Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 16:56

Hij lijkt inderdaad heel erg mooi op Safirr!

Ik ga zometeen weer verder aan mijn zwart/gouden halster Lachen

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 19:30

oeh yeah, mijn showhalsters voor de pony's gaan dan mss ook op Saffir passen. Ja Alhoewel ik voor Grace wel altijd een maatje groter maakte dan jij deed voor Cici, denk ik.

ik wil eens iets anders uitproberen; maar wat... Zit te denken aan een of andere 'speciale' vlechttechniek, maar ik moet 't nog eens goed aankijken hoe of wat.

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 19:48

Ik denk er inderdaad ook sterk overna om een Kumihimo boekje te kopen.
De basistechniek staat wel gewoon op internet, maar vanuit die basistechniek kun je nog zo veel meer.
En dat is helaas nergens op internet te vinden.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 20:04

kumihimo is idd heel leuk, alleen kan ik de draden dan niet mooi aanspannen. Scheve mond
Ik had ergens vlechtteugels gezien, en dat leek mij ook nog wel een leuk idee, om die technieken eens te gebruiken.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 22:41

Bijke wat een plaatje van een paard! Je zult wel erg blij zijn, ik weet het nog zo goed hoe spannend het allemaal was, helemaal in het begin. Ik wens je heel veel plezier samen!

Ik wil inderdaad als jullie willen kijken de uiteindelijke maat van de borsttuigen weten. Maakt niet uit hoeveel draad je er voor nodig had maar ik wil inschatten hoeveel band ik ongeveer moet aanschaffen!

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 18:45

hoi dringend vraagje! weet iemand waar je van die schelpjes kunt kopend ie ze op echte egyptische showhalsters gebruiken?
er zijn namelijk een paar mensen die er zo eentje willen kopen van me, en ja zou wel handig zijn als ik zo'n winkel wist zijn(wel in belgie Haha! )
thanks alvast!!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:02

tsss zoralena, nu vraag je wel veel zenne. Maja en ik zijn denk ik de enige belgjes hier, en ik kan je niet helpen. Lachen

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:05

Ik heb er ook geen idee van waar ze dat in België zouden kunnen hebben... Misschien bij de banier?

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:18

zoralena, bij www.sayila.nl kan je deze halen Knipoog ook in blegie leveren ze Lachen heb ze zelf daar ook besteld en zijn echt mooi! en supersnelle levering hoor Knipoog

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:27

@ Zoralena: Op http://www.sayila.nl kun je volgens mij ook schelpjes bestellen, en de verzendkosten zijn in NL en BE gelijk.

Oh, haha. Reallover was me voor. Vork

Ik heb vanmiddag weer even 'inkopen' gedaan! Ik kon het niet laten.
Ik was bij Heike voor nog een stuk band, voor aan het borsttuig. Die heb ik dus gekocht. Ik heb nog een hanger gekocht, een haaientand, van ongeveer 8 cm. Ik heb nog bollen wol gekocht. Een groene en een witte. Mijn volgende halster wordt namelijk macremee! Met witte parels.

Vrijdag wil ik nog even op de markt kijken voor een stuk stof. Bij Heike was het wel aardig duur vond ik; 5 euro per meter.. Maarja, ik zal wel even zien.. Eerst mijn borsttuig afmaken.

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:33

ja van sayila dat ze daar vanalles hebben weet ik wel, maar ik kan er niet betalen volgens hun manieren:s

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:27

Jeujj.. kheb ringen! Kan ik eindelijk verder met mn showhalsters.. (ben er 2 aan het maken)
Xx.Candy

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:19

JENNx schreef:
@ Zoralena: Op http://www.sayila.nl kun je volgens mij ook schelpjes bestellen, en de verzendkosten zijn in NL en BE gelijk.

Oh, haha. Reallover was me voor. Vork

Ik heb vanmiddag weer even 'inkopen' gedaan! Ik kon het niet laten.
Ik was bij Heike voor nog een stuk band, voor aan het borsttuig. Die heb ik dus gekocht. Ik heb nog een hanger gekocht, een haaientand, van ongeveer 8 cm. Ik heb nog bollen wol gekocht. Een groene en een witte. Mijn volgende halster wordt namelijk macremee! Met witte parels.

Vrijdag wil ik nog even op de markt kijken voor een stuk stof. Bij Heike was het wel aardig duur vond ik; 5 euro per meter.. Maarja, ik zal wel even zien.. Eerst mijn borsttuig afmaken.

Leuk! Ik wil ook wel een keertje naar de markt, maar m'n lesrooster laat dat niet toe Hamer

Er zit nu al een klein stukje zwarte stof rond m'n nieuwe halster Haha!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:11

Jen en Joyce over welke onderwerpen hadden jullie ook alweer de spreekbeurt? Vanwege tentamen en griep geen tijd gehad om informatiedoor te sturen, erg vervelend vind ik! Maar ik heb al heel wat liggen dus als ik weet over welke onderwerpen jullie info zoeken dan hebben jullie er misschien iets aan. Ook nog artikelen met enkele plaatjes met showtuig, misschien ook interessant?

Mijn lila halster met goud is bijna klaar! Ik moest de neusriem dus veranderen en ik ga straks even voor de zekerheid kijken of hij past voordta ik weer al die strengen met kralen vast maak! Ik moest ze al opnieuw rijgen omdat ik bijna alle lusjes eraan had kapotgeknipt! Maar weer een wijze les voor volgende keer.
Ik heb nu dezelfde soort goudband alleen dan met rood erin en dan rood nylon. En biezen goud en hardblauw, daar ga ik ook nog wat leuks mee doen.

Iemand nog ongeveer de lengtes van hun borsttuig bij de hand?

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:52

die zal ik straks even voor je opmeten. maar wil je de gehele lengte omdat ik er lussen aan heb hangen om ze te bevestigen en die hangen dan langs het lichaam van het paard.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:54

Als het niet te veel werk is ben ik wel benieuwd naar de lengte met en zonder lussen.... Knipoog Vind dat wel een supermooi systeem om de lengte te kunnen veranderen!

Alles goed met je veulentje? Echt een plaatje hoor!
Edit: die foto op AV met dat neussie zo eigenwijs omhoog is echt schattig!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:43

Ik weet nog steeds niet hoe ik de neusriem van mijn halster wil. Ik ga hem wel met kraaltjes maken, maar ik weet niet hoe. Ik heb al heel wat ontwerpjes gemaakt met allerlei volgordes en kleuren van de kraaltjes, maar ik weet niet wat... Het word met goudgeel en zwart... Tong uitsteken

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 20:52

Jalenka_Kiya schreef:
Als het niet te veel werk is ben ik wel benieuwd naar de lengte met en zonder lussen.... Knipoog Vind dat wel een supermooi systeem om de lengte te kunnen veranderen!

ik zal hem straks voor je opmeten! ik zal dan met lussen en dan zonder lussen meten.
eigenwijs is ze zeker Haha! sprekend haar moeder al Cool

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:07

Ben vandaag weer bij mn verzorgpaardjes geweest. Had het halster even gepast, is een klein beetje te groot (gelukkig nog niet vast genaait) Ondanks dat het vrij dun is, is het best wel stevig. Moet nu de lengte nog wat aanpassen, nog een keertje passen en als alles goed gaat, kan ik volgende week met de versiering beginnen. Haha! Iedereen nog veel succes!
Xx.Caroline

offtopic.: vandaag voor het eerst gesprongen (40cm!)

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:55

Jalenka_Kiya schreef:

ik heb het opgemeten. dat laatste borsttuig die ik hier heb geshowd. ik heb de hanger niet meegerekend. vanaf het middenstuk zonder de lussen kwam ik uit op 52cm. met lussen erbij kwam ik op het langste stuk 135cm. de 4 lussen zijn nl van verschillende maten.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:13

Er was hier wel eens een site geplaatst waar ze van zulke mooie halsters hadden! Nu ben ik achter een feit gekomen, er staat dus in de CAP foto's van QR Marc (av hengst) met een halster daarvan en op 1 foto is duidelijk te zien dat het hele halster absoluut niet mooi is afgewerkt Bloos je kon overduidelijk zien tot hoever de banden naar binengeslagen was en gewoon uitstaken en zo waren nog wel tig kleine dingetjes er aan te zien Sigaar nadeel van foto's uitvergroot in een magazine zetten Vork

kortom mooi leuk en aardig, evenals de prijzen maa rhet zeker weten niet waard Clown

Zo ga aan mn bordeaux hoofdstel beginnen, dat zilveren staat niet zo chique op mn borsttuig Haha!

Las iets over de kleuren van het tuig wat ik niet afkreeg, dat was zwart/blauw afgewerkt met zilver.

victorielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 18:37

Ben bezig met een felrose halster.. Tong uitsteken Gewoon echt fout hahah!
Ik ben ideeloos over de versiering! Wie helpt mij? Heb een rood halster met sliertjes van kralen aan de neusriem Tong uitsteken

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:47

RhealLover schreef:
Er was hier wel eens een site geplaatst waar ze van zulke mooie halsters hadden! Nu ben ik achter een feit gekomen, er staat dus in de CAP foto's van QR Marc (av hengst) met een halster daarvan en op 1 foto is duidelijk te zien dat het hele halster absoluut niet mooi is afgewerkt Bloos je kon overduidelijk zien tot hoever de banden naar binengeslagen was en gewoon uitstaken en zo waren nog wel tig kleine dingetjes er aan te zien :7 nadeel van foto's uitvergroot in een magazine zetten Vork

kortom mooi leuk en aardig, evenals de prijzen maa rhet zeker weten niet waard Clown

Zo ga aan mn bordeaux hoofdstel beginnen, dat zilveren staat niet zo chique op mn borsttuig Haha!

Las iets over de kleuren van het tuig wat ik niet afkreeg, dat was zwart/blauw afgewerkt met zilver.

Echt waar? In de laatste CAP? Dan ga ik die morgen even halen, haha Tong uitsteken

Mijn halster ligt een beetje stil helaas. Heb het heel druk, moet een grote PO voor Economie in mekaar knutselen, en volgende week ga ik op werkweek naar London! Haha!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:15

Kan iemand die foto uit de CAP inscannen ofzo want ik ben eigenlijk wel benieuwd!
Ik heb mijn halster af, ik zal zo eens foto's proberen te maken. Ik heb de banden dus helemaal niet naar binnengeslagen maar op een andere manier vastgezet. Ziet er netjes uit vind ik zelf.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:36

Ik heb de CAP alleen ingebladerd, had niet genoeg geld om te kopen Boos! was interessant artikel, echter lachwekkend van dat halster Tong uitsteken