Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bijke

Re: Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:08

Ik ga mijn showhalsters uiteindelijk binnenkort kunnen passen!
Morgen komt Safirr!

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:36

Leukleukleuk! Wel snel foto's plaatsen hè!

Ik loop eigenlijk een beetje vast met mijn borsttuig... Ziek

Ik wilde net draden gaan knippen, alles ligt klaar, maar ik weet niet hoe lang ik de draden af moet knippen. En ik weet de maten niet. Ik wilde het ongeveer gaan doen, aangezien het mijn eerste borsttuig is dat ik maak. Maar ik heb geen idee hoe lang ik de vlechten moet maken, en hoelang ik de draden af moet knippen. Blond

victorielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 17:39

Morgen ga ik naar mijn verzorgpaardjes toe. kan ik ze gaan passen Haha! 1 halster is al helemaal af Tong uitsteken De andere alleen de versiering en het vlechtwerk hahah Tong uitsteken

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 18:19

bijke: spannend! wel fotos maken he Cool
jennx: ik heb geen idee van die maten, misschien dat jalenka je ken helpen? of mendy? wie had er nog meer zo een borsttuig?

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 18:42

Ik geef Joke mijn fototoestel wel in haar handen, die van mij zullen te veel beven van de zenuwen Knipoog
Kijk er echt naar uit!

Emme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 19:03

Bijke schreef:
Ik geef Joke mijn fototoestel wel in haar handen, die van mij zullen te veel beven van de zenuwen Knipoog
Kijk er echt naar uit!

Wij vertrekken morgen om 9u... het is echt niet meer lang nu hé!
Ben jaloers... twee van dezelfde soort bestaan er niet... we zien je dan toch wel 's op show hé?
Ben nog een mini-verrassing aan't maken (stel je er niet te veel bij voor)! Ik zie je morgen!

Em

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 19:28

ik weet niet hoelang ik de draden had voor me borsttuig.. heb die namelijk al wel klaar nu alleen nog versieren.. hopelijk wordt het zo hoe ik het wilde Tong uitsteken

ook voor hier ff.. ben geslaagd voor me theorie examen van de orun 1e fase Haha!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 19:48

Hee ik heb alleen tijd voor een snelle reactie maar de uiteindelijke maat van mijn borsttuig lag volgens mij tussen de 1,5 en 2 meter. Dat zou dan een laag hangende in ene punt worden. Met macramee kun je makkelijk nog draad extra vastmaken en dat doe ik dna ook want anders zit ik mt kilometers draad op de bank! Maar ik ben dus even gestopt met dat borsttuig.
Wel vanmiddag asociaal veel ingeslagen voor twee nieuwe halsters, die lila is bijna af en ik ben er super blij mee! Ik ga nu een rode in dezelfde soort maken en een blauw met zwarte in heel andere stijl. Foto's volgen snel!

Esther hoe lang is jouw borsttuig ongeveer geworden?

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 19:52

die kan ik wel even opmeten, maar die heb ik niet gevlochten he, alleen het laatste deel. maar als er iemand de maat wil kan ik hem wel even opmeten.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:46

Ik heb ook een borsttuig gemaakt. Ik weet zo de maten even niet meer, sorry.

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 23:09

Ik ben nu gewoon maar even wat in elkaar aan het knutselen, en volgens mij komt het nu ook wel aardig uit!
Ik zie wel wat eruit komt.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 11:22

Ik heb aan die van mij ook 2 hele lange vlechten aan de uiteindes, dan kun je hem ook op maat 'vastknopen' Lachen

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 13:11

Ik heb nu eerst 2 x 3 vlechten gemaakt, en die moet ik nog aan elkaar naaien. Ik heb de uiteinden niet gevlochten, maar die ga ik samen vlechten, zodat de twee stukken samenkomen in een stuk. Aan de bovenkant ga ik inderdaad nog twee lange vlechten bevestigen zodat je ze op maat vast kunt maken op de schoft.

Maandag na schooltijd ga ik even langs Heike (kleinvak ...) om nog zo'n band te kopen, want die heb ik helemaal opgebruikt op mijn halster. Misschien dat ik wel met meer thuiskom.

Omdat ik de maat niet helemaal weet, moet ik wel even opschieten, want ik moet wel genoeg band kopen. Ik zie mezelf er wel weer voor aan om te weinig op te halen.

Ik heb trouwens ook nog even overlegd met mijn lerares, en die denkt dat het onderwerp "Arabische Nomadenstammen" te groot wordt om in mijn eentje een werkstuk van te maken. Daarom moest ik maar een deel uitkiezen, en dus heb ik de paardenkant gekozen. Ik doe het nu enkel en alleen over het Arabische paard en het showtuig + kleding van de mensen. En daar was ze wel heel enthousiast over..

Misschien wel interessant voor Joyce:
Maatjes vertelde ook dat zij altijd paard gereden heeft! Clown

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 14:29

JENNx schreef:
Ik heb nu eerst 2 x 3 vlechten gemaakt, en die moet ik nog aan elkaar naaien. Ik heb de uiteinden niet gevlochten, maar die ga ik samen vlechten, zodat de twee stukken samenkomen in een stuk. Aan de bovenkant ga ik inderdaad nog twee lange vlechten bevestigen zodat je ze op maat vast kunt maken op de schoft.

Maandag na schooltijd ga ik even langs Heike (kleinvak ...) om nog zo'n band te kopen, want die heb ik helemaal opgebruikt op mijn halster. Misschien dat ik wel met meer thuiskom.

Omdat ik de maat niet helemaal weet, moet ik wel even opschieten, want ik moet wel genoeg band kopen. Ik zie mezelf er wel weer voor aan om te weinig op te halen.

Ik heb trouwens ook nog even overlegd met mijn lerares, en die denkt dat het onderwerp "Arabische Nomadenstammen" te groot wordt om in mijn eentje een werkstuk van te maken. Daarom moest ik maar een deel uitkiezen, en dus heb ik de paardenkant gekozen. Ik doe het nu enkel en alleen over het Arabische paard en het showtuig + kleding van de mensen. En daar was ze wel heel enthousiast over..

Misschien wel interessant voor Joyce:
Maatjes vertelde ook dat zij altijd paard gereden heeft! Clown

Ik doe in mijn werkstuk vooraf een paar paragraafjes over nomadenstammen, en dan ga ik dieper in op de Afrikaanse nomadenstam de Toeareg Lachen

Maatjes,, paardrijden? ROFL

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:15

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:12

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:46

Ik ben gisteren toch niet meer aan mijn halster toegekomen, oeps Tong uitsteken

offtopic: Gefeliciteerd Haha!

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:02

Offtopic: Gefeliciteerd Bijke en Toeka met jullie nieuwe aanwinsten!
Wat een mooierds zeg!

Joyce toch! Whoosh!
Ja, Maatjes reed eerder paard ja. Clown

Ben vanmiddag naar de pony's geweest, en ik heb mijn halster weer meegenomen, dit keer MET kettinkje, en heb weer foto's genomen. Tong uitsteken Gabry vond het heel erg leuk, en ze probeerde steeds in dat kettinkje te happen. Ze zag het als een speelgoedje ofzo. En ze is ook echt een fotomodelletje. Altijd in voor mijn mobiel.. omdat ik mijn vader's camera niet mee mag. Dromen En in mijn mobiel zit een geluidje, zodat ze haar oortjes naar voren doet. Tong uitsteken Echt handig.

Donna heeft nog steeds geen veulentje.
Ik heb inmiddels wel een foldertje gekregen waar haar vader en de vader van haar toekomstig veulentje in staan. Echt kwijl paarden! Kwijl Haar vader is een Appaloosa Hengst, wit-gestipt. (Donna is donkergrijs/zwart. Vork En de vader van het veulen is een spier wit Knabstrupper Hengst. (Was het toch eens een merrie. Vork ) Ik ben benieuwd wat eruit komt!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:12

Leuk zeg Jennifer! Grappig dat Gabry de lol van je showhalster virus er wel in ziet Tong uitsteken

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 23:04

Menskus ff een herhinnering, geen off-topic berichten aub anders worden we gedumpt op het HK (heel leuk die veulenkes maar niet in dit topic Knipoog )

Ik krijg het niet voor elkaar om mn complete outfit klaar te hebben voor 30 april :'( wel mn borsttuig maar niet het kleed (borsttuig is nog 8 kwasten) dus dat is al het 3e jaar dat ik het niet kan doorzetten :|
Kortom ik ga in het bordeaux kleurig tuig weer rijden, waarvoor ik wel nog ff een hoofdstel kan maken Tong uitsteken

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 11:05

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 12:38

Jammer Rheallover! Ik zou je wel willen helpen, maar dat wordt 'm ook niet Tong uitsteken Haha. Maar Bordeaux is ook heel erg mooi!

Het halster valt inderdaad mooi over het hoofdje met het kettinkje Jennifer! Misschien was het nog íets mooier geweest als de bakstukken wat korter waren geweest (Maar 1 cm verschil ofzo xP)

Wij gaan vandaag naar Kom in de Kas in Erica.. helemaal geen zin in maarja. Ik wou een fotoshootje doen van onze hondjes met de nieuwe camera, en daarna verder werken aan mijn showhalster, maar dat zit er dus niet in. Want als we er weer zijn moet ik huiswerk maken..

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:25

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 14:08

Hij had inderdaad ietsjes korter gemogen, zowel de neusriem als het bakstuk. Dat heb ik ook opgeschreven voor mijn volgende halster.

Bijke, ik ben nu al verliefd op zijn hoofdje. Ik vind het showhalster die hij draagt op de eerste foto heel erg mooi, hij staat ook heel erg mooi! Komt precies uit op zijn hoofd. Heb je hem niet stiekem al gemeten? Knipoog

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 15:37

Nee, niet stiekem gemeten, verdergegaan op de maten van de connemarapony's waar ik hiervoor voor zorgde, omdat die toch ook dezelfde halstermaat hebben...

Zijn hoofdje is ook datgene waar ik voor gevallen ben...