[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:53

Asal mag wel vacht krijgen alleen is het niet praktisch als ze op concous erg zweet en ze nat op de trailer moet dus scheer is het er zo weer af

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:00

Asal en Doortje allebei in de lappenmand, sterkte :(:)

Hier onder een 200 grams, overdag en 's nachts. Hij voelt er prima onder.

Nou ik ook weer een beetje in de lappenmand met Dirkie. Gister met longeren spoot ie even uit z'n panty. Hij had al een iniminie wondje op z'n achterbeen dus been was al ietsie dik. Haal hem vanmorgen met echt een dik been uit stal. Gelijk die koeldingen eromheen. Verder hele dag in de paddock gestaan. Net was het al iets geslonken. Even gewandeld (oh wat was ie druk. Hij stond zich zo op te pompen dat ie 10cm groter was. Hij was wel mooi 8-) ) en weer gekoeld. Weer een stuk minder dik gelukkig. Even wandelen maar komende dagen...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:04

Wat een ziekenboeg hier :oo Beterschap voor doortje, asal en dayem!

Hier ooo onder 200g :) umoyax al paar dagen en nas sinds gisteren, morgen maar effe checken of ze het niet te warm heeft..

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:30

Oke voor de geïnteresseerden een recente foto van asal, het is wel wat gezwollen maar ziet er netjes uit
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:42

Arme Asal, en nu Dayem ook al.

Mijn paarden staan gezond en wel (en zonder dekens) in de wei.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:55

Agossie, arme Asal, wel raar hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen..

En arme Doortje, je kan wel makkelijk de ergste blubs afzetten met stroomdraad, die diepe modder is heel slecht voor de benen/gewrichten.
En houtsnippers erop helpt ook.

Dayem ook beterschap..

En Con, hoe gaat met Kenchy, is die een beetje oké?

Hier gaat ook alles goed, Fuego heeft wel een ongevoerd dekentje op en dat bevalt zo wel zolang ie heel blijft. :P
Vandaag was het mooi weer en hebben we anderhalf uur gewandeld! :j
Afbeelding

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:03

Kon ik maar wandelen :Y) Hier regent het al dagen alleen maar dus in de wei longeren of rijden is er niet bij... Eigenaresse moet hele dagen werken en ik durf nog niet zonder haar de straat op dus dat kan ook niet, en met wandelen is Lady echt niet te doen, alleen maar steigeren etc. -O- Iedereen trouwens veel beterschap met jullie paardjes! Zijn veel gewonden zag ik

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:18

Haha, Naomi, ik wil er juist graag op buiten, ik ben na 8 jaar wel eens klaar met ernaast. :D
Gelukkig blijft het niet altijd herfst, dit is gewoon de slechtste tijd vind ik, met die regen. :j

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:43

@miranda ja echt een raadsel

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:46

Jeetje wat een lampenmand hier zeg,beterschap voor Umoyax Doortje,Asal en Dayem
Paarden weer onder de puinhopen vandaan,lekker veilige stal :\
Miranda lekker gewandeld
De aanhouder wint Miran ;)
Kenchy z'n voorbenen waren vanmorgen dik,vooral lv ook z'n kogel.
Heb ze in de compagel gezet.
Hij was behoorlijk stijf vanmorgen,maar na even stappen al weer wat beter
Vanavond waren z'n benen mooi dun,dus ben benieuwd morgenochtend

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:57

ik zie net een foto joh, van een merrie uit 2009. 87,5% ofzo, misschien meer Arabier. Denk wtf? das een kuray-kind :oo en indd, de eerste niet volle arab dochter van kuray :j Damn wat zet hij zijn stempel enorm op zijn kids zeg :oo

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:07

Wat een sneue paardjes hier allemaal! Hopelijk zijn alle wonden en kwaaltjes gauw genezen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:11

MirandaFuego schreef:
Haha, Naomi, ik wil er juist graag op buiten, ik ben na 8 jaar wel eens klaar met ernaast. :D
Gelukkig blijft het niet altijd herfst, dit is gewoon de slechtste tijd vind ik, met die regen. :j

Ik zou ook graag meer naar buiten willen, maar dit is boerenland en enige waar ik kan rijden is de dijk of langs een drukke weg. Dan ga ik liever op de dijk en saar komen nog wel eens tractors. Lady is ooit aangereden door een tractor dus dan word ze helemaal gek helaas... Als de eigenaresse mee is voel ik me toch iets veiliger, die heeft lady als sinds dat ze acht was dus die kent haar door en door :D lady vind buitenritten trouwens wel echt superleuk hoor! Alleen maar oortjes naar voren en lekker overal naar toe kijken haha!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:13

allemaal paardjes in de lappenmand :(:) Ik heb alles lekker bijgelezen, maar ben te moe om een hele bijleespost te maken :x ben net weer thuis van Grolloo :Y)

Ik zit er aan te denken Noah zijn achterbeen in een stalbandage/3-in-1 beschermer achtig iets te gaan zetten... Hij heeft rechtsachter al sinds ik hem heb een iets mindere doorbloeding, dus krijgt hij daar al snel een stalbeentje. Andere benen hebben nergens last van :+ Bandage is erg onhandig als het nat is om er af te halen voor degene die hem 's ochtends in de paddock zet, maar geeft wel weer meer gelijke druk dan een 3-in-1 ding. Dierenarts op stal zegt ook dat als je er helemaal niks aan doet verder het met de jaren erger kan gaan worden, en het dan na een paar rondjes stappen ook niet meer weg gaat dus ik zit er wel serieus over te denken.

Maar een topic maken gaat niet gebeuren, krijg ik half bokt over me heen omdat hij een stalbeen krijgt omdat hij 's nachts op stal staat :Y)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:43

En de Ice Vibe Boots? Heb ik zeer goede ervaringen mee! Zijn ook te gebruiken zonder ice packs. Ze kosten wat, maar echt ideaal. Dayem heeft ze met z'n dikke been nu ook weer 2x per dag om!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:04

Asal al opgeknapt, schrikken zoiets.
Kan Doortje niet in de rijbak staan in bijv de vroege ochtend uurtjes als er voor de wei geen oplossing is.

Mo heeft het heel snel warm dus staat nu pas onder een 100 grams.
En zolang hij snel droogt vind ik het prima, wil er ook geen watje van maken :+
Plus denk ik zo wat moet je er opleggen als het echt vriest.
300 en 400 gram jeetje dat is voor temperaturen onder de - 20 :j
Vacht kan ook verstikken.

Tam kom ik weer, haal een zak kleefkruid dat drijft de vocht af en is op natuurlijke basis.
Mirka had er ook last van oa door voer en gaf ik altijd 2 schepjes over het voer, werkt echt super.

Mootje vandaag weer lekker gereden :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:10

Kan ik ook eens proberen Jessica, thanks!

Ice vibes vind ik veel te duur voor een stalbeentje dat met 2 minuten stappen weer weg is :7 Maar het zijn echt topdingen, dat zeker! Als ik het geld er voor zou hebben zou ik ze voor na de crosstrainingen willen hebben :j

[ITP] al ruim 9 jaar verliefd op dat prachtige koppie... :+: :+: :+: :+: :+:

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:10

:wave:

Beterschap voor alle paardjes in de lappenmand :(:)

Djuun vandaag dr enting gehad, vanavond langs geweest, mocht iig aan beide kanten dr nek aaien/poetsen en kon de entplek ook niet vinden, dus dat is wel positief. Zag ook een andere sticker van de enting dan anders in dr paspoort staan, maar vergeten om er ff een foto van te maken om het op te zoeken :+
Ff komende dagen afwachten of ze zo blijft, hoop het wel, want vorig jaar was gewoon zielig zoveel last ze dr van had :(:)

Djuun staat onder een 200 grams, al een tijdje ondertussen :) Ze staat in een buitenstal met een uitloop, dus eigenlijk staat ze gewoon in een beschut buitenmilieu :) Ze heeft voor haar doen echt een teddy-vacht op dr hals en benen. Plek van deken is mooi glad :) Als het goed is blijft ze hier gewoon lekker heel de winter onder :) Heeft ze het vorig jaar ook goed onder gedaan :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:12

Ow Tam, ik zou ook eerder aan iets homeopatisch/natuurlijke basis aan vochtafdrijvends denken dan bandageren oid.
Zal eens je topic bekijken :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:14

Fijn dat Djuun geen reactie geeft op de enting :j Noah heeft er tot nu toe nog weinig last van gehad... Ga vaak de dag na de enting gewoon lekker halfuurtje rijden.
Noah staat onder een 0-grams regendeken, maar die heeft een binnenstal en komt overdag op de paddock. Teddyvacht is niet echt welkom, hij is nu pluizig genoeg op de hals :j zijn benen moet ik gauw weer eens scheren, zijn witte voorvoet krijgt altijd een rare sok :')

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:20

Is smeren geen idee? Liniment ofzo?
En ik snap wat je bedoelt idd, daarom durf ik ook vaak geen topic te openen :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:25

Sieltjuh schreef:
Ow Tam, ik zou ook eerder aan iets homeopatisch/natuurlijke basis aan vochtafdrijvends denken dan bandageren oid.
Zal eens je topic bekijken :D

Dat is kleefkruid, zonder toevoegingen een natuurlijke afdrijver :j

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:25

ach ja, feit is dat hij er in de zomer, als hij 24/7 op het land staat er geen last van heeft. Het is dus puur door te weinig beweging in dat beentje. En ik zou graag willen dat hij vaker/meer kon bewegen 's nachts en overdag tussen de paddock-rouleringen door maar dat gaat nou eenmaal niet -O- En Bokt doet daar altijd erg lastig over :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:26

Barcelano schreef:
Dat is kleefkruid, zonder toevoegingen een natuurlijke afdrijver :j

Dat bijvoorbeeld :D

Tam, dan moet je een andere stal zoeken waar dat wel kan :))

~~}>

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:35

tsja, zie dat maar eens te vinden hier in de regio... In Bunnik is er een bewegingsstal maar daar zijn helemaal geen individuele stallen en geen weidegang, alleen paddocks en 1 overdekte paddock waar ze dan 's nachts staan. Vind ik dan weer niet prettig. Verder hebben ze hier in de buurt nooit gehoord van bewegingsstallen... Zou het op onze stal ideaal vinden als we de muur tussen Noah zijn stal en die van de buurman er uit konden halen, konden ze lekker samen staan :Y) Of een loopstal met een klein groepje van 4 ofzo zou ik ook heel leuk vinden :j