[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:51

Even vraagje. Er waren hier toch 2 buitenlandse juryleden vd 3? Wat is dan het verschil tussen de keuring/show hier en die in het buitenland? Dat het er 3 zijn ipv 2?
Trouwens inderdaad prachtig veulen hoor!
Heb veel mooie paarden langs zien komen afgelopen weekend Ja

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:58

Malaika is idd prachtig, WAT een hoofdje Vingers aflikken
Meer foto's Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:07

Idd we want more Haha! Knipoog

Aardpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:42

ArabianRanch schreef:
toeka schreef:
er schoten me even de tranen in de ogen toen ik je bericht las. je support vanaf de tribune veroorzaakte een enorme glimlach van trots op mijn gezicht Bloos ik rennend in de ring Haha! jammer dat de kleine meid baldadig was en zich niet mooi liet zien, maar ach dat maakt mijn trots voor hun niet minder Lovers bedankt voor je lieve woorden isabel Lovers

Graag gedaan meid, dit MOEST even gezegd worden.
Ik vind ook dat ze veel te weinig punten heeft gekregen voor hoofd en hals !

Afbeelding

Vingers aflikken Vingers aflikken Mega trots mag je zijn en dit meen ik echt ! (niet schlecht voor een 1e fokprodukt).
Ik wil wedden dat ze op de buitenlandse shows meer gewaardeerd zou worden.

Ook vind ik Divo van Najjar een ontzettend grappig kereltje, prachtig koppie ook.
Mag je ook met recht trots op zijn Nadine (en Jarrebar uiteraard Pling )
Kleine Hafeedaatje heeft zich ook ontzettend goed laten zien, er waren zeker wel een paar leuke veulentjes op de Nationale dit jaar Knipoog

Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl

Het kan denk ik niet vaak genoeg gezegd worden! Ontzettend mooi koppie!! op een schitterend veulen Haha!

En dat je trots mag zijn ben ik het ook 100% mee eens!! *LOL* Pling

EN die van Nadine is ook zeker een leuk veulen! Vind vooral die kleine foto aan de linkerkant mooi!! Ja Leuk beesie Haha!
Laatst bijgewerkt door Aardpa op 03-09-08 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

WennieJ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:58

hey esther!

Ik had de foto's al bekeken, maar wist niet dat dit je mooie dame was! wauw ze is prachtig! Haha!
Ik weet verder niet wat voor punten je heb gekregen, maar ik weet wel dat je super trots op haar kan zijn! Knipoog

Gr. wendy

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:07

Djilan schreef:
Even vraagje. Er waren hier toch 2 buitenlandse juryleden vd 3? Wat is dan het verschil tussen de keuring/show hier en die in het buitenland? Dat het er 3 zijn ipv 2?
Trouwens inderdaad prachtig veulen hoor!
Heb veel mooie paarden langs zien komen afgelopen weekend Ja

Die 2 juryleden was alleen bij de hengstveulens(niet meer bij de merrieveulens). Christine Jamar jureerde ook en ivm belangenverstrengeling (er deed een veulen van haar hengst Gilly J mee) kon zij niet mee jureren, vandaar maar 2 juryleden bij de hengstveulens. Ik snap niet dat er dan geen reserve jurylid inspringt Bloos

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:13

Ik bedoelde eigenlijk dat van de 3 juryleden er 2 uit het buitenland waren dus waarom een paard het dan in het buitenland beter zou doen dan in NL Knipoog
Er was trouwens wel een reservejurylid en ik heb me er inderdaad ook over verbaasd dat die niet werd ingezet.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:07

Ik weet ook niet precies wat het is, maar TYPE wordt in NL op een of andere manier gewoon vaak ondergewaardeerd.. (misschien willen blijven vasthouden aan het oudere type? ik weet het niet)

Aardpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:10

Oké, zoals jullie vast weten ben ik op fokgebied en exterieur een ontzettende leek Clown

En dan heb ik ook (een msischien erg domme) vraag; wat is dan daadwerkelijk het verschil tussen het 'nieuwe' en het 'oude' type? Waarom houdt NL zich dan misschien vast aan het oude type??

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:26

goeie vraag, dat vraag ik me ook vaak af, ik ben ook showleek Knipoog

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:27

En dan nog, dat gaat alleen op als er alleen nederlandse juryleden zouden staan op een keuring/show. Maar dat is niet het geval. Dus vandaar dat ik me dan afvraag waarom een paard in NL anders zou scoren dan in het buitenland..

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:35

Djilan, wat dacht je van geld Knipoog

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:38

Snap ik niet helemaal?
Wat heeft geld voor invloed op de score van een jurylid?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:46

Heel simpel gezegd:
Ik denk dat weinig juryleden het in hun hoofd durven halen een paard van mensen met geld af te kraken. De organisatie is daar niet blij mee, want de exposant zou wellicht niet meer op komen draven, je trekt dan minder publiek, weg show.

Edit: als aanvulling hierop: ik bedoel dus hiermee absoluut niet te zeggen dat Esther veel geld heeft...
Eerder andersom, het geld hier heeft denk ik een ander type paarden dan op de grote shows.
Waarmee ik niet wil zeggen dat de winnaars geen kwaliteit fokken, maar wel dat het net ff anders kan lopen op internationale buitenlandse shows...

(OMG ik wil niet weten tegen hoeveel schenen ik nu onbedoeld aanschop...)
Laatst bijgewerkt door corine1981 op 03-09-08 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:51

Dat is het zelfde verhaal wat we een tijdje geleden over hadden over de sheik's.
Zij sponseren geven veel geld en de tegen prestatie is dat zijn ook de rubriek winnen.
en dat hun arabjes 1e worden.
En idd het is niet eerlijk zo zul je zien dat die genen die het voor de hobby doet.
veel lager eindigd.
Als ik iets fouts heb gezegt mijn excuses hier voor.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:05

Corine ik begrijp nu waar je op doelt. Maar zou een buitenlands jurylid altijd weten wie er hier het geld hebben? En daarnaast blijft datzelfde dan ook opgaan voor buitenlandse shows.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:09

Kan wel zo zijn, maar het blijft ook een feit dat de sheiks ook 'iets' Knipoog meer geld te besteden hebben, om een goed paard van te kopen. De paarden van de sheiks winnen dan dus ook, gewoon omdat dit de betere paarden zijn. (Is misschien niet altijd zo, maar in veel gevallen wel.)
Plus als je het over Nederland hebt, heeft een fokker met 20 fokmerries ook meer kans om een kampioen te fokken dan een (hobby)fokker met maar 1 of 2 merries.

Het blijft natuurlijk ook een feit dat type in Nederland niet gewaardeerd wordt. Kijk naar de Regionale West, Bess Gloria, in mijn ogen 1 van de mooiste merries van Nederland, doet het internationaal ook heel goed op show, en wordt hier niet eens als kampioen of reserve kampioen aangewezen. Nou, ik snap wel dat je zo'n merrie dan alleen nog in het buitenland showt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:15

Destiny02 schreef:
Kan wel zo zijn, maar het blijft ook een feit dat de sheiks ook 'iets' Knipoog meer geld te besteden hebben, om een goed paard van te kopen. De paarden van de sheiks winnen dan dus ook, gewoon omdat dit de betere paarden zijn. (Is misschien niet altijd zo, maar in veel gevallen wel.)
Plus als je het over Nederland hebt, heeft een fokker met 20 fokmerries ook meer kans om een kampioen te fokken dan een (hobby)fokker met maar 1 of 2 merries.

Het blijft natuurlijk ook een feit dat type in Nederland niet gewaardeerd wordt. Kijk naar de Regionale West, Bess Gloria, in mijn ogen 1 van de mooiste merries van Nederland, doet het internationaal ook heel goed op show, en wordt hier niet eens als kampioen of reserve kampioen aangewezen. Nou, ik snap wel dat je zo'n merrie dan alleen nog in het buitenland showt.

Dat vindt ik persoonlijk echt vaag.
zon schitterende merrie.
En dan geen kampioen of reserve waar gaat het heen met de jury.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:17

Maar ik vraag me dan waarom dat/een paard hier niet goed scoort op een keuring aangezien er gewoon buitenlandse juryleden staan?
Kan iemand mij dat dan uitleggen?
Als er nou op een regionale 3 NL juryleden staan en een paard scoort hier lager dan op een internationale/buitenlandse show a la. Maar we hebben het nu over een jury die is opgebouwd uit zowel NL als buitenlandse personen. Dus dan snap ik het verschil niet met een buitenlandse show...

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:30

Nu ja, ik denk dus dat de zgn typischere paarden hier uit NL meer gewaardeerd worden omdat ze beter in het plaatje passen op de buitenlandse show.
Een paard met extreem veel type valt hier op, daar past het juist in de context... misschien dat het zoiets is?

En dat juryleden weten wie het geld heeft is al bewezen...
Ik meen me een geval te herinneren van een prinses die met haar paarden veel prijzen won... Zij heeft 1 van haar kampioenspaarden toen minder goed geschmincked om het maar zo te noemen EN voor laten brengen door een onbekend persoon... Het paard in kwestie bleef nergens meer...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:32

Ja dat weet ik nog Knipoog
Stond op het SE-forum toch? Was door een stalknecht dat het paard werd voorgebracht. Is een hele rel geweest.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:34

Djilan schreef:
Ja dat weet ik nog Knipoog
Stond op het SE-forum toch? Was door een stalknecht dat het paard werd voorgebracht. Is een hele rel geweest.

Juist, maar het geeft wel aan hoe het wereldje in elkaar zit.
Dat is denk ik ook het hele nadeel aan jurysporten, het wordt tijd dat robots leren beoordelen... Die kun je niet selectief afstellen... Lips are sealed Lips are sealed
Dressuur is i.m.o. net zoiets: wanneer jij op Satchmo had gezeten tijdens de OS was je heel waarschijnlijk geen tweede geworden, ook al had je exact hetzelfde kunnen rijden.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:13

*LOL* Nee dat denk ik ook niet. Want door haar ingehouden rijden kon ze nooit 9s hebben verdiend in de andere onderdelen...

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:18

Destiny02 schreef:

Volgens mij is zij al wel reserve kampioen geweest Knipoog maar kreeg ze van bep. juryleden hele lage punten, terwijl deze punten i.t.t. buitenlandse shows heel anders uitpakten (veel hoger gejureerd). Het blijft een momentopname. En laten we eerlijk wezen, sommige NL juryleden kunnen beter ren- of sportpaarden gaan beoordelen, die hebben totaal geen kaas gegeten van 'show'paarden.
Bess Gloria is in mijn ogen een echt showpaard. Ze komt snuivend binnen, kijkt arrogant het publiek in en showt me daar een partij in de rondte, dat alles vergezeld met een super pedigree en ontzettend lekker bekkie. Ja.... sommigen moeten altijd iets hebben om af te kraken Boos!
Wat mij ook opvalt is dat de grotere fokkerijen/trainingsstallen hier in NL vaak vooraan staan, ze zullen toch tevreden gehouden moeten worden, anders wordt het wel heel leeg op de shows in NL

(dit wil niet zeggen dat IK vind dat ze het niet verdienen, voordat ik boze pb's krijg) Knipoog

Ik hoor van veel mensen dat ze niet meer willen showen in NL, ik geef ze nog gelijk ook.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:29

ArabianRanch schreef:
Volgens mij is zij al wel reserve kampioen geweest Knipoog

Maar niet op de Regionale West 2008 Knipoog