Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 20:27

Yup, maar alleen de zaterdag: pleasure en HMS. Versatile is gezien onze traillozeachtergrond ff n brug te ver.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 20:32

Gaat er trouwens nog iemand naar de Tulip? Glenn? Start met Tie zaterdag 4 mei om 11 uur in de Western ridden. We need some cheerleading! *\o/*

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:44

nee staat niet in de planning, sorry yilz. Start ik ook geen versatile, wil niet bij de open starten met dat onderdeel.

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 23:46

Ik begrijp je yildiz. En nee ooknik kan helaas niet naar de tulip.

De kosten blijven hetzelfde voor een lespaard.

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:12

Yeahh!
Ik ben vandaag met Zig op les geweest op de manege. Een uurtje heen en een uurtje terug hobbelen met mama fietsend ernaast.
Natuurlijk heeft meneer eenmaal op de manege even goed laten horen dat hij aanwezig was en heeft de hele boel bij elkaar gehinnikt.
Ik kreeg zelfs de vraag of hij nog hengst was. *\%/*

Het was zijn eerste keer rijden op vreemd terrein en de eerste keer rijden in een binnenbak. Hij vond dat paard aan de andere kant van de spiegel wel heel erg leuk, lief en aantrekkelijk. B-)
Maar hij heeft zich voorbeeldig gedragen. We hebben heel fijn gereden en ben er achter gekomen dat hij in stap en jog/ draf een heel stuk stabieler is dan ik had gedacht. (met kijk op onze hobbel, bulten en kuilen bak thuis)

Ik ben super trots op mijn bravebier. :+:

Volgende week nog een lesje op de manee en dan gaan we de 18e gewoon voor de wedstrijd! Ik ben al druk bezig met show spulletjes dus dat komt hoop ik ook goed. van de week even bellen voor mijn startnummer en dan "fingers crossed"!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 18:36

Dat gaat helemaal goed komen Nenaa!!!

Vanochtend fijn getraind met Tie en s middags lekker met Yul naar Belgie afgereisd voor een bezoekje aan mn kleine mannetje.
Wat wordt hij al groot... <3

Afbeelding

Afbeelding

En wat te denken van mijn nieuwe cutter? :D
Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:11

Wat superleuk dat je een clinic organiseert Jessica! Ik durf met Daan nog lang niet zoiets te doen, maar ik ga even nadenken over meedoen met een lespaard van Wendy :j Regel je ook een fotograaf? O:)

Wat heb je toch een braaf schimmelBiertje Nena! Goed zeg! *\o/*

Wat wordt Nour groooot! Hij toont al heel volwassen!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:50

Wat word hij ineens volwassen yil!!
Ontzettend leuk! Ben benieuwd hoe hij het gaat doen!

Marije, dank je. :o
Het leek me ontzettend leuk om dit voor DAWRA leden te organiseren.
Dus zo bedacht en HUPS aan de slag ermee! DAWRA agenda erbij zodat er niets tegelijk met een wedstrijd viel en plannen maar. hihi
Als je mee wil doen met een lespaard kan dat, maar er is er nog maar 1tje beschikbaar.
Ik wil helemaal niet pushen, maar je snapt me wel dat ik dan graag zsm iets wil weten of je gezellig mee komt doen! :D
Aaahhhh toe nou!! Word super gezellig! Heb nog 3 plekken vrij en 1 lespaard.
Zou leuk zijn als je ook mee komt. Daan kent de koetjes wel hoor, hij heeft ze vaak genoeg gezien! :P

Ik doe ook voor de eerste keer mee met nada. Vind dat ook heel erg spannend, maar ga het toch proberen.
Ik kan er hoogstens vanaf vallen pfff haha :+

Nenaa, wat goed zeg!! Dat beloofd wat voor de toekomst! :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:19

Ja Daan heeft ze wel voorbij zien rennen vanuit z'n stalletje :D Maar ik ben daar veuls te schijterig voor, met hem, althans. Ik ga even op de kalender kijken en laat je morgen meer weten, goed? En hou het lespaard nog ff voor me vast tot die tijd...! :))

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:46

Doe ik!! Zou leuk zijn! :D

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:56

Oh wat ziet Nour er goed uit! Gave vent!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:10

Nou ik heb er een nachtje over geslapen := en ik wil heel erg graag meedoen Jess! Schrijf mijn naam maar op met een lespaard :)

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:12

OEHH knappe Nour! Zo te zien heeft hij het wel naar zijn zin!

Ik denk er over na om in het voorjaar misschien mee te doen met de koetjes! Even denken of ik het zelf wel aandurf haha.
Go Marije!

Net nog even naar stal om de deken op te doen en toen stond de trailer achter de auto.. Ik snel bij de staleigenaar aangebeld of de trailer even open mocht. En ja hoor. Dus wij Zig gepakt en hop de trailer op!
Niks aan problemen, hij vond het alleen maar mooi!
Ik zeg TRAILER PROOFabier!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:32

Het is nu voorjaar nenaa haha :P

Yeah marije!! Leuk! Je staat erbij!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:41

Super, ben nu al benieuwd :):)

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:42

Uhhhh ik bedoel natuurlijk najaar hahaha
Komt vast door het weer!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 22:27

Ik wil ook in het najaar weer meedoen maar wel op n paard van Wendy. Nour moet nog ff wachten haha! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 00:17

Ik heb er ook al helemaal zin in!

Ik heb nog geen datum voor het najaar, maar die zien jullie wel verschijnen. ;)
En wat flauw dat nour dan nog niet mee mag. :P

Lijst tot nu toe:
Jessica - Nada
Priscilla - eigen paard
Joyce - lespaard
Linda - lespaard
Marije - lespaard

Heb nog 2 plekken over nu en alleen met eigen paard.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 00:25

Owja en ik heb even advies nodig van jullie.
Ik heb donderdag een fotoshoot met nada, natuurlijk wil ik haar wel een beetje de echte arab look geven. Maar hoe doen jullie dat? Alleen met highlighter rond de ogen en neus? Baard eraf?
Heb nog nooit geshowd, dus alle tips zijn welkom!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 00:36

Waar ik als beginnend showruiter heel veel aan heb gehad zijn de tips van Krista. Mijn vraag destijds was hoe ik mezelf en mijn paard moest groomen. Om je wat speurwerk te besparen hierbij de quote:

Krista schreef:
Een Arabisch Volbloed in de pleasure :+:

Hoe groom ik ze:
Dag voor de show
De vetlokken knip ik, zodat er een keurig hoekje ontstaat. Ook de haartjes op kroonrand knip ik rond volledig strak - dit alles kun je eventueel ook opscheren.
Haartjes die uitsteken onder de kaken van het hoofd: weg ermee! Tastharen rondom de neus en ogen laat ik wel zitten - omdat ik ook bij het Arabieren Stamboek wil kunnen showen en deze dan dus niet mag verwijderen. Daarnaast storen die mij dan ook totaal niet.
De haren die uit de oren steken, knip ik weg en knip daarna strak langs het randje van het oor. Haren in het oor laat ik ook zitten, ivm regels AVS.
Vervolgens: wassen en boenen! Witte benen moeten wit, ook de hoeven schoon.
Het bovenste gedeelte van de manenkam (2 handbreedtes) kun je afscheren als je dat mooi vindt, ik vlecht dit echter heel strak op de manenkam zelf in, en vlecht nog een stukje door en hang hier de rest van de losse manen overheen. Het ingevlochten gedeelte smeer ik in met nog wat gel zodat het echt strak blijft zitten.
Staart pluis ik voorzichtig met de hand uit, spuit ik in met wat Cowboy Magic Bodyshine - daarna vlecht ik hem losjes in en in een staartzak. Ik zelf zie graag superlange staarten bij een Arabier in de pleasure - dus hier ben ik niet alleen vlak voor de show mee bezig ;)
Daarna napoetsen, sleazy om zodat het de manen strak blijven liggen en dun katoenen deken op zodat ze schoon blijven.
Op show zelf:
Weer licht oppoetsen, zijn de witte voetjes echt wit, zonee: harde borstel en eventueel wat witte kalk erin. Daarna de hoeven lakken - alleen witte hoeven: blanke hoefLAK (of zwart ligt aan kleur paard), anders gebruik ik zelf graag zwarte hoeflak. Strak langs de kroonrand, alles netjes aflakken idemdito met de ballen van de voet - mooi gelijkmatig beeld krijg je zo.
Daarna met babydoekje ogen en neus schoon.. plus onder de staart van het paard! Zeker bij een Arabier smeer ik zijn achterste ook licht in met wat highlighter - ze dragen hun staart en dan ziet ook hun achterste er netjes uit :D
Het hoofd - oftewel het masker (de zwarte huid rondom ogen, jukbeenderen en snoet) smeer ik in met Ultra Highlighter - daar heb ik zelf een schema voor hoe en wat te accentueren. Ook de voorpluk krijgt een fikse kwak Highlighter zodat hij zo supersmooth op het voorhoofdblijft liggen. De losse manen smeer ik aan de bovenzijde, bij de manenkam ook in met wat highlighter: dan blijven ze prima, netjes en rustig liggen.
Staart uit de vlecht, uitpluizen.... en dan spuit ik ze in met Ultra Final Touch Spray - ook de manen en de staart.
In de inrijdarena heb ik altijd de spuitbusjes en Highlighter bij me, ook de babydoekjes, zachte borstel etc ontbreken niet (inclusief kledingborstels voor mijn chaps en hoed).

En jijzelf: hierboven al goede tips gezien van Hobby Horse - daar staan ook de do's en dont's van showkleding op! Netjes, verzorgd, heel, correct passend!

Succes!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 00:44

Verder wat ook heel mooi werkt: de dag voor de show/shoot direct na het wassen en droogwrijven in te spuiten met CM Body Shine (als je gaat rijden daags erna NIET onder t zadel). Laten drogen onder dekentje en volgende dag borstel erover... Bling bling!!!

Nog n truc is om de week voor je show/shoot rondom de ogen en neus s avonds in te smeren met vaseline. Wordt t daar donkerder.
En ja het schminken zelf, das een kwestie van goed naar je paard kijken en accentueren, vereist wat trial and error. Verder zijn er nog veel scheertrucjes maar dat laat ik graag aan de pro's over, kan niet zo mooi scheren. Vlechten trouwens ook niet dus ook dat laat ik iemand doen die dat wél kan. ;)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 00:51

Thnx yil! Hier kan ik al heel veel mee!!
Dat sxheren begin ik niet aan. Veel te eng met een mesje enzo. Dus die tip van vaseline is wel handig, kan ik die alvast gaan smeren. :D
Vlechten kan ik wel goed, ook handig!
Laatst bijgewerkt door Bimmetje op 28-04-13 00:52, in het totaal 1 keer bewerkt

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 00:51

Hoe zit dat idd eigenlijk met een korte staart op een pleasure wedstrijd?
Zig heeft echt een puppy staart want de helft is in Tsjechië opgegeten en afgebroken.. Dus om dikke extentions te kopen voor miss 1 à 1,5 jaar vind ik eigenlijk zonde.
Rekenen ze daar zwaar op?
En onwijs handig die tips! Ik ga morgen even creatief met vaseline doen denk!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 07:29

Hoe langer hoe beter natuurlijk. Maar wat niet is, is er niet. Bij een ECAHO (bv Western ridden class) mag je niets doen om het uiterlijk te veranderen, dus geen extensions maar ook geen hoefzwart of gekleurde make up. Bij DAWRA en WRAN wel. Toen twee jaar terug Nour Tie d'r staart had afgeknauwd heb ik n mooie staart gekocht die je er in kunt zetten. Succes? Uhm... Nee... Ff geen rekening mee gehouden dat n Arabier z'n staart draagt dus t zag er niet uit en was bovendien ook erg zwaar. Gauw doorverkocht dus aan iemand met n quarter ...
Moraal van t verhaal: geeft niks, gewoon lekker laten groeien! Nour heeft nu ook zon kort staartje dankzij stomme hengstveulens waar ie ff bij heeft gestaan (net een dag te lang -O- ), balen en nee het ziet er niet uit maar het groeit wel weer aan..

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 11:07

Aah robina en ik hebben flinkkk zitten twijfelen voor de koeienclinic.. Hebben we altijd al xtje willen doen, maar we durven het met Nadesh toch nog niet aan. De kans dat die na 15min mentaal helemaal kapot is is heel groot. En dan waarschijnlijk niet eens door de koeien, maar omdat er iets van hem verwacht wordt. Daar kan hij nog veel moeite mee hebben. Dus we kijken eerst aan wat het dawra weekend gaat brengen met hem wat betreft de koetjes en dan hopelijk zijn we er in het najaar bij! :D