[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:36

Weet je waar ik bang voor zou wezen met bandageren, dat de banden en pezen hun warmte niet goed kwijt kunnen :\
Ik zou, net als mijn voorgangers, eerder kijken of er een middel is, intern, extern, wat kan helpen de circulatie in de benen te verbeteren. Ellende met onderbenen: er stroomt zo weinig bloed door -O-

Ook sterkte met Dayem, wat vervelend allemaal :\

Ik, druk aan het werk tijdens het steengrillen een paar weken terug :Y)
Afbeelding
Ik heb een hele zware baan :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:38

Haha had je een plaat voor jezelf :+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:40

Jaaa ~~}>

Ik heb amper wat gegeten doe avond, heel de tijd in die etenslucht en stress om alles goed te laten verlopen (eerlijk is eerlijk, best hectisch om in je uppie een etentje voor ruim 40 personen te organiseren), dus had weinig trek :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:42

Gekkigheidje hoor Tam, maar dat zou een typische bokt-reactie zijn :P
Ik snap heel goed dat het moeilijk is om een stal te vinden die aan ál je eisen voldoet, voor zowel paard, maar ook voor jou natuurlijk :)

Leuke foto Letiets :D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:48

Letizia schreef:
Jaaa ~~}>

Ik heb amper wat gegeten doe avond, heel de tijd in die etenslucht en stress om alles goed te laten verlopen (eerlijk is eerlijk, best hectisch om in je uppie een etentje voor ruim 40 personen te organiseren), dus had weinig trek :')

Ik vreet mezelf altijd letterlijk vol aan stokbrood en biefstuk :')
Is wel altijd leuk gourmetten :j

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:50

Dat is ook zo Letiets :j En ik zit niet te wachten op zwakke pezen, die heeft ie hard nodig :D
De dierenarts heeft eens naar het been gekeken en zeker omdat het zijn 'slechte' been is, zal de doorbloeding gewoon wat minder zijn. Kan wel gaan klooien met acupunctuur etc. of hem op de diurizone zetten maar dan krijg ik ruzie met de KNHS met de wedstrijden :Y) Dus iets homeopatisch als bijvoorbeeld kleefkruid wil ik altijd eerst proberen :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:51

Tammy_ schreef:
Dat is ook zo Letiets :j En ik zit niet te wachten op zwakke pezen, die heeft ie hard nodig :D
De dierenarts heeft eens naar het been gekeken en zeker omdat het zijn 'slechte' been is, zal de doorbloeding gewoon wat minder zijn. Kan wel gaan klooien met acupunctuur etc. of hem op de diurizone zetten maar dan krijg ik ruzie met de KNHS met de wedstrijden :Y) Dus iets homeopatisch als bijvoorbeeld kleefkruid wil ik altijd eerst proberen :j

En het kost geen drol....

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:53

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:55

een vriendin (laatste jaar diergeneeskunde) gaat morgen eens kijken wat ze er over kan vinden :D en baat het niet dan schaadt het niet :j

Noah heeft trouwens dezelfde mooie highlights als Shief van Shanna, maar dan in voskleur _O- Valt extra op op zijn blackfoto... zowel zijn manen als de staart hebben mooie rode stukken er in :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 00:00

Ik vind het altijd grappig dat bij de meeste paarden per seizoen de kleur kan verschillen.
Zag bij Mo gister wit door zijn staart :+

Omdat Mirka ook vaak dikke benen had achter wilde ik niet steeds vocht af drijvers uit zo'n zakje.
Bij ons in de stad zat de ruitersport zaak van de link en ben het toen gaan proberen.
Zag meteen resultaat..

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 00:05

Hoe vroeger het donker wordt, des te meer wordt het slaapritme opgeschoven volgens mij. Vorig jaar in de donkere dagen trof ik Djuun ook geregeld zo aan als ik 's avonds kwam. Vandaag was weer de eerste keer. Blijft ook gewoon relaxt liggen en knuffelen. Kan er zo bij gaan zitten <3
Afbeelding

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 00:08

Aaaaah lief :+:

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 00:10

Smeerpoets ook :)) Nog een moddervlek op dr hals en strontvlekken overal :7 Ook tegen dr muur enzo :7

Ik snap ook eigenlijk niet dat er altijd kak op dr hals/hoofd zit, want de keren dat ik haar zie liggen, ligt ze altijd in die hoek, maar ze kakt daar bijna niet :+

Miss Pis...

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 00:11

Ik vind het altijd zo heerlijk om te zien als paarden liggen.
Dat geeft aan dat ze zich op hun gemak voelen.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 00:12

Heeft echt iets schattigs he <3

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 00:19

Ja en weet je wat ook zo heerlijk is. Zij ligt in dr stalletje en de andere vier paarden (1 volwassen en 3 jaarlingen) staan allemaal buiten richting haar kant te slapen/soezen <3

Ik deed ze echt ff wakker schuden toen ik het licht aan kwam doen :+

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 00:37

* STALBENEN/DIKKE BENEN
~ (bruin) bier; elke dag een half blikje bier helpt stalbenen te voorkomen, zorgt voor een glanzende vacht en reinigt de nieren.
~ komkommer; elke dag een in kleine stukjes gesneden komkommer door het eten helpt stalbenen te voorkomen.
~ bleekselderij; een in stukjes gesneden stengel bleekselderij helpt het vocht afdrijven.
~ azijn; een onderlap doordrenken met azijn, dit om de benen doen en daarna met bandages erom een nacht laten staan.
~ kamferspiritus; de benen eerst insmeren met kamferspiritus en vervolgens inpakken met vette watten en stalbandages eromheen doen.

trainers gebruiken vaak azijn, maar bruin bier schijnt ook geweldig te helpen, op meerdere vlakken :j

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 00:41

Sieltjuh schreef:
Ja en weet je wat ook zo heerlijk is. Zij ligt in dr stalletje en de andere vier paarden (1 volwassen en 3 jaarlingen) staan allemaal buiten richting haar kant te slapen/soezen <3

Ik deed ze echt ff wakker schuden toen ik het licht aan kwam doen :+

Grappig dan om te zien hoe ze gewoon een kudde zijn op de manier hoe ze bij ons gestald zijn :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 00:43

Ja, heerlijk <3

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 02:07

Ah wat een ziekenboeg hier! Beterschap allemaal! Ik wil ook elke dag wandelen maar met dit weer is het gewoon kak! Vandaag weer les gehad en voor het eerst los gereden in de grote binnenbak. Er was nog iemand met haar paard en ze was alleen maar aan het galopperen dus best spannend voor geisha. Nou mevrouw vind het wel best.. TOT die griet met dr zweep ging slaan want het beestje moest harder of wat dan ook? Fijn dat er dan rekening mee gehouden word dat je voor het eerst los rijd en het jonge ding nog wel eens zou kunnen schrikken van het geluid van de zweep. Ze wist dat ik daar voor het eerst was met geisha dus kon het niet uitstaan! De eerste keer schrok ze dus ook en wilde ze ff rennen. Gelukkig raakt ze niet gauw in paniek maar jeeeeej wat vind ik het irritant als iemand geen rekening houd met anderen. Je hoeft je heus niet te beperken met rijden maar wacht ff 4 stappen tot je mij voorbij bent voordat je weer dat achterlijke *GETIKTIKTIK* doet. Zo hard en vaak achter elkaar ook! Maar goed.. dat was mijn frustratie weer haha!

Ik heb geisha vd week voor het eerst liggend aangetroffen! Ik schrok gewoon :D. Waar is ze dacht ik?? :') en tot mijn verbazing kon ik er gewoon bij gaan zitten. Ze sliep gewoon echt!

Hier hebben wr een paard op stal wat regelmatig ligt en dan krijgt ze hem gewoon niet omhoog. Je ziet hem soms denken van ja daaaaaag :Y), ik lig hier prima!

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 09:17

Het is tegenwoordig verdomd lastig om een stal te vinden waar ze in de winter ook naar buiten kunnen, tenminste de hele dag naar buiten kunnen. Voor het mooie staat Ludo eigenlijk te ver weg, maar dit was de enige betaalbare stal waar hij in de zomer het land op kan en in de winter minimaal 4 uur buiten staan overdag. Daarnaast komt hij in de avond ook nog minimaal een uur buiten.

Lekker Letizia! Ik heb ook herlijk gegourmet gisteren :j

Zat net ook in mijn agenda te kijken, vandaag precies nog 8 weken en dan wordt mijn kerel alweer 3 jaar.. :j

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:04

Mijn 3 meisjes staan lekker zonder dekens. Ely is een rasechte teddybeer, Doortje ook, maar Dos valt heel erg mee qua vacht. Ik hoop dat ze het de winter ermee red :=

Dayem een dik been, arm ding!

Stalbenen, lastig. Een paddockgenootje van Ely heeft daar ook last van, beide achterbeentjes. En dat terwijl die toch hele dag buitenstaat. Ik geloof dat zij ook iets van kleefkruid gebruiken.

Fijn dat de enting dit jaar wel goed lijkt te zijn gegaan bij Djuun!

Het is zo lastig hier in de buurt om een stal te vinden waar ze veel buiten komen 's winters en de faciliteiten goed zijn, zucht...

Gisteravond Doortjes beentje afgespoeld, die kleine topper vindt het gewoon allemaal goed. Daarna even in de paddock gezet om te kijken hoe ze liep, geeft mevrouw een geweldig showtje weg met haar pluimstaartje recht omhoog <3

Met m'n stalbaas afgesproken dat hij zaterdag naar de ingang van de wei gaat kijken, hopelijk kan hij er wat mee...

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:26

Morning :). Alle paarden in de lappenmand, echt niet leuk! Ik klop even af, Princesa heeft al een tijdje geen onverklaarbare sneeën en bulten gehad.

Wat ligt Djuun er heerlijk relaxed bij. Mooi en lief koppie :).

Qua stalling in de winter. Ik vind het altijd moeilijk om hierover mee te praten. Omdat ik er niet helemaal achter sta hoe dat bij mij op stal geregeld is. In principe blijven de paarden bij ons vanaf eind oktober tot maart gewoon binnen. Onderling regel ik wel dat Ses lekker in de bak komt. En ze gaat in de stapmolen. Maar ik blijf dit een heel lastig ding vinden dat binnen staan... Ik zou haar liever een aantal uur in een paddock hebben. Gelukkig ben ik in de weekenden wel gewoon zelf in de gelegenheid haar in een van de longeerkralen buiten te zetten. Alleen is Ses niet een paard dat lekker in haar eentje staat. Dus moet er weer iemand zijn die het niet erg vind dat zijn of haar paard buiten komt. Kortom..lastig. Alleen heb ik tot op heden geen stal gevonden die helemaal aansluit bij mijn eisenpakket. Ook al is het qua budget niet echt een probleem, maar ik wil gewoon graag een binnenbak, een stapmolen, ruime stallen, goed voer EN paddocks.. Is in mijn regio niet te vinden..

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:33

Het is ook gewoon verdomd lastig, Welke omgeving zit je ?

Ik besef me ook wel dat ik echt geluk heb, ik heb dan geen binnenbak, stapmolen etc. En mijn paard staat 40 min rijden met de scooter weg, maar hij komt elke dag buiten, door de weeks wordt dit geregeld door stal, in het weekend moet je het zelf regelen. Maar dan zijn er altijd wel stalgenoten die elkaars paarden naar buiten doen zodat zo ook dan wel minimaal 4 uur buiten komen. In de zomer gaan ze het land op wanneer het weer dit toelaat en gaan zer pas weer naar binnen als het echt moet. dit jaar hebben ze tot ergens eind september buiten gestaan :j

Ik kon Ludo ook om de hoek neerzetten maar daar betaalde ik meer en kwam hij neit buiten in de winter, ik vidn dat zeker bij een jong dier erg belangrijk.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:34

Sieltjuh schreef:
Hoe vroeger het donker wordt, des te meer wordt het slaapritme opgeschoven volgens mij. Vorig jaar in de donkere dagen trof ik Djuun ook geregeld zo aan als ik 's avonds kwam. Vandaag was weer de eerste keer. Blijft ook gewoon relaxt liggen en knuffelen. Kan er zo bij gaan zitten <3
[ Afbeelding ]
Aahw, wat een lief hoofdje <3 <3

Lady staat (gelukkig) aan huis, lijkt me echt een heel gedoe op een stal... Ze gaat in de winter ook niet zoveel naar buiten omdat ze de wei dan kapot loopt maar wel wanneer het kan. Ze word trouwens ook niet geschoren volgens mij, maar na het rijden (wat nu waarschijnlijk toch alleen maar stapritjes worden) krijgt ze wel eventjes een dekentje op.