Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:38

Fijn dat je al een goede stal voor Henk hebt gevonden. Ik vind Henk een hele grappige paardennaam trouwens! :D

Dat klinkt als een hele leuke dag Countree. Wat heeft Cyanne (schrijf ik dat zo?) het goed gedaan! Leuk dat ze zo fanatiek is. Ben benieuwd of een van mijn kleintjes het virus 'erft' :D

@Canisia, combineer je nu Western en endurancewedstrijden? Wat staat er op de planning?
Ik denk dat het jubileumweekend nu even te snel is. Denk niet dat ik dan al een westernoutfit heb -O-

_Malu_

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 20:53

Handig dat je zo dichtbij woont Nenaa!

@Bella: Henk heet eigenlijk niet echt Henk... hij heet Kalief, maar hij gedraagt zich meer als een Henk. ;-)
Ben ook blij dat ik zo'n goede stal gevonden heb, zag op de website van stal dat er in juni waarschijnlijk een wedstrijdje georganiseerd wordt, wie weet daar maar voor het eerst starten.

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:18

Kalief past meer bij zijn uiterlijk :D Ik was een oud topic van jullie tegen gekomen. Prachtig paard! Wanneer verhuizen jullie zelf naar DL?

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:21

Henk gaat dus volgende week zaterdag en ik zal dan ook wel zo vaak mogelijk daar blijven. Ben nu eigenlijk al de helft van de tijd in Duitsland. Ik ga pas officieel emigreren als E rijbewijs binnen is, en dat is hopelijk begin juni.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 13:18

Super dat je een goede stal heb gevonden Malu! En alvast succes met je E rijbewijs! *\o/* Ik vond het goed te doen via zo'n dagopleiding.

@yildiz, volgens mij zitter er ook vanaf 1 jan nog steeds een aantal eisen aan om met B een 1.5paards te trekken. Daar heb je dan geloof ik je B+ rijbewijs voor nodig. Een soort nieuwe E voor minder zware trailers (of zoiets.. :? ) . Zoveel regels.. echt niet meer te begrijpen allemaal..

@bella, ja probeer het te combineren, voorzover het gaat en niet té wordt. Maar voorlopig staat er lang weekend Veluwe op de planning met Hemelvaart (gewoon zelf lekker rijden), en dan een Wran, een Dawra, Jubileum weekend en dan even tijdje lekker niks. Na de zomer nog een Dawra en wellicht wat Wran's en waarschijnlijk de Endurance in Katwijk en in de Peelrand. Maar dat is een ruwe planning, zien het wel wat er wel en niet van komt :D

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:13

B+ rijbewijs is echt een overbodige categorie. Je moet daarvoor namelijk hetzelfde examen doen als voor E, maar dan mag je uiteindelijk minder trekken ( tot combi max 4250 geloof ik). Ik ga aankomend weekend ff oefenen met een boedelbak en volgend weekend verhuis ik Henk dan met 1,5 paards trailer.... denk toch ook zelf ff stuk rijden, desnoods op terugweg met lege trailer. E moet daarna wel lukken denk.

Het DAWRA weekend ga ik denk dit jaar niet redden, te druk rond die tijd en even teveel andere kosten. Heel misschien kom ik dan wel ff kijken, maar Henk gaat volgend jaar pas weer mee.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:50

Hallo allemaal

Dit jaar wil ik 2x een koeien-clinic organiseren. Eentje in de lente en eentje in de herfst. Deze clinic word gegeven door Wendy van Osch op haar locatie in Venhorst. Je maakt kennis met verschillende onderdelen in het werken met koeien.

De clinic duurt 3 uur en de groepen bestaan uit maximaal 7 personen!
Dit omdat de aandacht dan goed verdeeld kan blijven.

Werken met koeien is niet alleen leerzaam, maar is ook ontzettend leuk en een goede en leuke afwisseling voor je paard en voor jezelf! De meeste paarden die het nog nooit hebben gedaan, vinden het in het begin wat spannend, maar als ze erdoor zijn, worden ze ontzettend fanatiek!

Datum: Zondag 26 mei
tijd: 12.00 tot 15.00
Kosten clinic €50,00

Lijkt het je wat?
Dan kun je je bij mij inschrijven via privebericht. ;)

Ik hoop dat we er een leuke arabieren groep van kunnen gaan maken! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:33

Datum bekend, dus bericht is gewijzigd. ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:46

hey Jes, leuk initiatief. Is het van 1200 tot 1500 dan 1 groep van 7? Hoe moet je dat zien dan?
Trouwens 50 euro voor een koeienclinic is echt niet veel!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:51

Thnx! :D
Ja dit is voor 1 groep van 7 combinaties van 12.00 tot 15.00 idd.
Ikzelf zit daar ook bij dus er kunnen er nog 6 mee ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 00:09

Poeh wel heeeel verleidelijk zo goedkoop, maar hubbie ziet me aankomen...wordt echt tijd dat ik BE ga halen. Zit al tijdje dagelijks de veiling in de gate te houden....sla wel een keertje mijn slag ;-)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 07:34

Heb mun E ook met dag cursus gehaald, goed te doen.
Ze letten ook met op verkeersinzicht dan op hoe je je verrichtingen doet, dat komt wel als je vaker rijdt...

Leuk, koetjes clinic :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 07:44

Die clinic is zeker aan te raden!!! *\o/* Was echt leuk!

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:12

Ja koetjes zijn leuk ik ga ff puzzelen voor vervoer

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:10

Yil, ga jij ook weer mee? :D

Als er mensen interesse hebben om mee te doen, maar je hebt geen paard?
Dan is het ook mogelijk om van wendy een paard te krijgen.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:13

Wat worden dan de kosten? Dan wordt t zeker intrssant

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:38

raven schreef:
Wat worden dan de kosten? Dan wordt t zeker intrssant

maar misschien wel heel moeilijk om uit te zitten :+ ;)
Hihi ik zie het al voor me....

Maar idd ook nog een idee. :j

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:07

oehhh dat klinkt wel erg leuk!!
Zig heeft nog moeite met kindjes en eenden achterna jagen.. Hij gaat waarschijnlijk koeien knuffelen of eten }:0 *\%/* ( ik heb nou eenmaal een raar paard)
Ik ga het thuis bespreekbaar maken.

Hoe lang duurt het btw ongeveer voordat je een startnummer binnen hebt?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:16

Nou over dat startnummer is een goeie....ik zit nu ook alweer twee weken te wachten.
Maar Cyann heeft wel met June, 9 dagen nadat ik het had aangevraagd, kunnen starten, ook al was het startnummer hier nog niet ontvangen. Ze hebben het op wedstrijdlokatie uitgeprint.
Ik heb er nog een mailtje over gestuurd, wanneer ik nu de gesealde versie krijg, maar op dit mailtje heb ik geen reactie gehad en dat is toch ook al weer iets van 5 dagen geleden.
Volgens de site duurt het iets van 7 dagen.....wat ik begrepen heb, doet nu iemand anders het van de WRAN.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 19:18

Wil dat zeker nog eens doen! Alleen nu Tie prachtig drachtig, ik wil haar nu zo min mogelijk van hot naar her showen en wedstrijden hebben nu ff voorrang. Maar idd misschien van t najaar op n leenpaard... Ik denk er ff over na. Had geloof ik ook nog ergens spaarplannen voor een eigen trailer en een BM... |o

Net heerlijk getraind en hubbie die zich zowaar ontpopte als een tweede Sjef (van Ankie), haha! Hij mag dan wel niets van paarden weten, van beweging des te meer. Vond m alleen te streng haha...
Daarna lekker op stal in de brasserie gedineerd (kids bleven mïjn ouders eren vandaag), wel weer eens gezellig met z'n tweetjes! <3
En morgen gaan we met z'n allen naar Nour. Heb m gemist, die gup!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 19:21

Ik had de verlenging binnen 3 dagen binnen!
Maar misschien dat n nieuwe langer duurt? Vraag die dingen al ver voor de eerste wedstrijd aan, want inderdaad er kan op shows altijd wel wat geregeld worden maar ben niet zo van t laatste moment werk, word ik alleen maar stresserig van haha!

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:43

Nou de wedstrijd is op 18 mei en heb het vorige week aangevraagd, dus het lijkt mij dat het geen maand moet duren..
Maar ik heb alleen een startnummer aangevraagd maar mij niet aangemeld bij de wran.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:46

Aanvragen en betalen, dat is alles wat je moet doen. Lid worden van de wran is niet nodig. Lijkt me dat je ze idd op tijd moet ontvangen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 19:47

Dat is ook helemaal niet nodig. Ik zou ff gaan bellen als ik jou was..

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:51

yildiz jij gaat toch naar luttenberg? Wat start jij daar? Ik twijfel nl. over versatile amateur dawra. Ontzettend jammer trouwens dat er geen jeugd onderdeel gemixt is behalve dan de leadline.