Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:10

Wat goed dat nour alles zk goed oppakt.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:20

Ooh balen zeg van Nada! :( En ook van Nirvana zeg! We vroegen ons al af waar jullie ineens gebleven waren hihi. Hopelijk komt er voor beide snel duidelijkheid waar het nou vandaan komt.

Vandaag echt super dagje gehad! *\o/* Sowieso al om alle bekende maar ook nieuwe dawra mensen te zien! Gezelliee!!
@nenaavdw, jou heb ik helaas gemist geloof ik zo?! :( Het was voor ons het eerste echte dawra wedstrijdje! En onze 3e wedstrijd uberhaupt, dus was wel weer beetje spannend hihi. :o In principe zou ik de Hms beginners starten zodat Robina en ik ieder evenveel disciplines zouden rijden, maar het is nu zo dat als je 1x beginners start je daarna nooit meer terug mag naar de W&J. En dat vond ik toch wat te radicaal haha. _O-
Robina startte nu de trail & hms en ik alleen de pleasure. Volgende keer omwisselen en pakken we de in hand er wel bij ;) We zijn echt super blij hoe het gegaan is. Shamit gedroeg zich voorbeeldig, alsof ze wist dat het nu voor het echie was ofzo :D Op het begin bij de trailer stond bij haar ook de arabier flink aan, maar eenmaal in de bak was alles weer prima.

En ik denk dat ik voor het eerst in me leven lichtelijk in de buurt ben gekomen van hét pleasure gevoel! :D Gewoon genieten van een rustig jogje en even niks te hoeven doen, helemaal leuk! Op de een of andere manier liep Shamit constanter en beter dan ik haar tot nu toe ooooit heb gekregen. Kan niet wachten om weer verder te oefenen hihi, en dat terwijl ik pleasure altijd maar de minst leuke discipline vond :=

Ook super tof om Daan bezig te zien, wat gedroeg hij zich goed Marije!! :D Je mag heel trots zijn op je pown! Yildiz jou heb ik helaas veelste weinig zien rijden, want dan moesten wij vaak net weer gaan om'zadelen'. Maar Tie zag er echt super uit zeg! <3 En Cyan was ook echt goed bezig zeg! Echt super gaaf om haar te zien rijden!

Nou ik ga tukken en nagenieten van Shamit met haar 3 blauwe lintjes hihi

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:21

hueuuuuu? wat was er mis met die cross baan...haha ik vond hem toch leuk!!! Heb die baan gebruikt om Nirvana heerlijk in de pauze te laten stappen, genieten in het zonnetje! Heel die baan rond geweest in stap met zijn te gekke hindernissen, die ik wijs links liet liggen. :+ . Wel ff een simpel heuveltje gedaan, dat is nirvana wel gewend qua dijk op en af. Ben wel tig keer ingehaald door meneer die aan het galopperen was. :j

Claudia en Kasteel :D Gefeliciteerd!!! +:)+

En canisia ook gefeliciteerd!!

BTW wat betreft je walk jog status en dan bij de beginners starten dat je je walk jog status verliest...het moet allemaal nou niet nog gekker worden!!! 8)7 :n

Er bleek eerder in dit topic verwarring over. Dit is nl. besproken bij de ALV dit jaar en aangezien ik daar niet aanwezig was heb ik het speciaal nagevraagd bij het bestuur. Want als ik ergens een hekel aan heb dan is het verwarring!! -:(- Het werd mij als volgt uitgelegd:

Als walk jog ruiter is het toegestaan OOK te starten bij de Beginners. Dit brengt dan niet je startstatus in gevaar.
Maar heb je startstatus Beginner, dan mag je niet starten in een lager nivo oftewel als Beginner mag je niet in de walk jog starten.

En nu zegt het bestuur weer anders??? Mijn dochter zou zeggen "koekoek" 8)7 _O-

Daarbij ...je startstatus veranderd pas van Walk Jog naar Beginners als je genoeg promotie punten hebt verdiend. (of als je zelf een verzoek in dient).
Laatst bijgewerkt door CounTree op 07-04-13 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:33

Ik was het meisje met de zwarte jas en het lange blonde haar!
Maar zoals ik al zei ik ben ook niet goed in gezichten en namen onthouden haha
Wie weet neem ik Zig binnekort wel een keer mee naar wedstrijd terrein om gewoon een keer mee te rijden tijdens het losrijden en met hem het wedstrijd gevoel opsnuiven haha. Zou dat mogen en kunnen?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 00:01

Ook hoorde ik vandaag een verhaal voorbij komen, dat je niet meer amateur mag starten als je een instructeurs opleiding hebt gedaan.
Gemakshalve ga ik er maar vanuit dat dit verhaal verkeerd begrepen is of uitgelegd is, want dit is niet waar!! Er staat idd wel iets in deze strekking in het regelboek, maar deze regel houdt iets meer in.

Ik weet heel zeker dat je elke instructeurs opleiding mag volgen die je wil zonder dat dit je startstatus in gevaar brengt! Pas als je werkelijk iets gaat doen zoals bv les geven aan derde of paarden trainen/uitbrengen van derde, dan pas mag je niet meer in de amateur starten. Waarom zou er anders de regel zijn dat je minstens 3 jaar niet meer mag hebben les gegeven om terug te mogen naar amateur status? Ik ken legio mensen die officieel hun papieren hebben om les te geven, maar toch niet de start status Open hebben, simpelweg omdat ze nooit les hebben gegeven aan derde. En ik ben daar 1 van! Ik heb papieren om beginners les te geven, maar ik doe dit zeer bewust niet omdat dat mijn startstatus in gevaar brengt.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 00:08

nenaavdw schreef:
Ik was het meisje met de zwarte jas en het lange blonde haar!
Maar zoals ik al zei ik ben ook niet goed in gezichten en namen onthouden haha
Wie weet neem ik Zig binnekort wel een keer mee naar wedstrijd terrein om gewoon een keer mee te rijden tijdens het losrijden en met hem het wedstrijd gevoel opsnuiven haha. Zou dat mogen en kunnen?

Ik geloof dat ik toch iets vaker eens bewust naar mensen moet kijken.....ipv alleen gefocust zijn op mijn dochter...zucht. :o

Tja...en wat je vraag betreft..... De DAWRA heeft wel een zogenaamde oefenwedstrijd die hier speciaal voor bedoeld is, maar vandaag waren er ook twee ruiters die buiten mededingen mee deden. Dat was deze wedstrijd ook iets nieuws. :j

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:06

zo heb weer een hele boel na te lezen! Ben sinds gisteren avond laat terug van de opendag van johanna ullstrôm, was weer super leuk maar veel gewerkt! nu wat rusten!
heb weer volop kunnen genieten en handelen, met teddy (alias tf afrikhan shah, sharaaz (mijn droomkleurtje) (halfzus van hem), de borsalino k dochters, tajj van klarenbeek (echt een super cooole lieve hengst, met wat een stevig bak lijf en benen, zou echt een prachtig paard zijn onder zadel, kanz albidayer, ....) is echt super al die mega paarden met naam en faam in het echt te kunnen zien en handelen.

jammer bimmetje dat nada terug kreupel loopt! anders moet je haar eens laten bioscannen, bij jullie is dat in de buurt ik denk dat fam. van duyvenbode je hier meer uitleg kan over geven!

zo dikke proficiat aan al de winsten die de westernarabieren weer behaald hebben!
ja Yildiz het is echt wennen die romals heb er ook nog niet de hele handeling in heb moeite om mijn handen op de juiste plek te houden enzo!
maar wou ze toch hebben lol! heb ook stijn gesproken (op de opendag) hij vertelde dat nour volgende week dus deze week bij hem kwam! Veel succes alvast.

super nancy dat jij al die regels goed kent en ook bij nader kan verklaren, wat vaak een hele opdracht is!

krista starte met scorpio of met musca? en nepass ook terug van start, de western dawra club is weer ten top!

rije super dat je paardje en jij het zo goed doen!!

dikke proficiat Canisa met die 3 blauwe lintjes, ja dan mag je letterlijk zeggen geslaagd weekend :-)

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:13

Zojuist onderstaande opmerking geplaatst op de dawra facebook pagina....want ook ik begin nu volgens mij het spoor kwijt te raken, ben ik bang .... %) 8)7 :o

"Is het trouwens mogelijk dat de recente regel-wijzigingen en/of nieuwe regels ingevoerd sinds de laatste ALV openbaar gemaakt worden? Deze zijn niet voor iedereen duidelijk en zaait de nodige verwarring."

Walk joggers mogen niet bij de beginners starten, maar wel bij de beginners in hand trail en showmanship at halter zonder dat dit consequenties heeft voor hun startstatus??? Spreekt elkaar wat mij betreft heel duidelijk tegen. Iets klopt hier niet... Oftewel iemand heeft het onjuist begrepen of de uitwerking in de praktijk klopt niet. Schiet mij maar lek! :z En dit is maar 1 klein voorbeeldje.
Laatst bijgewerkt door CounTree op 08-04-13 13:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:16

had het idd al gelezen. ;)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:11

Oohh gelukkig ben ik niet de enigste die het niet meer snapt, hihi. Wij waren wel op de ALV, maar moet ook eerlijk zeggen, ben en was totaal nog niet echt bekend met alle regels. Ze wilden er iig vanaf dat beginners de w&j gingen gebruiken als een soort van inrijden/patterns verkennen e.d.. Dus weer terug naar 4 losse klasses.
De w&j hoort officieel ook een soort van bij de beginner status, dus schijnbaar kon je vroeger als beginner zijnde dus ook w&j starten?? Daar willen ze dan nu vanaf door ze te scheiden als 2 aparte klasses, waarbij je door middel van promotie doorgaat.

Paulette kwam gister naar mij toe dat als ik als w&j mee zou rijden met beginners ik daarna automatisch beginner zou worden en nooit meer w&j zou mogen starten. Het zelfde dat als een beginner ruiter amateur mag starten en dan dus nooit meer terug mag naar beginner. Maar als dit de regel is, dan kan iedereen zelf bepalen wanneer hij van klasse veranderd en dan heb je je promotie punten helemaal niet meer nodig lijkt mij?

Net het regelboek vd dawra eens doorgespit, maar vind daar alleen de regels mbt tot de puntentelling wanneer je overgaat, niks over het starten in andere klasses.. Dus ben nog niet veel wijzer.

En idd Nancy het wordt dan nog raarder met de in hand erbij.. daar is er geen apparte voor de w&j en valt alles onder 'beginner'.

Het lijkt mij het handigst, je bent w&j totdat je genoeg aantal punten hebt (20-40 als ik het goed begrijp?) en dan ga je over naar beginner. Wil je al eerder eens beginner starten, kan dit maar tellen je punten mee voor je w&j status. Hierdoor kan je wel dubbele klasses rijden, maar zal je ook 2x zo snel doorgaan naar beginners. Dus daar zit je dan zelf mee of je dit wel of niet wilt. En zodra je officieel beginner bent mag je de w&j niet meer starten.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:43

Ik heb zojuist Yvonne gemaild met het hele verhaal en de onduidelijkheid. Ik moest haar toch nog mailen, dus ben benieuwd. Maakt mij niet zoveel uit of het nou wel of niet kan, maar hoop dat het wel gewoon duidelijk wordt voor iedereen. Dan weet je waar je iig aan toe bent. :D

Anders had ik nu niet voor jan banketstaaf een week me zelf gek zitten te oefenen op dat horsemanship beginners pattern |o

@glenn, dankjewel! En Krista startte met Scorp ;)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:45

Hahahaha heerlijk die site die zijn eigen woorden maakt! 'Banketstaaf' _O- Jan met de korte achternaam moest het dus zijn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:21

canisia schreef:
Het zelfde dat als een beginner ruiter amateur mag starten en dan dus nooit meer terug mag naar beginner. Maar als dit de regel is, dan kan iedereen zelf bepalen wanneer hij van klasse veranderd en dan heb je je promotie punten helemaal niet meer nodig lijkt mij?

Idd dit besefte ik me ook meteen. Maar ja...wilde niet door blijven "stoken" hier. De logica ontbreekt geheel.

Wat je nu ff snel wijs gemaakt is op de wedstrijd, komt ook totaal niet overeen met het inschrijfformulier. Als elke klasse apart moet, dan moet elk onderdeel ook apart vermeld staan bij hun eigen nivo. Oftewel een aparte iht voor nivo walk jog etc.

Mij is schriftelijk meegedeeld van iemand binnen het bestuur dat een Walkjogger ook een nivo hoger mag starten in het beginners nivo, maar dat een ruiter met status beginner niet lager mag starten. Amateur ruiter mag ook open starten, maar open ruiter mag niet lager starten. Besloten tijdens de ALV. En dit komt ook meer overeen met het inschrijfformulier van de wedstrijd.

De enige conclusie die ik uit de twee volstrekt tegenstrijdige opmerkingen kan trekken is, dat blijkbaar diverse mensen tijdens de ALV het hebben opgevat zoals ze het graag wilde verstaan.

Ja de nederlandse taal kan erg verwarrend zijn, dat blijkt maar weer.... :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 21:24

Komt helemaal goed Nance! We hebben allemaal de wil en idd, onduidelijkheden zijn er om te verduidelijken! De eerste stappen zijn gezet en we gaan ons best doen het zo eenduidig mogelijk te maken.

Heb trouwens de pics van Maris binnen! Zitten weer een paar tussen waar ik heul blij mee ben. Kan ze jullie helaas nog niet tonen (op straffe des doods haha) want ze moeten nog nabewerkt worden. Nog geduld, en dat is vooral voor mezelf bedoeld, grrrrrr.....

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:48

Vandaag weer eens met Cyann erover gehad, dat ze wellicht in Luttenberg maar met June moet starten als nirvana nog niet helemaal lekker loopt. Dit hebben we al heeeeeel vaak tegen der gezegd, maar ja, ze heeft nou eenmaal haar lievelingetje ;-). Maar warempel, ze ging er meer open voor staan....Want ze ging meteen June der zwakke punten opnoemen...duh _-:( . Dus ik....ja kan zijn, maar june-tje die tikt geen balkje aan hey! Je zag der denken.... }> Ze had het vandaag ook nog over de pleasure met Nirvana, dat ze zo ontzettend braaf liep en rustig! "Die galop die ging echt lekker rustig! We werden zelfs ingehaald, moest haar wel zo nu en dan beetje inhouden, maar viel reuze mee"
Dus van die pleasure vrees is Cyann nu ook gelukkig af. De laatste keren dat ze pleasure deed, had ze telkens zere armen van het constant inhouden. Maar eerlijk is eerlijk had niet verwacht dat ie pleasure zo goed zou uitpakken. Gek hey, wedstrijd technisch gezien ging ie flink de mist in en cyann en wij zijn er het trotst over. Ja tis een maf gezin hier hoor ;-)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:53

BTW wil trouwens ook nog ff hier Krista feliciteren...heb gehoord dat ze ff 194 punten scoorde met Scorp in de Dressuur!!!! WAUWIE!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 21:59

Well Done Krista en Scorpio! En dat allemaal na jullie konijnenholdramaavontuur!

Heb natuurlijk niet veel gezien van Cyann maar wél de pleasure en jee dat viel gewoon op! Weer een mentale overwinning rijker! *\o/*

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 08:46

Dikke proficiat voor Krista en Scorpio in de dressuur!
Dikke proficiat voor Cyan en de pleasure.

Yil, Nour al op training?

mvg Glenn

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:42

Goedemorgen,
ik ben zondag eventjes gaan kijken in Renswoude met mijn zoontje. Was leuk om te zien hoe het pleasure gedeelte verloopt. Ben weer veel wijzer geworden. Ik kwam Alice tegen en ik heb aan haar even kort gevraagd welke houding ze nu willen zien. Verder mooie ontspannen paarden gezien en een relaxte sfeer, erg leuk!

Vervelend van de paarden die af en toe kreupelen. Geeft toch best wat zorgen. Hopelijk is snel de oorzaak duidelijk.
De anderen gefeliciteerd met de mooie resultaten!

Weten jullie op internet nog meer plekken om informatie te vinden? Ik vind op bokt het westerngedeelte summier en de fora die ik elders heb gevonden zijn allemaal sterk verouderd. Is er ergens nog meer actuele info?

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:53

Het gaat helemaal goed komen met dat regelboek en alle onduidelijkheden. Stap voor stap en met zijn allen komen we er wel een keertje. En hélemaal met Nancy en Yildiz aan boord!! ;) Hoor zojuist dat er a.s. donderdag op de bestuursvergadering gesproken gaat worden over het w&j/beginner verhaal.

Krista en scorp zagen er ook wel echt waanzinnig uit, buiten in het zonnetje met de dressur! <3

En yildiz zit je ons nou lekker te maken met foto's van Tie en kunnen we ze nog niet zien! -O-

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:54

Hier nog even een trotse eigenaresse van baby-Dane-paard! Allereerst iedereen nogmaals van harte met de prachtige resultaten, en ook de dappere dressuurruiters die soms zelfs bijna 2 winstpunten in één proef voor mekaar hebben gebokst! Hulde! *\o/*

Lieve Daan heeft de hele dag lekker kallempies aan in zijn stalletje gestaan, alsof het zijn eigen stal was. Zooo braaf! Deur kon niet eens fatsoenlijk dicht, maar hij bleef toch braaf staan met vlechten en opzadelen, lliiiieeeef! de IHT heb ik zelf nogal verknald, maar ach, peerd had drie maanden geleden nog nooit over een balk gestapt, dus ik was sowieso al trots! En dan ook nog lintjes bij de HMS en pleasure, wie had dat gedacht! Helemaal trots en superblij dus!

Terugweg lekke band met de trailer :( , dus Daan en ik moesten gered worden, en vriendje mocht de band komen verwisselen. Gelukkig gebeurde het een klein half uurtje van huis, anders was het een kleine ramp geweest... We zaten om 22.30 uur aan het diner thuis :')

Over de W&J/Beginners: Ik merk nog steeds dat ik toch nog te weinig praktische, maar ook theoretische kennis heb om zulke onvolkomenheden gelijk te kunnen spotten. Een nieuw regelboek is dan ook van harte (!!!!!) welkom, maar een juiste interpretatie daarvan blijft natuurlijk ook erg belangrijk.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 17:23

Oei lekke band, niet fijn... Gelukkig goed afgelopen!

Nee Glenn, Nour gaat dit weekend logeren!

Vanavond krijg ik de pics maar deze dan alvast als voorpoefje (voor de niet FBers):

Afbeelding

Afbeelding

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:15

Ahhh gatver een lekke band!!
Maar goed dat het snel gemaakt kon worden.. Lang leven de mannen haha

En yildiz wat een knappe foto's!!!!
Dat zijn er voor aan de muur!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:19

YildizArabs schreef:
Oei lekke band, niet fijn... Gelukkig goed afgelopen!

Nee Glenn, Nour gaat dit weekend logeren!

Vanavond krijg ik de pics maar deze dan alvast als voorpoefje (voor de niet FBers):

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

echt hele gave pics echt westernlooks, echt die moeten zeker aan je muur komen! echt heel knap met je hoofdstel, teugels, zadel knap! ps past je zadel nu beter??
ook heel gave blouse die je hebt!
mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:21

Gave foto's yildiz!!
En wat een mooi nieuw show pakkie heb je! Is echt helemaal mijn smaak! :D

He bah marije, een lekker band. Lijkt me echt klote.
Wa goed dat daan het zo goed gedaan heeft! Jullie worden al echt een team.