[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

kellaxy

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:11

Ja ze heeft het een tijd niet gedaan en als ze het deed was ik haar voor. Gewoon vooruit schoppen en ff aan het werk zetten dan was het over. Maar was nu amper aan het letten op haar en waarschijnlijk vond ze dat ook niet leuk :') en dacht ze mooi daar kan ik gebruik van maken. Maar ja dan sta ik daar en weet ik ook ff niet meer hoe ik hey alleen aan moet pakken. Ik moet het voor zijn en anders iemand er even bij met de longeerzweep maar we waren met 3 jonge paarden in de bak dus dat ging niet.

annika, klopt. Dit zadel heb ik nieuw maar de zadelmaker moet nog komen om hem op te vullen. Zit hierbij aan 1 zadelmaker vast omdat het een equestor zadel is.. volgende week komt ze. Verder heeft ze heel veel schoudervrijheid ook al ligt ie erop en weet ik uit ervaring na meerdere zadels dat dit gedrag niet van het zadel is. Het springen zorgde ervoor dat ie schoof :=
Verder loopt ze er zoveel veel fijner onder :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:11

Super sjiek Miran *D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:17

Letizia schreef:
Super sjiek Miran *D

Dank je! :D
Ben er wel blij mee, de kleuren vind ik echt wel leuk zo bij Fuegie! :j

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:24

Hmm lastig Kelly.... Heb je er al eens een goede osteopaat bij gehad die haar daadwerkelijk recht zet?

Vind hem wel geinig Miran :)

Lekker ritje met Djuun :)

Ben benieuwd naar het resultaat Annika, zijn platen zijn altijd prachtig!

Ik heb vandaag in de bak gereden (moet helaas van m'n juf zo nu en dan :+ ) maar oh man, wat was ie in een verschrikkelijke boevenbui. Alleen maar racen, kop omhoog en plat door de bocht. Dus maar even goed afgemat }> en daarna ging ie wel aardig lopen :Y)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:31

Kel, toch hoort een zadel niet te schuiven tijdens het springen.

Nicky, :') voor de afwisseling wilde Dayem racen?

Miran, mooi halster, sjiek de friemel! Knap zo zelf gemaakt :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:32

Dayem zat nog helemaal in de spring-mood denk ik :+ Dat vond ie echt prachtig. Volgende maand maar weer doen :))

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:34

Hij zal wel gedacht hebben, dat gedressuur is voor mietjes :))

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:35

Nee dat is zeker waar maar daarom moet de zadelmaker ook komen. Met dressuur schuift ie niet dus vandaar dat ik er wel mee rijdt. Hij zit trouwens zo lekker.. <3

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:37

Joyce ik las het al op fb, maar wat goed!! Gefeliciteerd met je dametje! *\o/*

Ja handig hè Tam! Shief had ook zo'n vliegenkap, maar daar kreeg ze vorig jaar schuurplekken van :\ En door Shief der grote kaken sloot het niet zo lekker aan, vliegen kropen naar binnen := Dus was opzoek naar een goed alternatief! Maar vind die kappen verder ook fijn tegen die rotbeesten!

Ja Kat denk dat het ook wel kan. Donkerbruine paarden gaf ze dan weer niks om, maar echt de zwarte haha :P maar ze is er ook wel weer van genezen dat niet alle zwarte leuk zijn :7 haha ruzie met de Fries.

Siel jullie hebben weer lekker gereden! Ga zo je topic bekijken :D Brave Djuun! Tis dat we zo ver uit elkaar vandaan wonen, maar Pief en Djuun zijn voglens mij een leuk duo voor ritjes!

Haha Miran, Shief vind honden idd leuk! Ze is opgegroeid met een zwarte labrador :j
Ik vind je halster heel goed gelukt!! En inderdaad die kleuren staan mooi bij Fuego! Knappe kerel

Annika, die willen we zieeen <<) <<) :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:38

Welk type Equestor heb je nu eigenlijk? Vind ze wel erg sjiek eruit zien :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:39

Maar heb je er al eens een goede osteo bij gehad? Met dat ongeluk met dr heup zou ik dat wel doen. Osteo zet haar weer helemaal recht. Joyce Vijverberg (http://www.paardenosteopaat.com) zit bij jou in de buurt. Zij is erg goed en vraagt een schappelijke prijs. Een chiropractor is leuk maar die kraakt niet dus kan nooit de gewrichten en botten weer goed op elkaar zetten. Een osteo kan zoveel klachten verklaren ;)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:41

Shanna_ schreef:
Siel jullie hebben weer lekker gereden! Ga zo je topic bekijken :D Brave Djuun! Tis dat we zo ver uit elkaar vandaan wonen, maar Pief en Djuun zijn voglens mij een leuk duo voor ritjes!

Jaaaah :))

Ow Annika, helemaal vergeten te zeggen, maar ben erg benieuwd!!!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:43

Ik vind dat echt een super handig systeem van dat vliegen ding Shanna!!
Ik smeer altijd maar vliegenspul rond d'r ogen :+

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:45

Ik heb de levada. Wel een ouder model maar ik heb hem spotgoedkoop over kunnen nemen. Ik kan hier volgens mij uren op rijden. :D

Nicky, ik heb er 1 keer een osteo bij gehad maar merkte daarna geen verschil en die zag ook niks aan bekken. Dat kwam bij de chiro pas aan het licht. Ik dacht dat de chiropractor juist kraakt? Ze kraakt haar nek of iets wel is maar that's it en verder alleen manipuleren. Wil er sowieso wel een osteophaat bij halen nu ipv chiropractor. Komt zij ook voor 1 persoon? Ik wilde michael hamerslag (als ik het goed zeg) er bij halen maar die komt alleen bij 3 paarden of meer.

Ik ga is even op haar site kijken, thanks!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:46

Michael heeft wat mij betreft gouden handjes :j

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:48

Ja zij komt ook voor 1 paard. Voorrijkosten zitten in haar prijs (€80). Ze is echt aan te raden, geeft je ook veel huiswerk om zelf mee aan de slag te gaan. Onze halve stal zit bij haar :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:49

Letizia schreef:
Ik vind dat echt een super handig systeem van dat vliegen ding Shanna!!
Ik smeer altijd maar vliegenspul rond d'r ogen :+

*denkt aan een fjord met achterijzers die met achterbeen erin is blijven haken en omgedonderd, omdat hij zo nodig met zn achterhoef op zn kaak moest krabben* :7

_O- Maar daar heeft Shief geen last van, want die heeft geen ijzertjes :D

Kel, je kan ook naar Michael toe eventueel volgens mij. Ik weet niet of je makkelijk vervoer kan regelen?
Hij heeft echt gouden handjes en kan hem echt adviseren en hij kan ook je zadel nachecken :)

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:02

Shanna_ schreef:
Pff wat ontzettend rot voor je Maaike :( Hopelijk knap je snel een beetje op. Goed dat je je longen even laat checken, 's nachts wakker worden en naar lucht moeten happen klinkt niet zoals 't hoort :n Heel veel sterkte!
Oh, en die vliegenfrontriemen zijn idd ideaal! Ik heb liever geen halster aan bij ze. Ik heb ze hier gekocht :) : http://www.horseshopinternational.nl/in ... extra.html
Maar je kunt ook vliegenfrontriem bij Google intikken en dan bij afbeeldingen kijken, er zijn meerdere shops die ze verkopen :)

Wat grappig dat lichte paarden elkaar opzoeken! Zal dat ook met zwarte werken? Shief stond natuurlijk in een zwarte kudde, en toen kwam ze bij ons bij allemaal andere kleurtjes. Tijdje terug gingen we een keer bij de buren in de bak rijden, reden een aantal bruine pony's in de bak die ze niet zo leuk vond, toen kwam er een klein zwartje binnen en gelijk hinniken, heen willen lopen :P Alsof ze dacht; 'hee, familie??'

Thanks voor de link van de frontriemen :)! En ik denk dat het idd ook met zwarte werkt :). Shatan en Moonlight zijn gek op elkaar :D En beide zijn gitzwart met witte kol :p. Haha wat grappig dat Shief ook van haar eigen kleur houdt :D.

Voor de rest even vlug egopost, ik probeer morgen de vorige pagina bij te lezen.
Ik ben vorige nacht door de ambulance thuis opgehaald. Ik kreeg soort van ademstilstand en lag hele tijd te beven, kon niet meer rechtstaan, praten en bewegen, dus kon mijn vriend me niet naar spoed brengen.

Ze hebben al enkele onderzoeken gedaan, maar de dokter weet voorlopig nog niet hoe het komt dat mijn bloeddruk, hartslag en koorts zo hoog blijven. Bloedwaardes waren niet fantastisch, maar oorzaak daarvan weten ze dus nog niet. Deze nacht moet ik hele nacht aan machine die mijn hartritme ed registreert en controleert of er onregelmatigheden zijn. Morgenvoormiddag moet ik onder scan voor mijn longen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:04

wellicht is rechtrichten ene optie. Daarmee rij en werk je in een andere houding waardoor ze zichzelf recht leert houden waardoor osteo's, fysio's etc vrijwel volledig overbodig worden.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:04

Maaike... :oo dat is schrikken zeg, veel beterschap in elk geval. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:05

Jeetje Maaike wat schrikken :oo Beterschap gewenst een virtuele knuf :(:)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:05

Haha Dayem is afgemat! :P

Dank je Siel, was niet zo moeilijk hoor, alleen gevaarlijk met een klein gemeen katje erbij. :D
Wat wel lastig was, is dat het een heel lang stuk moet worden...dan gaan je draden zo lekker in de knoop. :')

Dat vliegending gaat volgens mij wel makkelijker kapot als ze erin hangen.
Ze kunnen ook zonder ijzers blijven hangen, had een paard vroeger bij de stal waar ik stond, lag ie daar met zijn pootje in zijn nek. :+
Fuego heeft ook een vliegenmasker bij zijn dek gekregen, maar dat ligt er waarschijnlijk direct af met dat kleine mormel.(Klittenband is niet ponyproof) :')

Haha, Shanna, dus toch, Shief denkt dat ze een hond is!
Mijn pony is opgegroeid met onze geiten en daar heeft hij wel echt eigenaardige trekjes van overgehouden, hij probeerde ze ook te dekken en hij wil over hekjes klimmen. 8)7

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:06

Woogy schreef:
wellicht is rechtrichten ene optie. Daarmee rij en werk je in een andere houding waardoor ze zichzelf recht leert houden waardoor osteo's, fysio's etc vrijwel volledig overbodig worden.

Als een paard een flinke glijer heeft gemaakt waardoor het bekken scheef is gaan staan, kan je recht richten wat je wilt maar no way dat je paard doet wat jij wenst ;)
Laatst bijgewerkt door __Nicky op 01-06-14 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:06

Mijn eerste pony is er met zijn achterbeen in blijven hangen en toen omgevallen :')

Schrikken Maaike!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:09

Owhjee Maaike.. :(:)
Wel prettig dat ze je nu serieus gaan onderzoeken.

Echte stuntpony, Letiz! :)) :')