[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:42

MirandaFuego schreef:
Yus heeft het maar druk! :D
Maarreh, paarden hebben geen pootjes... _O-

Hihi klopt, maar het commando 'beentje' staat helaas niet in haar woordenboek O:)

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:43

voetje??

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:44

Voetje is de andere kant op, voor hoefjes krabben+hoefsmid :P

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:45

Pas?

:')

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:45

hahaah over nagedacht

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:50

Leuk filmpje trouwens :j

Miranda, waar was je??? ^)

Vandaag had Djuun een "vrije dag", lekker getut, maantjes gedaan, losse haren weggeborsteld en daarna even zonder optoming in de roundpen laten lopen. Ze was lekker in een kroelbui :+:
Daarna een staprondje met die van m'n tante gedaan, is een beetje een neurootje, maar ze was opvallend relaxed vandaag, wel record snelwandelen gebroken, maar ze was rustig rond zich heen aan het kijken en liep soms gewoon weggetjes in waar we niet moesten wezen, om daar even te buurten :+
Twas hier in Zeeland echt nog aangenaam vandaag :j
Word wel een beetje depri als ik zie was ze weer voor temperaturen afgeven -O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:29

Bonjoy schreef:
En nog een filmpje van afgelopen week, Yus kan namelijk pootjes geven :P

haha die snoet bijna in de camera aan het einde, zooo herkenbaar! lief.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:33

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:39

JITP? :P

Wat een fijn topic om te zien :) Lol met je knol <3

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:52

Nas is inmiddels op bootcamp :D Eens zien of we dr kunnen klaarstomen voor st oedenrode.. Zit nog een beetje te dubben of ik haar dit jaar ook zal aanbieden voor premie. Meedenken is welkom zeg maar :+

Ze vindt het wel leuk geloof ik, want ik word de laatste dagen heel gezellig begroet met een hinnik :D

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:03

Wat een leuk topic van Daya, echt genieten zo te zien :)

Ook een leuk filmpje van Yusraa komt er voorbij. Wat wandelen jullie wat af zeg, respect hoor!

Leuke plannen Amy voor Nashwa! Zij wordt drie hè? Als jij denkt dat ze er goed uitziet kun je het altijd proberen en dan kijken of je nog terug komt komen voor een hogere premie als ze ouder is. In de meeste gevallen zijn merries nog net ff completer en mooier als ze uitgegroeid zijn. Wij hebben Asi als 6 jarige aangeboden voor de premiekeuring en ben ook blij dat we dat toen (pas) gedaan hadden. Als drie jarige was ze nog een onbespierd puppy paard, terwijl ze als 6 jarige al fanatiek gereden werd en veel beter bespierd was. Dit werkt niet alleen in je voordeel qua exterieur maar ook zeker qua bewegingen. Maargoed, ieder paard is anders natuurlijk en jij kunt dat het beste beoordelen :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:09

Heb effe geen goede standfoto, maar deze geeft wel redelijke indruk :)
Afbeelding

Zit gewoon effe te dubben. Op zich kan ik het natuurlijk altijd proberen maar t kost ook weer natuurlijk :+ Denk dat ik haar gerust ga aanbieden eigenlijk, ze oogt wel al vrij volwassen :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:14

Ja, je kunt het altijd proberen, niet geschoten is altijd mis en zo'n jury kan je ook precies vertellen wat er evt. nog aan schort om een hogere premie te krijgen. Ik heb Nashwa natuurlijk nog nooit in het echt gezien maar aan de hand van de foto's zou ik ervan opkijken als zij niet minimaal een derde premie zou behalen. En je hebt gelijk; zij oogt al best volwassen op de foto :) Maar ik snap je twijfel, het kost toch ook wel weer wat (hoewel, volgens mij tussen de 25 en 30 euro dus dat is ook niet wereldschokkend :+)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:15

Inderdaad wat er gezegd wordt.
Als ze ouder zijn worden ze vaak completer.
Voordeel van onze systeem, premie kan nooit omlaag wel omhoog;)
Daardoor kan je wel aan sommigen punten werken en weet je waar je op moet letten;)
Bij Mo adviseerde ze na de premie keuring ook om hem over een aantal jaar opnieuw aan te bieden voor de 1e premie :o
Mss dat ik Mirka ook mee neem naar een premie keuring maar zij is al 10 :')

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:24

Ik vind dat oudere merries t.o.v. jongere merries een veel vrouwelijkere uitstraling hebben. Ze zijn breder, hebben mooiere rondere vormen (uitgezakte fokmerries daargelaten dan, en dan bedoel ik niet één of twee veulens :+) en daarmee winnen ze ook aan type. Maarja, dat is mijn mening. Maar ook net wat jij zegt Jessica, zo'n jury is wel eerlijk en wil je ook tips geven.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:24

Hihi nee de kosten vallen mee, maar komt natuurlijk ook weer kosten voor voorbrengen bij :+

Och, ik denk dat ik het gewoon ga proberen... :P Denk dan alleen niet St oedenrode, wordt wel erg veel vrees ik.... Wil haar daar beide dagen showen dus om dan óók nog eens premiekeuring te doen terwijl het haar 2e show wordt... :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:26

amyz schreef:
Hihi nee de kosten vallen mee, maar komt natuurlijk ook weer kosten voor voorbrengen bij :+

Och, ik denk dat ik het gewoon ga proberen... :P Denk dan alleen niet St oedenrode, wordt wel erg veel vrees ik.... Wil haar daar beide dagen showen dus om dan óók nog eens premiekeuring te doen terwijl het haar 2e show wordt... :+

Premie staat weinig voor eigenlijk hoor.
Gewoon veel stil staan en mooi te wezen staan.
even een stapje en drafje daarna even los.
Anders pak je alkmaar voor de premie ofzo...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:32

I know maar misschien net iets te veel voor haar op 1 dag. Denk dat Alkmaar pakken dan handiger is, is mooi in de buurt en ik weet dat Danielle daar ook heen gaat met een merrie voor premie, kunnen we miss mooi samen met de dames :)

Net gelijk Gijs ook maar alvast verzoekje gestuurd om haar voor te brengen, ben nu toch bezig met van alles regelen etc, is dat ook maar geregeld :P

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:35

amyz schreef:
I know maar misschien net iets te veel voor haar op 1 dag. Denk dat Alkmaar pakken dan handiger is, is mooi in de buurt en ik weet dat Danielle daar ook heen gaat met een merrie voor premie, kunnen we miss mooi samen met de dames :)

Net gelijk Gijs ook maar alvast verzoekje gestuurd om haar voor te brengen, ben nu toch bezig met van alles regelen etc, is dat ook maar geregeld :P

Als Alkmaar inderdaad voor jou makkelijk aan te rijden is, zou ik dat doen.
Ik zit ook nog even te bekijken waar Mo meegaat.
Mirka wil ik ook eigenlijk showen dit jaar:P

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:41

Hihi heerlijk he die voorpret :D

Ik rijd gewoon langs Alkmaar naar stal :+ Dus das ideaal. Maar wil haar ook graag int showen en aangezien ik met AHS toch naar heel veel shows ga, is t een kleine moeite trailer aan te koppelen. Althans, als ik ooit van mn yaris af kom en een freelander vind :') Snap er niks van, prima autootje, maar iedereen laat steeds ineens niks horen :? Nja.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:46

amyz schreef:
Hihi heerlijk he die voorpret :D

Ik rijd gewoon langs Alkmaar naar stal :+ Dus das ideaal. Maar wil haar ook graag int showen en aangezien ik met AHS toch naar heel veel shows ga, is t een kleine moeite trailer aan te koppelen. Althans, als ik ooit van mn yaris af kom en een freelander vind :') Snap er niks van, prima autootje, maar iedereen laat steeds ineens niks horen :? Nja.

Ik pb je even:P

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:47

Pff, premies zeggen mij niks :n Exterieur al eigenlijk niet :') Tuurlijk kan ik echt foute er wel uitpikken, maar als ik naar Djuun en zou willen dekken, kan ik echt niet zeggen dat ik een vader wil die, die en die punten verbeterd tov haar :+
Misschien haar achterbenen, die zijn wat stijl en ze staat ietsjes frans, niet schokkend, maar iets. Haar rus vind ik voor een arab best goed, ze heeft wellicht geen overdreven dish, maar vind haar hoofd zeker sjiek genoeg, verder echt geen idee :')

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 00:14

Mirka de hals vind ik voor het mooie net iets te iel.
Ze heeft wel een mooie lange hals.
Haar ogen zijn vrouwelijk en Arabische.
De schouder zou wel wat minder steil mogen zijn.

Daarom denk ik dat Mo en Mirka elkaar mooi aanvullen....

Jan Calis zei ooit...een goede fokker durft kritisch naar zijn dieren te kijken...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 00:18

Ja, maar dan moet je wel weten waar je kritisch naar kijkt :')
Ik zou eigenlijk weleens een lezing over exterieur willen bijwonen :j

Tis volgens mij mistig op zee, hoor al weer 'n poosje de misthoorn. Echt heerlijk om zo dicht bij het water te wonen, vind de misthoorn altijd wel wat hebben :j
Niet dat ik mist nou zo leuk vind, maar tis alleen mistig op zee, ben net goed en wel thuis en onderweg geen mist gehad :Y)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 00:20

Hier is het ook mistig :D
Heb de rivier achter lopen maar weet niet of ze dat ding dan ook gebruiken :')
Mirka was wel flink hengstig deze week.
Maar wil het volgende maand doen...