Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:28

oei wat naar Yildizh, traumeel werkt ook goed voor trauma's en kneuzingen zowel voor mens als dier!
Hopelijk komt het allemaal goed! En mag je snel beter wezen en heeft nour er niets aan over gehouden? Ja die kleine mannen willen soms stoer doen en dan doen ze best raar soms!

@ Joyce , Jammer dat je dan de nieuwe spruit niet mag verwelkomen :(! Hopelijk volgende keer beter!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 20:57

Houdini is er niks bij! Shameless ooit zo zot geweest? Hij weet zich werkelijk continue in de nesten te werken, zucht...

Nee Glenn, ze hebben een ander veulen gekocht! Maar dat moet ze zelf maar vertellen! :D

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:14

Ok, dank ben ik benieuwd naar hun nieuwe veulen! En wacht ik tot Joyce, het zelf vertelt dan!

Ja Shameless deed ook zo zot troost je! Vandaar heb ik de keuze gemaakt om hem nu zoveel mogelijk in verschillende handen te geven! dat hij handelbaar is door iedereen! Hij is zoals Johanna het zegt, te erg bezig met zijn dady (ik). Bij Juan en Ilse is hem in goede handen en is hem weer is in andere handen!
ps Tie al geinsimineerd? malha is goed hengstig aan het worden! Zaterdag de smid, week nadien, komt de tandarts haar gebit checkken en dan kunnen we van start gaan als ze dan terug goed hengstig staat met het insimineren met Tdr white stone alias Peter! en hopelijk dit jaar zonder abortus!!

ps Yameena is onder zadel heb ik vernomen! En ze gaat er mee op wandeling! ze is iets minder van haar type verloren, maar ik denk dat het terug zal komen! Die tanden wisseling, het uitdrogen enzo! Ik heb haar gevraagd eens wat foto's te nemen, want ik hoor alles via via!

mvg Glenn

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 21:31

Oh dat zou ik heel tof vinden Glenn! Ik probeer de familie zo goed mogelijk te volgen!

Fijn te horen, ja die Arabs en eenkennig, pffff... Fijn daarom wel dat Nour volgende week vertrekt. op de een of andere manier is hij ook heel angstig met mannen, vertrouwt die niet. Stijn zal er een hele kluif aan hebben maar dat komt wel goed. Ze kennen elkaar al wel vanaf kleins af aan.

Ja Tie is geïnsemineerd, komende woensdag of donderdag scannen... Weer spannend! Maar heb toch weinig vertrouwen in KI dus mocht het nu niet gelukt zijn dan wacht ik tot het echt zomer is of zelfs volgend jaar ivm alle leuke wedstrijden. We hebben geen haast! :)
Hopelijk is Malha dit jaar ook vlug vol, Fingers crossed!

raven

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:40

Hihi oke ik biecht op. Wij hebben idd n heel knap ventje gekocht. Hij heeft Forelocks Yacky Chan. Het is n vosje. Geboren 28 maart 2013. Zijn vader is Yack F honorrs x yakima x nizjni. En zijn moeder is Yubilea F SA Movin Star x Yafit x Abakan. Foto zal ik morgen eens gaan proberen te plaatsen. Dat lukt niet vanaf mijn mobiel.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 21:56

Haha, eindelijk dan Joyce! Nogmaals gefeliciteerd en natuurlijk ook Patrick met jullie nieuwe paardenkind! En dan ook nog een Y-tje! *\o/*

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:29

ooh ben benieuwd of het nu gelukt is bij Tie! :D

Joyce, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ik heb op fb nog niets gezien hoor, zal eens even snel gaan kijken zo.

Glenn, Malha ook weer bijna helemaal in orde. Top!! Gaan we ook voor jou duimen dat ze snel drachtig word en het het houdt!

Ik heb een nieuw showhalster gekocht voor nada.
We hebben 2 mei een fotoshoot gepland staan en dit halster kwam net op mijn pad.
Een mooie roze! :D
Ik heb wel al een showhalster voor nada, maar dat is een kabelhalster en nu heb ik zo'n echte shique arabieren halster erbij gekocht.
Ben benieuwd als die hier is hihi

We hebben onze training ook weer opgepikt. Het gaat echt lekker!
Hopelijk kunnen we nu weer lekker door trainen en zonder blessures en kunnen we ook onze lessen weer gaan oppakken. *\o/*

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:51

dikke proficiat Joyce, hele mooie lijnen alvast! Magnum pysche en honnors whiii! en ook het donkere koffievosse kleurtje?? erg benieuwd naar de foto's! geniet van jullie knappe man!!

dank je bimmetje en wauw nieuw halster voor NADA, dus showlook voor NADA nice!! ben benieuwd om haar te zien met haar mooie roze showhalster!

ik heb sinds gisteren het magzine the arabianmagazine uk amercian edition march issue binnen! erg mooi ben blij! na het artikel van marhaabah waar ook de the knappe ero's romantique van (fam van duyvenbode in staat, halfzusje van shameless)

MVG Glenn

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:22

Leuk, een nieuwe aanwinst! Gefeliciteerd Joyce!

Ik heb gisteravond mijn eerste westernles van Alice gehad. Was leuk!! Gelijk tweede les afgesproken :P Geloof wel dat dit echt bij Alter en bij mij past. Superenthousiast! Maar eens naar Countrymill om te kijken naar zadels...

Voor wie morgen start, veel succes! Ik kom misschien nog kijken.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 20:34

Super Bella dat t zo goed is bevallen! Alice is ook zo leuk en enthousiast!
Tot morgen en iedereen toi toi toi! Tie staat in de krulspelden en we hebben er heeeeel veel zin in! *\o/*

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:10

Kan je wel zelf rijden Yildiz?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 21:30

Jawel ik mank nu niet meer en heb gisteren geprobeerd en dat ging goed eigenlijk super! Alleen afstappen was erg pijnlijk! Vandaar dat ik de SMS heb geskipt dat durf ik gewoon niet aan, wil been ook weer niet over belasten. En jee, als het nou echt heel slecht gaat (en feitelijk is dit eerste keer Amateur, eerste keer Romal reins, dus grote kans ;) ) dan heb ik natuurlijk dé ultieme smoes, hahahaha!!! _O-

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:08

Haha heb je goed bekeken yil! Veel succes morgen en vooral heel veel plezier.

Bella, wat goed dat de les zo goed bevallen is.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:11

Whahaha yildiz! Bij jou en Tie iets slecht gaan _O- grapjas! Gelukkig gaat het rijden wel met je been zeg!!

Goed om te horen Bella!

Shamit staat ook klaar in de glim, maar zal zich morgen waarschijnlijk weinig vrouwelijk gaan gedragen.. Stoom komt nu al uit der oren zodra zij op stal moet en Nadesh uit het zicht is -:(- .. hihi. Dat wordt oordopjes in morgen :=

Gister nog laatste keertje patterns geoefend, maar me hms met galop er in gaat niet veel soeps worden hihi.. We zagen gister wel af en toe het licht in ons pleasure ritme :)* , dus wie weet wordt dat ooooit nog wat haha. Voor nu meer een grote uitdaging hoe ze het zonder der toyboy Nadesh gaat uithouden :D

Tot morgennn! *\o/*

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:42

Ik heb ook nog even de hms geoefend vandaag, en ondanks dat ik ze zelf in mekaar heb geknutseld, krijg ik het misschien toch nog voor mekaar om hem te vergeten, maar goed :') We zien wel :))

Heb er zin iig, ondanks dat het vreselijk vroeg wordt :O

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 00:36

Ik kom morgen weer gezellig kijken met mijn mama dus ik ben van plan er weer van te leren!!
Heb er zin in!!
Tot morgen en alvast heel veel succes!!!

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 10:39

Veel succes allemaal!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:24

En hoe is het gegaan bij iedereen??
Ben erg benieuwd.

Nou mijn geluk in trainen was weer korte duur.
Het is ons echt niet gegund.
Nada staat helaas alweer kreupel. Weer hetzelfde rechter voorbeen.
Weer dezelfde symtomen als de vorige keer. Nu wel een hele duidelikk warme koot aan de buitenkant.
Morgen word onze shet timmy geopereerd en denk dat ik er dan maar meteen eens even naar laat kijken.
Het is verdorie elke keer hetzelfde been/voet en ik word er zelf steeds onzekerder van en banger om echt te trainen.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 21:35

Neeee! Ja, echt doen hoor! Kan jouw DA ook mobiel röntgenfoto's maken?

Was weer n top dag! Eindelijk Marije irl gezien en ook Nena (ga je nu snel starten? :j ) en uiteraard alle bekenden, was weer zo gezellig dat ik te veel heb lopen ouwehoeren en te weinig gereden haha!
Resultaat: 2e pleasure Amateur, de romal reins zijn mooi maar we zijn er nog niet aan toe, Tie liep te veel uit elkaar en door het gewicht van t zilver had ik t eigenlijk te weinig door :o . HMS: mooie eerste plaats, was pittig pattern dus wel heel blij mee!
Was eerste keer Amateur en heb er weer onwijs veel van geleerd, kan ik weer verder mee!
Cyann ook weer mooie allround binnen! *\o/* En nou ja, de rest moet t maar gewoon zelf vertellen. Marije ging echt heel mooi steady in de pleasure en ja Canisia... Gaan we nog veel van horen! :)
Was weer heerlijk DAWRA daggie!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:59

Hey Jessie ;-)

Balen zeg van Nada....donders...wij zitten hier met min of meer zelfde verhaal. Kom ik zo op terug.

Enfin...wedstrijd voor Cyann ging buitengewoon. Showmanship at halter was ze de enige, maar wel met mooie score! Zelfs +1 op presentatie!! Ook een grote - omdat Nirvana bewoog tijdens inspectie....Toch 61 punten. Nirvana was super braaf!
In Hand Trail waren er 3 starts. Dat ging weer zooooo super. Geplust op hek, brug en nog een onderdeel en penalties op aantal balken, maar toch van 67.5 punt! Wederom 1e met ruime voorsprong op de rest.
Toen de trail 4 starts. Daar was best een moeilijk stuk dat gegalopeerd moest worden met scherpe bocht naar rechts, dus slimste was om in de rechter aan te springen. Nirvana der slechte kant. Dus het was heel spannend of Cyann der in de juiste galop aan liet springen. Het lukte!! Top! Balkjes in galop pluste ze zelfs op! En ook nog op wat andere dingen zoals wederom het touwhek. Iets van 66 punten, met weer duidelijke voorsprong op de rest...aldus het scoresheet wat we naderhand nog even bekeken hebben.
Toen de pleasure, waar nirvana 9 vd 10x een racepartijtje van wil maken. Het zwaan kleef aan idee. Cyann was daar best zenuwachtig voor en vindt het beetje eng om te starten. Maar wauw, wat was ze trots dat Nirvana zo lekker liep...en wij helemaal verbaast!! Helaas mislukte de rechter galop, idd Nirvana sprong links aan (ja ze kan aardig eigenwijs zijn). Ik had Nirvana voor de pleasure ook nog even gegalopeerd en ze kon heeeeel goed contra galopperen op klein cirkeltje, dwars tegen mijn hulp (zonder spoor) in! Kostte mij heel wat moeite om haar in de juiste aan te laten springen. Dus nee hier kon cyann niets aan doen. Er waren 4 starts, ze werd 3e. We waren heel trots hoe ze zich had gehouden en nirvana opving terwijl ze bijna uit de gang viel bij de uitgang. Haha...idd nirvana ging langzamer bij de uitgang, ik had dat goed gezien. Cyann vertelde idd dat ze daar iets meer moest aansporen. Ik vond het echt heel knap, want ze was super rustig met haar hulpen.
Wel moesten we helaas constateren dat Nirvana alsnog ging kreupelen. Dus besloten haar terug te trekken voor het laatste onderdeel de Horsemanship. Cyann zat er niet zo heel erg mee, dit irriteerde me wel een beetje, maar dat liet ik niet merken. Hoorde naderhand van papa Leen, dat ze gelukkig toch wel bezorgd bleek te zijn over Nirvana.

We zijn kort hierop naar huis gegaan en waren rond 15.30 thuis. Cyann kon dus die tijd besteden aan haar huiswerk en wij aan onze paardjes, koffie en tuin blader opruim ;-)

Inmiddels Yildiz gesproken en gehoord dat Cyann allround is geworden bij de beginners. Ik moet het nog officieel te horen krijgen, maar geloof best dat het zal kloppen als je 3x 1e ben en 1x 3e ;-)

We kijken ff aan wat de kreupelheid gaat doen, duurt nu toch te lang naar onze zin. En anders toch maar ff e.e.a. op de foto laten zetten. We hebben het al met onze veearts erover gehad.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 22:07

Hoe is de horsemanship Beginners eigenlijk gegaan? Wie deed daar aan mee? Uitslag????
Ja idd MArije gaat lekker en ook zeker Canisia....Yildiz, blij dat jij de namen onthoudt hahaha. Ik moet nog ff wennen hoor aan sommige gezichten. De dames uit Brielle, niet echt gesproken...sorry dames...leef soms echt teveel in mijn eigen wereldje. Alice I(zijlstra) was er ook, naderhand dacht ik nog....oliebol die had ik ff moeten polsen over die veranderingen bij de wran. Alice doet nu immers de PR en is bij de ALV WRan geweest....nou ja vandaag of morgen horen we dat ook wel. Tof ook dat Krista weer van de Partij was en Anja met Nepass. Weinig van gezien in de showring....stond Cyann af te melden en toen stond hubbie alweer..."nou gaan we??? Kom op!" "Ja mam, gaan we nou?" whaha lekker stel!

O, o, en hoe is het eigenlijk met de dressuur ruiters gegaan die gingen western rijden?????? :D En andersom....maar dat was vast appeltje eitje :+

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 22:36

Jeetje! Het is te hopen dat ze kunnen ontdekken wat het is! Want elke keer kreupel is niet hoe het hoort!!
En zo willen we dat niet zien!!

Ik heb heerlijk genoten bij de DAWRA! Weer wat geleerd en goed geobserveerd haha.
Mama wilde na de pleasure graag naar huis aangezien er geen koeien werden opgejaagd en de reinig helaas was afgelast. Ik ben wel trots op iedereen!! super gedaan! En ik ken ook niet alle gezichten.. Het is dat Yildiz mij herkende haha en ik Marije met de oefenwedstrijd had gezien.

Ik had zelf natuurlijk nog een raar beest die op me stond te wachten dus ik ben vanmiddag nog even aan het trainen gegaan en dat ging prima!
Vooral Ziggy vond dat hij heeeel hard had gewerkt en dat ik hem onwijs had afgebeuld ofzo. Maar er was geen druppel zweet te bekennen.. Aansteller!!
Afbeelding

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 22:43

Ik had als doel vandaag minder kletsen en geconcentreerd rijden.....is me aardig gelukt, 2x eerste in pleasure en horsemanship! Heerlijk gereden! *\o/*

Het dressuur gedeelte is me helaas niet gelukt, Suum werd wat gespannen van de cross naast de dresuurring en als Suum gespannen wordt, word ik het 10x erger dus besloot ik om er maar niet op te gaan om te starten, vond het zonde mijn goeie gevoel van de western te verpesten voor het dressuur 'grapje'.

Ik dacht dat zijn spanning geheel aan mij lag maar mijn vriendin Manon die wel rustig was kreeg hem ook niet tot bedaren, Suum stond gewoon te trillen. :(

Wel goed afgesloten, net zolang rondgestapt totdat ie het allemaal normaal vond zodat we de volgende x gewoon kunnen rijden! :(:)

Vond het een super leuke dag alleen had geen tijd meer om iedereen gedag te zeggen en een borreltje te drinken met Yildiz.... :o

Dus bij deze: leuk iedereen weer gezien te hebben en tot gauw!!!! Xx clau

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 23:06

Schaam je! Haha! :D

Ja er was iets met die baan! Tie was d'r rustige zelf in de binnenbak maar buiten liep madame te snuiven en te "Arabieren"!!! Bij de trailer stond ze geen moment stil en was echt niet haar coole zelf.
Dus heel verstandige keuze Clau! Zou jammer zijn n fijne dag gestresst te moeten afsluiten.

Haha, ja Nena was leuk je te zien! Zowiezo tijd te kort gehad iedereen goed te spreken maar omdat Tie steeds zo bezorgd bij de trailer was besloten om maar te gaan.
Thuis met Nour ook ff trailer laden geoefend en laat ik t zo zeggen... Tis n slim menneke. Pas na een kwartier ging meneer erop! En daarna nog n keer en toen vond ik t wel weer genoeg, brave pown. Hij lijkt zo op z'n moeder, slim, gevoelig, eenkennig alleen 10 x zo snel! Ga nog wat te stellen krijgen met m, maar vooralsnog: zeer braaf en leergierig. Goed voor hem dat ie zaterdag gast vertrekken voor nieuwe uitdagingen. En kan ik m'n aandacht meer op Tie gaan richten.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:08

Leuk om te lezen dat het voor iedereen goed is bevallen.
Gefeliciteerd allemaal met jullie super resultaten!!

Onze DA heeft idd ook een mobiel röntgen apparaat.

Nancy, jullie ook steeds aan het klungelen met kreupeltjes? Met nirvana?
Ik snap er gewoon echt niks van. Ik durf bijna niet meer intensief te rijden, omdat ze dan weer kreupel is voor mijn gevoel.
Dus tja..... baal er gruwelijk van. Is iig niet goed.