[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:24

Zo ik ben ook weer bij gelezen.

Jes fijn dat het nu weer goed gaat en mooie relaxte foto's. Wat een instructeur zeg afknallen die hap. Ik heb er ook zo'n een gehad die zou ff me paad longeren toen ik n weekend weg was, me als uitkomst da me paard over/door een ijzer hek op de weg liep en niet meer gelongeerd kon worden. Gelukkig gaat dat nu weer goed.

Tamara, wat n rot nieuws en dat op zo'n jonge leeftijd al, weet ze al wat ze gaat doen?

Anika, leuke foto's had er ook al een paar op fb gezien.

Adwi veel rijplezier met je nieuwe zadel.

Ik heb maandag weer eens op Boy gereden maar man wat was die dwars zeg. Ga nog maar ff terug naar longeren. Kan ook komen omdat ik die mini in de bak had ff testen of dat kon maar dat doen we ook niet meer hahah. Manlief zat op Raven zonder zadel en ik op Boy, mini bleef maar rennen en maakte er een spelletje van en in de konten bijten. hahah. Volgende keer mag die lekker op het land blijven. Hij vindt de merries die in de koppel voor hem lopen rete interessant omdat er een hengstig is maar als ik er door heen moet kruipt die toch in me broekzak want dan zijn ze wel erg eng.
Raven zijn witte vlekken zijn gelukkig niet zo dik meer maar heb wel een vliegendeken uv-werend besteld voor ze zodat t van de zomer niet nog een keer kan gebeuren hoop ik.

Heeft er iemand ervaring met vocht in de knieen bij een jaarling?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:00

Tam, wat een rotverhaal. :(
Dan waardeer je je gezonde paard wel weer en het besef dat ongeluk in een klein hoekje zit..
En handig hè dat gedoe met geld.. :Y)

Top Jes! :)) *\o/*
En goede les is onbetaalbaar! :j

Prachtige foto Annika, <3 ben nog niet op fb geweest dus zal straks eens kijken.

Yildiz, fijn dat je weer op Tie ben gestapt!
Je kan met rijden natuurlijk veel loswerken, dat zou ik eerst proberen, dan na een tijdje of als het niet beter gaat weer eens naar de osteo.
Ben benieuwd naar de foto's met dat kleine mormel erbij! :D

Was dus leuk Siel, ik ben er vaker geweest maar nooit in de rij gestaan. (maar goed ook anders wordt mijn man een klein beetje vervelend..) :D
Voor ons is het nu zo'n pokke eind dus komt er niks meer van.

Nicky, over die dingen weet ik niks, heb altijd met m'n gewone bitje gereden.

Owh Joyce, bij mij is ook niks met die pony erbij, of de geiten... :D
Gewoon nog een keer proberen zonder afleiding. :j
Mijn jonge paard had wel een keer voor in het spronggewricht wat vocht maar dat was toen niks ernstigs.
Maar ik denk niet dat dat allemaal over één kam te scheren is.

Kitty, kan je foto's niet zien. :(
Alvast gefeliciteerd! *\o/*

Kat, wat sneu voor de bro van Set. :(:)

Hier gister niks gedaan met de knollen, moest een gesloopt hek maken, de bok is in de stout fase. ~~}>
Straks even kijken wat ik ga doen. *D

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:08

Even me gal spuwen.
Zit te wachten op pakketje

Nieuwe flyers en een spandoek van Mo :D

Tussen 0900 en 12.30.

Nou nog geen koerrier te bekennen :7

amyz

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:11

Ik word inmiddels zenuwachtig bij alles wat met gevulde gewrichten te maken heeft dus aan mij heb je weinig..

Kelly ik zou het toch ook eens over een andere boeg gaan gooien. Ze is wel al enorm vooruit gegaan als ik de foto's zo zie die voorbij schuiven, zit al een stuk beter in haar lijf. Maar zo'n jong dier al veel in de staak, dat zou ik toch niet fijn vinden... Nas deed het natuurlijk ook de laatste 2 keren dat ik erop heb gezeten en toen zijn we ook gelijk gaan kijken waarom ze dat deed en dát moet ik aanpakken (werd daarna beetje druk en daarna alles met Umoyax erbij....ze staat maar even blij op de wei te klooien en krijgt lekker snoepjes en knuffels van me. Als ik de moed weer heb pak ik haar pas weer op maar dan ook intensief lekker aan de gang). Als er toch íets is wat ik wil benadrukken is dat een paard niks zomaar doet! Heb die fout met Umoyax gemaakt en voel me verschrikkelijk rot dat ik niet eerder wat heb gedaan met wat hij probeerde te vertellen.
Ik snap dat ze er even doorheen moet, maar misschien werkt het fijner voor haar om kleinere stapjes te maken. Als ze aan de longe goed gaat kun je toch aan de longe een tijd doortrainen tot ze wat beter in de spiertjes zit? :)

Foto is prachtig van je knapperds Annika :D

Adawi mooi zadel, veel plezier er mee :) Ik ben ook nog steeds aan het browsen voor een boomloosje, maar ben er nog niet over uit wat ik wil :+

Jes komt op mij een beetje over als zo'n type dat ''een hengst wel even aan weet te pakken''. Blehh. Fijn dat het nu beter gaat en gewoon beetje meer op hem gaan vertrouwen hoor, hij is hartstikke lief.

Umoyax at gisteren weer wat beter. Appeltje ging er vrij enthousiast in (paar dagen geleden moest hij zelfs dat niet meer) en na een paar minuten was ook de slobber toch wel ok. Moest wel grinniken, hij ging eerst heel demonstratief een stoffig plukje hooi van de grond staan eten :+ Hij vertrouwt ons echt niet meer als het om eten gaat :') Wat dan wel weer even slikken was, was dat hij na een paar happen slobber ineens weer ''vertrouwd'' oren plat legde terwijl hij stond te eten en ik hem wilde aaien. Kan natuurlijk ook toeval geweest zijn maar toch... Ook nog een hele tijd bij de kopers van het veulen gezeten daarna, die zijn er ook ontzettend mee aan... Toen zij vorig jaar zwanger was had ze net zo goed niks hoeven zeggen want had het toch wel geweten; Umoyax legde ineens zijn hele hoofd tegen haar buik aan en gaf daarna een hooi-douche. Had hij nooit eerder gedaan en heeft hij ook nooit meer bij iemand gedaan. Hij wist donders goed dat er wat in zat :P Ze zijn beiden juist heel erg gevallen voor het karakter van zowel Nas als Umoyax dus dit valt hun ook heel erg zwaar. Krijg gelukkig ook heel veel steun van ze.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:32

Fijn dat Umo weer appeltjes en slobber lust! :))
Hij wil geen vieze dingen meer..
Nu afwachten....het lijkt me ontzettend zwaar voor je om nu te observeren hoe het gaat..fijn dat je steun hebt aan de kopers van het veulie.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:38

Miranda, Ik ga het nog wel een keer proberen en dan idd zonder mini in de bak erbij hahah. Idd ongeluk zit in een klein hoekje en het lijkt steeds meer voor te komen of zo of omdat we er zelf mee zitten tussen vrienden of bij je zelf.

Kat ik was je helemaal vergeten, dat is balen zeg van de broer van set.

Hahah Jes wachten duurt lang en je zal altijd zien dat ze dan heel laat komen. }> }>

Amy dat snap ik dat je er zenuwachtig van wordt. Zou ik ook hebben. T kan zijn dat die iets overbelast heeft vanwege de merries maar ga het wel in de gaten houden. Kleine kliertje moet en mag niet stuk.
Hoefsmid is gister geweest en is zeer tevreden over de voeten van alle 3. Ben benieuwd hoe Raven loopt vanavond als ik op stal kom. Zonder ijzers gister moest die ff paar passen doen om aan de kant te gaan voor een auto maar dat vond die echt not funny. Verder doet die het gelukkig super. Hoop dit vast te houden en misschien eind van het seizoen met Boy en met Raven weer een wedstrijd te kunnen rijden.
Verder merk ik ook goed met rijden dat ik lange tijd tussen uit geweest ben, man ik lijk wel een beginner ;( |( :')
Maar als het goed is staat er voor 21 juni een les op de planning dus ben benieuwd

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:57

Owja Jes, bij mij kwamen ze wel maar gingen ook al voordat ik de deur open deed. :+

Fuego staat altijd zonder ijzers maar mag niet te kort bekapt, anders loopt hij niet fijn, de hoefsmid zorgt altijd dat hij er genoeg zool onder laat.
Haha, dat is gewoon weer even wennen met rijden Joyce, straks komt alles vanzelf weer terug. :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:27

Euf en Ely <3

Siel rijksmuseum ben ik wel geweest toen ik denk ik 10 was, maar ga er graag weer heen. Nachtwacht herinner ik me nog goed.

Hier zou het gaan regenen maar is het heerlijk weer :P

Amy ik vind het alle,aal erg heftig wat je door moet maken

Set is zwaar en ze heeft er last van (denk ik), ze is gelukkig wel heel vrolijk en de uier lijkt van achteren een pietsie minder dik weer gelukkig. Maar ze is echt dik, en ze moet nog 2 maand die lieverd.
Ze heeft bij haar flank zelfs een stukje waar de buik bijna op zucht lijkt omdat het daar langs het randje moet en dus anders vormt (hoe de fiets leg ik dit uit :+ )
Blue is een verschrikking, die vind niks leuker dan met een natte neus door zwart zand te stofzuigen, altijd vies die snoet!
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 04-06-14 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:27

Raven moet op advies van de dierenarts op ijzers met zolen en silicone. Mijn smid zegt altijd dat het een bodybuilder is met maatje 36. Hij heeft vanaf veulen af aan al last van zijn voeten maar kwam er altijd wel goed mee weg. Soms een maand of 3 ijzers zodat zijn zolen ff vrij waren van de grond maar nu helaas niet meer. Zonder ijzers loopt die echt niet goed |( maar met ijzers gelukkig wel. De smid ziet al heel veel verbetering in zijn voeten dus wie weet kan die er ooit nog vanaf en weer terug op zijn bloote voeten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:39

Dikker en dikker en dikker...

Afbeelding

Afbeelding

en onze vieze grapjas

Afbeelding

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:46

seti heeft een olifantje bij zich! bereid jij je vast voor op een 12 maanden dracht ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:49

Haha nee ik bereid me voor op een 320 dracht :P aah ik wil geen fantje!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 16:27

Olifantjes zijn heel leuk hoor :j
Maar jeetje mina.. als je zou zeggen dat ze deze maand moet bevallen zou ik het ook geloven :+ Die is er tegen het einde van de dracht denk ik ook wel echt klaar mee :(:) Maar dan heeft ze ws een knap kind uitgepoept, dus dan is alles weer vergeven :D

Joyce, balen dat Raven van die gecompliceerde voeten heeft zeg! Fijn dat een ijzertje iig wel uitkomst biedt.

Jes, er zijn idd genoeg mensen die te hard willen hoor. Geen tijdsdruk kan voor sommige heel fijn zijn (ik vind het heerlijk), maar andere mensen hebben juist graag een doel om naartoe te werken :) Wat voor het paard het fijnste is, kan over gediscussieerd worden :))

Amy, fijn dat je steun hebt bij die mensen :)

Ow meiden, wat een verschrikkelijk poedersuiker is het hier zeg :+
We hebben net een rondje droog met Djuun kunnen doen, maar dat is ook ongeveer de enige tijd geweest dat het droog was.
Voor de rest nog wat inspiratie opgedaan bij de Baderie en Gamma voor de badkamer en ben wel erg verliefd geworden op een tegeltje denk ik :j
Nog wat afspraken lopen regelen voor het huis, maar volgens mij loopt het goed (hypotheekadviseur zei: "het is eigenlijk al voor 98% geregeld") en heb ik eind juli officieel een eigen huis :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 16:30

Siel je slaat de spijker op zn kop, als ze niet en hengstig was gespoten + een nieuw eitje had zitten in september dacht ik dat ze van de eerste keer drachtig kon zijn! :oo

Super spannend van je huis! Whoehoeee *\%/*
hier begint het poedersuiker NU
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 04-06-14 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 16:33

Ja, nou precies wat je zegt Kat! Je zou toch raar staan te kijken als je over 2 weken komt en er ligt een veulie naast :=

Ja, huis is echt enorm spannend allemaal, hoewel de ergste stress er voor mij nu wel af is (ik vond het bieden verschrikkelijk!). Maar nu inspiratie overal opdoen. Moet zo enorm veel aan gebeuren, nieuwe vloer, nieuwe badkamer, nieuwe keuken, nieuwe plafonds... etc :7 Dus mag blij wezen als ik dit jaar er al in zit, maar ga er maar vanuit van niet _O-

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 16:40

Kat een fantje is weer eens wat anders in de wei dat heeft nog niemand. hha
Siel ach moet zeggen dat het wendt na 11 jaar met zulke voeten. gaaf n nieuw huis, maar zo te lezen moet er nog veel aan gedaan worden. Wel leuk hoor alles naar eigen hand zetten en je eigen paleisje er van maken

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 16:42

Ja, moet onwijs veel aan gebeuren, maar daar was ook de prijs echt naar :) Gelukkig een familie vol ideeën en kennissen en collega's die ook eigen bedrijven hebben, dus ben daar echt enorm blij mee :j Het wordt mijn huisje, maar sta er zeker niet alleen voor. Ben iedereen daar ook enorm dankbaar voor :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:41

Nicky, schiet me opeens weer jouw vraag te binnen, maar wanneer is TA voor het laatst geweest en heb je toen ook je hoofdstel laten controleren :) Misschien kan je daar wat mee.
Bitloos niet zoveel verstand van verder.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:58

Dat is 2/3 maandjes terug ofzo. Heb toen m'n bit (HH) laten zien en die past echt slecht. Dus op aanraden van de TA deze Sprenger gekocht.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:01

__Nicky schreef:
Dat is 2/3 maandjes terug ofzo. Heb toen m'n bit (HH) laten zien en die past echt slecht. Dus op aanraden van de TA deze Sprenger gekocht.

En ook je hoofdstel laten controleren? Of alleen bit?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:02

Nee hoofdstel niet. Maar had toen nog de Micklem waar die zo debiel mee ging lopen en dit normale hoofdstel gaat in principe goed :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:10

Nicky hackamore zou ik gewoon een keer uitproberen, volgens mij is dat 1 van de optomingen waar AV wel goed op reageren qua druk :) Ik ga m zelf ook proberen bij Set als het weer zover is.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:15

Als je twijfelt kan je natuurlijk altijd nog even om tips vragen aan TA :)
Hackamore heb ik geen ervaring mee verder dus kan ik ook weinig over zeggen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:40

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:19

Gefeliciteerd met de dracht, jazz-fan!

Hier regent het ook veel helaas, net even naar de paarden gezwaaid vanuit de auto :D

Fijn dat het rijden met Tie weer goed ging, Yildiz! Osteopaat kan nooit kwaad denk ik altijd maar.

Dos heeft inderdaad bij Aurid gestaan, tot hij haar de handel in gedaan heeft...

Ik kan je helaas niet helpen, Nicky, geen ervaring mee.

Vocht in de knieën van een jaarling ook geen ervaring mee...

Echt een klote situatie, Amy, ik wens je veel wijsheid!

Arme Set drachtig met die hoge temperaturen, laatste maanden zijn sowieso zwaar!

Spannend met je huisje, Ersilia!

Nieuw Euforio topic <3
[KS-ITP] Zwart Arabisch hengstje Euforio, 2 maanden oud