Annika echt super dat Dos haar match heeft gevonden enne idd lachen naar het vogeltje lol. Miran sleepy horsies hier gaan ze ook uurtje naar het land en dit uitbouwen. En tx voor jullie complimenten over Mas echt zo happy dat hij op ons pad is gekomen. In tegenstelling tot Mish die geloof ik ook echt op dr plek is waar jullie nu staan (weet nog van vorige stal toen ze nog niet zo dapper was) echt vollop genieten zo, Mas loopt wel braaf mee hoor al maakt hij zich nog groter dan hij al is en in standje show omdat hij alles best wel heeeeeel spannend vind hihi. Nou brrr Quest zijn afspraak staat volgende week dinsdag brengen we hem heen en woensdag onder t mes en pfff vind t zo spannend
MirandaMalik
Geplaatst: 21-04-15 11:53
Bren, het komt wel goed, het is toch een operatie die vrij vaak voorkomt! Maar ik snap het wel hoor, tuurlijk is het spannend. Mas is een echte man, die zijn altijd een beetje bang. Wanneer ga je eens echte mooie foto's van hem maken?
Lol maar dan maken ze zich niet 2 keer zo groot maar 2 keer zo klein de reden waarom Sier wel als 153m gemeten is op de hengstenkeuring ipv 1.59m wat hij werkelijk is En die fotoshoot komt spoedig wil nog halster hebben voor Massie en dan is hij ook helemaal in zomervacht want jaja hij heeft nog wel wat wintervacht met een lading zand haha
Haha Sier is een reus, dat kun je zo zien, hij bukte onder de meetlat! Ja, ik wacht ook op zomervacht, ik heb zelf mijn halster klaar maar ga pas foto's maken als hij weer kaal is.
geshahquille
Geplaatst: 21-04-15 16:33
Het lijkt toch wel dit jaar dat de paarden wat slechter door het haar komen niet alleen bij ons dus als ik het zo lees. Het is nu wel een prachtige tijd voor foto schoots mooie bloemen groene blaadjes en goed licht wat in de zomer vaak toch te vel is.
Echt Sier op 153 gemeten haha das een verschil van paard naar pony . Massie ziet er super uit fijn dat je zo blij met hem bent. Quest moet er aan geloven ik snap dat je het spanend vind de ingreep is klein maar het is en blijft een ingreep.
Leuk he Annica dat je zoon super baasje hebt gevonden. Ook voor je eigen paardjes een fijn plekje kun je je lekker zonder daar zorgen over te hebben genieten van je kleine straks hoe lang moet je eigenlijk nog?
Dat wel heel lui Miranda je weet wat ze zeggen he dat over het beesje wat op zijn baasje gaat lijken . Lekker je paardjes ook al op het gras, .
Nou eindelijk is het dan 3X is scheepsrecht Qaseem is geruind. Het is gelukkig allemaal super gegaan hij was zo braaf en rustig we waren echt zo klaar. Toen even op stal bijkomen met Mama en nu loopt ie weer lekker tussen de paarden en staat ie een beetje te zoezen in het zonnetje. Het is echt zoon topper nu lekker verwennen en hopen dat hij snel geneest. Helaas kunnen de paarden pas 1 Mei op het land das wel jammer want ik had ze graag dit weekend al naar buiten gezet.
Wat een brave Mish heerlijk he als ze nergens van onder de indruk zijn dat is het halve werk zeg ik altijd maar daar krijg je straks een super leuk rij paard aan. Echt leuk dat jullie ook zo lekker met haar bezig zijn.
Wat een moie schoenen voor Dayem ik zou niet weten waardoor de verdikking komt . Wat staat dat blauwe hoofstel ook prachtig bij zoon mooie donkere schimmel.
Fijn dat Nour wat eerder verhuizen mag en super dat de wedstrijd met Tie weer zo goed ging erg leuke foto,s ze staat er zo heerlijk vrolijk op.
Zondag was ik nog lekker even met Qaseem en zijn pa naar de bak geweest mooi stel he
YildizArabs
Geplaatst: 21-04-15 18:45
Fijn dat alles is goed gegaan Gelske met Qaseem en wat n blije, fijne foto weer! Heb ook t idee dat t dit jaar langer duurt met de rui. Vooral TT komt er lastig doorheen. Heb alles nu ontwormd behalve haar, zij is volgende week aan de beurt tegelijk met d'r vriendinnen. Tis net een drieling pfff, wat een klitters! Ben echt benieuwd 1 mei als er meer worden toegevoegd. Waarmee is Euf ontwormd Annika weet je dat? Veel DA schrijven nooit panacur voor en deze gaat er toch wel altijd in hoor bij die jonge friemels. Bij homeovet kun je die gewoon bestellen.
En jaaa, had filmpje gezien van Dos! Heerlijk. En fijn voor jou dat je haar zon goed thuis hebt kunnen bezorgen!
Katja ik hoor t wel?
Nicky, zou t van de hoefschoenen kunnen zijn? Of denk ik nu te simpel? Ze staat wel cool trouwens! Leuke rit gemaakt. Ja idd, nog 1 wedstrijd goed uitrijden en dan klasse 2. Die uitrijden en mijn doel is bereikt. Dan ben ik klasse 2 geklasseerd en mag ik n hengst starten. Maar dat wordt volgend jaar hoor. Vandaag heerlijk met m gegrondwerkt: vrijspringen en daarna wat Parelli en klein trailparcours adh. Ging super! Na de shows ga ik m twee maanden vrij geven (op dekdienst en grondwerk na). Ff tijd geven alle indrukken te verwerken en verder te groeien.
Eline, hele gave pics en idd je straalt! Genieten!
Hier ook nog even nagenieten. Tie en ik enkele KMS voor de finish! Helaas was Goedhard niet aanwezig want had heel mooi blauw toklatpad voor onder m'n endurancezadeltje besteld (zouden ze meenemen). Maar....diekomt morgen aan!
Set_Elkol
Geplaatst: 21-04-15 18:51
Heerlijk lui Miran zou er zo bij gaan liggen
Oh Annika dat filmpje is zo fijn! Zo'n blije volle Dossie
Spannend Bren met Quest, komt vast helemaal goed!
Fijn dat Qaseem het zo goed heeft doorstaan! Wat heb je toch een brave paarden en die foto's zijn heel mooi! Qaseem heeft een erg gaaf kleurtje nu zeg.
Wat ben jij toch happy op al die foto's Yildiz, genieten Vind jij het lekker rijden Barefoot? Ik kon er niet zo goed mee.
Hier mijn schattige ponnewon:
en de andere ponnewonnen
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 21-04-15 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt
YildizArabs
Geplaatst: 21-04-15 18:56
Aaaah lieffie!!'
Ja vind t zalig rijden! Voel alles gebeuren onder me, lekker zachte zitting (ben die harde BC gewend) en merk na 25 km geen last van m'n rug wat ik bij de BC wel heb. Enige is de drukverdeling met boomloos. Maar ja met BM heb je dat toch ook en daar zweert ook menigeen bij... Enige is dat ik nog wel nieuwe beugels wil, die zijn zwaar aan vervanging toe
Oke. Ja ik heb ook een boomloos maar een andere, ook heerlijk zachte zitting maar iets meer steun voor mijn gevoel. En ook gelukkig geen rugpijn Maar fijn dat het voor jou werkt!
Sadira
Geplaatst: 21-04-15 19:28
Ik heb ook met een Barefoot gereden, een Nevada, dat was echt een naar ding. Ik paste er denk ik ook net niet helemaal lekker in (is maar 1 maat), maar het zat echt heel naar en drukte me telkens naar voren. Wel vond ik het inderdaad heel prettig dat je zo fijn de bewegingen van het paard kunt voelen... maar nadat ik altijd in die Nevada gereden had op Doesie was ik zoooo blij met de BM op Daantje Wat zit dat ding in verhouding goddelijk. Nou moet ik bekennen dat ik de Arizona ook gebruikt heb en dat die ook best oké zit. Je merkt wel dat de kwaliteit minder is dan BM, maar het zat wel erg comfortabel.
Ik vind het echt leuk om jullie reacties over Mish te lezen. Het is inderdaad echt zo dat ze supererg veranderd is sinds ze op deze stal staat, Brenda... maar ik vond het altijd al vreemd hoe paniekerig ze op die vorige stal was, want ik vond het niks voor haar. Ik heb het idee dat ze hier veel fijner haarzelf kan zijn en relaxter is. @Gelske, ben er ook van overtuigd dat ze fantastisch wordt onder het zadel We willen als ze net ingereden is ook veel met haar naar buiten, lange stukken rechtuit kilometertjes maken... dus wat dat betreft is dit de perfecte voorbereiding.
Wauw, Qaseem geruind. Fijn dat het zo voorspoedig ging, en dat hij al weer met de andere paarden op het land kan.
Yildiz, wat zit je toch te genieten op Tie Heerlijk om te zien. Tof dat het grondwerk met Nour ook zo goed ging. Lekker afwisselen van het rijden af en toe
Mijn arie heeft destijds ook panacur gehad tegen z'n spoelwormen. Werd door mijn vaste praktijk meegegeven.
__Nicky
Geplaatst: 21-04-15 20:21
Stoer hoor Eline Lekker aan de gang met die jonkies, leren ze veel van
Wat een luie bedoeling bij jou Miran
Fijn Gelske dat het eindelijk is gelukt! Hij wordt al snel wit zeg.
Yildiz, het kan niet door hoefschoenen komen want hij heeft achter nog geen schoentjes aan... Wat dat betreft is endurance wel één van de makkelijkste sporten om het niveau voor het starten van een hengst te halen. Met dressuur moet de jury je altijd maar net mee zitten... Ga je wel verder met Tie in de endurance? Zit vast nog veel meer in Lekker dat Nour vrij krijgt, hij is ook nog hartstikke jong!
Geïnspireerd door Miranda het ventje vandaag meegenomen naast de fiets. Was nog maar de vraag of dit goed zou gaan Maar het ging perfect. Hij vond het machtig mooi! In de goede bermen lekker gedraafd, was echt een leuk ritje!
YildizArabs
Geplaatst: 21-04-15 20:39
Wow super zo aan de hand met de fiets! Ben daar echt te klungelig voor haha! Mooi dat we elkaar inspireren! Vind dit ook echt n gezellig topic!
Lisa, ik kreeg t niet mee. Schijnbaar wordt t niet veel in Nederland uitgeschreven? Fijn dat jij t wel meekreeg.
Ja idd Nicky en nu helemaal met de versoepeling van de promotieregelingen. Al vind ik t nog steeds raar dat andere disciplines niet als compensatie mee tellen. Ben namelijk wel startgerechtigd voor n hengst voor dressuur en western... En nee, ik vind Tie geen endurancepaard. Die tank is meer geschikt voor de western en reining. Ook al vindt ze ritjes wel leuk wel in d'r eigen slakkentempo. Alleen als er iemand aansluit (zoals op de foto wat overigens super spontaan en gezellig was!) komt de merrie naar voren en wil ze gewoonweg voorop lopen. Volgende maand wordt ze zowiezo gedekt en tm klasse 2 mogen ze maar Max 4 maanden drachtig zijn (terecht natuurlijk). Bij Nour zie ik veel meer potentie al weet ik niet of ik hoger dan klasse 2 ambieer. Vind t gewoon hele toffe sport met leuke relaxte en sportieve sfeer.
Oh is dat zo? je mag toch wel een hengst in de dressuur starten als je klasse 2 met een winstpunt bent? Maar andersom mag dus niet (dressuur L2 en dan endurance starten met een hengst)? Vind het altijd maar ingewikkeld.... Ze zouden eigenlijk een soort rij-examen moeten opzetten als je met een hengst wil starten. Stel je hebt helemaal niet de mogelijkheid om met een ander paard het niveau te halen, kan je dus geen wedstrijden rijden...
geshahquille
Geplaatst: 21-04-15 21:07
Ja het is echt een gedoe met een hengst starten maar goed daar heb ik vanaf vandaag geen last meer van . Nee hoor even zonder grapje ik snap best dat er regels moeten zijn maar het zegt gewoon niks over of een ruiter wel of niet op pad kan met een hengst. Ik heb veel met hengsten gereden bij de AVS wedstrijden en ze waren echt allemaal braaf. Maar ja ik heb het inderdaad ook wel eens anders gezien op wedstrijd maar ook met een enjoy the ride. Er blijven jammer genoeg altijd mensen die op hengsten rijden en er niet mee om kunnen gaan en daardoor krijg je natuurlijk van die stomme regels helaas.
Kijk Miranda heeft een nieuwe hype ontwikkeld lekker fietsen met een paard . leuk dat ie het zo leuk vond Nicky.
Blijft wel apart he de kleur van Bleu en mama en zoon samen lekker eten dat doet jouw kleintje een stuk netter dan die van ons.
Zijn mooie foto,s van de endurance ik zie ook veel mooie op FB langs komen. Tie ziet er goed uit zie dat toch liever dat die heel dunne paarden die je in de hogere klases wel ziet.
Ja ik ben zo opgelucht natuurlijk moet hij nog genezen dus juig nog niet te vroeg. Maar met al die pech van de laatste tijd zag ik er zo ontzetend tegen op vandaag. Maar voor nu gaat het super het zal morgen we ff anders wezen maar hij staat er bij alsof er niks gebeurt is en heel belangrijk hij vind ons nog steeds even lief . En ja we hebben echt brave paarden vanavond weer op Noor gereden we gaan al netjes in stap de bak rond kunnen al van hand veranderen in stap en de draf begint ook al ergens op te lijken. Zo raar zo zit je er twee weken voor het eerst op en zo rij je al een beetje in het rond
Set_Elkol
Geplaatst: 21-04-15 21:09
Haha hoe eten die van jou dan Gelske Ilya eet wel netjes maar als hij met mams een bak moet delen dan bonjourt hij haar gewoon uit de weg met een pootje in de goede richting.
Pony vond fietsen ook altijd zo heerlijk, was ook een perfect handpaard met mijn volbloed mee mis die momenten echt enorm
Ik had Arie laten testen en daar kwam uit dat hij iets moest hebben tegen spoelwormen, ik met dat advies naar de kliniek en kreeg panacur in m'n handen gedrukt. Wellicht kun je met hun bellen als je er een nodig hebt?
YildizArabs
Geplaatst: 21-04-15 22:01
Thx Lisa, maar bestel wormenkuren meestal gewoon online. Alleen de laatste tijd via een paardenarts die ook bij de merries een paard heeft staan. Ideaal! Zowiezo voor de kleine dingetjes want geen voorrijkosten en ook nooit te beroerd even te kijken als er iets scheelt. Bof ik echt mee.
Jee Gelske had je maand terug kunnen bedenken dat je t allemaal zelf zou gaan doen? Hoe retegaaf is dat!!!
Ik zie idd ook graag een merrie met wat body!
Duikelen steeds weer nieuwe gave foto's op. Dit wordt echt de laatste van zondag, foto van Mel Griffith, zo Tie zoals ze is!
Jaa ik ben weer 3 pagina's bijgelezen! Was even een mega druk weekend met de paardjes en tegelijk een deadline voor een gedeelte van me scriptie, dus leef op minimale slaap uurtjes, maaar nu weer paar dagen adem ruimte.. tot de volgende deadline..
Annika, fijn dat Ely even tijdelijk bij je vriendin kan staan, ookal zal het wel even wennen zijn. In elk geval kan je dan even goed alle tijd voor jezelf gebruiken en dat kan vast geen kwaad met die kleine op komst!
Heerlijk al die lig foto's van die levensgenieters hier! Desh zien we regelmatig plat in de wei/paddock, Raff is weer zo'n prinsje die over de stal ingaat en daar gaat slapen
Ook weer mooie foto's in je topic Katja! Met je bijzondere kudde Esme wat een heerlijke bescheiden en vriendelijke uitstraling heeft je meisje! Echt prachtig! Sterkte verder nog met de hele nare situatie
Jeetje Yil ik las het op fb van je oldtimer, schrok me echt kapot! Wat ontzettend Echt geen woorden voor.. Wel al meer nieuws over je andere auto? En hoe staat Jazzy ervoor? Maar jeetje zeg Nour nu uurtje per dag naar buiten, dat is geen doen, groot gelijk dat je eerder gaat verhuizen! Daar zal hij absoluut van opknappen Denk ook hele goede keuze om hem dalijk even die maanden rust te geven van het rijden, hij is nog zo jong en maakt nu al een hoop mee Ookal zal hij zelf vast doen dat hij er niks van heeft, kan het nooit kwaad ze voor zichzelf te behoeden hihi.
Wat onwijs leuk Aleeneh! Kijk die Mish eens gaan, geweldig! Normaalste zaak van de wereld voor mevrouw hihi, heerlijk! Daar ga je nog een hoop van genieten later onder het zadel!
Fijn dat Pony iig de goede kant op gaat Lisa! Maar nog sterkte met de rest van de revalidatie periode. Hopelijk komt ze er helemaal goed doorheen! En nog gefeliciteerd met het zeepaardje hihi.
Super dat cookie(monster) gevangen is en nu weer op kan knappen eline! En lastig pakket zo, eentje afvallen en de andere aankomen..
Heerlijk die zee foto Gelske! Fijn dat het met alle dieren goed gaat en dat Qaseem nu toch geruind is en dit ook allemaal in orde lijkt te gaan Sjaak ziet er ook erg happy uit!
Kicke waggel voor Zos!! En happy pony's op de wei, ze zien er goed uit zeg!
Heerlijke beelden van Leersum Yildiz! Tie ziet er top uit! Zo zou ik ze liever allemaal in de endurance zien Plan is Raffi vanaf volgend jaar ook 1-2 endrunce wedstrijden te starten, vind het gewoon heel tof om daarvoor te trainen en zo op verschillende plekken van NL te rijden. Ambities verder dan klasse 2 heb ik ook echt niet, dan gaat de lol er voor mij denk ik wel vanaf en tevens is die brede body mij een stuk meer waard. Wel zou ik ook wel eens TREQ en SGW clinics in de toekomst willen doen ofzo Aah teveel leuke dingen! (Eerst maar eens verder inrijden )
Er is volgens mij een hoop verschil in boomloos en boomloos, heb zelf nog niet echt ervaringen, maar als ik het zo begrijp is BM een stuk meer 'zadel' dan de meeste andere. Wel hoor ik overal dat boomloos inderdaad zo lekker zit, omdat je alles kan voelen. Voor endurance ga ik persoonlijk liever naar boom, je rijd toch vooral licht wat voor meer druk geeft. Maar zolang het geen 40km en meer is zal het ook weer niet echt kwaad kunnen denk ik, zolang je er maar goed in zit dat is het belangrijkste
Leuke foto's van Mas Brenda! Hij ziet er super uit! Succes alvast met Quest!
Top dat Dayem zo goed gaat! Ookal zou ik ook echt niet weten waar die verdikking vandaan kan komen.. Die schoenen van hem zien er wel echt top uit! Zijn ze een beetje gemakkelijk aan te trekken? Wij hebben de Equine Fusions en vind die toch wel wat gedoe om aan te doen, zeker als ze vies en nat zijn.. Ook Dayem voor het eerst naast de fiets! Leuk! We kunnen een nieuwe tak van de paardensport gaan ontwikkelen!
Woeepsie dit is nog een flinke bijleespost geworden en me ogen vallen nu echt dicht, dus zal het verslagje van mijn paarden weekend nog even bewaren voor morgen
Set_Elkol
Geplaatst: 22-04-15 05:09
Je foto's zijn zo gaaf canisia! Zag ze uiteraard op Facebook
Annikab
Geplaatst: 22-04-15 09:29
Spannend, Brenda, zal voor jullie duimen woensdag!
Ik moet 9 weken tot de uitgerekende datum, Gelske, dus het begint echt op te schieten! Fijn dat het ruinen van Qaseem goed is gegaan, hopen dat hij snel herstelt! Heerlijk dat het zo goed gaat met Noor!
Ik zou niet weten met welk middel Euforio precies ontwormd is, in ieder geval tegen spoelwormen. Mocht ie nu nog niet schoon zijn, gaat er een ander middel in in overleg met de dierenarts in ieder geval. Goed plan om Nour paar maanden vrij te geven, lekker tijd om te verwerken! Leuke foto's met Tie! Ik was altijd wel gecharmeerd van Barefoot, maar op Ely lag het echt voor geen meter.
Je paarden zien er happy uit, Katja!
Gaaf dat Dayem het fietsen zo goed oppikt! Ik heb het ooit een paar keer met Ely gedaan toen ze nog guppie was, maar die werd er zo enthousiast van en bokken naar m'n achterwiel vond ik toch niet zo geslaagd
Leuk dat je hier ook weer bent, Canisia! Wat een enorm gave foto's zie ik van jullie voorbij komen op Facebook!!