Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:47

CounTree schreef:
@xdenies: Dat is niet eenvoudig....en zou ook niemand weten voor reiningles aan huis. Wij reizen elke week richting zwartewaal.

Ja, als ik en trailer en auto en rijbewijs had, had ik ook zo even elke week ergens heen kunnen gaan. Maar helaas.
Ik vrees dat het weer in mijn eentje aanpoten word.

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:54

racinggirl schreef:
Countree: GEFELICITEERD!!!! *D *D *D *D *D *D *D *D

Thanx. Doe je a.s. zaterdag nog mee aan de onderlinge???

Cyann doet aan de trail mee met Nirvana.
En ik doe de reining met beide paarden.....mooie oefening!![/quote]

Ik heb haar zien rijden :D *D en beide paardjes gezien *D

Ik zou in eerst instantie wel meedoen maar hij is verkocht, ik heb hem nog wel op stal staan, maar train hem eigenlijk niet echt meer ook niet nodig ;)
Gelukkig krijgt hij een onwijs goed nieuw baasje, heb namelijk echt een dubbel gevoel over maar goed ;( hij wordt lekker een recreatie powny heerlijk voor hem en dat op je 5de jaar :D echt super blij mee.

Was die zwarte nou Bas?? Wat een lekkerding is dat zeg <3
En Cyen echt geweldig om te zien *D *D *D *D *D

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:55

Ik zou het zo snel ook niet weten wie aan huis komt voor reining les :o

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 17:46

Oh ja...heb je ons gezien? Nou weet ik nog niet wie je bent whoehaha. Tik me dan ook ff aan....deed silly ook.
Nog wel naar je ex paardje gekeken, liep in de molen.

Jip die zwarte is Bas Almost June..roepnaam June. Die ging trouwens weer als een supertje de bak rond. 64 score net als haar halfzus. En dat terwijl Nirvana veeeeel meer wedstrijdkilometers heeft...Ja die June belooft nog heel wat....die is nog lang niet uitgeleerd. Elke keer weer zooooo trots op dat heerlijke monster! :D

Ja Cyann ging ook weer lekker. Ze weet al aardig hoe het allemaal moet. Met Nirvana vormt ze ook een heel goed team. Vaak een beter team dan Nirvana met mij. Die twee gaan heel lekker zo.

Maaruh heb je een ander paardje gekocht??

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 18:29

Ja dat was die van mij in de molen <3 en ik zat er bij met me vader en een klein wit hondje ;)
Ja gaaf gezicht en super dat ze zo goed team zijn helemaal leuk :D

Heb wel wat op het oog, een paint hengst <3

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 19:15

Oh haha was jij dat. Weet ik dat ook weer ;-). Paint hengst....ben benieuwd. Dan toch wel een gevlekte?? Zo'n vlekkenpaard heeft altijd wel iets vind ik. Helemaal als ze apart getekend zijn of een apart kleurtje hebben. :P

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 20:38

Countree; beetje laat maar nog net zo gegund VAN HARTE met je resultaten!!!!!! *\o/* *\o/*
Komen jullie trouwens ook naar de fall show van de Dawra? Ik ben er dan in ieder geval voor t eerst bij MET paard. Spannund!!!!!

CounTree

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 23:57

Dank je, nooit te laat voor een felicitatie toch? ;-) Leuk dat je meedoet MET paard!! Denk wel dat wij komen, waarschijnlijk alleen in de ochtend voor Cyann als ze zin heeft. Cyann vindt IHT nog steeds erg leuk om te doen.

Yildiz Welke onderdelen doe je mee?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 12:58

Ben er ook in de ochtend. Start L5 showmanship (nog nooit gedaan dus wel beetje spannend), pleasure en HMS.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:29

Oh leuk! Helaas mag mijn dochter al die onderdelen nog niet starten omdat ze nog geen 10 jaar is. Maar in 2011 mag ze dat allemaal wel starten, dus dan gaan wij groomen voor haar en volop genieten aan de kant van onze kleine wijsneus. Dus pas maar op, want Cyann komt eraan ;-)

Epigram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:12

Ik rijd sinds een aantal jaar western met mijn Pools gefokte arab, Epigram. Ik train voornamelijk reining, maar ik heb in het verleden alleen nog pleasure, horsemanship en showmanship gestart, ook omdat ik wat wedstrijd ervaring met hem wilde. Heb één keer een jackpotreining gestart, om te zien wat meneer doet tijdens de reining proef. Heb dus maar opgepakt, want hij werd iets te vrolijk.

ff n actie foto:
Afbeelding

Afbeelding

De foto's zijn al wat ouder, wil binnekort nog wat foto's van hem onder het zadel hebben.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:01

Welkom Epigram! Kom je ook naar de DAWRA wedstrijd te zeist in november? Altijd gezellig en mensen die je graag helpen met al je vragen. Dit is de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen, dus ideaal om juist nu te gaan starten bij de dawra. En voor je het weet ben je novice/highpoint champion of the year. Neem aan dat je minimaal L3 start ivm reining? De bodem is goed geschikt voor reining in Zeist.
Laatst bijgewerkt door CounTree op 09-10-10 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:03

Ilona en AR Sivmayall doen ook mee 7 nov.
Ik ga ze maandag inschrijven *D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:08

Oh tof! Gaan ze ook reinen dat jij weet? Ik was nl. niet van plan me in te schrijven omdat ik dan waarschijnlijk de enige zal zijn en ik ook geen idee heb wanneer de reining wordt verreden....ja ergens in de middag? Wij zijn er al vroeg en ons gezin wil echt niet tot eind van de middag wachten voor alleen reining. Maar als zij nou ook gaat reinen, dan kan ik eens informeren bij de organisatie of ze dat wederom als eerste L2 onderdeel van plan zijn te plannen net als vorige keer plotseling het geval was.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:11

CounTree schreef:
Oh tof! Gaan ze ook reinen dat jij weet?

... hier was ze nog niet over uit ... :o

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:44

ArabianRanch schreef:
CounTree schreef:
Oh tof! Gaan ze ook reinen dat jij weet?

... hier was ze nog niet over uit ... :o

Ben benieuwd :list: :D

Epigram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:04

Mijn genie van een arab heeft een paar weken geleden zijn achterbeen opengehaald en de da kon het niet hechten... We hebben dus 3 weken lang alleen gestapt en we zijn nu weer net aan het trainen, dus denk dat 7 november net te krap wordt, jammer genoeg.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 00:24

Tjonge, tis stil hier....

Valt ook weinig te doen.....met al die sneeuw. Heb zelf nu al ruim 4 weken geen les gehad...echt balen. En trainen komt ook bar weinig van....moet de weg over om een manege te bereiken, waar ik tussendoor train. En die weg is niet gestrooid, dus wij beginnen daar niet aan. Niet met trailer en niet onder de man met slidingplates. ;(

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 00:29

Heel stil hier, maar idd trainen is hopeloos. De roundpenn was tot vandaag goed te doen, maar is nu net zo hard als de straat. Wat al goed zadelmak is, neem ik ook de dijk maar mee op. De ijzerloze konden gelukkig met de sneeuw wel de bak in:

Afbeelding

maar echt trainen, nope, gewoon balen dit...

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 00:32

Ik rij ook weinig maar dat is door tijdgebrek. Hebben een binnenbak dus geen excuus voor mij :D
Maar ik vind het ook wel koud hoor om te rijden :o

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 00:37

't is ook gruwelijk koud, maar ja, aankleden als een mummie en gaan maar :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 00:46

Ja als een mummie en pakezel!!

Bepakt en bezakt rijd ik desnoods verderop naar de binnenbak, steeds meer dekens meeslepend...men wat een gedoe, eer dat je dan op pad ben....maar nu met deze sneeuw...... Enige wat wij kunnen doen, is de paarden luchten in de wei. Gelukkig hebben we dicht bij huis een vlak weiland. De weg ernaar toe houd ik een pad helemaal sneeuwvrij. ca. 60 mtr. en daarna kunnen we betrekkelijk veilig in het gras verder lopen. Gelukkig hebben we veel strooizout ingeslagen, anders was dat voor de paarden ook veels te gevaarlijk met plates. We hebben hier ook nog een oude taart van 40 jaar staan, die heeft altijd haast en dribbelt net zo makkelijk over ijssneeuw, alsof het asfalt is. Maar ja....ik wil door trainen....grrrr eer dat ik straks de boel weer in conditie heb...

Poef daar gaat "de luxe" weer van je paarden aan huis hebben, als sneeuw op de straat verdwenen......
Laatst bijgewerkt door CounTree op 25-12-10 00:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 00:48

Nou als ik eenmaal erop zit word ik wel weer warm madam heeft steeds last van bakrandkabouters :D

Ze komen gelukkig wel iedere dag buiten, maar haar energie kan ze niet echt kwijt op het land.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 01:01

Oh daar hebben die van mij geen last van. June is in de wei zo uitgedold....als ze al gaat dollen?! Nu in de winter is het 1 sprintje en dan heeft ze het alweer gehad. Net als de oude taart van 40. ;-)
Nirvana doet wel een paar rondjes. En het veulen...die rent eerst tig rodeo rondjes maar ja...jeugd hey.
Onder het zadel gedragen de twee dames zich gezien de omstandigheden keurig.
Met deze kou ben ik trouwens extra blij dat ik BM rijd! Heerlijk hoor zo'n warm zadel! Maar voor de rest....ik haat kou, doe mij maar een heerlijke zomer met heerlijk veel licht.

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 01:25

Helemaal mee eens CounTree. Lekker weer in de buitenbak kunnen rijden