Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 11:34

YildizArabs schreef:
Gaat er trouwens nog iemand naar de Tulip? Glenn? Start met Tie zaterdag 4 mei om 11 uur in de Western ridden. We need some cheerleading! *\o/*

Dit jaar kan ik er spijtig genoeg niet bij zijn! Ik zit met een familiefeest! Anders met plezier, had ik zeker komen de hele bende supporteren! Vind het altijd een hele leuke show!

mvg Glenn

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 11:36

YildizArabs schreef:
Dat gaat helemaal goed komen Nenaa!!!

Vanochtend fijn getraind met Tie en s middags lekker met Yul naar Belgie afgereisd voor een bezoekje aan mn kleine mannetje.
Wat wordt hij al groot... <3

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

En wat te denken van mijn nieuwe cutter? :D
[ Afbeelding ]

Hij droogt echt knap op en ja wat is hij al volwassen! Dat beloofd een reiner/cutter te worden !!!
Benieuwd hoe het op show zal doen!!

mvg Glenn

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 11:44

YildizArabs schreef:
Verder wat ook heel mooi werkt: de dag voor de show/shoot direct na het wassen en droogwrijven in te spuiten met CM Body Shine (als je gaat rijden daags erna NIET onder t zadel). Laten drogen onder dekentje en volgende dag borstel erover... Bling bling!!!

Nog n truc is om de week voor je show/shoot rondom de ogen en neus s avonds in te smeren met vaseline. Wordt t daar donkerder.
En ja het schminken zelf, das een kwestie van goed naar je paard kijken en accentueren, vereist wat trial and error. Verder zijn er nog veel scheertrucjes maar dat laat ik graag aan de pro's over, kan niet zo mooi scheren. Vlechten trouwens ook niet dus ook dat laat ik iemand doen die dat wél kan. ;)

Die Vaseline, moet je best een aantal dagen tot zeker een week herhalen! Op die manier, verstikken de haren onder die plekken die je inwrijft met vaseline! Resultaat is dan wel dat je de huid goed moet hydrateren anders kan je droge huid en zo krijgen! Met laesoline als ik het goed heb die zalf!
Het scheren, je scheert het hoofd met 10-15 mesje! Zelf oefen ik regelmatig, om het onder de knie te krijgen! Wat resulteert dat de sublimo en malha er soms gek uitzien!
voor de ogen wil je echt panda eyes, dus echt geen haar op moet je 40-50 mesje gebruiken! Ik gebruik een 30! is minder opzichtig, maar groeit ook het haar sneller terug!

Wat ook heel goed werkt zijn die babyoliedoekjes van het kruidvat zelf! Die zijn heel vettig en gebruik we op de showtrainingsstal waar ik ga helpen!
Voor witte onderdelen, die goed wassen en voor de proef hop talkpoeder erop wrijven (ook bij witte arabs hoofd, benen, sokken) en dan met zachte borstel lichtjes wegwrijven).

mvg Glenn (sorry 3 aparte post) maar zag het pas nadien! ) momenteel wat druk met de stallen enzo en dan vergeet je soms alles na te lezen en bekijk je vaak snel even de laatste pagina :o

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 14:49

Dit wordt de laatste Nourspam, beloofd (voorlopig dan :P )...
Maar je ziet hier zo mooi z'n karakter... Nour au naturel:

Afbeelding

raven

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 16:10

Nu onderweg naar huid van de amateurkeuring af. Geweldige dag erg gezellig. Wij waren kampioen bij de veulens. Stalgenoten kwamen thuis met goud, zilver, 4e en een 5e plaats. Dus voor ons alle n top dag

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 16:42

Gefeliciteeeeerd!!!! Gaan jullie naar St. oedenrode met m?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:17

gefeliciteerd Joyce!! Super prestaties!

Knappe nourtje. Heerlijke foto's hoor, dus lekker door spammen. ;)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:42

Denk niet dat we hem meenemen naar sint oederode ligt er aan hoe die eruit ziet

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:34

raven schreef:
Nu onderweg naar huid van de amateurkeuring af. Geweldige dag erg gezellig. Wij waren kampioen bij de veulens. Stalgenoten kwamen thuis met goud, zilver, 4e en een 5e plaats. Dus voor ons alle n top dag

Hey super Joyce, gefeliciteerd!!

En wauw yildiz....please keep on spamming!!

Wij zijn ook weer thuis. June zette een nette proef neer....ikke minder! moest met links beginnen te spinnen en dan rechts spinnen en recht weg naar cirkels....deed ik rechts, links, recht weg naar cirkels... -:(- |o .

Score wordt altijd meteen omgeroepen, dus ik vol spanning, hoor ik ZERO! en denk...wat heb ik fout gedaan???? aaaaaaaaaaagh! }:) Zo ontzettend dom dom dom dom!!

Maar super trots op June, eindelijk loopt ze goed op de cirkels, niet meer overkruist springen achter en ook geen drafpas meer naar kleine cirkel. Goeie wissels! Doet me paard het eindelijk best toppie, loop ik de klunsen....duh. :roll: Maar goed...oooooooooooit :z :+

Ooooooh en toen we thuis kwamen, liep onze hengst nog zooooo braaf achter het draaitje in zijn eigen weitje. Wauw. hadden we eigenlijk niet verwacht, want Nirvana stond een wei verderop vreselijk naar hem te lonken en Scarlet die bij haar loopt, kan nog wel eens lomp door een draad heen breken. Dus we hadden een orgie <3 8-) verwacht en twee veulens volgend jaar :+ *\o/*. Trots op ons ventje!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 20:36

Muts!!!! |o Maar joh, je hebt je scoolingsrondje voor dit seizoen weer binnen moet je maar denken! :D
Good boy!!! Maar wanneer mag ie wel voor t echie?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 21:57

Geen idee Yildiz...heb liever nog ff niet dat ie springt. Eerst maar eens inrijden. Ooooh en die cutting foto GE-WEL-DIG!!! Dat noem ik nogeens een aktie foto voor de kalender !! Volgende keer ff showhalster om, dan heeft het iets westerns hihi.
Ja was een goed rondje haha. Eens kijken of dat over twee weken wil lukken in luttenberg. Ik doe alleen de mix open reining en Cyann doet de rest, behalve pleasure.

Oooh Jes, wat tof al zoveel deelnemers en allemaal arab mensen echt tof!! Soort meet en greet maar dan anders hahaha. Hoe ging dat gezegde ook al weer over die berg en die mohammed haha lijkt er wel op. Wil jessica niet naar de dawra, dan moet de dawra maar naar jessica komen. Slimme zet Jessica. LOL

Heb het vandaag voorzichtig met hubbie erover gehad. Maakt ie een of andere opmerking over....misschien wel leuk met Cyann in het zadel... "halloooho, moi!???" Moet nou niet gekker worden zeg! :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 22:19

Op wie wil je m tzt zetten?

Neeeee, hoofd oogt veel te groot op die pic, terwijl dat in t echie helemaal niet is. Beter paar jaartjes wachten en dan doen we gewoon n selectierondje om in Jes d'r DAWRA teampenningclubje te komen en dán maken we wel n gave foto, haha! :D

Ja Cyann zou ook n top koeiemeissie zijn! *\o/*

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:20

Mooi pic Yildizh van Nour, hij zit er super uit! Normaal komt Jutta Kools woensdag bij Juan en Ilse langs om shameless te shooten!

Jammer Nancy, missen blijft menselijk! Net zoals Yildiz zegt aanzie het als een scoolings fase! SUPER dat ze zo stabiel nu loopt in de cirkel, ken dat gevoel Sublimo had ook dat probleem in de snelle cirkel had ook de neiging overkruis te gaan achter! maar met vele oefeningen,contra galop, wisselen van contra naar contra, rolbacks naar binnen, buiten, ... ging dat allemaal met de tijd veel beter! Waren de oefeningen die van Bernard Fonck, Ann Poels moest doen.

Nu ben kan je met meer rust naar je volgende proef uitkijken en niet meer denken op haar of ze een misstap gaat zetten nu opper concentratie terug en dan komt dat super goed! Laat maar zien dat die zwarte quarter, of was het nu een arabier ;-) wel duidelijk kan reinen en nog eens stijlstoppen ook, die foto die je hier pagina's geleden poste met haar hals zo laag en prachtige stop, waarop jij juist jammer vond dat het niet de kant was van het zilveren oortje van je hoofdstel! Die stijl dat ze heeft! Go for it!

Leuk Joyce dat de amateur keuring zo goed ging dikke proficiat, blijkbaar vele mensen heel tevreden van!

Bimmetje de koeien clinic met western arabs komt goed zo te horen! Doe zo verder!
volgend jaar in de dawra programma's op shows 2014 : pleasure, horsemanship, showmanship, trail, reining, cutting, teampenning, versatile, ....

ps wie gaat er dit jaar van het dawra team naar het europees kampioenschap voor sportarabieren??

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 22:42

Volgens mij Paulette en verder weet ik niet? Ikke nie in ieder geval...

Enne... Glenn, wij willen wel de première he?! :)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 23:20

Hahaha ja nancy, maar zo zit het niet helemaal in elkaar he. Ik wil wel naar DAWRA toe komen, maar dat gaat niet. Das wat anders! ;)

En jij stommert, hahah nou ja iedereen maakt fouten en zoals yil al zegt, je hebt je eerste rondje weer mooi gedaan!!

En hubbie zou het dus leuk vinden! Er zijn nog 2 plekken vrij anacy, dus komop!! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 23:21

Ik ook nie EK nie :P

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:36

Vandaag onze Quarab Scarlet op haar 3e verjaardag op de foto gezet....moet zeggen, dat is best goed gelukt voor zo'n zwarte vlek. En wat wordt ze een stoere Chick, begint al aardig "volwassen" te tonen en haar koppie wordt ook alweer wat luxer.

Afbeelding

Hierna gezadeld, ff laten meedraven naast Nirvana om te kijken wat ze deed (niets), toen hebben Cyann en ik er nog ff opgezeten. Beetje gelopen met cyann op der rug, achterwaarts gevraagd en weer voorwaarts. Daarna ik erop, want scar is niet zo geduldig en cyann vertrouwde het niet meer. Idd met mij erop moest ze natuurlijk ff stijl overeind staan. Terug op de grond met vier benen, nog ff stapje naar voren gezet en toen eraf gegaan en rond gestuurd aan longe in draf en galop. Dat vond ze wel spannend met dat irri zadel op der rug, lekker bokken en met been slaan naar ik denk irri singel. Eenmaal normaal, daarna weer zadel eraf en terug naar de wei. Volgende keer maar eerst weer eens een rondje polder doen als handpaard naast June met zadel op der rug, kan ze beetje wennen en is ze meer afgeleid door de omgeving.

Nope ga ook niet naar het EK. We vinden het te ver weg, dus laat maar.

En ja mijn rondje op de wedstrijd was ook wel goed voor mijn zelfvertrouwen, ook dat ik met mijn eigen visie op de training een goeie weg ingeslagen ben. De week ervoor viel het me ook al op hoe goed ze op de cirkel liep bij Cyann in een best kleine bak.

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 18:47

Toffe foto's van Nour en Scarlet!

En Joyce, gefeliciteerd met de resultaten op de amateurkeuring!

Ik vandaag op zoek naar een nieuw halster voor Henk, die hij nu heeft ziet er echt niet meer uit en hij heeft al jaren geen nieuwe meer gehad. Hebben ze bij die winkel gewoon geen simpel zwart of donkerblauw halster meer in zijn maat..... Alleen maar van die pennykleurjtes... echt no way dat Henk een roze of paarse met groen gestipt halster krijgt. Uiteindelijk na flink zoeken nog een zwarte gevonden in zijn maat met een gouden rand... Ben benieuwd of deze netjes gaat blijven..

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 19:32

Zag n hele gave te koop op FB van Priscilla, maar je hebt er al eentje..

Wordt al n heel meidje Nancy! Als je zou zeggen dat Scar een volle quarter zou zijn, zou ik t ook geloven! Die billen! <3

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:33

Valt nog mee hoor die billen, yildiz.

Trouwens net formulier ingevuld zodat Cyann jeugdlid wordt van de NRHA. Dan kan ze nl. starten bij de jeugd van 13 jaar en jonger, zo leuk!! Dat wordt op zaterdag verreden. Er zijn nu 3 meiden die daarin starten, dus met Cyann erbij is dat 4. Die klasse rijdt gewoon de patterns die iedereen rijdt, dus incl. changementen en 4 of 4.1/4 spins.
Klein detail....lidmaatschap jeugd is dus helemaal niet duur, kost slechts $35 incl. digitaal NRHA blad. DAWRA medelid is duurder.....ahum.

Cyann vindt het helemaal leuk! Ze zal dan starten met June. Volgende DRHA wedstrijd is rond weekend van de 23 juni. Nu al zin in. :D

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:32

Ik vind Scar echt prachtig!!
Wordt niet druk met Nederlanders op het NK dan :(

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:34

Dank je Corine.

NK? Je bedoelt zeker het EK? Is het al zeker dat dat door gaat dan? Als het tegenzit wordt dat weer op het laatste moment afgeblazen. Dat wil ik geen 3e keer van dichtbij mee maken.

Ik zet dan liever in op een andere internationale wedstrijd met veel minder vraagtekens. Een wedstrijd die voor 90% doorgaat, een goede bodem heeft en aan competitie geen gebrek. Iets dat op het EK arabs vooraf maar de vraag blijft. Dit alles tegen elkaar afwegend en tel daarbij op de behoorlijke afstand, maakte het voor ons niet waard om wederom alles op alles te zetten voor het EK. Heb er nog wel over getwijfeld, maar hubbie kreeg ik niet meer mee. En moet hem gelijk geven.
Enige pluspuntje wat het EK ons gebracht heeft, was een leuke vakantie te Duitsland :j . Klinkt misschien vervelend, maar is wel realistisch.
Maar mocht het EK arabs ooit nog eens op redelijke afstand zijn....wie weet.

Ben eigenlijk wel benieuwd wie er nu werkelijk wel gaan. Weet jij dat Corine?

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 07:52

Ik ga ook niet mee naar t ek. Vindt t te ver en idd t is nog niet zeker dat t door gaat.
Krista en paulette gaan wel

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 08:07

Heb ook net een mailtje gestuurd, maar goed lijkt me wel redelijk voor de hand liggend dat ik die trip met n drachtig paard niet ga ondernemen. En idd.. tis wel n eindje boemelen. Hoop voor de deelnemers dat het nu wel doorgaat!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 09:42

Hoop ik ook voor de deelnemers.

De clinic zit vol! Yeah!!
Best snel vind ik.
Leuk! Heb er zin in. :D