[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

raven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:17

Zo die is opgeknapt (in de goede zin van het wordt) kat. Word alleen maar knapper
Leuk paard Jim
Joyce wat voor bit heb je er nu in hangen?

Volgende week woensdag ga ik naar de fysio, en krijg ik oefeningen op de flax chair, hoop dat me rug daar door weer wat losser wordt

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:30

Knappe Mo! Dat is weer een grote stap vooruit Jes, goedzo! *\o/*

DUO, pfff... al zoveel gedoe mee gehad en komt er vaak op neer dat je er toch zelf achteraan moet. Hopelijk ga je het gewoon krijgen Tam, scheelt echt enorm veel!

Wat lastig allemaal met Geisha Kelly! Hopelijk kom je erachter wat het nu echt is!

Leuk dagje Rijksmuseum meiden!

Die foto van Euf en Ely, wauw! <3

Heerlijk weer op Tie gereden Yildiz! Knappe merrie, begrijp heel goed dat het weer begint te kriebelen!

Fijn dat je weer op Boy hebt gereden Joyce. Geen ervaring met vocht in de knieën hier.

Wat een ellende met Umoyax :( Pfff... lastig en slopend hoor! Konden ze ook maar praten...

Set, wauw wat een buik! Asi was ook meeega dik aan het einde van de dracht maar die was ook wel wat kilootjes te zwaar. Je zou idd bijna denken dat ze van de eerste keer drachtig is. En Blue, wat is ze veranderd!

Gefeliciteerd met je huis Siel! *\o/* Kei gaaf!

Fijn hoor Miran, die Fuego kan het wel!

Wat gaaaf dat Dayem zo speelt met die bal! Denk dat ik voor Moyo ook maar eens zo'n grote bal koop, denk dat hij er ook een hoop lol in zou hebben!

Jim ziet er super uit! Hij lijkt qua bouw wel iets op Jas :j

Joyce nog gefeliciteerd met je prijzen op de mini show! Hoe gaaf gewoon en daar kun je super trots op zijn!

Hier gaat alles lekker z'n gangetje. Eergisteren zijn de balen hooi geperst en gewikkeld dus we komen het jaar wel weer door! Met de jonge mannen lekker bezig en dit weekend mee met Suus en Asi op wedstrijd. Gaan lekker zaterdag middag al weg, hoeven we zondag niet zo vroeg op :o

Ik heb ook een Moyo filmpje, te leuk om terug te zien haha!

https://www.facebook.com/photo.php?v=51 ... =3&theater

Als mams aan het werk ging, bleef hij meestal op stal met brokjes.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:45

Wat schattig Iloon!!
Hoe hij krabt en bijna omvalt. _O-
Zo lijkt hij heel veel op mijn vroegere veulie! *D

Mijn veulen moest later ook thuis blijven omdat ik buiten reed.
Maar in het begin moest ik rustig aan doen met de merrie want die was heel slecht verzorgt toen ik haar kreeg. :(:)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:30

lief filmpje van Moyo!

wat een noodweer he Miran!

Misschien sla ik nu iemand over maar de DA belde me vandaag over Set. Nadat ze dat bloed aan haar uier had zei de DA dat ik me nog geen zorgen hoefde te maken, maar zondag had Set ook nog soort van harsjes aan de spenen en doorzichtig vocht in de uiers, dus toch weer de DA gemaild. Die belde nu terug dat ze toch langs wil komen en scannen morgen op placentitis. Ik was wat overrompeld en heb meteen ja gezegd maar twijfel nu of ik dat scannen wel wil. De uier is sinds gister weer slapper en leger en het gaat ontzettend goed met Set. Ze is vrolijker dan ooit, eet als een bootwerker en zit geweldig in haar vel. Scannen in dit late stadium staat me toch wat tegen, er is al zo weinig ruimte van binnen en Set vindt het (uiteraard) verschrikkelijk.
Ik denk dat als de DA komt ik haar eerst vraag van buitenaf te oordelen, even alles bekijken, temperaturen en dan beslissen of we gaan scannen op placentitis. Best moeilijk want scannen staat me toch enorm tegen. Maar als de DA denkt dat het echt moet gaan we er natuurlijk voor.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:53

Owh lastig Kat!
Gewoon maar even kijken hoe het loopt. :j

Het weer valt hier mee, regent wel wat maar ook veel zon tussendoor, ik hoop dat het een beetje overwaait, heb wel de paardjes even thuis nu en dan breng ik ze straks wel weer terug.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:07

__Nicky schreef:
Mooie foto's van Mo :)

Oei Kelly, daar zou ik echt niet aan beginnen. Dat is vragen om problemen met een jong ongetraind paard zonder spieren.... Wacht nu eerst de osteopaat en de zadelmaker af. Begrijp ook niet helemaal waarom je rijdt met een niet goed passend zadel?

Waar zou je niet aan beginnen?
Omdat hij met bontje goed ligt. Puur kwestie van opvullen.. Is niet ideaal, i know maar ze heeft er geen last van behalve dat het zadel met springen naar voren schoof.
Maar ik stap sowieso niet meer op voordat de zadelmaker geweest is.

Vandaag gefreestyled. Ze reageert zo supergoed op lichaamstaal, echt bizar fijn! :D en zobder halster of iets heerlijk ontspannen lopen. Is goed voor de bovenlijn. Die eerst maar even verder trainen :j
Langzaamaan komen er al meer rugspiertjes op!

Ze word over 2 weken eerst gemasseerd en over een maand de osteophaat. Me instructrice kan de komende weken niet rijden met de trailer namelijk! :n

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:24

Wat n leuk filmpje! Op naar Brazilië!!! *\o/* :P

Ooooh en Iloon, wat n heerlijk frummeltje! Was nog piep daar toch? En wat zag mama Esi er al goed uit zeg! Pfff, dan dikke bolle Tie! :roll:
Maar goed, als ik haar zo beetje bij beetje ga oppakken komt dat ook wel weer goed. Volgende keer mag Zaar lekker ik de wei ernaast blijven. En over maand of wat wil ik eigenlijk wel weer naar t bos ritje doen, vindt Tie nog t leukste (en ik ook := )

Wow, Katja, lastig... Wanneer komt ze?
Ik zou er denk ik precies ook zo in staan: eerst van buiten ff laten kijken en als er teveel verdenkingen zijn dan toch maar scannen. Het risico is gewoon te groot.
Hoop dat t allemaal gaat meevallen!

Vandaag naar Utrecht geweest met Nour.
Had eigenlijk verwacht dat we meteen uitslag kregen maar was niet zo. Krijg binnen 5 dagen verslag toegestuurd.
Foto's spat moesten 3 keer opnieuw (waren te mooi?!) en wist ook niet dat hij twee keer moest springen. Maar goed daar kregen we al wel uitslag wat betreft beweeglijkheid: 2 x 80%, normaal is 60-63% dus ver boven gemiddeld. Top! Ook exterieur waren geen aanmerkingen dus nu alleen foto's en spermaonderzoek afwachten. Nja, verwacht eerlijk gezegd geen rare dingen.
Meneer kreeg nog heel wat complimenten vsn bezoekers over z'n knapheid en van personeel over z'n coole en rustige gedrag. Springen ging ook weer vlot.
Love that bier! <3

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:39

raven schreef:
Zo die is opgeknapt (in de goede zin van het wordt) kat. Word alleen maar knapper
Leuk paard Jim
Joyce wat voor bit heb je er nu in hangen?

Volgende week woensdag ga ik naar de fysio, en krijg ik oefeningen op de flax chair, hoop dat me rug daar door weer wat losser wordt

Ik hoop t ook Joyce! Wat houdt zon flax Chair in? Klinkt als een wiebel stoel haha!

En ja, t wordt tijd dat ik je weer eens zie rijden! Djiez das lang geleden! En wil wel ritje samen maken hoor tijdens DAWRA pennyponykamp!! *\o/*

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:48

Goede beslissing denk ik Kat! Zou het idd ook zo doen!

Eerste week was dit dus echt een frummeltje nog, hihi. Ik weet niet hoe Tie is maar Asi is echt een werkpaard, niet zo knuffelig en aanhankelijk maar ze vindt het zo fijn om voor je te werken. Suus heeft haar daarom ook vrij snel weer rustig opgepakt, en ja met zo'n bos in je achtertuin... :D Top van Nour!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:01

Schattig filmpje van Moyo, Ilona!

Volg je gevoel, Katja, jij kent je merrie het beste!

Fijn dat het goed ging in Utrecht, Yildiz!

Mijn merries zijn geen werkpaarden geloof ik. Zowel Ely als Dos vinden het heerlijk om met de baby's te staan en zo weinig mogelijk te hoeven doen. En ik geniet om ze zo happy te zien <3

Mijn knappe Doortje-kind <3 8.5 maand alweer!
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:04

OOH wat is Doortje gaaf zo zeg :D

Yildiz DA komt morgenmiddag das dus een breed begrip

Geweldig van Nour! Spannend met de uitslag en gaaf van de beweging!

Kelly denk dat Nicky piaffe bedoelt

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:04

@miranda ja echt super fijn als ze zo opgericht gallopeerd.
@Nicky heb al 2 wp in de L :D heb haar nu op een dubbel gebroken bustrens gereden echt super ben maar hele kleine hulpen nodig
@Joyce (raven) idd hopen dat de fysio je helpt. Rij Asal nu op een dubbelgebroken ze heeft een heel gevoelig bekken lijkt net of ik dr nu op stang en trens rijd dus moet wel heel erg waarkzaam met mijn hand omdat ze nu dus zo direct reageert
@Ilona thanx vertrek morgen al weer voor een show maar dan voor het weekend. Jullie ook succes op wedstrijd. aaahw dat filmpje erg leuk.
@Kat als scannen niet nodig is zou ik het niet doen. Ze is duidelijk drachtig en wanneer het niet goed zou zijn werpt ze het veulen wel af en dat is niet gebeurt dus denk niet dat je je zorgen hoeft te maken
@kelly als ik je goed begrijp heb je dus een zadel gekocht en niet door een prof na laten kijken of het past?
@Yildiz even een spannende tijd dus, jammer dat je niet gelijk uitslag kreeg

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:06

Joyce ze wil vanwege de vroege uier kijken of er geen placentitis is, dus scannen hoe dik de placenta is. Als dat niet goed is kan het met de juiste middelen gerepareerd worden :+
maar ik scan ook liever niet.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:08

Ik bedoel inderdaad piaffe Kelly.

Lastig Kat. FF de da afwachten dus.

Nog even in spanning dus Yildiz :) Knappe man heeft zich netjes gedragen!

Jeetje wat krijgt Doortje al een volwassen hoofd!

Oh sorry Joyce, zit niet op te letten :P
Laatst bijgewerkt door __Nicky op 05-06-14 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:10

@kat oh zo sorry lees de helft weer eens niet. Maar als ze nu al weer de oude is? Maar als je je er niet goed bij voelt kan zon scan je wel gerust stellen
@nicky geeft niet whaha we zijn de laatste tijd ook wel hard gegaan. Over 2 weken pas weer cc en dan gelijk 3 dagen ruiterdagen dus hopen daar ook wat puntjes te kunnen verzamelen

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:12

Kat ik hoop dat alles alsnog meevalt! Better safe then sorry natuurlijk maar kan me voorstellen dat het nu al helemaal niet fijn is om te scannen...

Verder even egopost. Zit te wachten op Joyce nu en dan dekken want nas is hartstikke hengstig! Ben niet helemaal in de jubelstemming die ik voor ogen had voor dit moment maar toch ook wel leuk en blij..
Verder is umoyax nu weer aan het happen ook. Geen ontkomen meer aan. Ergens nadat nas op 40 dagen dracht goed is gescand en voordat het koud en nat gaat worden ga ik umoyax laten gaan.. ;(

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:14

Veel te moeilijke beslissing maar je doet hier zo goed aan Amy! Laat je nog rietjes invriezen?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:18

Zo Joyce (niet Raven :P ), druk met shows! Ik zou best wat foto's daarvan willen zien?

Ilona, Tie is EETpaard! Haar hele leven draait om ETEN, bij voorkeur veel en lekker.
Je snapt dat ze nu in horsieheaven is 24/7 je kop aan de grond... *\%/*
Zaar is niet voor niets zon mollig meidje, ze geeft ook alles aan de veulen dus ze heeft ook wat nodig, Maar ik merk ook dat ze Zaar al behoorlijk beu is, blij dat ze niet meer in n box staan.
Het werk pakt ze ook prima op, kijkt niet eens naar d'r kind. En ik merk dat ze ook heel erg mijn aandacht weer wil. Ze geniet van simpele dingen als poetsen etc. Dus ja, werken ok, maar daarna dan weer wel ETEN!!!! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:19

Heel erg Amy maar de enige juiste beslissing :(

Joyce ik had net bedacht dat alles eigenlijk goed gaat toen de DA belde dat ze toch wel verstandig vind om te scannen :+ maar beter zeker weten, ik laat haar eerst rustig de buitenkant bekijken :)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:19

Reageer later wel op anderen maar Amy wat een vreselijk moeilijk besluit maar zoals ik je verhalen ook een goed besluit hij mag niet lijden heel veel sterkte hoop dat nas snel dragend is en blijft zodat hij in zijn kleine blijft doorleven

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:20

@Amy vind het zo triest voor je....vind het een dappere beslissing van je hoe moeilijk het ook is. En ga je nergens schuldig over voelen wat mensen ook zeggen wand ik weet wat jij allemaal in actie hebt gezet om ook maar alles eraan te doen om te topper maar bij je te kunnen houden.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:22

amyz schreef:
Kat ik hoop dat alles alsnog meevalt! Better safe then sorry natuurlijk maar kan me voorstellen dat het nu al helemaal niet fijn is om te scannen...

Verder even egopost. Zit te wachten op Joyce nu en dan dekken want nas is hartstikke hengstig! Ben niet helemaal in de jubelstemming die ik voor ogen had voor dit moment maar toch ook wel leuk en blij..
Verder is umoyax nu weer aan het happen ook. Geen ontkomen meer aan. Ergens nadat nas op 40 dagen dracht goed is gescand en voordat het koud en nat gaat worden ga ik umoyax laten gaan.. ;(

Had deze nog niet gelezen, sorry Amy...
Verdorie wat k*ote... Leef met je mee, moeilijke, dappere en ongelofelijk integere beslissing.
*Knuffel*

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:26

Haha, eetpaard Tie! Maar klinkt als een heerlijke merrie die het allemaal wel fijn vindt! En dat kind beu zijn, tja... Asi stond vaak al te drammen achter het hek dat ze naar binnen wilde terwijl baby nog helemaal achteraan bij zijn peetmama's stond _O-

Moeilijk besluit Amy maar als ik het zo lees het beste voor hem. Verschrikkelijk om zo vroeg al afscheid te moeten nemen ;(

Knappe dame Door!
Laatst bijgewerkt door IlonavL op 05-06-14 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:27

Jeetje Amy, wat een zware keuze moet dat zijn. Sterkte er mee meis :(:)

Kat, toch wel handig om de DA even te laten kijken. Liever een keer te veel dan een keer te weinig laten checken!

Doortje heeft al zo'n volwassen koppie zeg! En ze lijkt echt reusachtig, hoe groot is ze nu?

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:31

Ach Amy, wat verschrikkelijk verschrikkelijk verschrikkelijk zuur dit allemaal -O- Ook ik denk dat dit de enige juiste beslissing is en vind je enorm moedig dat je ´m maakt!

Ik zie Ely ook af en toe met zo´n zucht-hoofd staan als Euforio weer eens onmogelijk doet (tegen haar aan steigeren etc.). Dos vindt haar dochter nog reuze gezellig!

Ik heb Doortje voor het laatst gemeten toen ze 6 maanden was, toen was ze 1.32, dus ik gok dat ze nu de 1.40 wel gepasseerd is, maar zal haar binnenkort wel weer even meten. Ze is inderdaad heel groot, echt een kleine tank!