[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 10:31

Goedemorgen!

Naomie, ik studder hbo rechten uitstroom kandidaat gerechtsdeurwaarder, deeltijd :j Zware opleiding maar erg leuk! Mooei ervan is ook dat je maar 1 dag in de week naar school gaat en daarnaast gewoon lekker werkt waardoor je je salaris hebt.

Letizia, zag ergens voorbij komen dan Djuun beroerd was na de enting. Toevallig is op onze stal alles 1 november geent, en idd er was er 1 beroerd. Duurde een dag of 2 geloof ik en toen was ze weer de oude :j
Lekkere broodjes heb je gemaakt!!

Vanavond en mrogen lekker gourmetten!!! :9

Marlies1995

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 10:39

goede morgen,

ik volg nu een opleiding tot assistent accountant, heel leuk maar wel pittig.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 10:43

Gourmetten! LEKKER!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:49

Vanochtend werd ik gebeld dat Doortje sinds gisteren niet zo lekker loopt. Er kwam toevallig een dierenarts voor het paard van een stalgenoot, dus of ik die meteen even naar Door wilde laten kijken? Ja hoor, laat maar even kijken.

Word ik net gebeld door dat stalgenootje. Door heeft een wondje aan haar kroonrand. Heeft de dierenarts antibiotica achtergelaten voor 10 (!) dagen, maar op mijn vraag of het dan ontstoken was, kon geen antwoord gegeven worden, maar 'ze staat in de modder'. En het mooiste komt nog: de dierenarts raadde boxrust aan totdat ze weer beter liep... Voor een veulen van 7 weken!!! Heb meteen gezegd dat ik dat zeker weten niet ga doen, lekker naar buiten.

Volgende keer ben ik er dus gewoon weer zelf bij (was ook mijn eigen dierenarts niet) pfffff

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:50

Dat zou ik inderdaad ook niet doen. Lijkt mij dat een veulen binnen juist gekker gaat doen omdat die dan naar buiten wilt? Hopen dat het wondje snel geneest!

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:54

Lekkere DA idd! Anders je eigen DA even langs laten komen?
Neem aan dat je in eerste instantie al het mogelijk doet om ervoor te zorgen dat het beessie we naar buiten kan.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:02

Ik ga haar vanmiddag eerst even zelf bekijken, want ik had gisteravond zelf niks gezien. Ze staat nu lekker buiten in ieder geval.
Twijfel of ik de antibiotica wil geven. Vanmiddag maar even voelen of het warm is en kijken hoe het wondje eruit ziet. Wil geen antibiotica geven als het niet nodig is.

En anders even overleggen met mijn eigen dierenarts inderdaad, maar baal ervan...

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:03

Lekkere summiere informatie ook van een DA... 'Prop er maar antibiotica in DA' noem ik dat. Lekker zelf even aankijken. Boxrust voor een veulen van 7 weken lijkt mij niks...

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:46

naomi_g1998 schreef:
Welke opleiding doen jullie eigenlijk allemaal? (of hebben gedaan) :) Ik zit nu in mijn examenjaar en ben nog aan het twijfelen over waarvoor ik me ga inschrijven.

Ik ben afgestudeerd als verpleegkundige en werk nu ;)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:52

Ik moet nog tot volgend jaar november en doe verzorgende ig BBL weet nog niet of hier nog doorga tot verpleegkundige heb veel moeite met leren door mijn ongeluk dus ff zien hoe het allemaal loopt

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:54

Lekker dan Annika :\

Ik heb na de havo ook eerst een jaar verpleging gedaan, maar ben daar mee gestopt omdat het echt niets voor mij was. Jaar erop met de labopleiding begonnen.
Ik heb nu niet mijn droombaan, maar wel aan het werk binnen mn branch. Maar moet ook zeggen dat ik ook niet zo snel zpu weten wat mijn droombaan zou zijn :')

Overigens zou ik niet in de paarden willen werken. Leuk als hobby, maar niet als werk.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:59

Werken in de paarden is ook niks. Tenminste niet voor mij. Heb 2 jaar een opleiding paardenhouderij gevolgd en daar dus ook stage in gelopen. Het is mij veelste zwaar voor een hongers loontje. Ik wil het lekker bij een hobby houden :j

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:18

-:(- -:(-

Leuk. Ruim 2 maanden geleden contact aangegaan met sitebouwers voor mn nieuwe website. Heb beperkt budget dus ze konden natuurlijk niet tot in ieder klein detail alles voor me doen, maar gewoon een goede basis was geen enkel probleem. Dus; met ze in zee gegaan. Twee jonge gozers, kwam hartstikke professioneel over allemaal, ze zouden eigenlijk de site bouwen voor bedrijf waar mn moeder werkt (maar ging ivm crisis niet door).

Inmiddels kan ik ze wel wurgen. Na 6 weken zeuren of ze de nieuwe achtergrond eronder willen zetten (waar zij eerst een week om hebben gezeurd) heb ik het gisteren zelf maar uitgevogeld en gedaan, evenals met aangepaste kleuren.
Ze hadden mn logo veranderd, eerst omdat ''het te groot was'', maar wat zij ervan maakten was het juist gróter. Toen ik dat aankaartte was het ''ivm de witruimte''. Overigens kostte het mij welgeteld 5 minuten om uit te vogelen hoe ik het logo groter kon maken (heb zelfs de hele witregel weg met een aangepast logo). En ik ben echt geen whizzkid hoor...
Nu kloppen de betalingsmethoden weer niet, zij hebben dat ingesteld, 4 opties, maar er staat er maar 1. ''ja, dat moet je even activeren''. Dus zo gezegd zo gedaan, maar verschijnt nog steeds niet.
Een van de voor mij belangrijke punten was instelbaarheid van verzendkosten (een kettinkje verzenden hoeft voor mij geen 6 euro te kosten, kan gewoon door de brievenbus). Nu vraag ik daar naar, hoe ze dat hebben opgelost. ''oh, das niet mogelijk''.
Duhhh, zelfs op de huidige prutsite heb ik dat voor elkaar gekregen. ''oh, misschien weten wij dan gewoon niet hoe dat moet, moet je maar even klantenservice bellen''.

-:(- -:(-

Van de week moest ik nieuwe slides aanleveren in aangepast formaat, anders waren ze te groot namelijk en valt de helft weg buiten het frame. Nou, kan ze zo klein maken als ik wil, maar het ''raam'' is gewoon kleiner dan het frame.

-:(- -:(- -:(- -:(-

En daar betaal je dus een hoop geld voor. Heb niet anders dan discussie, heb een week moeten uitleggen waarom ik mn menu links wil ipv boven. Krijg geen of half antwoord op vragen.
Heb het gevoel dat ze me afwimpelen als ''ach, meisje, wat weet jij er nou van''.

Bleeeehhhhhhhh.

Sorry. Moest t effe kwijt :+

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:23

Ik heb na de HAVO een jaar Engels gedaan, toen 2 jaar gewerkt, ingestroomd in het 3e jaar van MBO diermanagement en gedrag, diploma gehaald en nu zit ik in het 1e jaar educatie en kennismanagement richting paardenhouderij :)

Ik wil dus wel 'in de paarden' werken, maar dan op een ander niveau. Praktijk voor de klas in plaats van in de stal :Y)

He Amy wat een gedoe zeg. Zeker als je het idee krijgt dat je het zelf gewoon kan doen :roll:

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:24

Oh ik voel je frustratie gewoon! En ik kan het me zo goed voorstellen! Je verwacht ook van websitebouwers dat ze weten waar ze het over hebben en dat ze weten wat ze doen. Kan me voorstellen dat je hier zwaar geïrriteerd van raakt!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:26

Adem in, adem uit Amy :Y)
Kan me je frustratie wel voorstellen...

Ooh, fijn dan Annika en jij maar betalen :roll:

Vanmorgen op tijd de dierenarts gebeld, hij zei dat dat geregeld voorkomt en ze daar een extra injectie voor kunnen geven, nou ja, dat dan maar proberen... Hopelijk kan ik de dierenarts die komt morgen nog even spreken.
Vanmorgen zonder zadel een rondje gedaan, ze was super relaxed, behalve toen ze van een reiger schrok die naast d'r uit de sloot vloog, springt ze op zij, fijn zonder zadel :')
Wel weer regen, ik geloof dat ik gewoon een keer helemaal verbaasd ben als ik met een zonnetje op stal ben :=

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:27

Schiet lekker op Amy, welk bedrijf is het..??
Een vriend van mijn vriend heeft een bedrijf die dat doet.. Ook 2 jonge gozers..

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:28

Amy.. Heb jij ervaring met die slickers die jij verkoopt op je site? Niet voor Princesa maar voor de AV ruin van mijn stalgenootje. Na zijn castratie vorig jaar heeft hij opeens HEEL veel vacht op zijn nek. Hij staat nu al onder de 400 gram.. Maar zonder hals. Nu wil zij graag zo'n slicker erbij (eerst hals scheren). Werkt zo'n ding? Ik vind het er wel stoer uitzien trouwens :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:28

Maar dat geeft toch geen warmte Lilian? Kan ze niet beter een halsdeken om doen?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:29

@Tamara je kunt ook wel in de paarden het is ook erg breed alleen vind ik persoonlijk het werk op grote wedstrijdstallen niet leuk omdat het zo zwaar is en je bent vaak een makkelijk hulpje, mijn schoonfamilie is ook een en al paarden mijn schoonouders hadden een manege bedrijf dit was ook erg leuk en gezellig, mijn zwager heeft een eigen springstal dit is ook wel leuk ligt natuurlijk ook aan waar je zit
@amy jeeej wat een frustratie maar begrijpelijk, ik ben blij dat ik me eigen website zelf in beheer heb
@letizia super dat je iig nog even zonder zadel kunt

Vanmorgen les met Asal gehad pff wat kan het een tut zijn zeg maar toen ze zich gaf wooow zon heerlijk dier echt weer fijn gelest

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:32

Echt hoor -O-
Dacht juist; huur pro bedrijf in, dan kan ik er gewoon vanuit gaan dat het geregeld wordt.

Huidige site heb ik opgebouwd met Mirjam samen en links en rechts wat hulp extra, maar Mirjam weet ook veel van t programma waar de nieuwe site nu op komt te draaien.
Het ging mij er juist om dat ik gewoon kon zeggen dat ik het op een bepaalde manier wilde want idd, zij weten hoe het moet...
Maar had geloof ik liever datzelfde bedrag aan Mir gegeven, die had er meer aan gehad en denk dat ik dan ook meer aan haar had gehad dan ik nu aan deze bouwers heb.

Ben gewoon van mening dat ze de site correct af dienen te leveren. Ze zaten al over de schatting heen, ja, das banketstaaf. En dat je dan smaak-dingen niet gaat doen, snap ik volkomen. Maar mi ben je toch om heel veel redenen 'verplicht'' om de site correct en werkend op te leveren.

Ik heb een opdracht liggen voor een set, dan zeg ik ook niet halverwege ''oeps, budget is op, dan kan ie maar niet dicht''... Als je zegt dat je het doet voor dat geld, lever je m netjes op.

Zo. En nu ga ik harry longeren en hopen dat die wel lief voor me is vandaag :+ Daarna maar bouwers uitschelden :P

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:33

Ja dat was ook mijn opmerking Letizia, daarom ben ik nu benieuwd wat zo'n slicker precies doet...

Ik heb mezelf trouwens net een leuk cadeautje gedaan, een bruine Trust deken :). Yeahhh. Princesa mag hem alleen echt nog niet op, 400 grams gaat mij echt net ff te ver. Dan moet ik haar 6 dekens opdoen als het vriest..

Lekker Joyce dat je les fijn ging :). Ik mag ook vanavond weer. Ses heeft van mij twee dagen rust gekregen omdat ik vergaderingen had, dus ik ben me vast mentaal aan het voorbereiden op een vlieg-les :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:36

@lilian dat had ik ook asal was gister vrij maar ze blijft altijd hetzelfde wel wat frisser maar ze zal geen stap verkeerd zetten

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:39

Haha, doe je je parachute om Lilian :))

Djuun is al weken vrij :') Die vind het wel best, zo lang ze maar niet hard hoeft te werken :')
Had ik al gezegd dat de zadelmaker 22 november komt? Ben zo benieuwd!!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:45

Ik heb met stages en werk ook gewoon op stallen gewerkt, dressuurstal contract aangeboden gekregen met mogelijkheid tot 2e stalruiter te worden, eventingstal waar ik bijna gebleven was en op het terrein kon komen wonen met Noah met mogelijkheid tot een tweede paard van daar te kunnen starten, maar toch... Ik hoef niet iedere dag 10 paarden te rijden, ik vind het overbrengen van de kennis over paarden veel leuker :D
zie mezelf niet tot mijn 67e dagelijks zulk intensief fysiek werk zoals op een stal doen :+

Annika dat is ook balen zeg!! Wat je zou kunnen doen is de modder afzetten zodat ze de wond wel zo droog mogelijk houdt, eventueel met een verbandje met goede laag equiwrap zodat het droog blijft?