[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:23

gaaf!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:29

Enn zonder lijntje :D *\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:32

Super :D! Hij loopt echt mooi!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:35

maaike1994 schreef:
Super :D! Hij loopt echt mooi!

Nog maals bedankt Maaike....

Mij probleem is alleen dat ik duizend punten kan opnoemen dat beter kan _O-

Maar ik moet leren blij zijn met dit soort dingen: Ik zie dan dingen als me houding etc :=

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:36

Die laatste is echt gaaf Jes, mooi op lengte!! Hij loopt ook mooi zonder 'in/achter' de slof te duiken, toppie! +:)+

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:37

Het is goed dat je je werkpuntjes ziet, maar vergeet zeker niet de grote vooruitgang die jullie maken :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:38

Tammy_ schreef:
Die laatste is echt gaaf Jes, mooi op lengte!! Hij loopt ook mooi zonder 'in/achter' de slof te duiken, toppie! +:)+

Dankje...onwijs blij met dat plaatje.

Ook fijne begeiding gehad :j

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:40

maaike1994 schreef:
Het is goed dat je je werkpuntjes ziet, maar vergeet zeker niet de grote vooruitgang die jullie maken :)

Dat is het zeker.......want ik zelf had die planning pas aan het eind van de zomer...

Maar ja was er toch voor voorbreng training en dacht ag neem gewoon me rij spullen mee...
Kan er beter gebruik van maken als ik toch op vreemd terrein bent *D

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 00:00

Ziet er echt heel goed uit jes! :D

Jeetje wat een gedoe in het ziekenhuis. Snap ook wel dat je het hierbij wilt laten gezien je vriend die er werkt. Veel sterkte!

Vandaag les gehad en instructrice heeft er op gezeten om even te voelen hoe en wat. Ze vond het heel raar, iemand anders er op haha :')
Verdrr ging ze uiteindelijk finaal in de staak. Dit doet ze zodra je iets meer van haar vraagt. Dan doet het pijn haar lichaam te gebruiken. Dit is echt alleen belast want aan de longe gaat het super. Zodra er gewicht op zit kan ze die achterhand er niet fijn onderbrengen. Maar ik snap niet dat het elke keer weken goed gaat en dan ineens weer exact hetzelfde. Nu afgesproken meer grondwerk te gaan doen om te leren piafferen zodat die achterhand er beter onder kan. Hebben we gelijk maar geoefend. Oh oh wat vond ze het leuk, maar niet heus :')
Kwestie van oefenen. En ineens liep ze weer super. Daarna had ze wel spierpijn in haar rug :=

Even kijken of me instructrice kan rijden 20 juni want dan kan ik naar michael hamerslag. Over die andere hier minder goede verhalen alhoewel ze vandaag toevallig op stal was! (Nicky jij gaf die naam geloof ik)

Al met al, trainen trainen trainen.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 00:31

Die laatste is netje zeg Jes! :)
En wat zie ik, een overdekte roundpen, luxe :D

Ik zou toch echt ff wachten met dingen als piaffe tot Michael is geweest Kel, persoon zou ik sowieso nog maar even wachten met een oefening die zo enorm veel lichaamsbeheersing, balans en kracht van je jonge paard verwacht, but thats just me :)

Vandaag een heerlijke dag In Amsterdam gehad, dagje Rijksmuseum gedaan :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 07:33

Die laatste foto ziet er fijn uit Jessica!
Rijd je altijd met slof?

Oei Kelly, in de staak gaan? Ben t met Letizia eens, zou ff rustig aan doen totdat er een osteo bij is geweest. Heb al jaren Christel Dubbeld is echt een topper!

Ah het Rijks! Sinds de verbouwing helaas niet meer geweest. Was t mooi?!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 07:45

Ik snap nog steeds niet helemaal waar Geisha last van heeft maar vind het nooit echt klinken zoals het hoort :n piaffe zou ik persoonlijk ook echt niet aan beginnen.

Letizia leuk zo'n dagje museum en Amsterdam! Willem en ik willen er ook nog heen want we gaan dit jaar toch alleen maar naar de camping aan de kust in Noord Holland vanwege Set. Dus dagje Amsterdam zal het wel worden :D

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 08:55

Jeetje Tam, wat heftig van je vriendin! En lastig met DUO!

Nee hoor, Yildiz, Dos is niet verkocht. Ze staat wel te koop en ik word overspoeld met serieuze en vooral ook minder serieuze reacties. Maar ben erg kritisch, alleen het beste is goed genoeg voor haar en anders blijft ze gewoon bij mij!

Mooi verjaardagscadeau, Adawi!

Ben niet zo'n Aurid-fan sinds alles wat er met Dos is gebeurd, maar Mo ziet er goed uit! Wat fijn dat je hebt kunnen rijden op een vreemde locatie en Mo zo braaf was!

Ga je niet gewoon iedere keer iets te ver met Geisha, Kelly? Toen Ely nog niet zo lang onder het zadel was, hield ik altijd haar oortjes in de gaten. Als die lichtelijk gingen hangen, werd ze moe (lichamelijk dan wel geestelijk) en ging ik afsluiten. Sommige dagen was dat al na 3 rondjes zo ongeveer en sommige dagen na een halfuur. Ik wilde per se nooit over haar grenzen heen. Dan biedt ze vanzelf wel verder aan wat kan. Maar dat is een beetje mijn idee erbij...

De meeste hebben 'm denk ik al op Facebook gezien, maar ben zo trots op ze <3
Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:06

mooie foto's weer :) Mo zou iets lager mogen van mij dat die knik uit z'n hals gaat. Sowieso zijn jullie ene top team dus dat komt vanzelf wel :D Ben je ook nog afgevallen Jes? Ziet er goed uit joh.

Snap het verhaal rondom Geisha niet, piafferen zodat ze de achterhand gebruikt. Er is ene reden dat je in het B niet hoeft te piafferen...omdat het paard daar in het begin niet aan toe is.

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:34

liesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:45

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:49

Prachtige foto Annika <3

Hallo oneliners :wave:
:+

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:50

Kelly, echt ontzettend lastig allemaal. Ik zou zelf de keuze niet maken op een soort van piaffe aan te leren.
Nou wil ik je geen kritiek geven want je mag en moet natuurlijk zelf je keuzes maken en als jij er achter staat dan moet je dat gewoon doen. Maar ik snap de beweegreden niet helemaal, zoals Lisa ook aangeeft.

Jazz-fan, leuk dat ze drachtig is! Maar het is hier wel een HK-topic, als je alleen een dekking komt melden is dat misschien beter om dat in het (AV) dekkingen topic te zetten? :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:09

liesB schreef:
jazz-fan schreef:
Ja hoor.. Eindelijk verwachten we een baby in april 2015 :D . Ben echt zeer benieuwd wat deze twee gaan fabriceren :)

http://i1347.photobucket.com/albums/p707/Sabrina_Elderhorst/collage-2014-06-04_zpscc82c3ee.jpg

Gefeliciteerd Sabrina

Ook hoi allebei :')

Luxe zeg Jes, zo'n overdekte roundpen (denk ik?)!
En goed dat je voor jezelf weer een stap hebt overwonnen. Volgende keer de slof eraf? :D Mo doet het allemaal zo braaf als ik je verhalen mag geloven, heb een beetje meer vertrouwen in hem en in jezelf, jullie kunnen het best wel zonder die hulpmiddelen, ben ik van overtuigd :)

Kel, ben het wel eens over het piafferen, ik zou eerder de oorzaak eerst willen weten, voordat ik met dat soort kunstjes (die ik sowieso niet zo begrijp, want daar begin je in de B, L en ook de M nog niet eens mee) zou beginnen.
Ben wel benieuwd naar wat je instructrice er voor gedachten achter heeft :)

Annika, prachtige foto van je paardjes <3

Kat, het Rijksmuseum is wel een aanrader hoor :j We hadden schijnbaar wel geluk dat het erg rustig was, maar zeker de beroemde stukken zijn wel prachtig hoor :j En alle horror verhalen van uren in de rij en rijen-dik voor de Nachtwacht klopte iig niet bij ons _O-

Adawi, nog gefeliciteerd en hoop ook voor je dat het zadel bevalt en goed blijft liggen.

Brrr wat een ongelooflijk zeikweer zeg :\

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:27

Wauw wauw wauw!!!! Wat een prachtige foto van moeder en kind! <3

Is het zulk rotweer bij jullie? Hier af en toe een spatje gelukkig nu.

Die slof hangt hartstikke los, fijn te zien! Ben geen tegenstander van hulpteugels wel van mensen die ze niet weten te hanteren, maar dat lijkt me niet aan de orde hier. ;)

Oh fijn, ja idd die verhalen over wachtrijen hielden mij ook beetje tegen, zeker met kids... Dus binnenkort maar weer dagje Adam plannen, hebben museumjaarkaart dus gebruiken die handel! :D

Gefeliciteerd met de dracht! Hopelijk hier volgende week ook goed nieuws!

Vanochtend weer, sinds januari, op Tie gereden! *\o/*
Fijn zon bravebier, zadel erop en wegrijden. Had Zaartje er los bij huppelen. Foto's volgen nog haha.
Ze was wat stijf op rechts en zo scheef als n hoepeltje, dus wat lichtjes ingebogen, niet te gek en wat rechtrichtoefeningen. Heb eigenlijk wel weer zin om haar te gaan oppakken en madame was ook zo superbraaf en werkwillig dat ze er zeker aan toe is. Had totaal geen oog voor Zaar die aan d'r eigen workout bezig was (lees als n malle door de bak heen janken), dus die blijft volgende keer op de wei.
Ik is weer blij met pown! :)

Oh ja, morgen met Nour naar Utrecht. Iemand idee hoe lang je daar bezig bent? Ik heb zoveel te doen..., ;(

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:30

Dank jullie:)'
Ja thuis waren we al aan het afbouwen met hulpteugel.
Maar daar voor mij was het even fijn.
Hij hing wel super slap :D

Yildiz: Door een Instructeur is het in paar lessen helemaal fout gegaan door zijn manier van aanpak.
De uitwerking daar van was een gstresste nou eigenlijk een Mo die compleet over de zeik ging als die hem al zag.
Omdat Mo zich op dat moment afsloot ben ik door vluch gedrag en door dat die instructeur alles behalve kalm deed er vanaf gelazerd(2x) in paar lessen :+
Dus daar ging me vertrouwen.
Door me ziekte had ik de kracht niet en de snelheid niet om hem terug te krijgen.
Vandaar even een slofje.

Je kan met grond werk ook andere oefeningen doen om de achter hand sterker te krijgen dan de piaff.
Eerlijk vind ik dat geen goede oef voor een paard met deze bespiering en feit dat ze staakt....

Kelly weleens gedacht om gewoon eens een keer naar een goede Da kliniek te gaan en herkeuren...
Ook een goede Da kan meteen zien of dat zadel wel juist is.

Want dit is voor beide geen pretje..

Wel weer balen...maar ze laat duidelijk wat zien.

Bij Mo was het echt duidelijk het zadel....maar was wel twee zadelmakers verder;)

Jaa die roundpen wil ik thuis ook wel.
Zit zelfs een renbaan op het terrein.
Maar daar zijn nu twee paddocks van gemaakt ook :+
Was voorheen een dravers stal.

Heeft Dos bij Aurid gestaan dan?
Di foto is om in te lijsten :j

De nachtwacht bekijken hoort er wel bij als Nederlander maar aan de ene kant lijkt mij zo museum dood saai :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:52

Jes, zolang jullie vooruit blijven gaan, komt dat starten tussen de witte hekjes vanzelf, wat je zo graag wilt :)

Ja, hier heel de ochtend al vreselijk schijtweer :\

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:53

Djiez... Fijn zon instructeur! :x Vind t nogal wat, een doodsbang paard en n ruiter die t vertrouwen kwijt is... Zulke mensen zouden echt geen lessen mogen geven...
Gelukkig gaat het met jullie nu weer super toch? Elke keer dat je foto's plaatst wordt t plaatje fijner en fijner! Keep up de good work!

Zit te denken of ik voor Tie Christel (osteo) niet ff laat komen en daarna alles weer oppak? Ze is al wel na de bevalling behandeld wat haar goed heeft gedaan, ff kijken, heb ook nog fijne oefeningen die ik met d'r kan doen. Qua osteo was er paar maanden terug niet zo gek veel aan de hand, misschien dus ff met die oefeningen eerst aan de slag.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:56

Mooie foto's van Mo :)

Oei Kelly, daar zou ik echt niet aan beginnen. Dat is vragen om problemen met een jong ongetraind paard zonder spieren.... Wacht nu eerst de osteopaat en de zadelmaker af. Begrijp ook niet helemaal waarom je rijdt met een niet goed passend zadel?

Ook hallo :+ Zo vreemd zulke mensen.....

Wauw gaaf Annika! Ben benieuwd naar de rest!

Fijn Yildiz weer lekker hobbelen :D

Vanmorgen een fijn ritje door het bos in de regen gemaakt. Raar maar ik vind dat altijd heerlijk :D Zaterdag gaan we ons wagen aan een plons in de zee. Het wordt 30 graden :oo
Even tips gevraagd. Buiten begint meneertje zich erg sterk te maken, zeker met een ander paard erbij. Hij loopt ontzettend te rommelen met het bit de laatste tijd, zoals jullie misschien ook hebben gezien in Houten. Ik trek niet oid. Denk door het wisselen ofzo. Bitloos met m'n side pull buiten rijden begin ik niet meer aan, daar knalt ie echt dwars doorheen. Hoe is jullie ervaring met een hackamore (uiteraard hangen de teugels gewoon lekker los maar ik heb dan wel een wat scherpere inwerking als ie weer loopt te kloten) icm een biothane endurance hoofdstel? Past dat?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:03

YildizArabs schreef:
Djiez... Fijn zon instructeur! :x Vind t nogal wat, een doodsbang paard en n ruiter die t vertrouwen kwijt is... Zulke mensen zouden echt geen lessen mogen geven...
Gelukkig gaat het met jullie nu weer super toch? Elke keer dat je foto's plaatst wordt t plaatje fijner en fijner! Keep up de good work!

Zit te denken of ik voor Tie Christel (osteo) niet ff laat komen en daarna alles weer oppak? Ze is al wel na de bevalling behandeld wat haar goed heeft gedaan, ff kijken, heb ook nog fijne oefeningen die ik met d'r kan doen. Qua osteo was er paar maanden terug niet zo gek veel aan de hand, misschien dus ff met die oefeningen eerst aan de slag.

Jaa en de instructie had ik wel al zien les geven en dat zag er fijn uit...reed zelf ook behoorlijk hoog.
Maar hij gedroeg zich meteen heel grof naar Mo omdat het een hengst was >;)

Ik zat er zelfs een keer net op en toen kreeg Mo een pak slaag met de zweep die hij vast had omdat hij met zijn hoofd schudde :oo
In die les is het ook fout gegaan.

En daarvoor hadden we een klote zadel dus was alles weer aan het opbouwen.
Heb de beste man ook verteld dat alles stap voor stap moest...nee moest in een week 10 stappen vooruit :+

Moest heel veel voorwaarts rijden.....maar hee dr is een verschil tussen actief voorwaarts en over de zeik voorwaarts...

Maar ik heb altijd gelooft in Mo :j
Dus nieuwe instructie en die doet het stap voor stap...die geeft zelfs zo les dat ik geen eens merk dat we een stapje verder zijn gegaan +:)+

Osteo kan nooit kwaad....Ik heb bijv na die twee weken dekken 2x per dag masseur erbij gehaald.
Zij verwijst je door als er iets bij zit voor de osteo dus das wel fijn :j

Die witte hekjes zijn een doel...alleen hang ik er geen tijd bestek aan vast.
Ik doe het als het goed voelt....Ga ons niet onvoorbereid voor de leeuwen gooien.

Om me heen zie ik altijd dat het maar snel moet....en uiteindelijk heeft het paard het gedaan :roll: