[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:55

Ook via hier Joyce, sterkte!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:08

Heel veel sterkte, wat vreselijk!

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:33

Heel veel sterkte!!!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:34

Sterkte Joyce :\

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:36

Jeetje, heftig zeg! Sterkte!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 09:16

Ahhh wat jammer heel veel sterkte en hopenlijk blijft het met de merrie goedgaan :(:)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 09:23

Iedereen bedankt voor je fijne berichten. Vannacht er een paar keer uitgeweest, kon toch niet echt de rust vinden om lekker te slapen. Ze maakt het goed. Ik heb haar weer in haar eigen stal gezet en ze ontsnapte zelfs even uit dr stal, ze doet altijd poging maar hat het nu niet verwacht dat die is nog niet zo fit. Het is gelukkig een meisje met een flinke eigen wil en dat heeft haar op de been gehouden. Gister avond was ze zo slap als een vaatdoek maar daar is nu niks meer van te zien. Vandaag maar ik de dag volplannen met leuke dingen en haar fijn verwennen

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:19

Gelukkig maakt de merrie het goed! Nogmaals sterkte de komende tijd...

Vanochtend weer een primeur met Yus :D Voor het eerst een stukje gewandeld, heerlijk beest! :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:44

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:06

Sterkte nog joyce, wat vreselijk! :(:) Fijn iig dat de merrie het tenminste goed maakt.

joy (is dit miss een onderscheid dat werkt dan? :+ ) wat een mooie foto's weer! :D Heerlijk om naar te kijken, jij met je mooie dame :D

Hier ook een primeur, mn eerste zelfgemaakte showhalster hangt te drogen *\o/* Hij is voor Aliyah, Mel heeft zelf kleuren uit gekozen maar ik ging zo heerlijk fröbelen heen dat het morgen alsnog een verrassing wordt voor haar :+
Is heel mooi geworden (al zeg ik het zelf :+ ), gevlochten van roze en witte ''draden'' en daarin meegevlochten pareltjes en steentjes, met sliertjes ( :') de nieuwe benaming hier in huis) aan de neusband van ook weer pareltjes en steentjes. Net mooi een band aan de binnenkant geplakt ter bescherming en nu dus drogen :+ Ben er zo trots op! :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:15

Amyz wat leuk handig als je zelf zo crea bent ik laat er 1 maken dooe sieltjuh wand die had helemaal mijn kleur wordt ook met parels en strass <3

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:16

Is ook idd zooooo'n mooie combi, parels en steentjes idd :D Heel elegant :D

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:19

ik ben benieuwd :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:38

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:44

haha mooi verschil zo die benen _O-

Amy, ben benieuwd naar foto's :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:50

haha ja he, moddermonster.

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 11:47

Dames, even jullie hulp gevraagd. Een poosje terug merkte ik op dat Daya weer erg aan het groeien was. Hij wordt dan altijd wat schraler en je merkt dat aan hem omdat hij wat narrig wordt. Een beetje chaggerijnig van de groeipijn denk ik. Na een poosje zie je hem weer wat aankomen en wordt hij weer vrolijker en dan zie je dat er lichamelijk een heleboel aan hem verandert is.
Hij wordt nu echt een ronde, mooie Arab die goed op gewicht is :D trots natuurlijk, MAAR.... Nu ging ik van de week een hele uitgebreide poetsbeurt doen, doe ik eigenlijk zelden omdat hij er een bloedhekel aan heeft, maar hij had lekker graantjes en hooi dus hij slikte de troetelbeurt.

Ik ontdekte aan zijn linker voorbeen 2 bultjes... Vlak onder zijn knie, op het pijpbeen, naar mijn mening, maar ik heb geen röntgenogen dus ik kan niet zien waar het griffelbeentje begint. Het zijn twee kleine bultjes, direct onder elkaar. Zo hard als bot, niet verplaatsbaar, absoluut NIET pijnlijk. Ik duwde er eerst zachtjes op, maar geen reactie, dus ik begon een beetje te voelen en te porren, maar absoluut geen reactie. Hij keek niet eens wat ik nu aan het frutselen was aan zijn been... Net warm, niet kreupel, niet onregelmatig...

Nu veel gelezen over schiefeltjes, maar ook over gebroken griffelbeentjes. Dierenarts kon telefonisch zo niets melden, want dan moeten ze het zien ;) omdat hij er geen pijn aan had en de kans ook bestaat dat het door te snel groeien komt, aldus de dierenarts, heb ik besloten om eventjes te wachten.

Wat denken jullie hiervan? Iemand met ervaringen? Ik heb foto's, maar die kan ik hier niet uploaden vanaf mijn telefoon.

Hoor het wel!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:51

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 19:53

Fijn dat het al wat beter gaat met je merrie Joyce (van Asal). Verwacht je nog meer veulentjes dit jaar of was dit de enige merrie die drachtig was?

Mooie foto's van andere Joyce en Yusraa, wat een lieve uitstraling heeft ze! :)

Leuk Amy, zelf een showhalster maken! Is Aliyah nu al officieel van je vriendin? (heb het even gemist denk ik)

Gave foto's van Set Elkol komen er voorbij! :D

Jolinda, ik dacht ook meteen aan een schiefel maar is natuurlijk moeilijk te zeggen. Zolang hij er geen pijn aan heeft, kun je het idd best even aankijken.

Hoop dat je een leuke bijrijdster kunt vinden Tamara!

Ik heb weer bijgelezen, haha :)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:11

Zo, aliyah op der nieuwe plek en padri mee naar huis genomen. Nu nog een goed huisje voor hem zoeken :j Dus als iemand nog ruintjes in 2 of 3 jarige leeftijd zoekt? ik heb nu 2 2-jarigen en 1 3-jarige :)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 09:49

@ iloontje dit was de enige helaas, dinsdag komt er wel een nieuwe merrie bij

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:02

Gisteren was me het dagje wel.. :=
Padri was gelukkig erg lief voor Mel dus ze kon fijn afscheid nemen.

Aliyah is echt van goud...liep over het terrein alsof ze er dagelijks komt... Echt, wát een lieverd en de big smile van Mel maakte het af :D

Dus toen Ilona onderweg terug was hebben wij Aliyah met Nashwa in de bak gezet. Ontstond miscommunicatie :') Aliyah vond het één beetje spannend en draafde weg, en Nashwa snapte maar niet dat ze niet leuk gevonden werd en rende er steeds harder achteraan :+ Enfin, aangezien er gereden moest worden de dames maar op stal gezet. Punt is; we hebben tijdelijk een opfokbox, maar met Umoyax kunnen we natuurlijk niet meer schuiven (die heeft eigen box) dus de dames moesten vannacht samen staan.... Besloten het in de paddock te proberen. Dat ging echt goed, Aliyah gaf even mooi duidelijk aan bij Nashwa dat ze dat geren niet op prijs stelde en toen ging het top. Tot Aliyah voor de uitgang stond, aan Nashwa nog een schop verkocht, Nashwa een schop terug gaf en in haar bilkoord bleef hangen... werden iets meer bokken naar achteren en Aliyah deed wat logisch was: vooruit. Maar dus wel door het draad heen :oo Gelukkig rende ze de koeienstal in en Mel kon haar gelijk weer vangen, maar was wel lastige situatie.. hulptroepen gebeld en uiteindelijk de dames maar gewoon samen in hun box gezet. Toen ging het gewoon prima :') Aliyah kon niet meer weg rennen en Nashwa kon er niet meer als een idioot achteraan, dus konden ze eindelijk communiceren. Vandaag zouden wij er bij zijn als ze naar buiten gingen maar werden gebeld dat stalhouder verkeerd begrepen had en ze stonden gewoon samen in de paddock hooi te knabbelen :) Dus gelukkig helemaal goed gekomen :D

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:16

Ze is gelukkig redelijk dominant, dat scheelt :j haar mam staat ook redelijk hoog in de rangorde en die reageert precies zoals je beschrijft, eerst afwachten en voorzichtig, aftasten hoe die andere het bedoeld en daarna gewoon pats boem op je plaats en niet zeuren :P

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:22

Ooh leuk dat Aliyah er al is, super! Begin is altijd ff aftasten, maar fijn dat het allemaal goed is afgelopen. Wat is het toch ook een heerlijk kind dat ze haar zo weer kon vangen. Doet me denken aan Moyi. Suus had pas Jass en Moyi uit de paddock gehaald maar Moyi was wat happerig dus ze wilde hem een lel geven toen per ongeluk het touw uit haar handen glipte. Dus ik kwam er net aangelopen zegt ze heel droog: "ja, het touw gleed uit mn handen, hij zal wel ergens dáár staan" (daar is bij de hooiberg) En ja hoor, daar stond ie lekker chill te staan, kon hem zo weer pakken en meenemen. T is ook zo'n heerlijk chill paard :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:23

Nas is eigenlijk helemaal niet dominant, maar wel groot en sterk....en dat weet ze inmiddels ook :')

Vandaag echt super gegaan :D Mel heeft héééé'rlijk even gepoetst, ze was er daarnet nog over aan het praten hoe heerlijk relaxed ze met Aliyah kon lopen. Die liep echt heerlijk kalm aan het erf over, niks aan de hand. Nas was nogal aanwezig dus hebben ze even in de bak gezet, Nas effe opgejaagd maar ze zochten wel echt steeds elkaar op, dat was echt fijn om te zien :D
Op stal nog lekker slobber gegeven, toen werd wel duidelijk dat Aliyah idd de chef is op stal := Nas dacht een beetje te pikken van Aliyah, maar dat ging mooi niet door hoor :+

Maar echt, wát een schat... Wat een super match met Mel ook!! *\o/*