Lisa ik moest halsoverkop naar de paarden omdat de DA belde dat ie er over 20 minuten zou zijn, terwijl ik nog die zelfde tijd verwijderd was van de paarden en maar half aangekleed maar zal morgen een foto maken.
Ersiel heeft vanmorgen foto's van Djuun en mij tijdens een trainingsrondje geschoten (zie fb), heel confronterend en zeer zeker tijd voor een lesje Ook dit is niet een perfect momentje, maar man, wat een spierbundel Soms valt Djuun wat achter de loodlijn, zoals hier, vroegah was dat veel erger, maar het gaat steeds beter, ik heb liever het neusje er een beetje uit, maar haar spieren komen wel heel goed uit zo
Haha Letiets, je zit een beetje in een "werkhouding" op het paard, bedoel je dat? Ipv helemaal ontspannen en rechtop.
Ik vind het verder absoluut geen slecht beeld hoor, ook niet op de foto's op facebook. Sterker nog, ik vind dat Djuun er super uitziet, zit goed in haar spiertjes en loopt er hartstikke netjes bij. Zo slecht zit jij er ook niet op
Ik vind het ook een mooi plaatje van Djuun hoor Heel ongedwongen, lekker aan de sjouw.
Vanmorgen een leuk gesprek gehad in Utrecht voor m'n grote stage. Volgende week hoor ik of ik het mag gaan doen (ga er vanuit van wel, we waren allebei erg enthousiast). Er liggen een aantal hele gave onderzoeken klaar. Daarna met Dayem het bos in geweest met de hackamore. Geen verschil, nog zo hard doordrammen. Wel controleerbaar gelukkig. Voordeel is wel dat ie deze niet vast kan pakken dus ik altijd wel 'iets' heb...
Thanks meiden Ben zelf gewoon enorm kritisch voor mezelf en ik begin steeds meer te balen van het zadel, het is dat het goed ligt op Djuun, maar voor mezelf is het waardeloos
Beetje het zelfde probleem als bij mij, je wordt enorm in de stoelzit gezet met dit zadel en laten wij nou alle twee die neiging al van ons zelf hebben, tevens vind ik voor m'n boven benen (en ook voor die van Ersiel) het zweetblad te kort en wij hebben natuurlijk van die lange benen En je wordt voorover gezet in dit zadel (en dus onderbenen naar achter gekanteld) en ook daar, bij ons beide, onze zwakke plek. Van het vorige zadel kreeg ik rugpijn, van deze dan weer niet, om maar even een pluspunt te benoemen Heb echt niks met dit zadel, ook de kwaliteit van het leer staat me tegen. Ben altijd erg verwend geweest met Ainsley en Prestige.
Maar hij ligt goed op haar en er zijn niet zo veel zadels die dat doen, dus ja We hopen volgend jaar een mooi custum made zadel te kunnen aanpassen, dan is ze wel uitgegroeid en zal ze alleen nog veranderen in d'r bespiering en schommelen in d'r vetpersentage (ik ben nu wel tevreden hoe ze er uit ziet )
Hm, ik zou dan denk ik inderdaad toch gaan kijken voor iets anders met de tijd. Als je zelf niet goed op je paard zit dan is de drukverdeling voor je paard natuurlijk ook niet optimaal, en je kunt er zelf uiteraard ook last van krijgen. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, die krengen zijn pokke-duur
Oh amy wat een verschrikkelijk besluit. Ik weet ook even niet wat ik moet zeggen. Vind het erg moedig van je. Me app staat open voor je!
Nicky, hoezo zou je geen piaffe trainen? Wat een mooi halster!
Nee er heeft wel een prof naar gekeken voordat ik er mee ging rijden hoor maar het zadel moet opgevuld wordeb door equestor zelf. Er zit speciale vulling in.
Annika wat een gave paarden heb je toch! Euf word ook met de dag knapper!!
Ah djuun zit echt lekker in de spiertjes! Vind het mooie foto's! Ja stoelziy is ook iets wat ik gauw doe . Moet echt een zadel hebben met veel wrong!
Oh amy wat een verschrikkelijk besluit. Ik weet ook even niet wat ik moet zeggen. Vind het erg moedig van je. Me app staat open voor je!
Nicky, hoezo zou je geen piaffe trainen? Wat een mooi halster!
Nee er heeft wel een prof naar gekeken voordat ik er mee ging rijden hoor maar het zadel moet opgevuld wordeb door equestor zelf. Er zit speciale vulling in.
Annika wat een gave paarden heb je toch! Euf word ook met de dag knapper!!
Ah djuun zit echt lekker in de spiertjes! Vind het mooie foto's! Ja stoelziy is ook iets wat ik gauw doe . Moet echt een zadel hebben met veel wrong!
Piaffe vergt heel erg veel van de spieren. Een paard moet ontzettend verzamelen en als het daar niet genoeg getraind voor is, maak je meer kapot dan goed. Spieren kunnen dat gewoon nog niet aan.
kellaxy
Geplaatst: 06-06-14 21:12
Nee dat klopt ook wel hoor kat, heb het gelezen maar mijn instructrice geeft les volgens de spaanse rijschool en het word hierbij vaak als training gebruikt om de achterhand sterker te maken tijdens de basis. Ik snap jullie punt wel hoor, ik zal is vragen hoe zij daar over denkt. Het zal misschien niet de volledige piaffe zijn of zoiets. Lijkt mij ook sterk een paard zo jong al zo te laten verzamelen. Wat ik wel weet is dat hier op stal paarden er echt goed van zijn geworden. Verkeerd ingereden paarden bijvoorbeeld staan hier vaak in training en meer paarden waarvan de achterhand te slap was of iets. (Ook jonge paarden)
Ik ga het vragen!
Laatst bijgewerkt door kellaxy op 06-06-14 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt