[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:47

Is inderdaad wel te doen :) Hoe vaak wil je hem op gaan zoeken?

Hihi, net paard uit de wei opgehaald en kwam de buurvrouw tegen. Die vertelde me dat ze heeft zitten genieten voor het raam van de showtjes die meneertje weggaf <3

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:01

Hai Dames ik kom weer gezellig mee kletsen....
Heel wat gebeurt ondertussen...Huis in Geesteren staat te koop, wonen bij mn ouders in de bovenverdieping heerlijk weer op mn oude stek heb weer helemaal de rust te pakken
Asal gaat ook goed weer volop aan het trainen en ze gaat erg goed. Clublessen gaan ook goed, springen nog wat onzeker maar dat komt vooral door mij maar we zijn goed op weg....Volgende week weer cc en we hebben er weer zin in....genoeg over ons :D ;)
Doe alleen even een bijleespost van deze pagina wand de rest is niet te doen....whaha :')
@Annika Ely ziet er idd goed uit..Osteopaat geen ervaring mee
@kat die set...als ik haar koppie zie wil ik haar altijd knuffelen wat een lief koppie heeft ze toch. Kan me voorstellen dat je het lastig met met Ilya weg brengen maar idd je doet het uit bestwil voor hem en set
@Yildiz nog proficiat met en UBER gave veulen...wat een plaatje zeg. Lekker met Tie getraind ennuh alles moet ook niet perfect gaan dan heb je geen huiswerk meer :') :D
@Gelske lekker vakantie heerlijk, geniet ervan
@Esmee dat is idd goed niet, hopelijk komen jullie er samen uit
@Joyce ook jij proficiat met je veulen..ookal zon lekker ding, ik zou je een x kunnen meeten woon niet heel ver van je
@Miranda heerlijk genoten van je Fuego, heerlijk in het water. Je kleine uk heeft ook genoten zo te zien, lekker een moddermaskertje. Je rij foto ziet er lekker uit...idd is best warm vandaag
@Tam wordt hij ook een bijrijpaardje??
@Nicky ik blijft zooooo fan van Dayem die kleur <3

Lekker voor ut eerst zonder zadel op mn toppertje gezeten vorig week en wat was ze braaf
Afbeelding

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:08

Kat, vast een dikke knuf :(:)
Miran, waar is die oude heks dan? ik zie alleen jou en Fu ;)

Joyce, zolang ze geen ruitertje voor hem hebben is het zo goed als mijn pony, mag er alles mee doen. Als hij braaf genoeg is mag hij onderlinge wedstrijdjes meepakken, om op film te zetten voor evt verkoop. dressuur gaat nu lekker nu hij wat rustiger wordt, en sprongetje maken vond hij vandaag erg leuk!!

Noah heeft vandaag ook weer wat gesprongen, lekker rustig aan met 40-50cm. Veel geoefend op rustig blijven na de sprong, ik kon merken dat ik mijn dressuurhoofdstel om had. Hij kon me er flink mee het zadel uit trekken in het begin, boefje!!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:04

Leuk pleegkind heb je, Tamara, klinkt als een leuk projectje!

Knappe Set <3 Spannend met Ilya naar de opfok brengen, Katja, ik weet nog wel hoe moeilijk ik dat vond met Euforio :(:)

Ik werd ook een beetje emo van Ely's begroeting hoor, Yildiz, maar vooral omdat ik weet hoe teruggetrokken ze kan zijn als ze niet lekker in haar vel zit, dus zo'n uiting van liefheid geeft ook wel weer aan hoezeer ze al op haar plekje is.
Een arabier bij shetjes, Ely probeerde ze altijd op te tillen haha. Verder heeft Ely altijd een duidelijk afkeer gehad van paarden met kleuren die niet bij arabieren voorkomen (tinkers, haflingers, fjorden), heel bijzonder haha.

Dat klinkt als een heerlijk laatste vakantiedagje, Gelske, jammer dat je vakantie altijd zo weer om is he.
In principe wordt Ely daar niet gereden (ik heb niet eens een zadel op het moment), dus die heeft ook lekker vakantie!

Fijn, Esmee, dat alles toch goed is gekomen en Vegas kan blijven. Op naar een mooie baby met Bahiyah!

Mooie foto's van Azi, Joyce!

Lekker weer gereden dus, Miranda, fijn!

Top dat Dayem zoveel relaxter is geworden van het land, Nicky!

Fijn dat je er weer bij bent, Joyce, en dat alles goed gaat!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:57

Kat, snap ik hoor dat je geen vierde erbij wil, maar als je bijv. iemand had die er wat voor betaalde z'n paard bij jou in de opfok te zetten, zou dat ook een oplossing kunnen zijn. :j

Nicky, leuk om te horen dat Dayem showtjes weggeeft, ook wel prettig dat iemand je paard extra in de gaten houdt.
Hier ook, er wonen een aantal oudere mensen die met een verrekijker van onze paardjes genieten op de wei, ze spelen ook altijd zo leuk!

Joyce, leuk dat je er weer bent!
Fijn dat alles goed gaat!
Zonder zadel, hoe vond je het?

Annika, lekker hoor Ely vakantie!
Vind ze vast niet erg. :P

Tam, leuk dat je alles kan doen met 'm.
En het springen wilde hij dus wel?
Noah houdt van snelheid. :D

Hoop dat het weer een beetje meevalt, wil eigenlijk even fietsen vanmiddag. :Y)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:39

@Miran ik vond het niet anders maar asal vond het wel vreemd....M'n pa liep buiten met de camera vandaag dat ik er eigelijk zonder na te denken op sprong voor een foto en toen ik zat dacht ik ow...dit hebben we ook nog niet eerder gedaan
@Tam leuk toch zon nieuw projectje

Gister hier begonnen met het hekwerk voor om de bak en wei...als het er allemaal inzit moet het nog wel schoongespoten worden en opnieuw geschilderd maar het hout ik ook niet nieuw maar nog wel super goed en mooi
Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 13:35

Ziet er netjes uit Joyce! +:)+
Fu heb ik eerst zonder zadel bereden voordat ik met zadel ging dus die heeft er nooit gek van opgekeken, die moest juist wennen aan het zadel. :D

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:04

Dat ziet er mooi uit Joyce netjes gedaan. Zonder zadel vinden ze vaak toch wel gek in het begin dat hebben de onze ook hoor.

Ja als ik nu naar buiten kijk zou ik nog FF wachten MIranda echt jammer dat het mooie weer maar niet wil door zetten. Oude heks dan klopt het witte paard niet hoor :D

Elly lekker op vakantie is ook fijn hoor voor ze onze dames met veulen mochten ook altijd lekker mama dan zijn en nu heeft onze Sjaak ook vakantie en het doet hem zo goed. Heb deze week ook nog vrij hoor had twee weken en dit is helaas de laaste echt zo leuk vakantie!

Noah ook weer aan de slag kunnen we weer meegenieten van zijn trainingen en ook die van je nieuwe uit daging. Ga je nog naar Exloo met hem?

Leuk is dat he Nicky dat anderen mensen ook mee genieten van je paard. En het gaat nog steeds goed ja zoon knappe arabier is natuurlijk onweerstaanbaar.

Ja het is een keuze die je maakt natuurlijk Kat het zo de mijne niet zijn maar die weet je dus daar ga ik je ook niet mee vervelen. Ik hoop dat de reis goed verloopt en dat ie het reuze naar zijn zin krijgt het is er inderdaad prachtig.

Gezellig naar de dierentuin de kinderen zijn natuurlijk ook vrij. En Tie ging ook weer top fijn he als je zo heerlijk met je paardjes kan werken het word soms in de fokkerij wel eens vergeten maar voor is karakter echt zo belangrijk. waar onze paarden op het land staan zijn meerderen weitjes gemaakt dus ik heb altijd een weitje waar we op kunnen rijden maar ja die liggen wel naast elkaar dus dan rent de rest van de kudde altijd gezellig mee. Prachtig gezicht en soms kom ik daardoor bijna niet aan het rijden toe want ja je moet dan gewoon even kijken. Onze anderen paarden reageeren er verder helemaal niet op als ik daar rij en Noor dus ook maar dat vond ik nog wel even spanend om uit te vinden ;).

Vanmorgen gingen we naar de paarden en daar lagen ze allemaal dicht bij elkaar wat een pracht gezicht. Sjaak helemaal lang uit tot ie door kreeg dat we er aan kwamen. vandaag als het droog blijft ze maar weer eens lekker even poetsen en dan hoop ik dat het weer morgen wat beter is en we naar het bos kunnen want ja het strand mag niet meer overdag helaas.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:32

Ja, balen dat ze niet een strand hebben voor paarden. :Y)
Zos lag van de week ook in de wei, maar hij lag zo stil, we werden een beetje ongerust, komen we aan, roepen we, en jahoor, koppie omhoog, dat stijve pootje ook in de lucht, hihi, we lagen in een deuk! :D
Hier als het goed is om drie uur een bui, halen we ze op, dan om vier uur droog, dan gaan we even met de fiets weg!
Nikita heeft een logé dus kunnen ze allebei even rijden. :j

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:54

@Miranda ik ben ook niet zon held zonder zadel hoor dus inrijden zonder zadel al helemaal niet whaha
@Gelske ja asal vond het best spannend ze heeft liever met zadeltje. Leuk he hoe je je paardjes soms kunt aantreffen Asal kan ook zo op de zij in dr stal liggen

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:50

Fu en Zos zijn telkens bekaf als ze van de wei komen, gaan ze daarna lekker uitrusten in de stal.
Ik dacht, waar zijn ze nou?
Jahoor, met z'n tweeën languit.. _O-

We hebben mooi nog even een buitenritje kunnen maken tussen de buien door!
Nikita heen, vriendinnetje terug, moeders maar fietsen. >;) :D
Het wordt allemaal zo groen. <3
Fu was trouwens megabraaf, was een grote vlieger op het strand, hij keek er niet eens naar.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:06

Nicky ik hoop hem in de zomer minimaal 1x per maand op te zoeken en daar soms een weekendje of meer overnachtingen van te maken, in de winter zal dit vast veel minder zijn :j

Wat leuk Joyce zo zonder zadel!

Thanks Tam :*

Miran andermans paard zou ik ook niet aan beginnen haha, veel te veel gedoe. :P

Gelske ik heb de keuze dan ook niet voor mezelf gemaakt :)

Leuk Miran buitenritje! Er kwamen behoorlijke buien uit de lucht. Ilya was compleet baldadig, bokkesprongen en wilde dingen doen, helemaal gek.

en lekker geiten met mams:

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:48

Steile wand paarden. :P
Ilya heeft zo'n leuk kleurtje! :))

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:51

:D thanks, hij wordt steeds mooier ook zijn kleur :j Carmen komt nog gauw foto's maken voor hij gaat.

wilde trouwens nog even delen dat ik zelf ook best ben veranderd tussen januari en nu.. :o

Afbeelding

Afbeelding

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:09

Hoi dames! Mag ik weer even binnen komen vallen? O:)

Misschien kan een van jullie me op weg helpen..

Ik ben opzoek naar iemand die een Oosterse rijoutfit heeft, liefst dus kleding + hoofdstel bijv., zadel hoeft niet perse. Of kennen jullie misschien iemand? Ik zou het graag eenmalig willen lenen, wil daar best wat voor betalen. Maar gezien het eenmalig is, wil ik er niet zelf eentje aanschaffen :))

Ik dacht, hier met alle AV-liefhebbers, zit vast iemand met handige connecties :D

Tnx alvast!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:37

Ja Kat, ik zag dat je was afgevallen! :))

Hey Shan, hoe is het?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:06

@Kat heerlijk zoon en moeders samen eten, hij wordt steeds mooier. Hij is wel echt een knuffelkont he. Kat je bent idd afgevallen,,,,bewust?? of door omstandigheden.

Net les gehad met assie en ow ow wat ben ik trots. Dressuur gedeelte danste ze door de baan echt heerlijk. Springen vond ik zelf wat spannend waardoor de stopte of ik haar misschien wel stop zetten. Daarna gat horen en ging ze af als een kanon. Iedereen aan de kant incl instructeur waren er even stil van. Best trotst op mn toppertje

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:10

Door omstandigheden heel klein begonnen in eerste instantie maar heb er toen gebruik van gemaakt om het op een gezonde manier voort te zetten zeg maar. Door weinig geld kon ik ook weinig slechte boodschappen doen haha en dat scheelt bij mij al zo enorm! Was sowieso al langer iets wat ik wilde maar dit was nu wel een stok achter de deur

Ilya is inderdaad een kroelbeest, lekker kusjes geven. Hij weet precies dat tandjes nooit mogen, braaaaaf

Fijn dat Asal goed gaat!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:21

@Kat nou super knap van je hoor, kan ik een voorbeeld aan nemen gaat bij mij nog niet zo hard

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:32

Pff even ego post. Hoe blij ik afgelopen dagen was, hoe somber ik het nu inzie. Dayem heeft warme hoeven, loopt zo stijf als een hark en is ondanks z'n dames zo chagerijnig als maar zijn kan. En dan bouw ik het nog zo voorzichtig op |( Morgen maar de dierenarts erbij, ben bang dat het weideseizoen al voorbij is :( :( :(

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:33

-O- hey wat vervelend, heel veel sterkte met Dayem! Hoop dat het meevalt.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:09

@Nicky pff wat poedersuiker zeg hij zag er zo gelukkig uit tussen de dames

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:20

:wave:

*komt uit meeleeshoek*

Mag ik nog meekletsen hier? :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:25

nee ~~}>

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:27

@Kat, jeetje wat ben je afgevallen. Super zeg, heel knap :)
Nu nog wat beter met je gaan :) Heel veel sterkte met de verhuizing van Ilya, komt helemaal goed met die kleine man. En als je hem dan opzoekt is de vreugde des te groter :*

@Nicky, dat meen je niet, wat balen zeg! Wilde eigenlijk net zeggen dat het fijn was dat hij op wei stond en dan lees ik dit.. Beterschap voor Dayem! Jullie tobben ook wat af he...

@Joyce, jeetje wat een mooie omheining! Gaaf wordt dat zeg!

En ik moet natuurlijk ook nog Yildiz en Joyce officieel hier feliciteren met hun twee kleine guppen. Wat een plaatjes beide zeg <3

@Shan, heb wel een roze oosters pakje voor je :') Van de carnavals-winkel :') Maar weet niet of het is wat je zoekt, haha! :')

@Tam, wat een leuk nieuw pleegkind :D

@Annika, wat staat Ely er heerlijk bij zeg!

Sorry, lees wel sporadisch bij, heb er niet altijd puf voor en zin in :o

Hier alles goed :)