Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JKiya

Re: Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:20

Hee Esther zijn je dames nog niet bevallen? Ben benieuwd! Dan volgt er hopelijk nog iets in veulenmaat of niet?

Caroline leuk dat je iets gaat maken. Is er een reden dat je nu niet kunt lopen (neem aan dat je dat bedoelt Haha!) ?

Edit: kunnen mensen mij de maten van hun neusriem doorgeven bij paarden met een Cobmaat? Bij mijn vorige halster zat het soms wat scheef maar dat kan ook zijn omdat dat macramee heel licht was. Maar ik kan morgen pas passen bij Kiya of het echt goed zit deze die ik nu aan het maken ben, maar ben zo benieuwd. Vermeld even of het de maat is van ring tot ring of aan twee zijdes met een ketting bijvoorbeeld, dan heb ik een idee! Thanks

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:22

toeka schreef:
welkom op het hier, je hebt flink wat gelezen Nagelbijten / Gniffelen veel plezier!

thnx, en ja ik heb veel gelezen ben er 2 dage mee bezig geweest XD jammer dat sommige fotoows niet werden getoodn Verdrietig
xx

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:26

Candy_x3 schreef:
toeka schreef:
welkom op het hier, je hebt flink wat gelezen Nagelbijten / Gniffelen veel plezier!

thnx, en ja ik heb veel gelezen ben er 2 dage mee bezig geweest XD jammer dat sommige fotoows niet werden getoodn Verdrietig
xx

hoe bedoel je van sommige fotos?

Jalenka_Kiya schreef:
Hee Esther zijn je dames nog niet bevallen? Ben benieuwd! Dan volgt er hopelijk nog iets in veulenmaat of niet?

haha hoe raad je het Knipoog
nee, helaas nog niets. ze laten ons behoorlijk in spanning zitten

hoe gaat het eigenlijk met jouw borsttuig?

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:32

@ Jalenka_Kiya: ik bedoel inderdaad lopen ^^ ik heb mijn voet omgeslagen, en lopen doet ontzettend veel pijn Verdrietig

@ toeka: in het eerste deel van dit onderwerp, het andere topic dus ^^ waren er sommige foto's via MijnAlbum.nl geplaatst maar deze waren verwijderd of verplaatst en dan kon ik ze niet mee zien, zo heb ik een roze halster van xxitsmexx (denk ik) niet kunnen zien, jammer want er stonden veel reacties over, dat het prachtig was enzo maar jah gelukkig heb ik toch nog een hele hoop foto's kunnen zien ^^

xx Caroline

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:46

Mijn borsttuig ligt op dit moment stil want dat macramee is zoveel werk en ik heb ook een veel te bewerkelijk patroon. En dan werk ik het nog af met katoenband en dat kost ook veel tijd. Dan nog die kwastjes maken etc... pfffff! Knipoog
Ik ga er wel weer eens verder mee maar dit is leuker om te maken omdat je redelijk snel resultaat hebt en geen weken doet over 20 cm. Ik ga wel proberen in deze stijl een borsttuig te maken maar die andere wordt zeker later nog wel aan gewerkt!

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:47

je kunt aan haar vragen of ze deze opnieuw wil plaatsen Knipoog alleen is mendy niet meer zo actief in het forum dus kun je haar het beste pben

haha dat zal best een heel werk zijn. ben benieuwd als het af is Pling met welke kleuren ga je werken?
Laatst bijgewerkt door toeka op 02-04-08 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:48

Ja zat me inderdaad van de week al af te vragen waar Mendy was gebleven! Want hier komt ze al een tijdje niet meer terwijl ze ook tot de vaste groep hoorde en er vanaf het begin mee bezig was. We zijn samen ooit het eerste topic begonnen.

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:50

ja klopt, maar ze is op het moment ook erg druk met werk, paarden etc. showhalsters lagen een beetje stil. maar ik kan haar hier natuurlijk altijd weer naar toe verwijzen, als ze het nog leuk vind Knipoog
ik had mijn bovenste post trouwens geedit, we hadden samen gereageerd

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:53

Ja zag het al we zijn weer veel te snel. Ik heb last van LOG"leer ontwijkend gedrag Knipoog Zo een beetje altijd als ik tentamen heb krijg ik nog meer zin in internetten, knutselen en zelfs mijn kamer opruimen haha! Ben je ook nog actief op Av forum? Ik wel.
Nou mocht je Mendy spreken vraag haar dan inderdaad of ze nog zin heeft om af en toe langs te komen hier! Maar ik reageer zelf soms ook wel eens een periode niet: omdat het knutselfwerk of topic stil ligt of omdat ik het inderdaad veel te druk heb om zelf te knutselen. Het kijken naar al die creaties maakt me alleen maar pissig dat ik dan geen tijd heb!

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:02

ik zal het tegen haar zeggen Knipoog
ben ook nog aktief op het av forum, maar niet zoveel meer. op bokt verder ook niet, behalve in een stel topics Knipoog
dan blijft het knutselen wel leuk als je het vaak neer moet leggen voor tentamens od. haha LOG daar had ik eerder ook last van, niet al te depri worden als je kijkt op het forum Clown Knipoog
ik ben nou bezig om te kijken of ik de halsters verstelbaar kan krijgen. een elastickje bovenop staat ook niet altijd even mooi
Laatst bijgewerkt door toeka op 02-04-08 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:02

Oh, nu jah dan zal ik haar wel is een PB sturen.
... Al 1 vlecht af.. is 75cm lang, ik denk dat dit wat te kort is, maar jah zoals eerder vermeld in dit topic moet je van je fouten leren Haha!

Hierbij een foto van Tom ^^ (merrie XD)
Afbeelding

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:03

Ja inderdaad! Ik geloof dat rheallover een halster had dat verstelbaar was met clips en ze kon er dan een bit aan maken en mee rijden.

Ik denk dat 75 cm echt te kort is hoor! Want mijn merrie met Cobmaat heet al 95 cm nodig!

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:04

houd er met vlechten rekening mee, dat het touw korter word. dus als je 80 cm nodig hebt moet je zeker 1,5 keer de maat pakken tenminste dat is mijn ervaring. anders kun je straks alles weg gooien, is ook zo zonde...

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:05

Jalenka_Kiya schreef:
Ja inderdaad! Ik geloof dat rheallover een halster had dat verstelbaar was met clips en ze kon er dan een bit aan maken en mee rijden.

nee ik wil het niet dmv clips. ik wil kijken of dat kan met van die gespen achter de oren. zodat je hem in 3 of 4 maten kan verstellen

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:08

Ja dat zou ook wel heel mooi zijn! Met een klein gespje ofzo? En achter de oren valt het ook niet zo op! Ik ben erg benieuwd! Hoeveel werk was er eigenlijk in jouw borsttuig gaan zitten? Mijn halster is nu bijna af maar ik heb het laatste deel even vast met een speldje om te kijken of de maat goed is. Dat scheelt weer werk als ik hem nog moet inkorten.

Edit: mooie site trouwens esther! Hele mooie foto's en ook een super lay-out. Leuk ook dat stukje over de showhalsters, was weer even benieuwd welke je had gemaakt. Heb je ook al opdrachten gekregen?

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:12

@ Jalenka_Kiya: ik denk ook dat het te kort is, maarjah, het past misschien wel voor Picasso (een schetlandertje), dat is misschien goed om is te testen ^^

@ toeka: nu jah, mn eerste fout, en ik hoef niet egt bang te zijn dat ik alles moet weggooiien ^^ ik kan het nog altijd korter maken en verwerkin in de neusriem Haha! en lukt dat niet dan word het gebruikt voor een shetlandhalstertje ^^
en ik heb even geteld en ik heb nog meer dan een kilometer rode wol XD en nog exact 1km gele wol XD

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:35

Jalenka_Kiya schreef:
Ja dat zou ook wel heel mooi zijn! Met een klein gespje ofzo? En achter de oren valt het ook niet zo op! Ik ben erg benieuwd! Hoeveel werk was er eigenlijk in jouw borsttuig gaan zitten? Mijn halster is nu bijna af maar ik heb het laatste deel even vast met een speldje om te kijken of de maat goed is. Dat scheelt weer werk als ik hem nog moet inkorten.

Edit: mooie site trouwens esther! Hele mooie foto's en ook een super lay-out. Leuk ook dat stukje over de showhalsters, was weer even benieuwd welke je had gemaakt. Heb je ook al opdrachten gekregen?

ja, moet alleen nog even kijken van hoe en wat.
jee daar vraag je wat, ff kijken, ik ben eerst een tijd zoet geweest met de spullen die ik wou bestellen Clown ik had het idee al in mijn hoofd, dus toen het er lag ging het redelijk vlot, ik heb er toen 3/4 dagen over gedaan van ong 4 uur per dag. als ik er dan eenmaal in zit moet je me ook niet storen Haha!

de website is niet goed. hij heeft alles verkeerd geplaatst en ik kan het zelf niet aanpassen. eerdaags komt de nieuwe site online met duidelijkere fotos ed.
ben wel gevraagd maar die heb ik toen afgeslagen ivm ziekenhuis opname. maar het staat op mijn site en daar houd het ook mee op. wil ze sowieso zelf op show gaan gebruiken. sommige die erop staan zijn ook alleen voor gebruik van een shoot en andere kun je weer gebruiken voor shoot en show. maarja dat krijg je als hij de helft van de tekst en fotos weglaat Frusty

candy; met welke kleuren werk je?

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:39

toeka schreef:
candy; met welke kleuren werk je?

momenteel met rood, maar waarschijnlijk ga ik straks nog naar de hobbywinkel om andere kleurtjes te kopen , weet alleen nog niet welke kleur , weet jij misschien iets? het is voor het paardje op de foto hieronder ^^

Afbeelding

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:42

zwart met geel zou wel mooi zijn, misschien rood? zwart met goud. je kunt ook met enkele kleuren werken. groen met geel. oranje. zoveel verschillende variaties Knipoog

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:47

Haha! nu jah, ik ga gewoon meerdere kleurtjes kopen, ik ben nu bezig met een 2de poging voor een vlecht ^^ ik ben dit keer begonnen met 2m10 en 6 draden ^^ dan is eht wat dikker Tong uitsteken nu sta ik hier dus aan de deur van mijn slaapkamer, en dan zo altijd naar achter lopen, heb nu al 40cm Pling

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:49

hoeveel vlechten ga je in totaal maken dan?

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:55

euhmm.. 3 vlechten aan elkaar ^^ dat zou dan ongeveer 2,5cm breed zijn, denk je dat dat breed genoeg is ?
en dan een neusriem maken, maar 2cm breed zoals bij Tom's halster, en dan het kinstuk van een ketting denk ik ^^

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 16:05

ja dat is breed genoeg! knutselse verder, ik ga...

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 16:24

toeka schreef:
houd er met vlechten rekening mee, dat het touw korter word. dus als je 80 cm nodig hebt moet je zeker 1,5 keer de maat pakken tenminste dat is mijn ervaring. anders kun je straks alles weg gooien, is ook zo zonde...

Voor 95 cm vlecht heb ik minimaal 150 cm draad nodig.

@ candy: Ik las eerder dat je maar 6 draden per vlecht gebruikt, en ik ben bang dat dat niet stevig genoeg is. Ik gebruik per vlecht 36 draden (dus 12 per streng) en ik heb meestal drie vlechten naast elkaar.

Meestal rol ik de strengen op en doe er op een zeker moment een plakbandje omheen, zodat ik nog wel een heel stuk over heb om te vlechten. Als ik er te dicht bij kom, verplaats ik het plakbandje weer, zodat het stuk weer lang genoeg is. Dan komt het ook niet in de knup, tenzij je iets heel raars doet..

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 16:35

JENNx schreef:
@ candy: Ik las eerder dat je maar 6 draden per vlecht gebruikt, en ik ben bang dat dat niet stevig genoeg is. Ik gebruik per vlecht 36 draden (dus 12 per streng) en ik heb meestal drie vlechten naast elkaar.

Meestal rol ik de strengen op en doe er op een zeker moment een plakbandje omheen, zodat ik nog wel een heel stuk over heb om te vlechten. Als ik er te dicht bij kom, verplaats ik het plakbandje weer, zodat het stuk weer lang genoeg is. Dan komt het ook niet in de knup, tenzij je iets heel raars doet..

Oh! Daar had ik totaal niet aan gedacht, maar jah, ik heb al 4 vlechten af, zou het niet lukken om 3 vlechten nog is te vlechten, en dan heb ik een dikker vlecht en er zo dan 3 naast elkaar, dan heb ik in totaal 54 draden gebruikt XD
Bedankt voor de tip! ^^ maar ik werk nu op de gang, daar heb ik genoeg plaats om ervoor te zorgen dat de draden niet in de war geraken Haha!