Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 15:53

Wat een brave merrie! *\o/*

Wat cool dat je het gaat proberen Nena!! Stoer!

Fijn dat er iets meer rust komt Joyce.

Ik heb vandaag lekker geshopt, en nog onder de 100 euro gebleven O:) De buit: peesjes, stiekjes, glansspray, vliegvrij roller, glansgel en natuurlijk een nieuwe hoed :):) Alles 50% korting of meer *\%/*

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 18:55

thnx marije!

Canisia, dat ziet er goed uit zeg! Gaaf!!

Marije, goed zeg! Zoveel kunnen inslaan voor een beetje. Dat zijn nog eens leuke koopjes zo.
Krijgen we ook pics van je nieuwe spul! :D

Joyce, fijn dat er nu eindelijk wat rust komt voor jullie. Knuffel

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 21:59

Nog een paar pics van de oefendag:

De oortjes vallen er bijna vanaf :')
Afbeelding

Prijzenmandje was gruwelijk eng:
Afbeelding

Trots op m'n kleine harige baby! <3
Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 22:02

Leuke foto's!
Leuke daan!

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:02

Wat een leuke foto's van Daan! Die eerste vooral, zo kan Alter ook kijken :D

Ik zag ook een waanzinnig mooi voskleurig veulen langskomen. Wauw, gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

Ik ben in etappes dit topic aan het doorlezen om te kijken of ik er wat tips uit kan halen. Ben ik wel een tijdje zoet mee :') Ik heb al een tweede les van Alice gehad en vind het erg leuk. Ik moest van Alice al allemaal data van de DAWRA voor beginners noteren, haha ;)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:04

Gezellig Karien, we zien jullie vanzelf verschijnen! (9 juni?! :D)

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:22

9 juni is de Arabian Summer Show? Geen idee wat dat inhoud?
Alice had het over een beginnersclinic tijdens het jubileumweekend, waar je ook los aan kon deelnemen?

Mijn paard is nog verre van wedstrijdklaar. Hij heeft jarenlang niets hoeven doen dus we zijn nu bezig met de basis; bespiering opbouwen en soepel maken. Als hij weer wat spiertjes heeft dan kan ik zadels gaan passen.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 15:54

Rije, Hele mooi Foto's van Daan en jouw!

Bimmetje mooi showhalster, nu gaat ze echt barbiepaardje worden zoals sommige de arabieren bestempelen lol!

mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 18:29

Ja of nie dan! hihi :P

En het word misschien een beetje eentonig, maar heb vandaag weer heerlijk gereden! :D
Mn toppertje!
Afbeelding

Ze was wel enorm hengstig! Sjonge. Bezig houden die handel, want als ik stil ging staan stond ze meteen te piesen.
Soms geen reactie voor het been, dus even een correctie schop en wat krijg je dan?.............. ja juist ja een dikke vette kreun! Madam vind het gewoon lekker hahahaha Slettie! :')

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:19

Bimmetje, ze wil misschien op date! Een partner (western arabieren hengst) voor Nada zoeken eh!

Mooie foto van haar met hoofdstel, enzo, knappe headshot!

mvg Glenn (ook mooie locatie zo te zien)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 23:00

Is zeker een mooie locatie! Is hier in de straat en is een springstal ;)
Soms moeilijk te rijden door alle hindernissen of neergelegde balken, maar mij hoor je niet klagen hoor, ben allang blij dat ik er mag rijden. Het is sowieso een goede oefening voor nada al die hindernissen, want het nogal gauw eng enzo. En als de bak leeg is, ben ik helemaaal in mn nopjes. Zo lekker veel ruimte dan hihi

En ja mooie foto he, allleen een beetje zweterig :P

En een knappe man? Tja daar kan ze dan nog wel ff op bljven wachten dan hihi

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 23:13

Mooi hoofdstel!
Gelukkig heb ik geen last van hengstigheid.. ja een ruin die denkt dat hij hengst is.. maar dat is anders.
Zig is nu ook (letterlijk) groen, want ze staan weer 24/7 op het land! lekker voor het groentje.

Het is nog niet zeker of ik me ga doen met de WRAN in mei, maar ik ga het wel even uitzoeken allemaal en zaterdag misschien op die manege met Zig even een proeflesje nemen.

Vandaag ben ik voor de aller eerste keer met Zig naar het bos geweest samen met 2 stalgenoten! Hij was echt super braaf! Hij weigerde het water in te gaan en heeft een sprongetje gedaan van een paar paard etende boomstammen, maar buiten dat om heeft meneer het super goed gedaan!
IK IS TROTS

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:03

Brave Zig!!!

Balkjes zijn toch leuk Jess? :D Handig juist :))

Mag ik iedereen hier er ook nog even aan herinneren dat de inschrijvingstermijn voor de Rassenshow a.s. zondag 28 april sluit? Nog een week om je inschrijving op te sturen dus!!

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:20

Oehhhhh ik heb vanmiddag een startnummer aangevraagd!
Hopen dat het allemaal een beetje opschiet en dan hoop ik dat meneer Abdul Hashim ook braaf is als ik een wedstrijdje probeer haha

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:48

Cyann heeft het zondag weer toppie gedaan. We waren beetje druk afgelopen week, wel stiekem beetje bijgelezen ;-)
Startkaart gevraagd voor cyann met June. Van de week beetje geoefend. Voor de reining hadden we geen tijd meer.

Ruim 5 jaar geleden heb ik June een paar keer uitgebracht in de trail en HMS om ff snel wat wedstrijd kilometers te maken als Groen Paard.

Effin zondag bracht Cyann der voor het eerst uit in de Showmanship at Halter. Helemaal nieuw voor June.
Ze werden 2e vd 3 deelnemers. Omkleden voor de trail. Geen tijd om los te rijden, dus hoppa de bak in en wachten in de lineup op je beurt. Er was wat miscommunicatie tussen die twee, maar toch nog 4e vd 11!

Horsemanship, wederom de miscommunicatie. Tja June is echt ff anders dan Nirvana, maar toch netjes uitgereden op 1 hand. Geen finale bij de laatste 10. Er deden er 21 mee en volgens de scoresheet stond ze op een 14e plek tijdens het proefje.

Cyann had het helemaal naar der zin en wilde wachten voor de reining, die we niet hadden geoefend. Druk ging ze oefenen in de losrijbak. Nam wat tips van me aan en had het echt naar der zin. Corrigeerde op de momenten dat het echt nodig was, dus wij vonden het prima....lang leve de lol.
"Mam als het niet lukt, pak ik er wel op twee handen! Oh en ik ga proberen te wisselen, wacht ff ik ga het hier nog ff oefenen"

Nou ja...kind de bak in, onder het mom..."have fun!" Rijdt ze daar toch een keurige proef! Tuurlijk had ze eigen kritiek, wist aardig goed waar het beter kon. Wij waren al helemaal verbaast en tevreden. Helemaal geen penalties!! Score 66 incl. 1 echte wissel, andere met drafpas. 4e vd 13 deelnemers! Slechts 2 punten verschil met de nummer 1.

We lagen werkelijk waar helemaal in een deuk....jeetje wat een topdag, alles netjes uitgereden WAUW!

Nu nog 2 punten te gaan en dan mag ze NK starten t.w. Rookie L2 en FNW jeugd. Wordt vast een duur financieel grapje dit keer het NK, gelukkig kunnen we nog ff sparen.

Veel arabs gezien in de L3, dat was wel heel gezellig. En er werd een arab reserve allround champ L3. Suzanne van de Leeuwen welke de laatste DAWRA wedstrijd er ook bij was. Die combi was echt geweldig!

Uitslagen zijn te vinden op http://www.westernsport.nl en dan aan de linkerzijde uitslagen aanklikken en dan wedstrijd 21-4-2013 WSS te zeist

astridvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 01:55

raven schreef:
[ Afbeelding ]

Dit is mijn gepimpte hoofdstel

Kan het zijn dat dit hoofdstel van equitana komt? Ik heb krak hetzelfde behalve die gesp en de versiering onder die gesp ;D
Oftewel lijkt die van mij er gewoon heel erg op ;)
30 mei komt een zadelmaker een aantal westernzadels passen.. hopen dat er een tussen zit die past (hij had er verschillende met arabian tree).
En dan kunnen we starten *\o/*
wish me luck 8-)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 08:08

Hier ook een berichtje van een meelezer maar weinig tijd hebber! Komen leuke pics voorbij!

Op t moment beetje druk met mn werk en de kids. Ben nu ook serieus aan de gang met het Regelboek, wel ff doorspitten maar leuk om te doen! En dan natuurlijk Tie voorbereiden op de Tulip cup 4 mei! Geen schijn van kans trouwens mrt al die open ruiters, maar wel weer m gave ervaring om je horsie te showen voor zon internationaal publiek! Volgende week Tie d'r laatste scan en zaterdag weer naar België karren om Nour te zien. Probeer wel n beetje bij te lezen maar veel posten lukt nu dus ff niet.

Veel succes bij de DRHA Nancy en Nena natuurlijk met je eerste wedstrijd! Vooral genieten he?!!

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:36

Hier ook weer druk en een heel klein beetje bijgelezen.

Wat is dat hoofdstel tof geworden joyce! Fijn dat er nu wat meer rust is voor jullie.

Tof dat Cyann het weer zo goed gedaan heeft, Nancy!

Pffff Zaterdag over een week gaat Henk al over naar Duitsland. Nu had ik vervoer door iemand op huidige stal, maar die vraagt 175 euro :wow: . Dat komt neer op 1 euro per kilometer en is duurder dan paardentaxi hier in de buurt.. Ga nog maar even verder rondvragen of iemand anders zin heeft in een retourtje Duitsland. Er is helaas in Juni pas plek voor dagopleiding E rijbewijs.... dus zelf rijden is geen optie.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 15:44

Met een 1 of anderhalfpaards trailer mag je gewoon met B rijden

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:13

dat ligt eraan yildiz. ;)

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:26

Mijn eigen auto heeft geen trekhaak... die van vriend straks wel maar die is dan te zwaar. Weegt 3000 kg leeg. Dus kan niet op B.

Heb als het goed is de auto van mijn schoonvader kunnen regelen en dan huur ik een 1,5 paards. Ben ik voor minder dan 80 klaar als het goed is. :-)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:27

Hier ook weer standaard druk, maar meelezen gebeurd altijd ;)
Wauw nancy! Super goed van Cyan en June!! Jij bent dalijk al je pony's kwijt aan je dochter hihi :=

@Rije, Jullie foto's zijn suuuper leuk zeg! Wat een koppie die daan!! <3

@Bella24, gewoon het héle weekend komen! Vrijdag avond buitenritje, zaterdag en zondag een beginnersclinic! :D En de Arabian Summer Show, is weer een dawra wedstrijdje :) Beetje zelfde als de AVS laatst. (voor zover ik er verstand van heb? :P)

@joyce, goed om te horen van je moeder! We duimen met je mee dat het de goede kant op blijft gaan.

@nenaavdw, joehooee goed bezig met je startnummer!! Welke wran in mei wil je gaan starten? Wij gaan naar die in Zeist op 26mei :)

@yildiz, waar is de Tulip cup precies? Super tof dat je meedoet! Wellicht komen wij even kijken, mits het 'in de buurt' is (wat waarschijnlijk nooit het geval is :P )

@Malu, kijk even op vakantieveilingen.nl, via daar hebben robina en ik voor best heel goedkoop onze E rijbewijs kunnen halen! En konden ook best snel terrecht. Je moet dan wellisch alleen wel wat verder rijden naar de locatie, maar het is toch maar 1 dag.

Het is afhankelijk van je auto of je met alleen B een 1.5paards mag trekken. Het maximum gewicht (dus ongeacht hoeveel er in staat) van je trailer, samen met het gewicht van je auto moet onder de 3500kg zitten. En het max gewicht van je trailer mag ook niet zwaarder zijn dan je auto enn je kogel druk e.d. moet kloppen. Zoiets was het geloof ik. Teruggekeurde 1.5paards trailers zijn dan dus het ideaalst.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 16:55

Klopt alleen miv 1 januari maakt het gewicht van de auto ook niet meer uit! ;)

De tulip is in Deurne.

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:57

@Canisia: Heb al een examendatum voor E rijbewijs hier in Groningen. :-) Alleen Henk verhuist iets eerder. Heb ook een bedrijf gevonden dat een teruggekeurde 1,5 paardstrailer verhuurt. Moet alleen nog even afwachten of die op 4 mei vrij is. :-)

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:31

Pff van die trailers en auto's heb ik geen verstand.. Laat ik aan vader en moeders over!

Proficiat aan Cyann met der knappe paard!

Het is de wedstrijd op 18 mei in Bleiswijk. Daar kan ik lopend heen met Ziggy dus we gaan zaterdag even een lesje doen daar zodat hij de krokodillen in de bak al kan zoeken haha