Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

En maar trippelen en showen hihi
Maar het lijkt me wel heel tof om ook te doen!
En Setje vol met vliegjes, zo leuk! Nadesh lijkt toch ook echt erg veel vliegjes te gaan krijgen, totaal niet verwacht en ook wel apart gezicht. Zwarte manen, staart en onderbenen, dan half wittig met vliegjes en de rest nog wat roest/grijs
Ik merkte aan Raff dat hij ook echt een paar x nodig had om zijn balans te vinden in stap en later ook zelfde liedje in draf. Op het begin ging hij vaak wat langzaam, maar hierdoor maakte hij het zichzelf alleen maar moeilijker. Paar keer nog met wat hulp vanaf de grond iets meer tempo erbij genomen, zodat je zelf niet gelijk je beenhulp erg moet vergroten. Nu van de week draafde hij direct zelfstandig al in een veel beter en voorwaartser tempo. Is echt even die balans en coördinatie die ze moeten ontwikkelen. Als ik terug denk dat Raff 5 sessies geleden in stap nog stil viel bij een te scherpe bocht en hij nu best goed alle kanten op stuurbaar is in draf, toch bijzonder hoe snel ze zo leren hoor
(wat hij ook echt wel kan zijn haha) maar over het algemeen is hij gelukkig heel braaf en grappig.
. Begon dan wat te dralen, maar na paar keer herhalen en corrigeren door hem in zijn achteruit te zetten, viel het kwartje dat gewoon rustig stilstaan toch echt wel fijner is. Erna afgestapt en weer wandelend door de duinen naar huus. Voelde echt totaal normaal, wat wel heel raar is, maar denk wel goed haha 

ben benieuwd of het werken veel effect heeft

Alweer een jaar geleden, het lijkt nog maar zo kort...

Het is een 2 jarig hengstje, dus Noah vind hem erg leuk, die wilt wel lekker ravotten met hem
Denk alleen dat de eigenaresse van de shetlandermerrie die er ook bij staat wat minder blij is
.
. Haar balans is eigenlijk wel heel goed maar ze vind het heel raar dat ik op haar rug zit. Ze is ook helemaal niet gespannen en is echt met mij bezig. Ja ze leren echt snel dat verbaasd mij toch ook elke keer steeds een stapje vooruit zo knap. Maar wat gaaf dat jij er op het strand al op Raf hebt gezeten kijk heb ik weer een mooi doel erbij
.
Noah kan goed met de jonge hengsten opschieten, ik moet ook altijd de jonkies uit de wei halen met hem als leidpaard 
ge-wel-dig hoe Blue met jou op stap gaat! En weer die typische droge blik in haar ogen 
), maar Fin lijkt vooral aan 1 kant een duidelijke bal te hebben. Zou ik me zorgen moeten maken? Hij zit er wel, maar het lijkt alsof hij meer achter de andere zit dan ernaast...?
Wel weer een echte Ely-actie: ze was blij dat ze weer naar buiten mocht 's ochtends dus deed een vreugdebokkensprong. Helaas was ze vergeten dat daar een notenboom stond en sprong ze zo tegen de takken aan waar ze zich natuurlijk weer dood van schrok haha
loopt zo tegen bomen aan! 
Wat Lisa zegt wel regelmatig controleren.

Stoute doch grappige Fu!
Denk n hele mooie combi. Dus Fingers crossed voor een directe dracht.❤️
. Als ik soms op mijn werk vertel dat paard rijden best zwaar is word ik ook altijd met een scheef gezicht aan gekeken het is een sport maar het is gewoon ook echt sporten. Niet alleen moeders hoor ik moest laats ook het water in om mijn paard maar ook die van Erwin in de zee te krijgen. Vind je dat niet eng zonder schoenen. Mien dobbelsteen dat is geen bekende onder de jongeren.
. wel sportief hoor ik doe het je echt niet na.
.