[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:27

Set_Elkol schreef:
nee ~~}>

Ah yuck foe :P
Naar jou luister ik toch niet :P

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:28

:*

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:30

:') :*

Ow en voor wie mij niet op FB heeft (vrij weinig mensen geloof ik :') ), Djuun ziet er opt moment echt top uit :D Fotootje van vorige week :)
Afbeelding
Voor de oplettende kijker, die witte vlekken zijn idd nieuw :+ [MD] Witte vlekjes op hoofd en lichaam, birdcatcher spots??

En voor de rest is het druk-druk-druk op het werk. Ik ben aan het aftellen, nog twee dagen en dan heb ik een week vakantie.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:33

<3 wat is het toch een prachtige merrie. ze wordt steeds meer volwassen

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:36

Nu ze weer op de wei kan lijkt ze opeens 4 jaar jonger met die koppen die ze trekt vooraf :+ :')
Ach, ze is sowieso een bijzonder geval in alles hè :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:20

Spontaan reageerd er ook niemand meer :')

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:59

Had deze foto al gespot op fb en ze ziet er echt super uit, vind Djuun een prachtdame dus foto's van haar kunnen er niet genoeg geplaatst worden.
Kat ik dacht al te zien op andere foto's nu bevestiging de reden waardoor is dan iets minder maar top dat je er deze positieve draai aan hebt gegeven, hopenlijk kom je nu verder ook steeds beter in je vel te zitten en heb je er weer zin in met nieuwe plannen ideeën, en vooral genieten, een mooi vakantie adres heb je iig al dankzij Ilya tis zwaar je ventje zo ver weg maar je wilt het beste voor hem, en dan moet je soms helaas wel even slikken, maar hij zal zich daar in de bergen en nieuwe spelevriendjes super vermaken en opgroeien tot een bink, je gaat toch nog shoot doen? Ben benieuwd naar het resultaat want zijn kleur is toch echt weer veranderd en zie ik t goed hangende manen (of kwam dat door de regen) en wat een wit in staart en manen nice!
Miran lekker dat fu braaf is met dochter en vriendinnetje, en mams maar fietsen haha enne hoezo oud wijf echt nie, als fu doet wat hij moet doen ziet t rijden er altijd heerlijk uit!
Yildiz ik geef haar wel gelijk hoor voor een revanche, en leuk je heel even gezien te hebben makkelijk te herkennen door pupsel haha.
Ook weer mooie fototopics zijn er gemaakt!!
Tam een nieuwe poown erbij te rijden leuk leuk!
Gelske fijn dat ze weer vollop genieten van de weide en top dat t inrijden zo goed gaat.
Joyce fijn dat jullie je draai weer hebben gevonden, succes komende wedstrijd en het hekwerk word mooi!

Hier ook alles ok Quest gaat ook goed, nu even kijken wanneer ik hem probeer op te pakken want hij voelt zich goed, dus beginnen met simpele dingen zal hij ook wel fijn vinden, maar herstel staat wel voorop dus maar even kijken waar we mee gaan beginnen.
En mijn kijk en vergelijk met Mas zijn leeftijdsklasse op tulip was helaas een wat magere rubriek maar uhhh hij is huge met zijn leeftijdsgenoten die volgens mij al wel 2 zijn en oogt verder ook niet zo puppy, dus als hij zo groeit als hij doet zonder erg rare verhoudingen haha toch maar eens kijken of we t gaan proberen tis geen must. Dus we zien wel.
Reem is mede dankzij ander voer al iets meer van haar tientonner formaat af mag nog veel meer, maar t extreme is nu wel weg. En misschien word ze dit jaar verleased voor een veullie ( is nog allemaal niet zeker maar vind t zelf iig wel leuk)
En pupsel gaat ook harstikke goed hij helpt ook al mee als ik de kruiwagen mest wegbreng, niet gedacht maar hij loopt zo goed mee, de paarden zelf interesseert hem niet maar in het hooi spelen natuurlijk wel haha.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:22

Wat leuk Bren, dat die kleine pupsel al zo gezellig meedoet!
Fijn dat Quest zo goed gaat en Mas zal vast hoge ogen gooien, als het kan zou het wel leuk zijn. :))

Siel, stel jezelf even voor! :P
Paprika chips ziet er super uit, lekker!
Hebben jullie veel vogels daar?
Heerlijk FF vakantie!

Dayem niet oké, ik vraag me af of hij zich gewoon te druk maakt of komt het door het gras?

Het wordt lekker weer, misschien vanmiddag naar het meertje, we zien wel hoe het loopt.
Nu staan de paarden nog snachts thuis, ik wacht nog even af tot het echt iets normaler weer wordt en dan hoef ik niet meer zo heen en weer te sjouwen.
Gelukkig is Nikita groter en kan ze zelf met Zosja lopen, scheelt toch, hij is best braaf met haar!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:07

Wordt mooi de omheining Joyce! Lekker zo zonder zadel op je poown :D En fijn dat je weer lekker heb gelest.

Prachtig zo'n kudde Gelske :)

Kat is een stuk happier? :j

Hey Siel :wave: Wat een leuke stippies heeft Djuuntje, special effect!

Dierenarts is geweest. Hoeven waren niet meer warm en hij liep ook al een stuk minder stijf, maar niet rad :( Hoefbevangenheid sluit ze niet geheel uit, maar daar zijn de symptomen niet meer naar. Dit keer niet rad op linksvoor. Vermoedelijk uit de schouder (klap van een paard gehad?). Verder lichte symptomen van spierbevangen/verzuring. Zou best kunnen dat ie zich te druk heeft gemaakt, maar denk dat de spieren een flinke tik hebben gehad van de hoosbuien eergister, hij stond zonder deken, stom! Ze heeft bloed afgenomen voor algemeen bloedbeeld en spierenzymen. Nu drie dagen metacam en stappen tot we meer weten de gesteldheid van z'n spieren. Houdt het ooit op?! ;(

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:49

Spierbevangenheid zou echt poedersuiker zijn daarom, Nicky... Paard van vriendin is het nu twee keer geweest en herstelperiode is echt heel lang... Hoop voor je dat het meevalt!!

Miran, paprika chips :')
En haha, ja veel vogels. Dacht eerst ook dat ze onder gescheten was, totdat het er niet afging 8-)
Super dat Nikita zelf kan lopen :)

Bren, super dat Mas zo braaf is. Tis zo'n knappert!!

En nee, ga mezelf niet weer voorstellen :')

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:53

Ja zeker... Maar hij vertoont ook niet echt hele duidelijke symptomen daarvan. Hij liep vandaag echt al een heel stuk beter dan gister (in draf kwam gister z'n achterbeen een heel eind achter z'n voorhoef neer, vandaag in de afdruk). Hij heeft niet de looplust die die altijd heeft gehad, maar laat ook niet duidelijk pijn merken tijdens het lopen. Even het bloedonderzoek afwachten :) Uitslag weet ik uiterlijk volgende week vrijdag.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:07

Siel, ja, lastig, Fu heeft ook van die poepvlekken.. :roll: :D
Nikita kan al zelf lopen sinds haar 1e. _O-

Nicky, heb je de wei opgebouwd?
Fu is denk ik ook gevoelig maar het gaat bij mij daarom wel 1e keer een half uur en elke dag maar een half uur erbij en ze hebben een afgezet stuk met weinig gras, anders durf ik niet.
Hopelijk valt het mee!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:30

Hekwerk ziet er goed uit, Joyce! En fijn dat Asal zo lekker liep in de les!

Heerlijk als je kudde zo lekker ligt te slapen, Gelske!

Top dat Fuego zo braaf was, Miranda!

Je bent inderdaad veranderd, Katja, looking good *\o/*

Helaas geen oosterse rij-outfit voor je, Shanna, ga je op Show West meerijden?

He wat vervelend, Nicky, dat Dayem opeens weer minder gaat... Misschien heeft ie zichzelf toch wat overbelast met het sjansen met de dames? Zonder deken in die hoosbuien zou ook heel wat kunnen verklaren, daar wordt Ely ook snel stijf van, omdat ze dan haar hele rug vastzet.

Welkom terug, Ersilia! Djuun ziet er goed uit!

Fijn dat alles goed gaat met je beestjes, Brenda!

Gisteren bij Ely geweest, helaas was het nogal regenachtig dus niet echt iets met haar kunnen doen. Maar ze stond er weer lekker bij dus dat is ook wel genieten. Hopelijk snel weer even langs Eufje!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:30

@Siel was jij ookal weg...of had je mij zo gemist :') :') Djuun zit er idd super uit zeg....foto ziet er ook lekker ontspannen uit
@Bren dankje, zelf ook lekker bezig.
@Nicky arme Dayem... :(:)
@Annika jammer idd van de regen maar vaak kun je ook al genieten door gewoon even bij ze te zijn

Assie heeft vandaar lekker een dagje vrij, ze heeft gisteren ook zo haar best gedaan. Morgen denk ik lekker longeren en dan weer hup hup trainen voor volgende week vrijdag en zaterdag

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:01

Haaai Siel! *\o/* Djunekind ziet er goed uit! Ze wordt n pinto! :D
Hoest verder met uwes?

Shanna, hier ook geen set... Misschien oproepje op FB?
Hoe is het met jou en met je zwarte schone?

He verdorie Nicky wat K.. voor Dayem! Wat duurt zon uitslag lang zeg...

Ja hij is echt leuk Bren! :j Fijn dat je paardjes goed gaan! Leuke plannen dus aan t uitbroeden? Cool! :)

Heb je binnenkort weer wedstrijdplannen Joyce? Ben benieuwd!

Zo dan Katja, er is idd wat af! Je ziet er goed uit!
En ja als je m straks elke maand daar naartoe kunt gaan en weekendje van kunt maken, steeds een mini vakantie! Klinkt goed! En tis mooie omgeving daar toch?
Dat wordt genieten!

Esme, ik had nog helemaal niet gereageerd maar ben echt heel blij voor je dat jullie eruit zijn gekomen!
Lijkt me toch n heel heftige tijd dus hopelijk nu weer tijd voor positiviteit! Fingers crossed voor een spoedige dracht! +:)+

Ik reageer altijd via Phone dus echt sorry als ik weer eens iemand vergeten ben. :o

Hier een fijn dag in Boekel reiningtraining met Tie en Jes. Wat werken ze onwijs hard echt mooi om te zien.
En Yul was ook gezellig mee. Terug thuis met TT en Nyhla geknuffeld. Al staat TT er niet op ik vond dit zon coole foto van stoere Yul tussen de jaarlingen :D

Afbeelding

Heb n dilemma... Ik wilde eigenlijk Nour twee maanden vakantie geven maar aangezien hij wel lekker buiten staat maar niet op t gras (en ik dit ook niet kan realiseren) heb ik al na 1 week t idee dat ik hem er totaal geen plezier mee doe.
Hij heeft gewoon uitdaging nodig dus wil eigenlijk vanaf Volgende week het grondwerk weer gaan oppikken.
Ook wordt hij zo blij van ritjes, maar ja...
What to do?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:09

@Yildiz ja volgende week vrijdag en zaterdag heb ik een dressuurchallenge deze is bij mijn eigen vereniging. We hebben eind juni weel Almeloseruiterdagen dat is hier een hele happening en hopelijk kunnen we na dit concours naar het L2 dus beetje wedstrijden hiervoor gepland zodat we er weer lekker inkomen ,
Dilemma met Nour...En als je nou alleen nog maar relax ritjes doet en veel buiten??? Blijft hij er toch een beetje in maar wel op een laag pitje.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:54

Klinkt leuk Joyce de Amelosedagen en daarna lekker verder in de L2.

Weer TT voor je zelf houden he ;) . En wat betreft Nour je kunt inderdaad toch ook gewoon lekker recratief met hem rijden. Wel jammer dat hij niet op het land kan is daar geen weide gang?

Nou wat een rot weer he Annica je kunt dan ook echt niks he op zoon dag nou ja toch even lekker naar je mooie dame geweest.

Echt balen Nicky ja misschien is het gewoon een beetje alles bij elkaar de overgang het weer en het spelen. Ik hoop maar dat het snel weer beter met hem gaat.

Moet je ver lopen Miranda op zich wel lekker dat je ze zo dichtbij hebt dat je ze wel naar huis kan halen.

Fijn dat Quest goed gaat Bren kun je lekker met hem aan de slag. Mas is dus Megaa haha wel leuk dat je met hem wil gaan schowen. Ja een mager paard valt niet mee maar ze slanker krijgen is soms nog moeilijker weet er alles van helaas. Nu loopt ie nog mee maar wacht maar ;) .

Ik dacht het ook al te zien Kat maar het is dus echt zo ja paar kilo,s minder is altijd fijn al zijn dit niet de leuke omstandigheden.

Vanmorgen wilden we eigenlijk lekker naar het bos/duinen maar omdat het zo slecht was gister avond en de paarden dan door het krampachtig staan meestal heel stijf zijn de volgende dag hebben we het maar tot morgen uit gesteld. Vanmorgen was het ook nog zo koud bah was er echt sjaggie van maar gelukkig kwam daar eindelijk de zon en daar hebben we ook lekker van genoten. S,midags de hele groep even laten lopen op het land en daar hadden ze wel even zin in :D

Miin mooie Qaseem.

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:58

Ja Brenda morgen worden er hopelijk nog wat mooie foto's gemaakt. Zijn manen hangen al een poosje ja :j mooier he zo.

Mas is gewoon geweldig Bren, ik wil graag binnenkort langskomen om hem en de andere paardjes en pup te bewonderen!

Sterkte met Dayem, nooit leuk zulke dingen!

Yildiz je kan toch gewoon lekkere buitenritjes doen zonder echt training van te maken :D vind Nour vast leuk! Wat een stoere foto ook van Yul :D

Bedankt voor de complimentjes :o

Ilya heeft last van de lente denk ik, hij is echt een kamikazepiloot. hij stuitert en doet, wel goed straks speelvriendjes erbij. Nu valt hij Blue steeds lastig haha, met schijnbewegingen en dan tegen elkaar steigeren.

pruts en prul:

edit, hier zijn de manen wel goed te zien denk ik:

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:49

Oh huh Gelske niet gezien! Wat is Quaseem mooi groot zeg, mooi op gewicht ook en een bijzondere kleur zo!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 06:58

Lekker dat jonge grut!
Qaseem ziet er goed uit! Mooi in z'n zomervachtje!

Jee Ilya is ook baby af zeg, wordt al een heel paard!

Leuk Joyce weer boel op de agenda staan! Zet m op! *\o/*

Nour staat nu 24/7 buiten en ja er is heel veel weidegang daar maar alles staat in gecombineerde groepen dus alle weides grenzen aan weides met merries. En dat gaat m niet worden, kan ie nog zo braaf zijn, een hengstige merrie gescheiden door een enkel draadje is too much....

Nja, ga eerst maar eens starten met grondwerk. Genoeg te doen en idd misschien over week of wat een enkel relax ritje... We zien wel, rustig aan.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 07:18

Shanna je mag mij wel pb sturen misschien dat ik wat kan betekenen wij hebben in principe 2 verschillende sets 1 word nog compleet (diegene waarvan ik het heb overgenomen moet sommige dingen nog bij elkaar zoeken)

Kat ja wilde ook nog bij jou komen schaam schaam.
Gelske ja pffff mijn oude poown was drama om op gewicht te houden Reem exact t tegenovergestelde ach zo blijf je ook bijleren haha
Qaseem ziet er super uit en zijn kleur is zo wel heel gaaf.
Yil ik zou dan gewoon wel weer wat met Nour gaan doen zo deed ik het met Reem ook zij bepaalde wanneer er even een break kwam maar ook hoelang die break duurde, en ook deed ik de ene dag wel wat de andere dag niks, had ze een break en was ze vrolijk dan duurde de break langer begon ze nukkig te worden ging ze weer wat doen en merkte je dan direct weer dat ze dan weer in haar hum was ( had met haar ook nooit een doel qua tijdsbestek en presteren maar toch kon zij op haar 6e haar eerste Z1 wedstrijd lopen en had ze toen ze net 7 was haar prestatie predicaat op zak (promoveerde ook direct met voldoende wp en starte pas die klasse als het thuis in orde was, en ze liep ook zowat elke wedstrijd winst en prijs tussen de grote dressuurbokken) dus kijk gewoon wat Nour zelf aangeeft en pas je daarop aan ( hetgeen wat je daardoor niet moet doen teveel in het voren plannen maar dit laat je afhangen van hem of je die dingen wel of niet zal gaan doen)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 07:26

nicky: Spierbevangenheid en wat je beschrijft aan warme voeten en stram zijn kan heel goed door de suikers in het gras komen. Vervolgens eerder te weinig bewegen waardoor ze ophopen in de spieren. Succes met hem.

Iedereen is altijd lyrisch over gras, maar de weides die we in Nederland hebben zijn eigenlijk helemaal niet goed voor onze vrienden. Te eenzijdig en suiker- en eiwitrijk. Een paard gedijt het beste op meters hoog geel gras

Gelske: Qaseem is zo'n knap ventje, zijn kleur nu is zo mooi, is toch oerzonde dat hij wit wordt? :)

Yildiz: Doe je Nour en jezelf geen plezier met wandelen? Heeft hij toch z'n vrij maar kunnen jullie ook onderonsjes hebben.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:13

Haha leuke foto van je zoon, Yildiz! En lastig van Nour, hij staat wel met vriendjes toch? Misschien is het gewoon even wennen voor hem...

Wat ziet Qaseem er goed uit, Gelske, die kleur is echt top!

Ilya ziet er ook goed uit, Blue is lekker wild mee aan het doen, die zal hem ook wel gaan missen dalijk!

Gras is inderdaad niet zaligmakend, Lisa, ik zie nu hoeveel goed het Ely doet om maar beperkt op het gras te staan.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:17

Poehh hoe doen jullie het toch, ik lees elke dag braaf bij, maar tegen de tijd dat ik kan reageren is het vaak alweer 1/2 uur 's avonds en vallen me ogen dicht.. Neem me telkens voor sneller te reageren dan kan ik beter bijblijven, maar dat is nog niet zo'n succes haha 8)7

Oke de zoveelste poging :') Doe even een bijlees post van de laatste 2 pagina's anders is het geen doen meer Y;(

Nicky, wat tof dat Dayem het zo goed doet met de andere twee en wat ziet hij er goed uit! Maar wat super *** dat het nu niet goed gaat -O- Spannend wat er uit het bloed komt.. Hoe gaat het nu met hem?

Idd Lisa, al dat korte (vaak zwaar bemeste) gras is echt funest voor de paardjes.
Ze krijgen hier nu sinds 1,5 weekje slechts een strookje van 8m x 20cm per dag. Enkel op het vlak wat vorig jaar al in september dicht is gegaan en waar nu het gras al zeker 20-30cm hoog staat. Hoe hoger het gras, hoe meer het in bloei staat en hoe minder slecht het is. Hoofdzakelijke voeding is nog gewoon volledig het hooi.

Super leuke foto Joyce met je knappie! En wat ziet dat hek er al super chique uit! Ben benieuwd naar het eindresultaat, het is nu al mooi!

Tam, leuk dinggg je nieuwe bijrijd pony! Ben benieuwd hoe hij het gaat doen :D

Annika wat fijn dat Ely het zo goed doet op haar nieuwe stekkie, ze ziet er echt waanzinnig goed uit zeg op de foto's! Denk goede keuze geweest voor haar en jou om haar tijdelijk daar te zetten :j Ookal is het natuurlijk wel lastig lijkt me dat ze nu wat verder staat.

Jaaa Ilya bijna op kamers!! *\o/* Het lijkt mij eerlijk gezegd echt fantastisch, je kleine uk daar dadelijk door de heuvels zien denderen en opgroeien. Alleen al dat soort terrein, dat kunnen wij hier gewoon niet bieden en daar heb jij en hij de rest van jullie leven profijt van! Mocht ik ooit een ukkie hebben, sowieso dat die naar zoiets in de opfok gaat :)) En ook gewoon in een grote groep, als ze met maar enkele andere staan dan ontwikkelen ze zich sociaal ook niet naar behoren. Liefst zou ik een ukkie met leeftijdsgenoten maar ook ouderen paarden willen hebben, gewoon een volwaardige kudde. Komt hij daar in een kudde met enkel leeftijdsgenoten of ook ouderen?
Iig spannend hoor! Kom maar op met alle foto's :):)

Gelske, wat gaat Noor goed!! Super zeg! En de hele boel weer op het land, heerlijk! Wat een rijkdom he zo'n kudde! Ben jaloerss :D
Aaj is het strand 's avonds en 's ochtends vroeg ook verboden nu bij jullie? Wij zijn hier aardig verwend.. Strand is gewoon het gehele jaar toegankelijk voor paarden, van de 10km strand is er maar 1km waar je overdag niet mag ivm de strandpaviljoens, maar daar hebben ze een ruiterpad achterlangs gemaakt door de duinen :Y) En na 18.00u mag je daar ook weer gewoon rijden, ideaal!

Ha Miran weer lekker aan het fietsen met Fu, jullie zijn echt zo fanatiek! Ook met Nicky erbij, heel leuk!

Je ziet er goed uit Kat, hopelijk helpt dat ook mee dat je beetje bij beetje weer lekker in je vel komt te zitten.

Wat ziet Djuun er superrr uit zeg! Glimwormm met stippen :D

Fijn dat Quest goed herstelt! Ennn waar blijven de pupsel foto's?! O:) Nieuwe Horse & Dogger in dop?

Geweldige foto van Yul! <3
Is het niet zo dat Nour hier even doorheen moet? Tis ook wel even een verschil, hij stond op een stal waar veel om hem heen gebeurde en waar er vaak wat met hem werd gedaan. Nu wat meer rust, meer buiten, dat hij zich even geen raad weet met hoe te genieten van deze rust.
Hij is nog zoo jong, ik zou wel proberen hem even echt die periode rust te geven, iig even niet erop. Er is zoveel wat je vanaf de grond kan doen, gewoon werk wat weer even totaal anders is dan wat hij nu gewend is. Hoeft hij niet fysiek veel te doen, maar hem zo wel mentaal bezig houden.
Ik ben met Raff bijv. af en toe aan het clickeren, geloof dat hij nu door krijgt dat naar de skippy bal kijken de click oplevert :') (mennn wat leren honden dat toch 10000x sneller dan paarden hahaha). Of eens dubbele lijnen, wandelen, rechtrichten, grondwerk, schrikopstakels, genoeg te doen zonder hem lichamelijk veel te belasten en om even zonder toekomst doelen, wel lekker bezig te zijn. En dan kan je altijd over poosje hem zo nu en dan weer blij maken met kort buitenritje.
Weet dat Moon erogant vd winter ook echt verplicht 2 maanden totale rust heeft gegeven en daar was hij het echt niettt mee eens, maar erna was hij ineens met sprongen vooruit gegaan in zijn gehele ontwikkeling.

Hier alles gangetje, maandag ochtend allerlaatste deadline voor me scriptie *\o/* erna nog genoeg te doen voor het afstuderen, maar kunnen we iig 1 ding afstrepen.
Paardjes gaan super, Nadesh gaat echt met sprongen vooruit door de lessen en nieuwe opbouw van het trainen. Afgelopen zondag weer les gehad en met Raff zijn we nu bezig met stapje voor stapje overzetten naar het bit. Hij pakte het top op, dus denk dat we nog 2/3x met halster én bit rijden en we erna over kunnen naar enkel hoofdstelletje.
Huiswerk is de frequentie van het rijden per week opbouwen naar toch wel 3x per week, zodat de spiertjes vaker geprikkeld worden. Wel voorlopig nog lekker kort van duur houden.
Vanmiddag plan om weer naar het strand te gaan met hem *\o/*

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:03

Het is echt een kwestie van bij houden inderdaad maar als ik wel eens een paar dagen het niet zo heb bijgehouden kijk ik altijd FF bij iemand anders zijn overzichtje :o ;) . Hier mag van oktober tot mei overdag op het strand. Van mei tot oktober vanaf zeven uur s,avonds en voor negen uur S,morgens in de duinen /bos mag inderdaad het hele jaar. Nou snap ik dat wel hoor de stranden hier zijn in de zomer druk bezocht dat is ook niet met paarden dan. Klinkt super hoe het gaat met Raf en Nadesh lekker dat je al aan het opbouwen ben met hem het is wel echt leuk zoon jong paard alles leren zeker als ze zo braaf mee werken.

Altijd dubbel he het is eigenlijk hun voer maar inderdaad als er te veel voeding in het gras is is het niet fijn . Op Noor moeten we ook echt letten die is ook altijd zo dik de rest hebben we mooi in conditie nu het gras waar onze paarden staan word ook niet bemest maar ja het blijft opetten. Voor Elly is het dan zeker super zo als er verder ook niks met haar gedaan word goede keuze dus geweest om haar tye verhuizen.

Qaseem heeft een super leuk kleurtje maar ja die had hij natuurlijk niet gehad als ie geen schimmel wat geweest dan had ie gewoon bruin of vos geworden. En ik vind schimmel het aller mooiste wat er is dus ja.... en buiten dat al werd ie paars en zo lelijk als de nacht het is zoon fantaties paard kwa karakter dat maakt me echt niks uit <3 .

Ja he Bren het is allebij lastig ach ja bij mensen is het niet anders gewicht blijft moeilijk maar ohh zo belangrijk.

Ik zou lekker wat met hem blijven doen hoor Yildiz zeker als hij alleen maar in de bak staat. In de winter als ze thuis hier alleen maar in de bak staan probeer ik ook zo veel mogelijk met ze te doen op het land ben ik daar wat makkelijker in want daar vermaken ze zich prima. Gewoon lekker stap ritje even wat grazen aan de hand of los in de bak laten lopen er is nog zo veel wat je met ze kunt doen :D .

Dat heb ik ook vaak hoor kat we hebben gisteren bijna tegelijk gepost denk ik. Jouw mannetje word ook groot he hij vermaakt zich zo te zien wel met bleu :D ze groeien gewoon veels te hard vind je ook niet.

Nou vandaag hebben we onze kanjers Dibah en Sil geladen voor een ritje in Castricum heerlijk weer en super braaf waren ze weer. Sommige stuken waren toch wel wat zwaar aangezien Sil daar toch wel wat meer moeite mee krijgt hebben we wel wat gesmokkeld over het fietspad maar in de bossen waren de paadjes goed te doen.

Afbeelding

Afbeelding

https://www.facebook.com/ge.paarden/vid ... _processed

https://www.facebook.com/ge.paarden/vid ... _processed