksssjtttt! Aan de studie ~~}> :P
Heerlijk hoor komende week met dat warme weer lekker ritjes maken en dan ook nog es aan zee! Djiez, geluksprul!!! Geniet er van he?!!! :D

Vandaag super lekker met Tie gestart met ASE Team. Was in begin ff zoeken maar met de allround senior Tie voorop ging beste. Merk wel wat heerlijk het is een opgevoed westernpaardje te hebben. Meerdere hekken in de route (die gesloten moesten worden) en dan is Tie een zegen. Ook het aanpassen van tempo hard zacht, Tie doet t allemaal. Zat op gegeven moment in een prachtige lope op los teugeltje, echt transmomentje super gaaf.
Helaas reden we te snel, boven de Max gem 13 km/u en dat was dus puntje aftrek (zo stom).
De echte domper kwam pas toen Tie werd afgekeurd op locomotie. Ze liep niet rad! Krijg nou wat, die pony is keihard op d'r benen nog nooit dag kreupel gestaan. Met afspuiten zag ik t pas: een flinke open wond in d'r elleboog van het riempje van de hartslagmeter. Later voor de transportkeuring werd dat ook als zeer waarschijnlijke oorzaak aangewezen, maar zuur is t wel... Maar goed we zijn voorbereid op de volgende. Ben in ieder geval trots op Tie die snoeihard heeft gewerkt! _/-\o_
De grande dame krijgt nu even rust op de wei zodat wond goed kan genezen, dinsdag komt de smid en houden haar even goed in de gaten, just to be sure.

En ja, mocht de volgende nazaat van Nour x Jazzy weer zo gaaf blijken, merrie én bruin aaaaaah dan wordt t lastig hoor... |o
Ben nog steeds heel blij met Yazahra <3

Afbeelding

En natuurlijk met Nour die echt wel stoer kan zijn (moet er wel iets leuks lopen in de wei :P )

Afbeelding

Afbeelding

Hij begint leuk uit te zwaren vind ik. Maar jee Reindert maakt te veel gave pics!!! Kan niet kiezen. De mooiste nog niet eens laten zien! (Pfff.... Luxeprobleem zeg :roll: :P :D )
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 10-05-15 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt