[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:37

Letizia schreef:
Leuk Lilian!!

Iemand hier ervaring met paarden die beroerd zijn na een enting? Djuun dus en ze moeten donderdag weer geënt worden. Vind het zo sneu, ze word binnen een paar uur al niet fit en de ent plek doet zeker een week pijn... Zit te twijfelen om te vragen of ze dit keer in de borst willen prikken, kijken of ze er dan minder last van hebben...

Tip andere entstof heb ik dit jaar ook gedaan en dit keer geen nare entreacties gehad

IlonavL

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:40

Oh wat sneu voor Djuun idd, andere entstof wil idd nog weleens werken :)

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:50

Startlijst voor mijn wedstrijd op zondag is bekend.. Ik start gewoon pas om 17.00 uur... Wat een tijd! Een hele dag om mezelf op te naaien.. Brrr...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:02

Ze heeft inderdaad steeds de zelfde entstof gehad, vanmorgen naar de dierenarts gebeld, kreeg de assistente aan de lijn en zij vond het toch verstandiger als ik het even met de dierenarts zou bespreken, dus die bel ik morgenochtend. Hopelijk kunnen de een alternatief aanbieden, thanks voor de tip meiden!!

Djuun staat weer op 2 ijzers, half in de buien, half droog een wandeling kunnen maken, ze was erg vrolijk :)

Straks aan de slag met kaas-uienbrood, ben benieuwd of het lukt, heb nog nooit een brood gemaakt :')

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:44

Letizia andere entstof proberen lijkt me,ben benieuwd wat je da vind.
Naomi hier ook geen binnenbak,maar in mijn bak is altijd te rijden(duinzand)deze blijft zacht.
Zonder ijzers kan je volgens mij gewoon naar buiten,mits het natuurlijk spek glad is
Bonjoy fijn auto weer goedgekeurd
Lilskie leuk zeg,ze kan lekker springen
Hier vanmorgen vroeg met een super vrolijke Ya op pad gegaan naar het land,pffff sportschool niet meer nodig vandaag.
Om vervolgens op het land te komen,neer te ploffen 3 sprongen te geven en te gaan staan grazen :\ kan ze dat niet eens omdraaien
Ken en Spes waren super vrolijk,Ya deedt natuurlijk niet mee want uwe koninklijke hoogheid was pist want het regende
Als blikken konden doden was ik er niet meer geweest,dus madam mee terug genomen
Dus met een geïrriteerde Ya weer terug naar huis,we waren lekker gratis gewassen :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:54

Fijn dat het met andere entstof wss kan! Hier zijn ze nooit echt ziek van de enting dus lijkt me ook dat het op een andere manier moet kunnen!

Geen idee verder, gebruik ik de bak onvoldoende voor :+

Gave foto zeg, wat kan ze knap springen!

Ohh auto goedgekeurd, heerlijk gevoel is dat toch altijd weer :D

Sportschoolpaarden.....ik ken het :') Wat nou paardrijden is geen sport? Word al getraind zonder dat ik erop zit :=

Umoyax heeft een schouderblessure... -O- Wss van toen ie over het hek sprong, want daarna was hij steeds nét niet regelmatig maar was zo minimaal dat ik dacht dat ik gek was. Hoefsmid zag het gelukkig ook dus heb er naar laten kijken.
Vermoedelijk komt het van die sprong over het hek maar daarna heeft het, met dank aan zn imitatie van een westernpaard, nooit helemaal lekker kunnen genezen.
Nu heeft ie paddockarrest.... Hij mag niet idioot doen, moet zich gedragen. Dus ook niet meer los in de bak, wordt afzetten of aan de longe. Dan zou het binnen 2 maanden helemaal over moeten zijn :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:29

Balen Amy :\ Wat voor soort blessure is het?
Bij Djuun zij de dierenarts juist wel vrije beweging zodat ze niet stijf zou worden.

Haha, die Ya! Djuun heeft ook zo'n hekel aan regen :')

Afbeelding
Afbeelding
Veels te veel natuurlijk :')

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:46

Wat k-lote Amy! Echt niet tof! Hoe lang moet hij deze paddock-rust houden? Ook echt 2 maanden?

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:47

Eh Letizia, LEKKER! Lekkere knoflooksaus erbij, jummie! :9 :9 :9

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:51

Wat rot dat Djuun zo heftig op de enting reageert :(

Ziet er lekker uit Letizia!

Balen zeg van die blessure Amy... Hoe lang ben je er zoet mee?

Dayem is net weer behandeld, hij deed het een stuk beter als vorige keer. Stond wat beter stil en liet alle reacties op de behandeling zien (stampen, schrapen, smakken, gapen). Ze vond hem al een stuk losser in z'n spieren vergeleken met vorige keer. Darmen reageerde die ook veel minder heftig op. Ander voer en die groene leem kuur hebben hem echt geholpen gelukkig :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:33

Gelukkig niks ernstigs, hij loopt ook niet stokkreupel, vermoedelijk verrekte spier.. Iig niks stuk. Maar aangezien ie er lol in schept om zo kort op het hek te stoppen elke keer in de bak wil het niet lekker genezen -O- T was een paar weken vrijwel over en toen toch weer terug..

Op zich verandert er gelukkig niet gek veel voor hem, alleen mag hij niet meer los in de hele bak. Beetje tegen zichzelf beschermen zeg maar. Dus wel in halve bak zodat hij geen echte vaart kan maken en als hij in zn paddock alsnog tekeer gaat moet die ook kleiner gemaakt. Hij mag gewoon lekker zn ding doen en paard zijn, alleen dus zonder het kamikaze-aspect :') Hij moet ook apart staan maar dat stond ie natuurlijk al :+

Idd wel echt die 2 maanden, om te voorkomen dat het net genezen is en hij weer idioot gaat doen en t wéér ''stuk'' maakt. Als het dan na die tijd niet over is willen ze aan de binnenkant gaan kijken.

Ik ben al lang al blij dat hij niet op boxrust hoeft ofzo... Hij mag gewoon lekker elke dag naar buiten etc.

Ik hoop wel dat ik straks alle blessureleed heb gehad en voor de rest van zijn leven een gezond paard ohz heb _O- Op zich prima zo, blessures meteen afhandelen voor er een zadel op gaat, hoeft ie ook niet echt ''op rust'' :') Zucht. Hij doet ook gewoon zo onvoorzichtig met zichzelf... Al gaat het de laatste paar weken wel al veeeel beter gelukkig!

Mja.. T is sowieso een slechte tijd geloof ik. Lees niet anders dan ellende van écht kapotte paarden en zelfs Vic overleden, bah bah bah. Dan prijs ik de hemel met alleen maar een lichte schouderblessure... Oh, en een suffige Nas van de week, was effe bang voor koliek. Buiten gaan lopen met haar en halverwege ging ze zich beter voelen, begon te stuiteren en uiteindelijk showend het erf op :')
Maar goed, als dat alles is vergeleken met wat ik momenteel lees...

Nohhhh broodjes zien er goed uit zeg! :9 Ik ben dol op kaas-uienbrood sowieso :D Heb je ceppie voor me? :))

Fijn dat het met Dayem alweer beter gaat! Merk je dat nou ook echt met hem?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:37

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:39

kellaxy schreef:
Hebben jullie wel is last van vooroordelen van mensen over Arabieren? Ik heb vandaag weer les gehad en voor het eerst draafde ze lekker voorwaarts en hebben we aan de longe een galopje geprobeerd. Mevrouw doet het zo goed en is altijd braaf ohz. Ik durf het nu zachtjes rijden te noemen! Maar ik hoor regelmatig dat ze haar zo braaf vinden voor een arabier. Hahaa leuk is dat, ze is gewoon opgevoed zeg ik dan heel leuk:D. Ze heeft nog geen stap verkeerd gezet ohz en is gewoon werkwillig.

Waar komen deze vooroordelen toch vandaan vraag ik me af!?

Sta je nog steeds op 't Einde? Want dan snap ik wel, daar hebben ze de mijne gekend haha }:)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:43

Balen van Umoyax z'n blessure, Amy! Hopen dat hij zich even rustig houd en dat het mooi geneest!

Hmmm uienbrood :9

Vanavond wat haartjes trekken voor Doroata's vaderschapstest, ben zo benieuwd *\o/*

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:46

Spannennnddddd Annika!!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:00

Ohhhh wat spannend! Je had wel een idee toch? :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:01

Amy, hij zit veel beter in z'n vel, is weer levendiger en glimt! Zeker te merken :j

Oeh spannen Annika!!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:01

Succes alvast voor zondag Lilian, die tijd is idd niet echt ideaal maar het komt vast goed!

Hihi, die Ya, echte merrie hè :+

Balen van de blessure Amy, hopen dat het weer helemaal geneest! Vervelend is dat, van die net-wel-net-niet-kreupelheid, je gaat op een gegeven moment aan jezelf twijfelen maar toch goed dat je er naar hebt laten kijken, jij kent hem het beste!

Ooh die broodjes zien er heerlijk uit! :9

Fijn dat Dayem weer lekker behandeld is!

Spannend Annika! Wat wordt Doortje al groot, echt een dametje hoor!

Hier is het al de hele middag aan het regenen. Heb het grut daarnet maar lekker binnengehaald, ze waren me weer eeuwig dankbaar :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:02

Ben benieuwd Annika!!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:05

Dat idd... Als niemand anders het echt ziet en soms is het eventjes weg ga je jezelf voor gek verklaren. T is ook meer stijfheid dan kreupelheid zeg maar om te zien, maar t bleef me opvallen dat hij, als ie echt lekker ging lopen, op rechts in galop viel zodra hij ruim ging. Alsof het niet lukte... Dat was nog t voornaamste eigenlijk.
Het is toch altijd een fijne bevestiging dat je je paard inderdaad toch goed genoeg kent om ook die kleine dingen te zien :j

Hier ook pokkeweer idd := Kan me voorstellen dat je dankbare paardjes had :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:28

@letizia Asal was pas een dag echt goed ziek na het enten maar daarna knapte ze ook zo weer op bewegen is idd erg goed niet laten zweten, heerlijke broodjes
@Annika spannend ben benieuwd
@amy is een bubbeltjes pak niet iets voor je paard?
@ilona hier is het ook bagger weer, wou rijden maar de buren waren weer met de trekkers aan het afspuiten en tja als het dan waait en regent nou dan kan ik Assie beter laten staan, morgen vroeg hebben we wel weer les

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:10

Weten jullie toevallig waar en wanneer er showtrainingen zijn voor paarden met 0 ervaring?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:17

Bij mij over een paar weken :Y) ik moet nodig eens een paar pony's gaan voorbereiden :j

Zoek je iets als een voorbrengcursus waarbij je zelf een beetje het eea leert of zoek je echt showtraining? Dan kun je gewoon een trainer benaderen en een prijsopgave vragen etc.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:19

Mijn ervaring is dat paarden niet zo veel ervaring nodig hebben :+
Heb vorig jaar Nas ervan beschuldigd dat ze er geen bal van snapte, tot Jan Calis haar even overpakte. Toen bleek dat ík er gewoon geen bal van snapte want Nas stond strak genoeg voor het WK :')

Maar idd wat wil je weten? :)

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:22

Annikab schreef:
kellaxy schreef:
Hebben jullie wel is last van vooroordelen van mensen over Arabieren? Ik heb vandaag weer les gehad en voor het eerst draafde ze lekker voorwaarts en hebben we aan de longe een galopje geprobeerd. Mevrouw doet het zo goed en is altijd braaf ohz. Ik durf het nu zachtjes rijden te noemen! Maar ik hoor regelmatig dat ze haar zo braaf vinden voor een arabier. Hahaa leuk is dat, ze is gewoon opgevoed zeg ik dan heel leuk:D. Ze heeft nog geen stap verkeerd gezet ohz en is gewoon werkwillig.

Waar komen deze vooroordelen toch vandaan vraag ik me af!?

Sta je nog steeds op 't Einde? Want dan snap ik wel, daar hebben ze de mijne gekend haha }:)

Hahaha nee, sinds drie weken sta ik op manege middenhof in maassluis! Ja nico van 't einde was vooral van het "arabieren zijn wilde paarden" gedoe. Uhuh! Volgens hem had geish hem aangevallen haha! Ik moet er nog om lachen. Waar ik minder om moest lachen is dat ie haar een hengst voor dr hoofd had gegeven met het touw..