Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

victorielove

Re: Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:08

ik heb er vandaag een gekocht van 1 meter voor 1.50 Bloos

victorielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:17

Wie weet hoe je van die leuke stoffen klosjes kan maken?

victorielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:38

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 15:48

Ik had gelezen dat iemand uitleg zocht voor het maken van borsttuig. Heeeeel veel pagina's terug stond mn uitleg dus vandaar dat ik m ff herhaal Knipoog

RhealLover schreef:
Hoi,

Iemand vroeg aan mij of ik een uitleg wilde maken van het borsttuig dat ik gemaakt heb:
http://img353.imageshack.us/img353/6617/borsttuig1lq6.jpg

Bij deze post ik het ook hier in dit topic misschien net zo makkelijk Knipoog om het een beetje duidelijk te maken hoe ik het gedaan heb zit er een plaatje bij (beetje paintachtig maar dan is het te begrijpen).

Benodigheden:
- Aantal bollen wol (niet te dun)
- Naald en draad (stevig draad)
- Sierrand
- Bedels/hangers etc om mee op te sieren
- Heel veel geduld Knipoog

Klosjes:
Afbeelding
Knip ongeveer 40 draden op dezelfde lengte en zorg dat de bovenkant van de draadjes allemaal gelijk liggen, leg daaronder 1 draad overdwars hiermee ga je het klosje vastbinden. Maar voordat je dat doet maak je eerst een vlecht, of je aan de bovenkant een knoop maakt of een lusje maakt niet zoveel uit. Zorg ervoor dat aan de onderkant van de vlecht een dikke knoop zit en knip de uiteinden er niet af !!! Anders gaan deze uitsteken dus zorg er ook voor dat je uiteindes niet te kort zijn.
Leg de vlecht in het midden met de knoop ongeveer 2 cm onder het draadje wat overdwars ligt. Bedek het vlechtje met een aantal draden. Vervolgens pak je beide uiteinden van het draadje wat overdwars ligt en knoop deze stevig vast. Knip ook hier geen uiteinden af om te voorkomen dat het gaat uitsteken. Zoek de bovenkant van de vlecht en schud even zodat de draden naar beneden vallen. Pak daarna voorzichtig bij de draden beet en trek zachtjes aan de vlecht zodat de knoop onder de draden goed komt te liggen.
Pak de klos beet en trek deze langzaam glad in je handpalm tot de draden netjes liggen. Hou de klos zo vast en bind er met je vrije hand een draadje omheen om een bolletje te vormen, knip hiervan wel de uiteinden goed af. Desnoods een sierrandje eromheen maken of kraaltjes en klaar is je klosje.

Borsttuig:
Afbeelding
Maak 4 dikke vlechten die net zo lang zijn (ongeveer 15 draden voor 1 dikke vlecht). Vlecht ze maar hou aan beide uiteindes een stuk over. Doe aan de onderkant de 4 vlechten in elkaar vlechten. Vervolgens maak je met naald en draad de 2 vlechten aan elkaar vast.
Maak 1 lange dikke vlecht en maak deze in het midden met naald en draad vast. De uiteindes vlecht je in elkaar met de andere vlechten, eventueel kan je de uiteindes langer vlechten met extra draad zodat je deze kan knopen boven de hals van je paard of aan het zadel.
Maak daarna 2 lange dunne vlechten (3 tot 6 draden) Maak eerst de ene draad zigzaggend vast, daarna het andere draad zodat je kruislings effect krijg (vastmaken met naald en draad op de rode puntjes). Let wel op dat je de “kruisjes “ op dezelfde plek als de andere kant vast maakt anders staat het zeer slordig. De klosjes eraan vastmaken en de eventuele versieringen en je bent klaar. Zorg ook ervoor dat er aan de ene kant net zoveel klosjes hangen als de andere kant dat staat veel mooier.

Groetjes

eLLe_horse Dat paardje komt me heel bekend voor Bloos en toevallig dezelfde naam, wee tje waar het diertje vandaan komt ???

victorielove die ketting ziet er heel angstig dun uit Bloos niet om je te ontmoedigen hoor verde ris het halster erg mooi, maar die ketting kan geen pk aan Vork

IK ZEI HET TOCH van die goude kettingen, ik had ze ook bij de praxis gezien Sigaar

Hoofdstel is klaar, heb een ubergave frontriem gemaakt (mocht ik die beu zijn kan ik er zo weer een andere aan hangen)
Foto; http://img181.imageshack.us/img181/607/dsc00127sv3.jpg
En te paard; http://img172.imageshack.us/img172/3284/dsc00133ep6.jpg

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:08

mooie creaties!
die frontriem ziet er gaaf uit Pling

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:16

Rheallover ziet er weer prachtig uit! Is dat met dat hoofdstel dat je al eerder had laten zien? Waarbij met clips her bit er eventueel uit kan? Die frontriem staat echt super!

victorielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:28

Rheallover: Ja toen ik de winkel stond twijfelde ik al. Ik uitgelegd dat het voor een paard was enzo. Stonde we naderhand met 3 mensen aan dat kettinkje te trekken Clown Natuurlijk is een paard sterker, maar dit halster is ook nog een uitprobeersel. Ik onthoud alle minpuntjes en verander die in de volgende.. Tong uitsteken

Wauw super mooie frontriem trouwens evenals je borsttuig.. Haha!

Volgens mij ken ik jou Hihi.. weet niet waarvan Tong uitsteken

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:35

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 19:51

Héél mooi Zoralena en Rheallover! Lachen

Ik denk dat ik mijn halsters even op een laag pitje komen, 'k heb nu een spiegelreflex camera Lachen Tong uitsteken

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:12

Mooi gemaakt allemaal!

Joyce, is 'ie er dan eindelijk? Tong uitsteken

Ik heb steeds geen tijd om even ergens spullen te gaan kopen zodat ik verder kan. Ik heb me voorgenomen dat als ik de bus mis, ik naar het centrum ga. Maar nu ik me dat heb voorgenomen, is de overstapbus ineens ruim van te voren op het station. Ze doen het er gewoon om!

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:12

@ Jalenka_Kiya, klopt dat is dat hoofdstel Knipoog

@ victorielove, vertel hier wil ik meer van weten (krijg al een vermoeden Tong uitsteken )

@ Zoralena, zow je gaat al aardig snel Knipoog ziet er al heel netjes uit!!

victorielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:29

@ RHeaLlover; Ik ben Patty. Goh welke paardenspellen waren dat ook alweer. Poehh eerst eentje van iemand anders Sierra of zoiets? Dat grote spel? En ook echt super hahaha. En ook nog jouw eigen spel. Jij bent Celesta is het niet? Bloos Goh hoe heette jouw spel ook alweer.. iets met Arabians gok ik Tong uitsteken Leuk dat ik je hier ontmoet Haha!

victorielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:32

Ik heb tips nodig! Tong uitsteken Ik ben van plan Rhythm Beads te gaan maken. Een soort ketting voor je paard met kraaltjes en belletjes. De belletjes zorgen voor een rustgevend effect. Maar nu is mijn vraag waarvan zal ik het maken. Is ijzerdraad wel verstandig om de kralen op te rijgen? Aangezien als een paard blijft hangen je snijwonden kunt krijgen.. Ookal moet je je paard nooit alleen laten als hij de ketting om heeft, het kan altijd gebeuren. Dus nu zoek ik iets wat wél stevig is, maar mocht je ergens achter blijven hangen dat het toch breekt. Of een andere oplossing om de Rhythm Beads veilig te gebruiken Bloos

Het gaat niet over showhalsters maar jullie zijn zo crea Tong uitsteken Vandaar dat ik jullie hulp inroep Tong uitsteken

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:35

Je hebt ook van dat soort 'staaldraad'dat is echt voor kettingen met een plastic laagje eromheen maar van binnen dus heel stevig. Kan bijna niet breken en verbuigt misschien ook minder snel dan ijzerdraad!

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:40

hoi ja ik ging hetzelfde aanbevelen als jalenka_kiya! dat is echt niet moeilijk te vinden en best wel sterk en niet zo gevaarlijk.

victorielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:43

dan moet ik daar eens voor gaan shoppen Lachen
Zijn hier ook geïntereseerde voor een Rhythm Bead? Lachen

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:45

Ik heb wel een mooie site ter inspiratie gevonden daarover: een andere dan diegene die laatst in de BIT stond. Misschien ken je hem al maar ik deel hem toch even: www.rhythmbeads.com
En nog een andere site in NL: http://www.rhythmbeads.eu/
Als je op google zoekt zie je veel site in USA die ze verkopen, altijd leuk en handig als ideetje!

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 21:54

ik zit eigenlijk ook met een probleempje.. ik wil stevige teugels vlechten, maar ik weet niet echt hoe ik daar best aan zou beginnen??

victorielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:01

Dankjewel Lachen Zal eens even gaan kijken Knipoog

Mmm,, dat is een goeie.. Teugels zijn zo riskant, stel dat het niet stevig genoeg is. Heb er geen tips voor sorry Tong uitsteken

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 08:42

teugels moeten echt stevig zijn, daar zou ik persoonlijk enkel polypropyleen touw voorgebruiken. En stevige haken & ringen gebruiken, géén sleutelringen.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:51

Inderdaad of ergens van die kant en klare teugels bestellen, zoals bij bokker zwartepeard of lovelance.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 13:50

Heejjxx
Ik ben jah euhmm.. dus nieuw op het forum, ik heb ondertussen deel 1 en deel 2 van dit topic volledig gelezen Haha! en ik ben zelf ook begonnen aan een showhalster, het is wel voor een engels volbloedje.. ik weet alleen niet of ik goede wol gebruik
de wol is ongeveer 3mm dik, en ik gebruik 4 draden, maar ik vlecht deze, dus verdelen in 3, 1 draad, 2 draden, 1 draad en dat geeft best een leuk resultaat, al zeg k het zelf Haha! ik heb alleen het probleem dat mijn wol altijd in de knoop geraakt, weten jullie misschien een goede manier om dit te voorkomen ? Bloos
xx

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 13:56

Candy_x3 schreef:
Ik ben jah euhmm.. dus nieuw op het forum, ik heb ondertussen deel 1 en deel 2 van dit topic volledig gelezen Haha!

Wow! Jij hebt er zin in! Wat leuk en welkom hier! Vertel anders even iets over jezelf en je paardje. Ik heb zelf niet met wol geknutseld maar er zijn heel veel mensen die dat wel doen dus je krijgt vast snel een reactie.

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:07

Jalenka_Kiya schreef:
Candy_x3 schreef:
Ik ben jah euhmm.. dus nieuw op het forum, ik heb ondertussen deel 1 en deel 2 van dit topic volledig gelezen Haha!

Wow! Jij hebt er zin in! Wat leuk en welkom hier! Vertel anders even iets over jezelf en je paardje. Ik heb zelf niet met wol geknutseld maar er zijn heel veel mensen die dat wel doen dus je krijgt vast snel een reactie.

Ik heb er inderdaad veel zin in ^^
Kzal ff wat vertelle over mezelf en mn verzorgpaardjes..Ik ben Caroline, ik ben 14 en verslaafd aan forums en mijn verzorgpaardjes. Mijn verzorgpaardjes zijn ..
*Tom, een merrie rond de 15 jaar zij is een engels volbloed en is 4 jaar lang een race paad geweest
*Bram, een ruin rond de 18 jaar hij is een kruising van een odlenburger en nog iets, maar dat ben ik nog aan het uitzoeken ^^
En momenteel ben ik dus voor Tom een show halster aan het maken (proberen XD) ik begin met wol, omdat ik momenteel niet naar de winkel kan omdat ik niet kan stappen Verdrietig maar dat zou binnen een paar dagen weer in orde moeten zijn Haha! Owjah nog vergeten, ik kom uit belgië dus het kan zijn dat ik soms dingen zeg die jullie in nederland niet zeggen Knipoog
Trouwens jij hebt erg mooie dingen gemaakt ^^
xx

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:19

welkom op het hier, je hebt flink wat gelezen Nagelbijten / Gniffelen veel plezier!