[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:47

Maar Amy, heb je alles dan al betaald?
Je hebt namelijk veel meer kans dat ze hun best doen als ze het geld nog moeten krijgen.

Annika, het lijkt me stug dat ze een erge ontsteking heeft en antibiotica moet, misschien is het een beetje gevoelig maar ik zou het eerst even aankijken.

Haha, Letiz, die reigers zijn ook megagroot als ze hun vleugels spreiden!
Ik hoop dat het nu eens goed komt met een zadel!!

Lilian, succes met het halen van je vliegbrevet. :P

Over het werken in de paarden..ik heb op een manege gewerkt direct na mijn diploma, 's morgens uitmesten, 's middags les geven.
Het mesten wat echt te zwaar om heel lang te doen en ik verdiende geen hol. :+
Het was wel leuk om les te geven.
Ik ben daar gestopt (kreeg toen al rugproblemen) en ben part time in een bejaardenhuis gaan werken waar ik direct veel meer ging verdienen terwijl ik de helft van de uren maakte. :')
En ik heb af en toe gewoon privé lessen gegeven, dat heb ik altijd met veel plezier gedaan.

lilskie

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:54

I believe I can fly *\%/*

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:54

Op een manege wil ik absoluut niet gaan werken (behalve tijdens stage), daar wil ik mijn geld echt niet mee verdienen. Wat op de vorige pagina gezegd werd, op zo'n eventing stal lijkt me echt heel erg gaaf en dat vind ik eigenlijk ook wel echt iets voor mij als ik dat mag zeggen over mezelf. :+

btw, op de manege waar ik reed hadden ze zo'n automatisch uitmestsysteem of zo? Alle wanden konden los en dan schoven de achterste wanden alles naar een plek of zo iets. :')

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:56

Als je écht iets in de paarden wil wat meer is dan poepscheppen (Voor een schamel loontje) moet je behoorlijk aardig kunnen rijden, véél geluk hebben en keihard willen werken voor weinig geld. En niet zeuren, voor jou 10 anderen :)

Ik ben blij dat ik een goede baan heb en de paarden als (intensieve en dúúúúre) hobby heb :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:59

Waar werk jij Joyce? Heb je HBo of MBO vpk gedaan?

Zo, nou ik ga zo maar eens naar cursus 3 van de 5 in 20 dagen tijd 8)7

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:01

naomi_g1998 schreef:
Op een manege wil ik absoluut niet gaan werken (behalve tijdens stage), daar wil ik mijn geld echt niet mee verdienen. Wat op de vorige pagina gezegd werd, op zo'n eventing stal lijkt me echt heel erg gaaf en dat vind ik eigenlijk ook wel echt iets voor mij als ik dat mag zeggen over mezelf. :+

btw, op de manege waar ik reed hadden ze zo'n automatisch uitmestsysteem of zo? Alle wanden konden los en dan schoven de achterste wanden alles naar een plek of zo iets. :')

Ja, haha, maar in mijn tijd hadden ze dat nog niet. :P
Ik vond het werk verder wel leuk, als het wat meer betaalde en dat uitmesten niet zo zwaar was had ik het graag gedaan. :j

Sterkte Letiz!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:12

Bonjoy schreef:
Als je écht iets in de paarden wil wat meer is dan poepscheppen (Voor een schamel loontje) moet je behoorlijk aardig kunnen rijden, véél geluk hebben en keihard willen werken voor weinig geld. En niet zeuren, voor jou 10 anderen :)

Ik ben blij dat ik een goede baan heb en de paarden als (intensieve en dúúúúre) hobby heb :)
Keihard werken voor weinig geld heb ik er voor over, rijden kun je altijd verbeteren en zeuren doe ik niet tussen de paarden. :D Ik snap dat de meeste denken dat het me toch niet gaat lukken, maar daarom heb ik juist een reden om nog harder mijn best te doen. En als ik het niet probeer gaat het helemaal nooit lukken natuurlijk.

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:42

Ga straks bijlezen
Hier een rot ochtend,vond Ken vanmorgen in stal met 3 dikke benen
Voor het ergste,denk dat hij vast heeft gelegen in stal.
Achterbenen vol met wondjes
Schoongemaakt ingesmeerd en benen gekoeld.
Gelukkig toen ik weg ging van het land waren ze wel wat geslonken door de beweging.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:47

@yashilha he wat poedersuiker joh, hopen dat meevalt

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:50

Oh nee Tashilha, wat poedersuiker! Dat is nooit leuk!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:12

Opleiding, pfff.. ik haat school! ik heb detailhandel, kantoor/boekhouding/administratie en paraveterinair DA-ass. gedaan en iets met management ofzo nog. En ik heb paarden zat :Y) en koeien gemolken, een detacheringsbureau gestart en geleid, in de detailhandel gewerkt, bij DA's en administratie. En vooral horeca, kroegen, discotheken, restaurants. dik 7 jaar lang terwijl ik overdag nog naar school ging :j

ik heb wel 12 boxen over mocht iemand een pensionstal ofzo willen starten :+

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:13

yashilha schreef:
Ga straks bijlezen
Gelukkig toen ik weg ging van het land waren ze wel wat geslonken door de beweging.

Sterkte, ik hoop dat het allemaal toch mee gaat vallen, dat het snel en vlekkenloos geneest :)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:14

Amy, zie mijn onderschrift, daar zitten meer website-bouw-nerds waar je alles aan kunt vragen, en vast wel meerderen die het voor je kunnen doen zoals jij het wil :j

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:24

Jeetje Connie wat naar zeg! Jas had zichzelf pas ook vastgerold, gelukkig was mn zusje nog in stal en zag het gebeuren. Hij bleef wel rustig liggen gelukkig dus konden hem snel en makkelijk bevrijden, pff.. sukkeltjes soms ook. Sterkte!

Wat balen van je website Amy! Hopelijk komen jullie eruit of kun je je geld terugkrijgen (maar meestal is dat niet het geval...)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:56

Oh wat balen, dat is altijd naar! Ik hoop voor jullie dat het gauw weer beter gaat :(:)

Ohhh das wel een goede! Nog niet betaald idd, maar zal sowieso gewoon volledige bedrag betalen. Momenteel zit ik maar gewoon op mn handen om te voorkomen dat ze er straks gewoon mee nokken... Maar hoe dan ook zijn er nog een paar kleine dingen die ik graag anders wil en een beetje hulp daarbij zou echt superfijn zijn, dus thnx voor de tip!

Net Umoyax gelongeerd, wat was ie braaaaaf! Op de ''zere'' kant maar heel kort gehad, hij stopte ineens en wilde niet meer dus ook naar geluisterd. T staat op film, heb serieus 5 minuten gelongeerd :+ Hij was retetrots op zichzelf toen we de bak uit gingen, gedroeg zich helemaal voorbeeldig maar intussen wel half showen :=
Helemaal blij... :D
En hij is aan het wisselen!
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 7548_n.jpg
Fietsenrek :=

Nas is stik-hengstig, echt verschrikkelijk gewoon :') Wel erg braaf geweest aan de longe dus ik ben weer helemaal happy.

Als klap op de vuurpijl ook mn nieuwe laarzen van Mongo ontvangen, uiteindelijk toch heel netjes opgelost :D

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:00

yashilha schreef:
Ga straks bijlezen
-O- Hopen dat het snel beter gaat dan!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:08

Jeetje yashilha, hopelijk geneesd het snel!

Mag je dan wel longeren met z'n blessure Amy? Das toch juist vrij belastend? Wij mochten dat dus niet met Djuun.
"Grappig" dat onze dierenartsen precies het tegenover gestelde adviseren :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:13

:j
T is los in halve bak of longeren. Hij mag gewoon alles, natuurlijk wel met gezond verstand :+ Enige wat ie niet mag is dat korte stoppen etc.
In theorie kan ik m ook gewoon laten staan in zn paddock en er verder niks mee doen, maar hij moet wel wat te doen hebben dus zodoende in halve bak ''los longeren'' of gewoon aan de lijn. Beweging an sich is goed, het gaat er puur om dat ie zich normaal gedraagt eigenlijk.. En om dat te bereiken móet ik weer iets met hem doen, anders gaat ie klieren :+

T is een lastige situatie haha. Maar dus liever aan de longe dan los op de wei zeg maar, daar komt het op neer :)

Ene blessure is misschien ook de andere weer niet.. Ik weet het af en toe ook niet meer hoor := Je leest ook vaak van die tegenstrijdige dingen.. :P

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:41

Paarden die zich vastrollen wat naar...heeft asal gelukkig nog nooit gehad 1 vd minis wel regelmatig die heeft al bewust krullen tegen de muur op zodat ze nie gauw kan vastrollen. Asal heeft wel bijna iedere dag een kras op haar hoofd nu weel boven haar oog en niets scherps in de stal te vinden

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:42

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:42

Iloontjeehh schreef:
Hoorde net een hoop sirenes buiten, een stal van een manege hier in het dorp is ingestort. Schijnen nog twee paarden onder het puin te liggen, vreselijk ;(

http://www.leidschdagblad.nl/regionaal/ ... n-den-Rijn

:oo wat erg! Verder geen gewonde paarden/mensen?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:43

@ilona wat vreselijk...lijkt me echt een nachtmerrie

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:45

Ik heb geen idee, maar het is een klein dorp dus dit soort dingen zijn altijd snel rond. Stal was wel in slechte staat maar ik kom er verder nooit.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:45

Jeutje Ilona wat erg :\

Connie, sterkte met Ken!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:46

Oh wat verschrikkelijk! ;(