moet je niet gewoon schimmel invullen? geboortekleur maakt toch niet zo veel uit?
Annikab
Geplaatst: 28-04-15 09:30
Fijn dat de verhuizing van Nour goed is gegaan, Yildiz! Je hebt het maar druk! Gefeliciteerd met je 2 kampioentjes en met je kleine nieuwe aanwinst! Mij lijkt ze ook bruinschimmel (als ik haar vergelijk met Euforio bij geboorte in ieder geval), ze is prachtig!
Je kleine dametje wordt echt knap, Gelske! En met Noor gaat het ook lekker zo te horen!
Kan je er niet wat stro bijvoeren, Eline? Dat hielp hier altijd wel bij diarree... Hopelijk komt de dierenarts erachter wat het is met Sems hoest, vervelend hoor!
Ik heb bij Ely weleens wat pasjes gespot, vooral in de overgangen inderdaad, maar ik heb er eigenlijk nooit wat mee gedaan, Aleeneh.
Ziet er goed uit met de trailer, Nicky!
Ilya is echt mooi hoogbenig, Katja
Wat heb jij toch een heerlijk braaf paard, Canisia, ik kan zo genieten van jullie verhalen!
Mooi filmpje van Amir, wat een binkie!
Gaaf, mennen, Lisa! Ik heb er ook weleens over nagedacht, maar twijfel ten zeerste of dat met Ely een strak plan is
Sterkte, Tieneke!
Zaterdag bij Euforio geweest. Toen ik aankwam, werden ze net naar binnen gehaald, dus daar even mee geholpen. Meneer was lekker ongeduldig met halster omdoen en trippelde met me mee met z'n staartje op z'n rug, dus ik kan wel concluderen dat hij zich een stuk beter voelt! Vacht zag er ook beter uit en hij leek weer wat aangekomen.
En gisteren Ely verhuisd naar haar nieuwe (tijdelijke) plekje in Veenendaal. Eerst haar nieuwe vriendjes daarheen gebracht en daarna Ely opgehaald. Ik was een beetje huiverig over hoe ze zou laden (de laatste keer was toen we Euforio naar de opfok gingen brengen, dus dat was wel een lichtelijk stressvolle rit), maar ze liep echt superbraaf de trailer en kwam er ook niet bezweet af. Daar had ze al snel het eten gevonden en stond ze eigenlijk heel relaxed. De rangorde moet nog even bepaald worden, maar daar verwacht ik geen problemen mee.
top berichten Annika, Euffie die beter wordt en Ely die rustig op reis gaat. goed man Mijn volbloed heeft ook voor de wagen gelopen, en daar verwachtte ik ook niets dan ellende van, maar zij was echt te gek.
canisia
Geplaatst: 28-04-15 13:50
Ooooh die Amir! Wat een ventje al zeg! Dat wordt nog wat later En maar trippelen en showen hihi
Aah gut Jazzy die even niet wist wat ze met het frummeltje aan moet, heel aandoenlijk, maar vooral erg fijn dat het kwartje erna toch gevallen is!
Jeetje Eline, lastig zo hoor met Sem! Wel fijn dat het weer bezig zijn voor beiden mannen wel goed resultaat geeft! Hopelijk kan de DA meer duidelijkheid krijgen over het hoesten.
Kan niet wachten op Maris haar foto's van Nyhla, maar ook van Nour én Tie op de wedstrijd!
Hier ook totaal geen verstand van iets van wagens/karren/mennen of noem het maar Maar het lijkt me wel heel tof om ook te doen!
Wat heeft Ilya een mega witte staart al zeg! Wat een geweldig toverballetje is het ook En Setje vol met vliegjes, zo leuk! Nadesh lijkt toch ook echt erg veel vliegjes te gaan krijgen, totaal niet verwacht en ook wel apart gezicht. Zwarte manen, staart en onderbenen, dan half wittig met vliegjes en de rest nog wat roest/grijs
Fijn dat Noor het draven ook door begint te krijgen Gelske! Hoe saaier hoe beter, betekend dat je niet te snel gaat en ze het goed doen Ik merkte aan Raff dat hij ook echt een paar x nodig had om zijn balans te vinden in stap en later ook zelfde liedje in draf. Op het begin ging hij vaak wat langzaam, maar hierdoor maakte hij het zichzelf alleen maar moeilijker. Paar keer nog met wat hulp vanaf de grond iets meer tempo erbij genomen, zodat je zelf niet gelijk je beenhulp erg moet vergroten. Nu van de week draafde hij direct zelfstandig al in een veel beter en voorwaartser tempo. Is echt even die balans en coördinatie die ze moeten ontwikkelen. Als ik terug denk dat Raff 5 sessies geleden in stap nog stil viel bij een te scherpe bocht en hij nu best goed alle kanten op stuurbaar is in draf, toch bijzonder hoe snel ze zo leren hoor
Mooi topic Tieneke en veel sterkte gewenst
Haha dankje Annika! Kan hem ook vaak genoeg flink achter het behang plakken hoor en me zus vind hem vaak echt een zwaar irritante drammert (wat hij ook echt wel kan zijn haha) maar over het algemeen is hij gelukkig heel braaf en grappig. Fijn dat Eufie aan het opknappen is! Ben zo benieuwd hoe hij uitgroeit! En Ely gelukkig ook zonder problemen verhuisd! Dat scheelt weer een hoop kopzorgen in elk geval, nu fijn tijd voor jezelf en de beeb to be!
Gister gebruik gemaakt van zuslief die vrij was, dus samen naar het strand gewandeld met Raff aan de hand. Vervolgens op het strand opgestapt en zo 10 minuutjes gestapt. Wel nog even aan longeerlijn bij me zus, just in case. Hij gedroeg zich echt super en zelfs na het omkeren (waarna hij normaal met wandelen dan echt wel in stuiter modus gaat) versnelde hij even iets, maar vervolgens weer rustig verder in zijn normale tempo. Trots! Paar keer halthouden geoefend en hier protesteerde meneer wel even mee, want stilstaan is booooringgg . Begon dan wat te dralen, maar na paar keer herhalen en corrigeren door hem in zijn achteruit te zetten, viel het kwartje dat gewoon rustig stilstaan toch echt wel fijner is. Erna afgestapt en weer wandelend door de duinen naar huus. Voelde echt totaal normaal, wat wel heel raar is, maar denk wel goed haha
Yil, nogmaals gefeliciteerd met je knappe merrietje! Canisia, wat een heerlijk stoere foto Amir ziet er goed uit, lekker swingen! Yil, Nour is lekker lenig op die foto van het inrijden Eline wat k.u.t. van Sem zeg, en Farao is dus een flinke vreetzak ben benieuwd of het werken veel effect heeft Kat, Ilya begint lekker licht te worden! Ben heel benieuwd hoe hij er uit ziet in zijn echte grote-paarden-jas Tieneke Alweer een jaar geleden, het lijkt nog maar zo kort... Annika wat lijkt Euffie al groot zo zeg! Hihi, die oortjes Canies, wat heerlijk zo op het strand! fijn dat het ook zo goed ging
Met Noah gaat het weer top, korstjes op de achterbenen zijn bijna allemaal weg nu met de zalf, dus nog even doorzetten. En hij staat alweer lekker op de wei
Kom ik op stal, staat Noah zijn neefje in de wei bij hem, samen aan het spelen Het is een 2 jarig hengstje, dus Noah vind hem erg leuk, die wilt wel lekker ravotten met hem Denk alleen dat de eigenaresse van de shetlandermerrie die er ook bij staat wat minder blij is
Set_Elkol
Geplaatst: 28-04-15 19:18
Ik heb heel weinig tijd en energie dus ga later bijlezen
Wilde wel vast graag een filmpje delen als dat mag
WOW Katja, wat gaaf! En dan ook nog zo'n relaxed filmpje maken, echt weer wat voor jou hè?
geshahquille
Geplaatst: 28-04-15 20:59
Jeetje Kat wat gaaf nu ik durfde amper met alle voorbereidingen zadel hoofdstel hulp vanaf de grond er amper op. en jij gaat gewoon los zonder niks over de wei .
was die ontsnapt tammara? wel leuk als ze lekker met elkaar spelen kun je echt uren naar kijken. Fijn dat het met Noah weer beter gaat.
Wat heb je gekocht dan Miranda??
Ja ik ben ook heel blij hoor dat het zo goed gaat met Noor dat Saaie was grapig bedoelt . Haar balans is eigenlijk wel heel goed maar ze vind het heel raar dat ik op haar rug zit. Ze is ook helemaal niet gespannen en is echt met mij bezig. Ja ze leren echt snel dat verbaasd mij toch ook elke keer steeds een stapje vooruit zo knap. Maar wat gaaf dat jij er op het strand al op Raf hebt gezeten kijk heb ik weer een mooi doel erbij .
Wat fijn annica dat Euf zich weer beter voelt hoe ver staat hij bij jouw vandaan? en staat ie een beetje in de route van Ely. Lijkt me best aan de ene kant fijn dat ze verzorgt worden maar toch ook jammer dat je het niet zelf kunt doen.
Vandaag lekker met de honden naar het strand gegaan en daarna sloeg de man met de hamer toe en heb ik verder niks gedaan. Nog wel na het eten de beloofde borstel beurt aan de paarden gegeven en dat werd erg gewaardeerd wat een haar kwam er van af. Soms vergeet je het wel eens in de winter hoe vreselijk knap ze toch zijn zo met hun zomer vacht.
Niet ontsnapt Gelske, gewoon er bij gezet door de pensionhouder Noah kan goed met de jonge hengsten opschieten, ik moet ook altijd de jonkies uit de wei halen met hem als leidpaard
Heerlijk he als die wintervacht er af komt, zijn alle paardjes weer op hun mooist
Tieneke
Geplaatst: 28-04-15 22:46
Annika, Euf blijft zo schattig, hij ziet er goed uit! En fijn dat het laden veel beter dan verwacht ging.
Oh, Canisia, wat een leuke foto! Moet zalig zijn, zo op het strand...
Tam, top dat Noah zijn beentjes er binnenkort weer spik en span uitzien! En geen zorgen om die shet, die beestjes kunnen meestal perfect hun mannetje staan :p
Kat ge-wel-dig hoe Blue met jou op stap gaat! En weer die typische droge blik in haar ogen
Gesh, idd. Ik vind ze leuk in teddymodus, maar nu zie ik beetje bij beetje terug hoe ze veranderd zijn ondertussen, en zo zijn ze toch een stuk knapper.
De jongens waren daarstraks aan het spelen, zoooo schattig, en maar lopen en bokken! Adje zijn "zaakje" heeft een groeispurt gemaakt (schrok er zelfs van haha, hoeveel vorm daar plots inzit ), maar Fin lijkt vooral aan 1 kant een duidelijke bal te hebben. Zou ik me zorgen moeten maken? Hij zit er wel, maar het lijkt alsof hij meer achter de andere zit dan ernaast...?
Weinig aan de hand Tiene, als de testikels ongelijk groeien gaan ze meer naar achteren liggen zodra hij groot genoeg is valt hij vanzelf mooi in de zak. Wel in de gaten houden natuurlijk want hij kan ook de verkeerde afslag nemen maar in principe lost de natuur dit vanzelf op
Annikab
Geplaatst: 29-04-15 10:10
Soms kunnen ze je verbazen he, Lisa, ben benieuwd hoe Zaraar het gaat doen voor de kar!
Heerlijk zeg, zo op je jonge paard op het strand, Canisia, ben jaloers!
Fijn dat Noah beter gaat, Tam! Gaaf dat ie zo leuk kan spelen met jonge hengstjes!
Katja, wat gaan jij en Blue goed, wat een vertrouwen
Euf en Ely staan allebei op 3 kwartier rijden, Gelske, wel redelijk dezelfde kant op (ik rij voor beide eerst naar Utrecht, alleen staat Euf dan nog een stuk richting Amsterdam en moet ik voor Ely nog verder oostelijk). Lekker met de honden naar het strand, moet ik ook weer eens doen.
Heerlijk dat de jongens zo leuk samen kunnen spelen, Tieneke!
Gisteren weer wat leuke foto´s gekregen van Ely op haar nieuwe plek, die gaat het daar wel naar haar zin krijgen Wel weer een echte Ely-actie: ze was blij dat ze weer naar buiten mocht 's ochtends dus deed een vreugdebokkensprong. Helaas was ze vergeten dat daar een notenboom stond en sprong ze zo tegen de takken aan waar ze zich natuurlijk weer dood van schrok haha
Annika, slim paard heb jij zeg loopt zo tegen bomen aan! Tiene, dat hebben de jonkies hier ook heel vaak, trekt meestal vanzelf weer bij Wat Lisa zegt wel regelmatig controleren.
Hihi, ik ben niet bang dat de shet gedekt wordt of zoiets, eerder dat zij zo veel herrie gaat schoppen om het bijzijn van een hengst/hengstig worden dat de andere pony's de pineut zijn
Ja, ik dacht ook al, die andere eigenaren kunnen beter bang zijn dat er zo'n shet bij in staat! Fijn hoor dat Noah weer oké is, hij zal het wel gezellig vinden met de jonge knullen.
Ely moet wel oppassen, die bomen steken zomaar over! Fijn dat ze lekker staat daar! Eufje gaat al stukken beter, gelukkig! Binnenkort willen we wel weer eens foto's zien van die kanjer!
Tien, het komt wel goed met die ballen!
Zaraar voor de kar, is leuk, heeft hij vast veel plezier in.
Kat, haha, je kan wel al op buiten rit. Vroeger deed ik dat ook allemaal, haha, maar nu moet ik toch wel denken aan dat als je valt je daar alleen bent...dus wel oppassen hoor!
Gelske, ja, die zomervacht is altijd weer zo mooi en glad! We hadden gister spullen gekocht voor de eind musical van Nikita, ze is toiletjufrouw en we hebben een bloemetjes schort, roze wc borstel en hele foute handschoenen met een tijgerprint gekocht! Ze is nu dus een soort Mien dobbelsteen, alleen heeft ze geen idee wie dat is!
Yil, schiet eens op met die foto's, die telefoonpics van je dat kan echt niet!!
Gister nog even het Zuidlaardermeer in geweest..er waren golfjes dus Fu durfte het niet alleen, ik dus mijn laarsjes en sokken uit en er ook in, ik kon natuurlijk niet stoppen toen ik eenmaal gevraagd had...het was steenkouuuud!! Maar hij ging wel met me mee. Nikita zat lekker droog en Fu Spetterde mij nog ff extra onder.
Haha, van je paarden en kinderen moet je het hebben
Ik ging eergisteren hardlopen met mijn goede instelling... Vandaag kan ik niet meer normaal de trap af en gaan zitten op een stoel blijkt ook een lastige taak te zijn
Ik dacht dat mijn conditie slecht zou zijn... Mijn conditie zei "ga door, dit is heerlijk!" Maar mijn spieren zeggen "Tamara je bent gèèèèèk!"
YildizArabs
Geplaatst: 29-04-15 16:54
Goed bezig Tam! Weet je in ieder geval dat je wat gedaan hebt hihi!
Arme moeders moeten t ook altijd ontgelden he?! En dan nog natspatten ook! Stoute doch grappige Fu!
Heeeerlijk filmpje Katja! Wat een vertrouwen! Echt tof te zien. Zou t ook niet meer durven, maar ben natuurlijk ook al n oud besje aan t worden.
Foto's van Ely?!!!
Sorry Miran je hebt gelijk! Morgen komt Maris dus hopelijk snel wat fatsoenlijks.
Vanochtend met Nour naar het dekstation geweest en echt een hele gave AV merrie is nu gedekt, een Rabicano extreme sabino. Je weet niet wat je ziet! Denk n hele mooie combi. Dus Fingers crossed voor een directe dracht.❤️
Sorry alweer een ego post maar ben in Wageningen voor examens en heb heel weinig tijd. Miran mijn vader was wel thuis anders zou ik het niet gauw doen. Iedereen bedankt voor de reactie, blue is gewoon ontzettend lief en vol vertrouwen.
MirandaMalik
Geplaatst: 29-04-15 18:14
Oké Kat dan is het goed. Hopelijk gaan je examens goed!
Tam, nu weet je precies welke spieren je hebt gebruikt.
Yil, wat leuk, ben benieuwd wat voor een knap kind daar uit komt! En Euf een bro, lijken ze op elkaar?
Pff net gereden, merk wel dat ik de laatste tijd niet veel bakwerk doe.. Gaat wel lekker, ik word natuurlijk ook wat veeleisender, zo moet hij wat rechter worden in de rechtergalop. En dan ziet mijn hoofd er na afloop zo uit:
geshahquille
Geplaatst: 29-04-15 18:57
Ja ja gereden volgens mij heb je gewoon te lang in ze zon gezeten Miranda . Als ik soms op mijn werk vertel dat paard rijden best zwaar is word ik ook altijd met een scheef gezicht aan gekeken het is een sport maar het is gewoon ook echt sporten. Niet alleen moeders hoor ik moest laats ook het water in om mijn paard maar ook die van Erwin in de zee te krijgen. Vind je dat niet eng zonder schoenen. Mien dobbelsteen dat is geen bekende onder de jongeren.
Succes Kat met de Examens.
Leuk hoor hij heeft het maar druk Nour blijft hij er nog wel rustig onder of is hij nu toch wat drukker en ga je zelf nog met hem dekken met Jazzi of moet die weer terug naar Thalitha.
Haha Tamara ja waarom werkt je lijf nou nooit eens helemaal mee he dat vraag ik me ook altijd weer af . wel sportief hoor ik doe het je echt niet na.
Ohh wat een Elly actie nou ja wel weer goed afgelopen gelukkig. Das best ver van huis zo beide kinders nou wat je van ver haalt zeggen ze toch wel eens .
Het is wel vrij normaal hoor tienke dat je soms twee en dan weer een ziet maar inderdaad toch even in de gaten houden. Ik hoef er niet meer op te letten bij Qaseem want die liggen in de prullenbak was trouwens best wel verbaasd over hoe groot ze al waren terwijl hij nog maar een jaar is.
Nog twee nachtjes slapen en dan gaan eindelijk de paarden naar het land het word tijd want ze worden weer vervelend over dag in de bak. Met Qaseem gaat het super alles geneest goed en hij is geen gram afgevallen en glimt nog als een spiegel. Was de eerste dagen wel iets rustiger maar voor de rest niks aan hem gemerkt. Vandaag de eerst galop sprongen gedaan op Noor helaas ligt mijn zadel toch niet lekker plus dat de grotere boom maar voor Dibah niet werkt en ik nu telkens de boom moet veranderen. Dus het word toch weer zadel schoppen voor dat we weer verder met haar gaan.