Taxatietopic (AV) Arabische Volbloeden (max 2 foto's pp)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Adhira

Re: Taxatietopic (AV) Arabische Volbloeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 11:08

Waarom doen mijn foto's het niet,je moet ze toch tussen img plaatsen?
groetjes Debby

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 22:57

Afbeelding

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:00

Nou,het plaatsen is gelukt maar twee foto's achter elkaar lukt niet,dus hier de tweede.
Afbeelding

groetjes Debby

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:09

ik wil toch gaan voor hertaxatie ze is niet heelrastypisch maar ik heb intussen meer informatie over haar etc.

Naam: Ba'kara
Fokrichting: Rensport
Vader: Barour de Cardonne
Moeder: Gaza IBN Tazratt
Pedigree: http://www.allbreedpedigree.com/bakara4
Geboorte datum: 27 maart 1999
Prestaties: 17 keer gelopen, twee keer gewonnen, twee keer ongeplaatst.
Bloedlijn en familie: Vader was meervoudig winnaar van grote rennen in Frankrijk.
Moeder is een dochter van de endurance hengst Tazratt en Nikeya.
Oma Nikeya was moeder van Lava(26 keer gelopen, 10 keer gewonnen 8 keer geplaatst € 24.833. Won onder andere in Zweden, plaatste zich in Marokko).
Volle broer Ba'kesh plaatst zich regelmatig. Volle zus DENDERAH'BA loopt mee in de top endurance.

Pony zelf is veelzijdig en een prettig paard om mee samen te werken. Kan springen als een vlo, doet momenteel leuk d'r dresuurlesjes die ze goed begint op te pakken.
Genoeg woorden, nu foto's Lachen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:40

Na een aantal opmerkingen dat ik andersmans paarden wel (enigzins negatief) beoordeel maar mijn eigen paard hier niet durf te plaatsen; stel ik dus bij deze mijn AV aan jullie voor om te taxeren Knipoog

G.S. Dakastan
v: Libanon Azadik (Om El Azadik x Warandes Plakata)
m: Shafir NL (IBN Estasha x Sheilan (v: Plakat))
Volledige pedigree is te bekijken op allbreed
Paps en mams maar ook zijn grootouders hebben talrijke shows gelopen, en dit niet geheel onverdienstelijk Knipoog
Ruin
06-06-2001; nu dus ruim 6 jaar oud.
Hij is nu 3 jaar onder zadel. We zijn nooit officieel gestart wegens gebrek aan vervoer. We hebben dus geen officieel dressuurniveau maar hij beheerst oefeningen zoals keertwending om voorhand én achterhand, wijken, schoudervoor en schouderbinnenwaarts en kan een eenvoudige galopwissel uitvoeren.
Naast dressuur kan Dakastan ook een sprongetje nemen. Het hoogste wat hij tot nu toe (vrij) gesprongen heeft, is 1 meter.
We maken ook vaak buitenritten. Dakastan is superbraaf en verkeersmak.
Zijn brave karakter kwam ook tot uiting toen ik, na een half jaar niet meer gereden te hebben, hem zomaar weer opzadelde en wegreed Lachen
Hoewel het een echte goedzak is, kiest hij toch zijn mensen eruit. Niet iedereen kan zomaar opstijgen en wegrijden. Je moet eerst zijn vertrouwen gewonnen hebben. Daarna doet hij werkelijk alles voor je...

Afbeelding

Afbeelding

http://img412.imageshack.us/img412/5379/p7100125ku4.jpg
http://img412.imageshack.us/img412/3145/p7100128ot8.jpg

Edit: foto's toegevoegd

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:56

Misschien ben ik niet helemaal objectief, ik heb zelf jaren met Ibn Estasha gewerkt, en hij was dan ook mijn eerste Arabische liefde Knipoog Ik vind dat je een erg rastypisch paardje hebt, en je ziet de invloed van Ibn Estasha (Malik) erg goed terug.. ik verwacht ook goed gangenwerk gezien Warandes Plakat in zn lijn zit, die dit sterk doorgeeft! Zijn hals vind ik wel een zwak punt, maar zowel Ibn Estasha als Plakat zijn geen sterke verervers voor lange goed gevormde halzen.. qua type zou ik hem vrij hoog taxeren, maar het is en blijft een ruin, dus niet inzetbaar voor fokkerij, dus moet je hem denk ik als gebruikspaardje taxeren. ik zou hem dan rond 3500/4000 euro taxeren, wat in mijn ogen zeker kan oplopen als je zou starten met hem. Ik vind het een mooie verschijning!

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:06

Paard Dakastan...
Heerlijke pedigree en een stoere ruin die zich weet te prestenteren Pling ...
Ik schat hem tusen de 2500,- en de 3500,- qua markt waarde.....
Jammer dat er [tot nu toe]door omstandigheden niet meer sportiefs uitgehaald is.
gr,sas.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 15:11

Moderatoropmerking:
Ik verzoek jullie dringend om op te houden over deze ruzie.
Ik ga een boel berichten verwijderen en jullie krijgen tot dan de tijd om af te koelen.

Het laatste woord is hier nog niet over gezegd Knipoog Als ik in 1 topic waarschuw dat er gestopt moet worden, wilt dat niet zeggen dat je in een ander topic bitsig verder moet gaan doen.

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:00

@Woogy,
Leuke atletische sportarabier en merrie dus een mogelijkheid om een veulen te fokken Pling ....Ik vind haar op de 2e foto mooi tot haar recht komen[zomervacht Pling ] , goed atletisch lichaam, een echt sportpaard, zo te horen van jou een paard dat van wanten weet , springaanleg heeft en stabiel tussen d'r knappe oortjes!...
Met die sportieve pedigree , haar mentale en lichamelijke veelzijdigheid zou ik haar nu schatten rond de 2500,- á 3500,- ......
Veel plezier en succes met je arabier in de sport, ze ziet eruit als of ze er zin in heeft en er voor klaar is Knipoog
gr,sas.

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:42

Naam: Nicolai H
Geboortedatum: volgens mij 3-juni-1999 dus 8 jaar
Schofthoogte: 1.45 m
Afstamming: Alexander x Shanel
Niveau:Hij loopt nu M2+6 winstpunten!
* Kampioen 2006 L2 AVS
* Bestgaandrijpaard 2007 AVS
* Kampioen 2007 M1
* Door naar de Regiokampioenschappen in februari 2008

Ik zet hem neer omdat ik eigelijk best wel benieuwd ben! Lachen
Hij is niet van mij zelf maar van iemand anders en ik rijd hem nu 3 jaar Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:43

mooi paard Haha! Knipoog

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:26

dakhilah schreef:
@Woogy,
Leuke atletische sportarabier en merrie dus een mogelijkheid om een veulen te fokken Pling ....Ik vind haar op de 2e foto mooi tot haar recht komen[zomervacht Pling ] , goed atletisch lichaam, een echt sportpaard, zo te horen van jou een paard dat van wanten weet , springaanleg heeft en stabiel tussen d'r knappe oortjes!...
Met die sportieve pedigree , haar mentale en lichamelijke veelzijdigheid zou ik haar nu schatten rond de 2500,- á 3500,- ......
Veel plezier en succes met je arabier in de sport, ze ziet eruit als of ze er zin in heeft en er voor klaar is Knipoog
gr,sas.

dank je wel Lachen ze gaat trouwens van het voorjaar naar de hengst en jawel een renpaard type arabier. Net als haar drie kwart frans gefokt, een vos met een bles. niet veel gelopen maar wel elke keer vooraan gestaan. Grotere maat en hij is iets lichter gebouwd dan pony. Ik denk zelf wel dat het een mooie combinatie is.
Deze hengst wordt het trouwens:
Afbeelding

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 22:49

Woogy schreef:
dakhilah schreef:
@Woogy,
gr,sas.

dank je wel Lachen ze gaat trouwens van het voorjaar naar de hengst en jawel een renpaard type arabier. Net als haar drie kwart frans gefokt, een vos met een bles. niet veel gelopen maar wel elke keer vooraan gestaan. Grotere maat en hij is iets lichter gebouwd dan pony. Ik denk zelf wel dat het een mooie combinatie is.
Deze hengst wordt het trouwens:
http://www.el-samawi.de/pics/photos/xxl/frechts.jpg

hoi Woogy,
Heeej wat leuk zeg OK dan! ....hele mooie hengst trouwens en zoals je zelf al zegt een drie kwart fransman [geen 'showtype'] en dus een op en top sporttype.
Ik vind het echt een heel mooi PAARD Pling !!!
Succes en geluk met dekken , hoop dat het de 1e x meteen mag lukken , op naar een gezond ,knap veulentje en een happy mama! Knipoog
gr,sas.
Laatst bijgewerkt door Djilna op 24-12-07 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: geen foto's quoten

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 22:58

dakhilah schreef:
hoi Woogy,
Heeej wat leuk zeg OK dan! ....hele mooie hengst trouwens en zoals je zelf al zegt een drie kwart fransman [geen 'showtype'] en dus een op en top sporttype.
Succes en geluk met dekken , hoop dat het de 1e x meteen mag lukken , op naar een gezond ,knap veulentje en een happy mama! Knipoog
gr,sas.

ja iedereen raadde me allemaal super dure derby winnaars en van alles aan, maar die vond ik allemaal net niet de ware, tot ik deze knappe gozer trof. gelijk verliefd op dat gezichtje. schijnt ook een super karakter te hebben en dat ligt mij ook wel Lachen.

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:10

Woogy schreef:
dakhilah schreef:
hoi Woogy,
gr,sas.

ja iedereen raadde me allemaal super dure derby winnaars en van alles aan, maar die vond ik allemaal net niet de ware, tot ik deze knappe gozer trof. gelijk verliefd op dat gezichtje. schijnt ook een super karakter te hebben en dat ligt mij ook wel Lachen.

hoi,
Groot gelijk heb je! en ook wat het karakter betreft heb je helemaal gelijk , dat is heel belangrijk!!
Succes met de plannen! Knipoog
gr,sas.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:20

oh ja! en nu weer terug naar het taxeren Haha!

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 23:47

sunniebunnie schreef:
Naam: Nicolai H
Geboortedatum: volgens mij 3-juni-1999 dus 8 jaar
Schofthoogte: 1.45 m
Afstamming: Alexander x Shanel
Niveau:Hij loopt nu M2+6 winstpunten!
* Kampioen 2006 L2 AVS
* Bestgaandrijpaard 2007 AVS
* Kampioen 2007 M1
* Door naar de Regiokampioenschappen in februari 2008

Ik zet hem neer omdat ik eigelijk best wel benieuwd ben! Lachen
Hij is niet van mij zelf maar van iemand anders en ik rijd hem nu 3 jaar Lachen

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SSGBSSAR.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3EEQYSPK.jpg

hoi,
Super sport paard *LOL* [helemaal Top!!] en samen een hele chique verschijning! OK dan!
Wat je kanjer zou opbrengen ...ik heb geen idee maar ik wil een gooi doen.......
Ik schat rond de 4000,- á 5000,- omdat hij heel goed alles oppakt en er nog lang niet is ,hij kan nog veel meer Pling !....
Als z'n karakter het toestaat ,zou hij in de verre toekomst misschien wel eens een heel goed leerpaard kunnen zijn!En die zijn bijna onbetaalbaar!!!
Succes en plezier met je knappe arabier.
gr,sas.
Laatst bijgewerkt door Djilna op 24-12-07 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: geen foto's quoten svp

Sigrid72

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 10:33

GS Dakastan :
Mijn lievelingsbloed. De kruising Ibn Estasha x Plakat (en neen, er zit geen Warandes Plakat in zoals hierboven verkeerdelijk werd gezegd) heeft z'n nadelen : de combi van 2 maar een korte dikke hals, die wel eens voor problemen zorgt bij de inbuiging, ook de ruglijn kan al wel eens vraagtekens krijgen, maar ook : type ! Uitmuntend karakter ! Mooie fronten ! De kruising is gedurende jaren de succescombinatie in België geweest.

Als je paardje, dat naast type en karakter, op deze leeftijd dan ook nog eens goed gereden is, wordt dat makkelijk 4000 €.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 10:53

Ctjelief, dakhilah en Sigrid72, bedankt voor het taxeren. Ik kan me er zeker in vinden; ook wat betreft de mindere hals.
Warandes Plakat zit idd niet in zijn pedigree, zijn volle zus Warandes Plakata echter wel.

Enne Sigrid72, hij heeft idd een heerlijk karakter! Dat is iets wat idd samenhangt met de Estasha- en Plakatkids! Als ik ooit nog een paard bij wil, dan wil ik er nog ééntje die dit bloed voert Lachen

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 12:16

dakhilah;; Dankje wel Lachen ik ben ook heel trots op hem Lachen

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 13:07

Oeps inderdaad geen warandes Plakat, dat had ik verkeerd gelezen, mijn fout! Knipoog Evengoed een geweldige bloedlijn natuurlijk...

Sigrid72

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 16:04

Precious20 schreef:
Ctjelief, dakhilah en Sigrid72, bedankt voor het taxeren. Ik kan me er zeker in vinden; ook wat betreft de mindere hals.
Warandes Plakat zit idd niet in zijn pedigree, zijn volle zus Warandes Plakata echter wel.

Enne Sigrid72, hij heeft idd een heerlijk karakter! Dat is iets wat idd samenhangt met de Estasha- en Plakatkids! Als ik ooit nog een paard bij wil, dan wil ik er nog ééntje die dit bloed voert Lachen

Eventjes meegeven dat Warandes Plakata géén volle zus is van Warandes Plakat. Warandes Plakat is van Plakat x Barwna, Warandes Plakata is van Plakat uit Warandes Nazeera.

(Ik heb hier trouwens een Plakat dochter staan en ben daar erg trots op - het braafste paard dat je je kan voorstellen - gisteren nog eens meegeweest als "vertrouwenspaard" in de opleiding van een jong paard)

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 16:19

Je hebt gelijk Sigrid72! Het is niet de volle zus.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 02:28

Ok ik wil hem toch even plaatsen.
Hij is niet van mij maar ik vind hem heel leuk.
Het is dan ook puur uit interesse wat een ander er van vind en wie weet kan ik er ook nog wat van leren van de op en aanmerkingen.
O ja de reden dat ik geen andere paarden getaxeerd heb is dat ik er gewoon echt geen verstand van heb dus dan heeft diegene er ook niks aan.
Naam: Nib Hiduc Star
Arabische volbloed hengst
Geboren op:23-04-2004 (4 jaar)
Vader:Grand Duc
Moeder:Pasch Hianca
Moedersvader:Pasch Bianco
is afgelopen jaar uitgebracht in de rensport.
Heeft nog niet gewonnen maar wel een aantal 2e plekken.
Afbeelding
Afbeelding
ik ben benieuwd ik zou het ook erg leuk vinden als er evntuele op of aanmerkingen er bij gezet worden dan kan ik er ook van leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:56

WHAAAAA de moeder van Nib Hiduc Star heb ik een jaar of vijf geleden nog gereden! Haha!