[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:40

Hai dames, excuus voor de afwezige bijleespost, maar ik heb het de afgelopen week even erg druk gehad met school en Noah... Ik heb mijn propedeuse gehaald *\%/* *\%/* *\%/*

Met Noah gaat het wat minder, die heeft sinds afgelopen vrijdag aan allebei zijn achterbenen die stomme korstjes -O- Zondag crossles gehad en toen heeft hij een bommetje gedaan de waterafsprong af, en heeft hij allebei zijn knieholten open geschaafd, dus nu ook 1 van de voorbenen wat geïrriteerd, en die achterbenen nog dikker... Dus DA gebeld, vochtafdrijvers en een sterke mokzalf meegekregen. Mocht hij zo geïrriteerd blijven op dat voorbeen dan moet hij van de week eens scannen. Mijn struikelpunt is dat hij totaal niet kreupel loopt, dus ik heb geen idee waar ik goed aan doe. Voor de zekerheid dan maar even niet rijden. Hij mag van de DA even niet in de paddock ivm zand in de korstjes, dus stappen we 2-3x per dag 10 minuten en gaat hij daarnaast nog een halfuur de stapmolen in om de achterbenen dun te krijgen. en zodra het kan het land op, maar dat duurt nog wel een week omdat er net gespoten is -O-

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:42

Gefeliciteerd met je propedeuse!
Balen van Noo -O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:46

Hey wat vervelend van noah, ik hoop dat het gewoon over gaat! En gefeliciteerd met je P

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:00

Hihi op de arabieren facebook staat echt maar een kwart :D En ik heb ook nog niet eens alles binnen van de foto's haha. Misschien moet ik tegen de tijd dat ik alles heb ook maar eens een topicje maken.

Maar hier even een ego post met verslagje van afgelopen weekend, zo trots op me guppie! *D
In elk geval, mijn weekend was een flink paarden weekendje. Vrijdag avond de jongens door de wasstraat gehaald en zaterdag vroeg op om ze klaar te maken voor onze eerste bokt fotomeeting! *\o/*
Ik was zwaar verbaasd hoe goed Raff het deed, vanaf het moment dat we op het strand aankwamen was hij heel relaxed. Geen gedraal en enthousiast gedoe naar de andere paarden. Nadesh liep zelfs een aantal keer uit zicht (wat we nog nooit geoefend hebben), maar op wat zoekende blikken na bleef hij heel rustig. Topknollie +:)+ Dag 1 was in elk geval al super geslaagd, Raff is weer een lading ervaringen rijker en de foto's die ik tot nu toe heb gekregen zijn allemaal zo gaaf! <3

Zondag was het nog vroeger opstaan, nu om naar Voorthuizen te gaan voor de eerste Dawra wedstrijd van het jaar! Het idee was vooral ervaringen opdoen en kijken of we in het algemeen meer rust konden vinden op een vreemde lokatie. Met Raff heb ik 2 onderdelen aan de hand gestart.
Bij de Showmanship at halter was het hoofd doel ervoor te zorgen dat de jury niet werd neer geslagen, Raff vind het nog mega spannend als iemand achter hem staat en kan dan nog wel snel uithalen als hij die persoon niet zag aankomen, maar hij bleef keurig staan met de set up! (Het vele oefenen afgelopen week dus toch niet voor niks :):) ) Verder hier en daar wat kleine schoonheidsfoutjes met aandraven en de turn (door de heeule spannende glimmende spiegelwand) en zijn we als 2e geplaatst van de 2. Dik tevreden zo voor de eerste keer! *\o/*
Erna bij de In hand trail heeft hij gedurende het hele pattern geen balk aangeraakt en corrigeerde zichzelf super toen hij niet helemaal lekker uitkwam bij een brede walk over. Achterin hebben we wel flink wat extra tijd moeten nemen en zijn we stapje voor stapje, snorkend en snuivend door het parcours gegaan. Tja die spiegel weer he := Maar ondanks dat hij het flink spannend vond en we op een slakkentempo gingen, heeft hij alle onderdelen keurig uitgevoerd zoals het hoort! Uiteindelijk zelfs nog als 2e geplaatst van de 4! :oo

De rest van de dag mocht hij heerlijk in een stalletje bijkomen en ook daar heeft hij zich super rustig gedragen! Waar hij voorgaande keren continue aan het brullen was, gaf hij nu amper een kick en stond rustig te eten. Zelfs niet als Nadesh er even bij kwam en erna weer weg ging, geen gegil en geen paniek.. WAUW! Wat leert hij alles toch snel!! Nu heeft hij even 3 daagjes rust om alles te verwerken.

Hier dan nog wat foto's van de wedstrijd, want die staan niet op de arab fb :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met dank aan Marlies Trap voor de gave foto's _/-\o_

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:24

Proficiat Tam!!!! *\o/*
Wel balen van Noah...,

Echt gave pics zaten erbij Canies! Jullie nieuwe profielfoto op FB vind ik echt te gek! Je straalt helemaal! (Volgens mij gaan we allemaal licht geven hier haha).

Ook leuks pics van de wedstrijd! Volgens mij weer ouderwets gezellig? Hoop toch eind vh jaar of volgend jaar weer van de partij te zijn! Doet Robina nog mee met de Tulip?

Vandaag m'n laatste ritje met Nour vanuit de oude stal. Lekker met z'n tweetjes heerlijk rondje gemaakt. God, wat ben ik dol op dat dier. Ook nog nooit op een beter paard gezeten echt goddelijk, fly without wings, dát! <3
En ook nog even midden in de duinen gestopt om ondersteboven geknuffeld te worden door een schoolklasje. Zo lief met die kleintjes! ❤️
Maar ook raar idee vanaf morgen niet meer dagelijks op die stal te zijn. Zo veel herinneringen. Ga iedereen zo missen.... ;(
Mijn auto staat overigens nog altijd bij de garage. Tis druk daar en ze weten nog niet precies wat er is. Vandaag hebben ze wel n fijne leenautogeregeld met trekhaak voor me geregeld dus wel weer n zorg minder. (Gelukkig is de merrie op dekstation nog niet hengstig maar toch, heel vervelend als je zo afhankelijk bent).
De oldtimer.... Helaas pindakaas, we krijgen haast niks terug van de verzekering. Weten uberhaupt niet eens waar hij nu staat. Blegh...

En ja Jazzy, pfffff...... Vandaag uitgerekend.
Weinig uier, kling wat meer ontspannen en buik gedropt.
Volgens het boekje zou t nog minimaal week moeten duren. Alhoewel d'r moeder wel volgens boekje ging geloof ik t niet bij haar. Maar goed, is m'n gevoel. Dus toch wel lichte foalwatch en de wekker gezet met z'n drieën waarvan 1 nachtzuster is dus hopelijk komt dat goed.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:58

Ahja Tam gefeliciteerd met je P!! Y)(^)
Maar wat balen van Noah.. Hopelijk helpt de behandeling goed en snel!

Thaanks Yil, haha was ook wel erg trots op me puber die gewoon netjes stil bleef staan bovenop een zand duin zonder zijn vriendje in de buurt :o
Wedstrijd was inderdaad, zoals altijd, weer mega gezellig. Wel heerlijk maar 2 starts, de rest van de dag met iedereen lekker staan kleppen, kan ik zo van genieten :j

Nee Robien doet niet mee met Tulip, we komen wel kijken en aanmoedigen zaterdag! *\o/* Next year doen we mee!

Fijn dat je iig leenwaggel hebt! Dat scheelt dan weer. Wel flink balen van de oldtimer en dat ze niet weten wat er met je andere auto is.. schiet lekker op zo..
Snap wat je bedoelt met je stal, maar denk als Nourtje dalijk heerlijk buiten staat met nieuwe vriendjes, dat dat een hoop goed maakt. En je kan altijd blijven buurten toch bij jou oude stal?

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:15

Gefeliciteerd met je propedeuse, Tamara! Wel balen dat Noah nu zo kwakkelt, hopelijk gaat het snel beter!

Leuk verslag en leuke foto's, Canisia! Ik moet toch ook echt eens komen gluren bij een DAWRA-wedstrijd, lijkt me erg gezellig en leerzaam. Dalijk met Euforio moet ik er toch aan geloven :D
Gezellig dat jullie ook naar de Tulip Cup komen zaterdag, dan zien we elkaar vast wel.

Je gevoel is heel herkenbaar, Yildiz, ik had het ook bij Ely's laatste verhuizing. Zoveel meegemaakt op de stal, zulke lieve mensen leren kennen die ik nog steeds mis, maar voor de paarden was het zo achteruit gegaan dat ik geen andere optie zag dan te verhuizen.
Spannend met Jazzy!

Gisteren een superlief moment gehad met Ely. Ik was niet helemaal fit, dus ging alleen even voeren en zette haar daarna weer terug in de wei. Ze bleef bij me staan en wilde veel knuffelen dus daar even van genoten. Daarna snuffelde ze m'n hele buik af en legde daarna haar hoofd op de schouder van m'n man (die 2 hebben normaal niet zoveel met elkaar), die smolt ook helemaal <3
Maak me alleen een beetje druk dat ze wel hard aankomt nu op de wei, leek gisteren zelfs een beetje een harde manenkam te hebben := , dus maar even goed in de gaten houden. Maandag verhuizen...

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 12:45

Wat rot van Noah, beterschap :(:)

Wat tof Canisia, doen jullie toch maar even :D Prachtig kleurtje heeft ie zo op de foto. Ik vind de Floating Boots nu nog wel lastig aan te trekken. Ik heb er een rubberen hamer bij gekocht zodat ik ze met een paar tikken goed aan krijg. Aantrekken wordt wel steeds makkelijker naar mate ze meer zijn ingelopen. Krijg er inmiddels ook wel een handigheidje in :) Fijne van die schoenen vind ik dat ze getest zijn door enduranceruiters die 160 km rijden. En dat beviel erg goed dus heb hoge verwachtingen!

Komt vast helemaal goed Yildiz, hij gaat het vast super naar z'n zin krijgen op z'n nieuwe plekje. Nog even in spanning tot de beeb komt dus... En wat rot van jullie auto zeg, echt zonde :(

Vanmiddag sollicitatiegesprek bij de dierenwinkel. Ben door de eerste en tweede selectie heen dus spannend :):) Vanavond wordt Dayem door m'n instructrice gereden, ben benieuwd of ie zich weet te gedragen in die stomme bak :D Morgen stro halen, zondag hooi halen, druk druk. Hopelijk is de wei gauw goed maar het gras groeit hier nog niet echt hard :(

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 17:32

Hoe is de sollicitatie gegaan? Hopelijk heb je de job?!!

Aaaah lieve Ely! Ja ze geven t echt aan he?

Even korte update: m'n auto is gemaakt, jee. Thermostaat en accu, viel al bij al gelukkig mee.
Vanochtend had Val les met Nour. Was hard werken maar ze gaan met sprongen vooruit.

Afbeelding

En toen de verhuizing.. Vond t toch wel spannend hoor...
Maar...Verhuizing is goed gegaan!

Eerste kennismaking met nieuwe vriendjes!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 20:51

Was een leuk gesprek, aardige mensen :) Ze waren erg positief en ik maak zeker een goede kans. Tot nu toe waren er 7 mensen voor mij geweest waarvan ze er 3 echt goed vonden (en ik dan als ik het zo uit hun enthousiasme begreep :P ). Hij had na mij nog 3 gesprekken. Volgende komt nog een tweede ronde gesprekken met de 'echt goede', dus nog even afwachten. Verwacht wel dat ik voor de tweede keer op gesprek mag komen :)

Fijn Nour eindelijk op z'n nieuwe stek. Leuke mini vriendjes :D En fijn dat je toet het weer doet!

Dayem deed super knap z'n best vandaag, ookal is de bak écht stom *\o/*

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 21:14

Haha Nicky ik had vandaag een paard die er ook zo over dacht ;) . Leuk dat je gesprek goed ging op naar de volgende!

Nour verhuisd wat heerlijk dat het zo goed ging wat een kleine drukte makkertjes maar gelukkig denkt nou doei heerlijk he als ze zo makkelijk zijn. De dressuur ziet er echt steeds beter uit spanend hoor zondag 10 mei moet ie toch? En je auto viel mee dat zijn ook fijne berichten je kunt nou eenmaal niet zonder.

Wat leuk dat Elly zo lief was soms duurt het even voor ze aan iemand wennen blijven toch arabieren dan he. Ja moeilijk is dat he als ze zo gauw zwaar zijn ik heb ze eindelijk ook niet te dik nu allemaal maar ja straks weer in de wei zit het er zo weer aan natuurlijk. Nou ja heel veel rijden maar is ook goed voor mijn extra kilo,s die mogen ook wel wat minder :D .

Leuk Canisia dat je er ook weer bij bent want een super mooie foto,s en nog steeds lekker aan de slag met Raf. Eigenlijk was jij een beetje mijn muze dat ik verder ben gegaan met Noor ik had telkens als jij zoon stapje verder was dat wil ik ook. Hij is ook zo braaf he leuk is dat zou het dan toch de kleur zijn.

Wat sneu voor Noah ik hoop dat ie weer snel op de been is en dan we weer kunnen genieten van jouw leuke voort gangen. Maar wat super dat je je PD hebt gehaald *\o/* .

Vandaag met Dibah naar de bak geweest nou die dacht denk ik nog op het strand te zijn want ze was weer zo gek als een deur. Nog een tijdje haar uit laten razen galopeeren maar ze werd er alleen maar drukker van dus het maar opgegeven volgende keer weer beter. Toen lekker Noor verwent eerst geborsteld toen even laten rennen in de bak en daarna even met haar gegraasd gezellig samen met haar dochter. Nog even op Sil in de padock gereden zonder zadel ik wil kijken of het lukt om allleen met een nek robe te rijden nu nog even met het touw halster en dat ging goed. Met Qaseem gaat het tot nu toe goed beetje dik maar hij maakt verder een goede indruk word natuurlijk tot in de treuren verwent en geknuft want hij is gewoon heel zielig ;) .

Nog even wat plaatjes van vandaag onze kleine meid word weer steeds knapper nu ze haar winter jas verliest.

Afbeelding

Afbeelding

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 08:22

Pff, drukke week gehad en wat gaat dit topic intussen hard :=

De paardjes gaan overal weer het land op, ze genieten ervan zo te zien :-)

Nicky wat zijn Dayem z'n schoenen gaaf :D blijven ze goed zitten? Ik heb eens een set hoefschoenen gehaald voor Sem maar die vielen altijd af :o
Heerlijk trouwens dat hij mee gaat met de fiets, ik ben altijd bang dat hij mij zal omver trekken als ik dat probeer :=

Aleeneh, wat ontzettend gaaf dat Mish het zo goed doet buiten! Dat soort paarden zijn hun gewicht in goud waard :j

Gelske, fijn dat het eindelijk gelukt is om Qaseem te ruinen :D Wat grappig dat Dibah zo gek was gisteren :=
Wat een gave foto's, ze wordt inderdaad heel knap :j

Yildiz, wat gaaf zeg die endurance <3 Ik heb een tijdje met een Barefoot gereden maar ik vond dat toch maar niks, misschien komt het omdat hij een maatje te groot was maar ik kon er echt mijn draai niet in vinden.
Wat zit jij toch altijd vrolijk op je paard, je foto's zijn heerlijk om te zien ;)
Fijn trouwens dat je auto gemaakt is +:)+ Wat is Nour toch een gaaf dier, dressuur ziet er erg goed uit!
Is de verhuis goed verlopen?

Annika, die 9 weken zijn zo om! Hoe voel je je nu? Lukt het allemaal nog een beetje?

Tammy gefeliciteerd met je propedeuse! :D Klote van die korstjes bij Noah, hopelijk wordt het gauw beter!

Canisia wat een ontzettend gave foto's :D

Hier gaat alles zijn gangetje, de beessies komen er geleidelijk door denk ik :) Ik heb de dierenarts al bijna een week niet meer gezien, niet te geloven! +:)+

Zondag had Farao heel erge diarree, dus ik had een keertje gewoon hooi gegeven in plaats van voordroog. Tegen maandagavond stond Sem al terug te hoesten 8)7
Daarom ben ik maar Hartog Compact Gras gaan halen dinsdag, maar ik vind het eerlijk gezeg maar niks -O- Het is erg fijn gemalen waardoor in het niet in een hooinet kan doen, er wordt dus erg veel gemorst en al dat dure hooi verdwijnt in mijn paddock. En het is heel erg samengeperst dus de paarden vinden het erg frustrerend om te eten.

Nog steeds geen permanente oplossing voor het voer dus, ik zou kijken voor pakjes voordroog maar als zelfs dat 'luxe' voordroog al spijsverteringsproblemen geeft is dat misschien niet zo'n goed idee :/
Gewoon hooi is zeker ook geen optie, je kan het wel natmaken maar ik heb geen stromend water dus dat is echt niet praktisch.
Een hooistomer is een optie, maar dan blijft het probleem dat ik nog steeds geen water en elektriciteit heb :/

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 08:32

Hoe drinken jouw paarden? Eline91
Als je eventueel een sloot hebt kun je ook makkelijk putsen om het hooi nat te maken. Toen mijn merries op het land hooi bijgevoerd moest krijgen hebben we het ook zo gedaan, in een kruiwagen gelegd en er emmers water opgegooid.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:20

Random vraag misschien... zijn er hier mensen met arabjes met gangenaanleg? :+ en zo ja, hoe zijn jullie daar mee om gegaan? Geprobeerd het er uit te rijden, of juist wel stimuleren, of gewoon nooit wat mee gedaan?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:04

Nee sorry Eline, geen ervaring mee. Heb je ze gesport bij Mish? :))

Fijn dagje Gelske ;)

Wat rot dat ie weer een terugval heeft Eline... Idd misschien met slootwater nat maken?

Vandaag lekker productief geweest. Trailer helemaal opgepoetst, was hard nodig! Daarna nog lekker met de trailer gespeeld met Dayem, hij wordt er zo enthousiast van dat ie op een gegeven moment bijna in galop die trailer in dendert :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:25

Aleeneh schreef:
Random vraag misschien... zijn er hier mensen met arabjes met gangenaanleg? :+ en zo ja, hoe zijn jullie daar mee om gegaan? Geprobeerd het er uit te rijden, of juist wel stimuleren, of gewoon nooit wat mee gedaan?

Ja die van Katja! :+

Het zou niet mogen dus ik zou t er zeker proberen uit te krijgen, is vaak geen gangenaanleg bij een volbloed, zoals bij Ilya, maar een tactfout.

Wat ontwikkelt je meidje zich mooi Gelske! ❤️

Nicky wat gaaaaaaf!!! Ik wil dat ook kunnen!!! _/-\o_ Ga er ook hard op oefenen!

Eline, fijn dat t nu beter gaat. DA lekker uit de buurt houden! +:)+

Verhuizing is goed gegaan, hij was gisterenavond wel onrustig maar vandaag al stukken relaxter. Gelukkig!

Oeioei uiteraard gebeurt nu alles op hetzelfde moment! :oo
Vanmiddag Yazahra ontwormd die gaan morgen ingeschaard worden.
Was overigens de enige die we met halster rustig konden doen, rest met lasso! :oo
Dus... Geef die ukken vanaf begin die basis opvoeding hebben ze rest van hun leven profijt van! Gelukkig doen we dat hier ook allemaal.
Jazzy heeft mini waxtietjes dus die zal wel heel gauw komen maar natuurlijk net als t niet uitkomt... >;)
Verder eerste merrie drachtig gescand (was eerste keer verzendsperma voor Nour maar ook hierbij direct drachtig, top!) en kreeg ook telefoontje van dekstation dat andere merrie beginnend hengstig is dus die zal ook eerdaags gedekt moeten worden. Spannend! :):)
En zondag Lille met Nour en Tie!
Hopelijk past t allemaal precies hihi! :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:31

Ik hoor het wel meer hoor, arabjes met töltaanleg. Mish toont in de overgangen neiging tot lateraal lopen, viel ons vandaag op. Desiree zit natuurlijk een beetje in de ijslanders, dus die herkende dat meteen.
Weet nog niet wat ik ermee ga doen straks :P

Ze heeft trouwens vandaag voor het eerst een longeersingeltje omgehad. Gewoon tussendoor bij het poetsen, en paar pasjes mee door de wei gelopen. Alsof ze het haar hele leven al doet. :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:38

Wat fijijijn dat Raff zo ontzettend braaf was! Wauw wat moet jij een heerlijk weekend hebben gehad :j
Jullie zagen er prachtig uit :D

Yildiz wat ontzettend spannend met Jazzy!
En wat een stoere foto's van Nour! lekker bewegen kan hij. Super dat de verhuizing zo goed is gegaan.

Wat een heerlijk momentje Annika! <3 en inderdaad goed dat je het even in de gaten houdt met het gras :j

Spannend Nicky met de sollicitatie :)) klinkt goed tot nu toe. En de trailer ziet er weer super uit! gaaf die trailertraining.

Prachtige foto's weer Gelske!

Eline91 wat vervelend van het voer, ik zou ook niet weten wat wel fijn voert.

ElineMish ja Set doet af en toe een pasje tolt vooral in frustratie maar ik moedig het niet aan en zou het bij een AV niet proberen te trainen eigenlijk.

Spannend Yildiz met alle fokzaken! Ben zo benieuwd naar de beeb. Succes zondag!

Ik was vannacht bij de bevalling van een merrie van een bokster, was erg mooi weer! Nu wel kapot.
Vanmiddag nog even tijd met mijn eigen 3 doorgebracht <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 24-04-15 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:39

Aleeneh, ik zou het niet fijn vinden als Fu gaat tölten of telgangen, gelukkig doet ie dat niet! :D
Maar dat hangt natuurlijk af van wat je wil, met dressuur is het niet handig, niet gewenst bij een niet gangenpaard.

Nicky, lekker opgeknapt!
Waarom stopte je Dayem voordat hij erin ging?

Eline, hopelijk hoeft de dokter niet meer te komen!
En het is lastig, maar kunnen ze niet op het gras?

Gelske, wat een knappertjes zijn het toch!
Heerlijk, hè, die vacht eraf!

Yil, fijn dat de verhuizing goed is gegaan.
En hij krijgt nog wat te stellen met die kleine monsters! :D
Spannend nu met de aankomende bevalling..
Mooie foto's van het rijden. :j
Ik vind het net een barbiepaard, Nikita heeft zo één.. :))

Tam, gefeli met je PD, sterkte met Noah, hopelijk valt het mee.
Gaat het nu al wat beter?

Canies, mooie foto's, en mooie kleur heeft ie!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:46

Gelukkig zitten er 24 uur in een dag Yildiz :+

Lekker dagje, vond Ilya het fjordje leuk? :)

Miran, hij was vandaag een beetje boevig. Wilde proberen hem los erin te laten lopen maar hij ontsnapte steeds richting de grassprietjes := Hij wilde er oo het filmpje ook langs rennen, dus trok hem weer even voor de trailer.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:47

Ilya vond haar wel leuk inderdaad denk ik :P Maar vreemde paarden zijn natuurlijk altijd spannend. Hij was heel braaf en onderdanig.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:53

Nicky, ik dacht al, als ik bij Fu zo abrupt zou stoppen wilde ie er gelijk niet meer in.. :')

Kat, ik had je bericht niet gezien, raar hoor, ik had juist nog op voorbeeld gedaan...
Ik had de foto's natuurlijk al gezien, hij wordt nu wel al groot naast jou! :D
Was hij nou onderdanig aan het doen op de eerste foto? :=
Leuk, bevalling, was alles goed gegaan?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:54

Ja lekker kauwen hihi, kleine lieverd. Lange benen heeft ie he :D

Ja de bevalling ging super, mooi vlot allemaal. NRPS x Welsh x nog wattus :P
http://boktimg.nl/img/m/zkV4IG.jpg

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:04

Ahh Ilya onder de indruk het is echt een gezellig leuk mannetje leuk dat je bij de bevalling was fijn dat alles zo goed verliep.

Ja dan heb je alles maar gehad Yildiz maar ja volgens heb je altijd een druk schema dus alles tegelijk ;) . Wel spanend hoor de baby die er aan komt ben echt benieuwt naar de kleine spruit. En weer nieuwe Nourtje in de maak voor volgend jaar . Fijn dat hij al wat rustiger word op zijn nieuwe adres hoe ver staan de paarden nu van elkaar?

Kijk dat is nou goed bezig Nicky wat een werk he de trailer schoon maken maar het is wel mooi als het zo opknapt. En nog wat trailer training altijd handig alhouwel in galop de trailer in ;)

Ik heb wel eens een filmpje van een toltende arabier gezien maar bij mijn paarden heb ik het nog nooit gezien.

Balen Eline blijft moeilijk nu ik zou dan toch senior voeding geven en misschien dat je nog wat gras hebt . Dan heb je zekerheid dat ze genoeg binnen krijgen zonder alle ellende van het hooi nu.

Heb gewerkt maar nog wel even op Noor gezeten ze doet het super maar vind de draf best moeilijk. Ik ga vandaag of morgen maar verder in de grote bak dan kan ze veel grotere stukken rechtdoor plus de bodem is daar veel beter. Verder nog steeds geen pas verkeert gedaan maar ze geeft wel aan het moeilijk te vinden en dat is wel heel fijn.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 12:58

Haha Kat hij is dus wel beleeft tegen andere dames!
Gelukkig maar. :D
Mooi veullie, leuk dat je erbij was, altijd handig voor de ervaring.

Gelske, misschien gaat de rengalop makkelijker dan de draf? :P
Fijn dat ze het zo goed doet! +:)+

De regen is wel effe nodig, het was allemaal zo stoffig en droog, de hoeven van de paarden en geiten kneppelhard, eindelijk wat vocht!
Dan gaat het in ene ook zo snel met de bomen, komen nu helemaal in blad dus alles groen in de tuin!