Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 23:46

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 00:00

Oehhh mooi bit!
Daar moet ik maar niet te veel naar kijken haha, word ik hebberig van!
Is een soort baby-shank toch?
Er staat alleen geen maat bij das miss een tipje :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 00:13

Ja klopt is met een korte shank. (Baby)
Maat is eigenlijk gewoon standaard. 13,5 dus. ;)

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 00:20

Dat zou Zig al niet passen.. Hij zit aan een 11,5 en als ik gelun heb en een wat dikker bit heb kan 12,5 net aan.. Net als het feit dat hij ook een pony halster past maar met een hoofdstel toch wel aan een cob zit..
Raar hoofd!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 00:20

is het toevallig een Greg Darnall? Ik heb ook iets dergelijks en lijkt er veel op.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 00:22

moet ergens aan de binnenkant dan staan initiale GD

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 00:30

Ik heb geen idee nancy hihi zal morgen eens kijken.

Nenaa, ik ken dat hoofdprobleem. Ik heb hier ook zo'n rarebier met zo'n moeilijk hoofd. Heb mijn showhoofdstel helemaal moeten vermaken. ;)
En rijd je ook al met shanks? Je dient bij een shankbit wel rekening te houden met een maatje groter dan je normaal hebt met een snaffle bitje.
Dit geldt hetzelfde voor als je een stangetje gebruikt.

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 07:05

Nee ik rij nog gewoon met een enkel gebroken trensje..
Maar ik heb wel 2 bitten gekocht voor als we later groot zijn haha.
Beide maat 12,5 en de ene past en de andere (is dunner) is eigenlijk iets te groot.. Dus daar moet ik nog over denken

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:03

Dat kan idd.

Ik kan geen initialen vinden Nancy. Of ik kijk erover heen. ;)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:13

Bit is zojuist al VERKOCHT! :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:24

haha good for you Jes. Mooi bit hoor. Dat GD staat vaak ergens op de ringen. Hoeft niet zo te zijn hoor, maar qua style komt het erg overeen met Nirvana der bit.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:45

Heb zelf een hele mooie nieuewe gekocht! :D
Een wat chiquer bit. Past mooier bij nada's fijne smoeltje. ;)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:02

Bimmetje schreef:
Heb zelf een hele mooie nieuewe gekocht! :D
Een wat chiquer bit. Past mooier bij nada's fijne smoeltje. ;)

showen die handel dus! (correctie, je ging eens foto nemen van al je showstuff toen bij adje gekocht je weet wel met de showpad op nada en je showhoofdstel enzo?, we wachten nog ;-) )
Hoe gaat het met Nada, is het al beter? en met jouw ook??

Hier momenteel paarden rustig, maar veel aan de locatie aan het werken, grachten aan het graven voor de rioleringsbuizen voor de afwatering van de stallen enzo! Hier in wallonië moet je een siterne plaatsen voor de urine en mestvocht op te vangen! dus heel werk die stallen gaten en buizen enzo! maar ja beetje per beetje lol

MVG Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:41

Beetje bij beetje kom je er ook he glenn! ;)

Hier gaat het wel. De DA is net geweest om bij timmy de drain te verwijderen.
De genezing zag er prima uit, ze maakte zich toch weer wat zorgen. Dit omdat de bult alweer gegroeid is en weer keihard is. Het is dus niet vocht wat eronder zit door de operatie. Ja wel wat natuurlijk, maar niet zoals hier aan de hand is. Er was nog geen uitslag van de patholoog.

Heb daarna meteen even naar nada laten kijken. Ze loopt inmiddels alweer goed en been is weer dun, maar toch even laten zien. Toch denkt dat ze dat er een zweertje ergens loopt te klieren. Voet/hoef is duidelijk warmer als de andere voet en nu is ze niet aan de buitenkant, maar aan de binnenkant van de koot warmer. Ik moet maandag weer gewoon gaan rijden en kijken of ze dan weer gaat kreupelen na een paar dagen trainen. Ze komen volgende week vrijdag hechtingen verwijderen bij timmy, dus dan kan ze meteen nada nog een keer checken.

En ja die foto's. Aangezien ik nog steeds niet fatsoenlijk an het rijden ben, is dat een beetje erbij in geschoten.
Sorry Glenn! ;)

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:18

@Yildiz: Dit jaar ga ik niet starten, te druk met dingen regelen voor verhuizing. Ga dit jaar nog wel mijn E rijbewijs halen en mijn vriend heeft een auto die een trailer kan trekken, dus wellicht volgend jaar. Nu druk aan het zoeken naar een stal voor Henk. Net bij Warren geweest, dat is opzich een goede optie, al is het nog wel een half uur rijden en komen de paarden met heel nat weer niet buiten en het lukt me niet om 7 dagen per week erheen te gaan. Ga ook nog even opties dichterbij zoeken, zal wel weer lastig worden met Hengst, had de Duitsers wat stoerder verwacht, maar nee... ook die zijn bang voor hengsten :P

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 20:36

Ja Henk is dan ook werkelijk een levensgevaarlijke hengst, haha, NOT!! :D

Nou... Nour staat in La Belgique!
Vanochtend alles al klaar gezet, trailer netjes geparkeerd en ook alle z'n logeerspullen in auto gegooid. Nour nog n laatste poetsbeurt, hij ïs nu bijna door z'n wintervacht heen.
M'n bijrijdster arriveerde ook tegen t middaguur (was heel blij dat ze toch nog mee kon, zat onder de pijnstillers vanwege een dubbele hernia). Nour gepakt, was beetje springerig maar wel braaf. Maar de trailer vond ie geen goed idee, dus hij draalde wat. De stalmeester bood aan te helpen (dacht nog: slecht idee aangezien Nour en hij niet klikken), maar ja toch aardig. Wat n slecht idee! Toen Nour 10 minuten later weer van de klep sprong gaf ie m n schop waar Nour zo van panikeerde dat hij zich losrukte en in volle galop naar z'n wei rende! Daar was ook niks dus weer (in een mega spectaculaire, wat kan ie lopen!) draf terug rende, helaas konden we m niet houden en meneer denderde de stalgang in richting eigen stal helemaal achterin! In volle galop rakelings voorbij de manegekids die daar hun ponies stonden te poetsen! Levensgevaarlijk!!!
Ook al riepen we nog: afblijven!!!!! Er is altijd wel zon dappere vader bij die m wilde pakken. Ja daaaaaag!!! En Nour dendert de volle gang weer terug, naar mij! En daar kom ik m kalmeren!
Stalmeester gaf al aan dat ik het nou zelf beter kon doen en dat kon ik van harte beamen! Wel fijn dat de basis, ondanks dat ik trailerladen maar zelden heb geoefend, er in zit. Mr Plumeau was zwaar over de zeik, stond helemaal te trillen. Maar hoofd omlaag brengen op commando werkte wonderbaarlijk goed (thanks Irene om me hem dat als eerste te leren!). Terug naar de trailer en steeds stap voor stap neus omlaag, op de klep, neus omlaag, Hoppa! Binnen 3 minuten stond ie erop!
Weer geleerd dat ik NOOIT tegen m'n gevoel moet ingaan en dingen op mijn manier moet doen!

Reis zelf verliep vlekkeloos. Hij stond heel rustig op de trailer, heb maar 1 keer een bewegende trailer gehad en dat was voor een stoplicht in België. Stond er al even maar ik verdenk m ervan dat ie ofwel in slaap was gevallen en in paniek wakker werd danwel onhandig z'n kop stoot! Maar daarna was t alweer rustig en eenmaal op de plaats van bestemming lie meneer kurkdroog rustig de trailer af! Well Done!
We hebben m in z'n nieuwe stal gezet naast een mega knáp jaarlingmerrietje en uhm.... Ik kan u officieel mededelen dat Nour officieel geen baby meer is! Hij is volop hengst, ze is nu van hem en zal verder alle onbetamelijkheden achterwege laten, hij produceert... Laten we t daarop houden!
Geen oog meer voor t baasje haha. Hij staat er goed en bij fijne paardenmensen! Ben benieuwd...

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:50

Je maakt nog s wat mee zo Yildiz, jeetje wat een avontuur weer :oo Gelukkig dat het daarna allemaal goed ids gegaan. Een schop onder de kont is lang niet altijd de oplossing inderdaad :n

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:58

Jeetje wat een avontuur en wat een adraline zal dat gegeven hebben voor iedereen!!! En idd neus laag is dan het beste "geneesmiddel". Goed dat je dat nog ff zegt, want dat moet ik bij onze hengst nog ff verder bevestigen. Bij scarlett is het goed bevestigd, als ik haar manen kam achter haar oren, zakt ze al hihi. Zo erg zelfs dat ik het vervelend begon te vinden. Deed ik der hoofd weer omhoog, manen kammen en hup neus weer op de grond.... :+ :roll:

Gelukkig is het avontuur helemaal goed afgelopen...ben benieuwd hoe die zich verder gaat ontwikkelen!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 22:07

Eerste bericht al gehad: eerste tijd vooral acclimatiseren en elkaar leren kennen. Meneer heeft zijn benen gestrekt (iedereen onder de indruk, ja lopen kan ie! :D ), gerold en gepoetst en was verder mega cool en braaf. Dan is ie ok en kan de moederkloek gerust ademhalen haha!

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:12

pffff wat een avontuur zeg!
Een schop onder de hol van een arabier... %) Dat doe je nog niet bij een belgische knol!
Maar ondanks alles heeft hij nu een nieuwe sexi vriendin die niet meer van hem af komt haha.. dus hij zal het vast wel goed naar zijn zin hebben!

Ik heb vandaa meegedaan met Zig met onze eerste bokt foto meeting. Hij heeft het halve recreatie gebied bij elkaar gegild.. show man! Maar ondanks alle nieuwe indrukken was hij een onwijze bravebier!
Natuurlijk ga ik jullie nog pesten met een aantal foto's!
Want ik ben super blij met het mooie show set die ik van Priscilla heb gehuurd!!

Alvast een voorproefje

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door nenaavdw op 13-04-13 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:23

Haha nou een schop onder de hol krijgen ze hier ook wel eens hoor nenaa, maar niet bij zulke toestanden als deze.

Yildiz, potver dat zal even heel wat los gemaakt hebben bij jullie pfff.
Gelukkig alles goed afgelopen en staat ie nu ook nog eens fijn op zn plek in belgique! Top!
Ook ik ben erg benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen. Hou je ons op de hoogte?

Ik ga morgen nada weer zadelen voor het eerst. Het word morgen mooi weer, dus ik wil erop.
En hopelijk blijft het nu goed gaan.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:44

Ja paardjes morgen zadelen. STRAK PLAN!! Eerst jonge spul naar buiten ...en dan...maar eerst ff met zijn alle kar hout lossen ....houtkachel is leuk, maar we hebben er meteen een nieuwe hobby bij....vanmorgen hubbie geholpen met hout zagen (kettingzaag) en kloven (hydraulisch) En de boel uiteraard telkens verzamelen. Nu dus morgen opstapelen in ons houthok thuis.
Vanmiddag na het zaag/kloofkarwei nog ff snel wezen shoppen met gezin in spijkcity (spijkenisse). Cyann moest nu echt een nieuwe zwarte showmanship broek. Bristol en Coolcat hadden veel leuke dingen, maar niet wat we zochten. Gelukkig past ze inmiddels 34" van dames, dus zijn we geslaagd bij Anita mode, zwarte glimmende stretch broek, lang genoeg en trekken we wel over der laarzen heen. Oh ja en nog 3 extra broeken erbij gescoord....oeps. Kind heeft weer broeken zat. Gelukkig vindt ze die lichtgevende felle kleuren die op het moment helemaal in zijn, helemaal niets....ik ook niet. -O-

Gave foto nenaa, wel beetje jammer van je cap....moet je die maar ff rood shoppen ;-)

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:51

Wat een avontuur Yildiz! Gelukkig is het goed afgelopen.

Nenaa, leuke foto's. De set staat hem goed!

Ik heb inmiddels een prachtige stal gevonden voor Henk. Dichtbij, westernmensen, hengstvriendelijk en ze komen het hele door jaar lekker buiten. Ook een super bak erbij die na die hoosbuien van gister geeneens nat was! Ik ga begin mei al over met hem, dan is er weer een plaats vrij. Gaat echt super snel allemaal!

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:54

kledingkast vol.. portemonee leeg haha.. prachtig!

Gefeliciteerd met de nieuwe stal! klinkt als.. KAN NIET BETER!

haha ja.. hij was zo aan het stuiteren af en toe.. dat ik dacht die cap doe ik toch maar voor de zekerheid.. maar ik had alleen deze bruine en helaas geen zwarte.. mama zei doe een rood sjaaltje over je cam.. maar dan is het net of ik een enorm ei op mijn hoofd heb.. niet sexi!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 22:58

Gefeliciteerd met je toekomstige plek, klinkt goed!!

Yep sjaaltje, deed ik vroeger ook over Cyann der cap heen om het bij der outfit te laten passen. Tegenwoordig koop ik van die elastische caphoesjes, super handig!!