[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:25

Wat een leuke reactie Canisia, als het goed is staat hij ook met 2 jarigen en volgens mij ook 2 oudere ruinen. Daar ben ik ook erg blij mee :j Heel veel succes met je scriptie! Fijn dat Raff het goed doet, ik vind hem echt erg knap.

Wat een mooie omgeving Gelske! Ziet er uit als een heerlijke rit. En ja die kleintjes worden veel te snel groot, jemig!

de fotoshoot was hartstikke fijn net, denk dat er wel mooi materiaal tussen zit! Ilya kan zo mooi draven :oo Echt veel beter dan z'n moeder, dat is een galoppeerder. Hij draafde heel gedragen, staartje omhoog, ruime dansende trage passen, echt duidelijk showen en zo trots en stoer. Hoop dat het op de foto goed te zien is :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:52

Oeh benieuwd naar het resultaat van de shoot Katja!!! :):)

Dat ziet er fijn uit Gelske! Het was ook echt lekker weer vandaag! Geen last gehad van steekvliegen? (Die beginnen hier weer op te rukken _-:( )

Succes met je scriptie Canies! Lekker hoe je bezig bent met Raf!

Bedankt voor het meedenken iedereen, echt lief!
Hij staat idd niet op t gras maar 24/7 op een mega paddock naast de shethengsten. Stond hij in de wei dan was t n ander verhaal geweest.
Heb t er nu met meerdere mensen over gehad en idd ik denk dat t t beste is om alles op n heel laag pitje te zetten wat betreft t fysieke.
Vandaag ook heerlijk met m gewerkt aan de hand, Parelli en rechtrichten. Ging zo top. Hij is weer helemaal Nour: rustig en relaxed! Ik kan nu weer gewoon aan z'n hoofd zitten en bijtgedrag is totaal verdwenen. Want ja was kopschuw geworden en mega gefrustreerd. Gelukkig is t omkeerbaar.
Maar tis een hengst en een slimme dus ik doe m echt tekort om m daar in de paddock te laten staan. Dus wil m mentaal wel uitdagen met divers grondwerk en over week of wat eenmaal in de week n relaxritje. Daar geniet hij zo van!
Nyhla heeft vandaag, door de drukke bezigheden wat verlaat, haar eerste basistraining gehad: halstertje omdoen, voetjes geven en begin met leiden.
Ze deed t super! Trots op t meidje! Slimmerd en n coole dus pakt t snel op.
Ook wel eentje met pit, ze sneeuwt helemaal d'r moeder onder hihi!
Ook TT geknuffeld en gekroeld, lieffie!
Gisteren mailtje gehad van Reindert of ie morgen kan komen (ja wat dacht je?! :P ) dus voor nu maar weer ff phonepics, solly... Y;(

Afbeelding

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:54

prachtige meisjes Yildiz! <3

Afbeelding

:D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:02

Ooooooh.... Die is waanzinnig!!!! :wow: <3

JustOneBiteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:43

sorry dames helaas nog niet de beloofde echte goede bijleespost.
Wel even 1tje van de (een na )laatste pagina. Is met Phone toch best heel erg lastig.

Yildiz wat betreft Nour denk ik ook dat je nu de juiste keuze maakt en hem lekker op een laag pitje blijft werken. Knappe meisjes heb je! Gave pic met Yul zeg! :D

Katja, ben heel benieuwd naar de foto's van de shoot. Maar die sneakpeak is echt prachtig! Echt geweldig <3 Ik denk ook dat Ylja het onwijs naar zijn zin gaat hebben, maar het zal wel even slikken zijn denk ik ja.

Djuun ziet er zeker super uit zeg! :D

Zag ook een fotoootje van het nette hekwerk van Joyce ergens nog voorbij komen, word super ben benieuwd naar het eindresultaat.

Qaseem ziet er ook ontzettend gaaf uit zeg! prachtig kleurtje zo!

sorry voor de mensen die ik vergeten ben :o

Bedankt allemaal voor de lieve en positieve berichtjes over m'n relatie en de paardjes!
Vegas staat ook niet op het gras, buiten het uurtje wat ik hem er zelf op zet.
De rest van de dag heeft hij een verharde uitloop van z'n 15 x 7 en grotendeels van de dag de rijbaan erbij om lekker te rollen en te rennen, ook heeft hij daar onbeperkt hooi in een slowfeeder en sociaal contact met de ruinen over het hekwerk. Hij vermaakt zich prima! :D

vorige week voor het eerst na m'n operatie (tegen advies van de fysio in...) weer een ritje gemaakt met m'n knappe merrie, kon het gewoon niet laten het was zo mooi weer en ze was zo in der hum dat ik heerlijk met de meiden van stal een ritje van z'n 60 min ben gaan maken. Oh wat word ik met de dag gekker op die merrie! Ze is zo braaf voor der leeftijd, kijkt nergens van op of om en ze loopt zo heerlijk relaxt onder m'n westernzadeltje die ook op haar heel goed blijkt te passen, boven verwachting zelfs. Ook de zadelpasser stond versteld ervan haha.
Hier een fotootje van de rit (de meiden moesten even gek doen :Y) ):
<3

Afbeelding

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 01:23

Ja dat scheelt ook wel Gelske, het strand bij ons is voor 9 vd 10 dagen vrijwel uitgestorven. Enkel op die lang voorspelde warme dagen in het voor en najaar en die hete hoogzomer dagen is het een mierenhoop van mensen op die 1km breedte, maar de rest van de 10km is dan alsnog ook uitgestorven :D

Inderdaad het is echt fantastisch zo een jong paard beleren. Voor mij de aller eerste keer en ik was nooit zo'n held met onervaren paarden en zeker niet met onzekere die ook nog eens trapte.. (En wat heb ik gekocht := ) Maar wil nu nooit meer een niet groen paard als ik er een zou kopen, dat weet ik wel haha.

Heerlijk zeg, ritje door de bossen zo samen!! Het was ook super weertje!

Klinkt echt top Katja! Fijn dat er ook 2 ouderen bij staan bij het zooitje ongeregeld haha ~~}> Kan die lekker leren op eigen benen staan.
Waaaauw wat een onwijs mooie foto! Die sfeer! <3 Die blik van Setje, Il met zijn witte staartje en Blue met appeltjes op der kont? Echt wauwie plaatje! Meer meer meer?!

Denk inderdaad precies zoals je het zo zegt Yil! Lichamelijk lager pitje, maar wel koppie bezig houden zodat hij weer de rust erin krijgt. En zo te horen komt die nu al aardig goed terug, fijn!! Gaat hij weer mega van groeien deze periode :j
Raff wordt na 3 dagen, zelfs met wei erbij, ook echt gefrustreerd. Dat jonge grut moet wel bezig gehouden worden inderdaad.

Ooohh lieve bekkies van je dametjes!! <3 Ben heel benieuwd naar de foto's van Reindert!!

Hier beginnen de insecten ook flink op te komen, de jongens staan sinds paar dagen nu met vliegendekens op, want s ochtends vroeg en net voor schemer worden ze gek van de beestjes :(

Klinkt goed Esmee! Vegas heeft een heerlijk leventje zo te horen en je meisje doet het ook al zo goed! Meer foto's please!

Excuses nog voor dit ego gedeelte, want ik zit hier even op mijn grootste roze wolk ooit *\o/* Vanavond voor de 2e keer naar het strand gegaan. Aan de hand naar de duinen gewandeld en dit keer ook een stukje op het ruiterpad erop geklommen. Hier nog gewoon aan het touwtje vast bij Robina. Het laatste stuk ruiterpad wordt mega mul en met flinke hellingen, vind dat voorlopig nog veel te belastend voor hem, dus daarvoor afgestapt en ernaast geploeterd. Vervolgens eenmaal op het harde strand er gelijk weer op geklommen. Opstappen en afstappen doet die zoo braaf, alsof hij dit al jaren doet, ideaal.
Na paar minuutjes stappen was het even overleg van tja he wat gaan we doen.. losklikken? Tja wat kan er gebeuren, zou die gaan rennen, hij is chill, snapt de hulpen en is overal oke mee.. Dus ja hoe braaf wil je hem hebben en wanneer anders? Toen eerst nog even 2x zelf halt gehouden, ja die knop zat er nog perfect op, dus hopla losgeklikt. En daar rij je dan, los, op een megaa strand in je tshirtje in het zonnetje op je zelf ingereden pony *\o/* Wat een gevoel van geluk. Had het altijd gehoopt en in me hoofd dat het zo zou gaan, maar dat het ook echt zo gaat.. Dat de pony die 3 kwart jaar geleden zich half op de grond liet vallen van angst zodra je hem wilde aanraken, nu mij volledig vertrouwd en we samen op stap zijn, echt zo waanzinnig <3
Na 10minuutjes los stappen zelfs nog even stukje aangezet in draf, draafde heel scherp en rustig aan, 15meter gedraafd en weer rustig terug genomen, omgedraaid, naar Robina terug gestapt, nog een stukje terugweg gestapt, bleef helemaal chill, dus gestopt afgestapt en de rest aan de hand terug gelopen en nog stukje pootje baden in de zee meegenomen. Terug op het ruiterpad kwam nog wel even de arabier naar boven, toen stuiterde hij met staartje erop snuivend naast me :') Grapjurk.
Erna op stal nog heerlijk uurtje getut met zijn manen en staart, na genietend van het ritje.

Happy!
Afbeelding
Stukje wegdraven
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 03:32

Leuk een ritje esme! Fijn dat je zo blij bent met haar :j

Canisia wat is hij braaf dan! Leuke foto's!

Hier nog twee van mij de rest volgt nog in een topic

Afbeelding

Afbeelding

JustOneBiteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 11:16

Heerlijke foto's komen er weer voorbij van beide! Fijn dat hij zo super braaf was op het strand! En jaloers dat je dat in de buurt hebt hahahah!

Katja ik vind het nog steeds zo geweldig hoe je band met blue is! Echt een geweldig paardje!

Hierbij nog wat fotootjes van laatst.
4 juli mag madam mee naar het strand voor een heuse foto meeting, gingen jullie daar ook heen canisia? Of naar die niet..?

Afbeelding

Afbeelding
<3

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 12:26

Hij zit al mooi in z'n zomervelletje Gelske :) Fijn dat je buitenrit geslaagd is, mooie paden daar zeg!

Jij boft maar met zo veel fotografen Yildiz :))

Wauw wat cool Kat, precies zoals jullie zijn!

Fijn Esmee dat je wat kan genieten van je dame. Hoe staat het er nu voor met Vegas en je ex? Mooie foto's weer!

Ah zo fijn Canisia! Ik herken je gevoel, zo machtig :D Wat was jouw doel ook alweer met hem, endurance ook?

Dayem gaat volgens mij wel goed. Hij stapt goed en is weer met 600 dingen bezig uit verveling tijdens het wandelen in de bak }>

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:16

Ersilia Djuun ziet er goed uit! Mooi permanentje in de staart :D

Brenda Prachtig pup(je) :+ Zag de foto's al op FB langskomen!

Nicky Wat balen van Dayem, hij blijft er gevoelig op hé? Hopelijk knapt hij gauw op.

Annika Fijn dat Ely er goed bij staat, is toch een hele geruststelling. Bij jou schiet het ook aardig op geloof ik? :)

Katja Je kunt het verschil goed zien zeg, dat hoef je gelukkig niet meer mee te slepen! Ilya groeit ook al zo hard, vandaag of morgen gaat hij verhuizen toch? Prachtige foto met jullie drieën! Die is het inlijsten waard, mooi sfeerplaatje. Ben benieuwd naar de rest van de foto's.

Er werd gevraagd om een Arabische set.. Hier helaas ook niet, wel ooit aan begonnen, maar iets met chronisch tijdgebrek. (en 27693 hobby's)

Yildiz En wandelen aan de hand? Vind Nour dat niet gezellig? Doet hij toch 'iets', maar is fysiek niet persé zwaar. Enneh, Reindert op visite is nooit verkeerd!!

Joyce :wave: :wave: fijn dat jullie weer thuis zijn en Assie goed gaat!

Gelske Wat ziet Qaseem er prachtig uit, zo mooi glad in het haar! Hij is nog erg donker zeg! Die buitenrit met de dames ziet er heerlijk uit!

Yusraa en Azi doen het heel goed! :) Ze is afgelopen donderdag één week oud geworden en Munir 1jaar! Dus nu heb ik officieel een (n)jaarling! :D Profiel ook even geupdate, de jongste staat er nu ook bij. Zonet een nieuwe blanket binnengekregen met de Amerikaanse vlag. Ik wil er nog een touwhalster+teugels bij laten ontwerpen en dan kunnen Yus en ik in het najaar/volgend jaar weer stijlvol op pad! :D Ook nog zoekende naar een paarse blanket om ons paarse setje compleet te maken, maargoed, er is geen haast bij. Eerst mama-verlof.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 15:17

Ja Joyce daar willen we natuurlijk wel pics van zien he?! :P

Fijn Nicky dat Dayem weer beter gaat. Als ie weer gaat apen zit t vast goed. Pak van je hart!

Prachtige foto's Katja! Ik denk dat dit een vd mooiste reeksen gaat worden? Vind de kleur en compositie echt heel gaaf!
En ook een bijzonder moment natuurlijk zo vlak voor Ilyas vertrek...

Gaaf een shoot op t strand Esme! Vind de foto van je dame ook heel mooi! Zachtheid straalt het uit! ❤️

Wandelen met Nour in een onwijs slecht idee. Heb er zelf een hekel aan omdat ik fysiek gezien bij lang staan en lopen onwijs pijn krijg in voeten en rug.
Daarnaast is voor Nour een onwijs verschil tussen zadel en aan de hand buiten. Zadel is werk, aan de hand "vrij" rondlopen (dus geen grondwerk) is dekken.
Dat worden dus geen ontspannen wandelingetjes. :P

Vandaag heeft Reindert alle paarden op de foto's gezet en hopelijk vanavond krijg ik de link doorgestuurd.
Heb al even mogen spieken en er zitten weer echt juweeltjes bij! :):)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 15:19

Jeetje je meisje al weer een week Joche en je jochie nu echt een jaar leukste leeftijd die er is dus voor mij zijn het echt geen naarlingen. Zoek je naar een deken voor om het paard of onder het zadel wel leuk setjes bij elkaar.

Gelukkig dat het met Dayem dan ben je altijd weer blij als ze weer vevelent hun zelf zijn ;).

Mooie merrie heb je Esmee en wat leuk dat jullie samen kunnen rijden en wat fijn dat het zadel past.

Prachtige foto,s Kat vooral die met zen alle Ilya is echt een grape maker volgens mij blijft een leuk ventje en Bleu zo braaf.

Wat super met Raf weer op het strand nog even en jullie gaan lekker in galop langs de water kant.

Leuk reindert op bezoek Yildiz niet alleen voor de foto,s want het is verder ook een heel aardige man hij gaat hier ook vaak gezellig mee als we een strandrit of gaan zwemmen met de paarden. Je ziet hem dan ook zo mee genieten echt leuk. En dan krijgen we je mooie dames teminste weer eens te zien :D .

Hier minder nieuws helaas ik wilde Noor even longeeren in stap was niks te zien maar in draf achter kreupel. Niks kunnen voelen verder of iets te zien dus ik ga er maar van uit dat ze even een mis stap of uit gegleden is en dat het met een paar dagen wel weer beter gaat.

Qaseem ziet er van zijn eigen gewoon top uit hij is zelfs nog ziek geweest (koorts) en een paar weken terug geruind. Hij heeft dat echt van Shah Quille geerft die zit ook altijd mooi in zijn vacht en is altijd in een goede conditie. Vanmorgen weer zo genoten van die twee de kleintjes krijgen wel brokjes en meuslie maar Sjaak alleen wat vitamine brokjes die zo op zijn. Ik stond Qaseem te voeren en daar kwam Sjaak even kijken of ie nog wat kon bedelen allemaal lieve kusjes en knuffels kreeg ik van hem maar ja dat hielp natuurlijk niet. Tot ie dacht dan pak ik gewoon snel de emmer ik was hem net te snel af stinkert maar we moesten er natuurlijk wel heel hard om lachen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 16:39

Hahaha die Sjaak! Niet goedschiks dan maar kwaadschiks moet ie gedacht hebben! _O-

Balen van Noor... -O- Misstap of tik van ander paard? Hopelijk is het snel over...

Ja Reindert is een schat! Hij heeft weer prachtige platen geschoten en ondertussen was er ook ruimte voor de nodige persoonlijke aandacht voor elk paard. En dat waren er soms nogal wat!

Afbeelding

Tussendoor werd Nyhla ook nog gekeurd voor de verkoop, slik.... Alles goed met de bemerking dat DA nog niet vaak zulke rechte benen en correcte stand had gezien. Voelt hiermee wel heel definitief... ;(
Waardeloze fokker ben ik ook...

Gelukkig blijft dit meisje wel
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 16:41

Moelijk hoor Yildiz, het is ook niet niks! Yazahra is ook echt prachtig, jemig. Ben alweer benieuwd naar je nieuwe jaargang veulens.
Deze shoot is inderdaad heel goed gelukt, ben er zooo blij mee en Carmen erg dankbaar.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 16:59

Reageer later wel weer hoor, maar nu even voor Kat!
Heel veel succes morgen met de reis!
Hopelijk gaat het allemaal makkelijk. :j
En sterkte!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:00

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:25

Mooi topic Kat! En getemt voor uitgelicht uiteraard! :P

Heel veel sterkte morgen maar vooral een veilige reis en aankomst!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:31

Yildiz: komt Nour eigenlijk met de shetjes samen te staan? Ik vond het zelf niet ideaal om een kleine pony bij een hengst te hebben. Zaar heb ik regelmatig de veearts bij moeten hebben omdat hij echte rotte wondjes aan z'n benen kreeg gevolgd door einschuss :( . Hengst van een vriendin stond samen met een pony en zijn hele keek en hals waren kapot geslagen.
In beide gevallen was het niet zo dat de kleine de grenzen moest aangeven maar ook in spel. De kleintjes meppen nou eenmaal lager grote paarden.

Succes Katja: uitwoners zijn tranentrekkers. Wij mogen volgende week aan het janken gaan als Tara naar de basisschool gaat

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:39

He blegh nog n afscheid.... -O- Jullie ook alvast sterkte Lisa!

Hij staat er nu naast maar er nog niet bij. Had ook al bedacht dat die makkers op peeshoogte lopen, maar ja hij heeft altijd tussen de ijsco's gelopen dus als t ff kan graag gezelschap. Maar moeten nog even bekijken welke t wordt. Wordt zowiezo een ruin, geen hengst met de merries in zicht...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:51

Is het niet te doen om ergens een ruin vandaan te vissen? dan heb je een eigen vaste maat voor hem.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:56

Waarom zou ik een ruin kopen en duur in pension zetten puur en alleen als gezelschapspaard? Zeker niet als er voldoende keuze is op de stal zelf om hierin te matchen. Daarbij...Nour is dol op ponies! :P

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:59

ah ik vatte hem verkeerd op, dacht dat alleen de shetters er waren :) Zowel Zaar als de hengst van m'n vriendin zijn ook geen gekkenhuizen maar merkte dat de ponies gewoon erg snel geïrriteerd waren en klapjes uitdeelden, ook als ze enkel langs liepen. Misschien de verkeerde ponies gematcht

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 18:51

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 18:53

Ik lees ook vanavond even bij, zo weer aan het werk.
Maar wat een rotsituatie Ersilia, is dat bij jullie in de buurt? Het is dat 5 paarden mij nu iets te gek is...

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 19:19

Jaa klopt Esmee, 4 juli zijn wij er ook bij met die shoot! Jij kwam met je meissie toch?
Echt zo'n lieve blik heeft ze en vind Vegas zijn body echt fijn om te zien!

Weer super mooie foto's Katja! Nu met het zomervachie begint Ilya een wat groter oog te krijgen, heel gaaf! De foto's met jullie 4tjes zijn echt <3 Heel veel succes morgen!

Joyce dat vraagt om foto's van je kleintjes!

Goed nieuws dus Nicky! Hopelijk loopt het zo af met een sisser en is die snel weer helemaal in orde. Wel nog benieuwd wat/of ze iets uit het bloed gaan vinden.

Machtig is inderdaad het wel goede woord voor dat gevoel ja haha.
Doel met Raff is voornamelijk de western in en zo'n allround mogelijke basis. Verder wil ik zodra hij goed in zijn bespiering zit en volledig is uitgegroeid endurance er wel eens bij gaan pakken, puur voor de fun en ervaring. En ook zeker ooooit nog clinics als crossen, treq, working equitation, koeien drijven enzo gaan doen (er is zoveel leuks :):) ) En wie weet ooit eens een avs showtje, maar dat is pas zodra hij echt bommer dan bom proof is. We zien het wel ;)

Hihi en Yil, fietsen en dan Nour al dekkend erachterop? Goede biltraining _O- Zou tof zijn als die maatje erbij krijgt, scheelt ook alweer een hoop in vermaak.

Ben benieuwd naar de foto's!

Jeetje balen van Noor..hopelijk valt het mee en trekt het snel weer goed. Sjaak klinkt wel weer helemaal opgeknapt he? (of maar nog steeds niet overpraten zodat we het niet afroepen :Y) )