[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:47

Canisia Set is m soms wel zat maar als k m nu dan meeneem staat ze wel te brullen dus dat gaan we even oefenen :) ze is nog steeds een toegewijde mama

Wat is Raff toch knap! <3

Op de achtergrond hoor je Set ook

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 19:41

Lekker bezig Canies! Wat heeft Raf toch n prachtig hoofd! <3
Spannend zondag! Zet m op en de lieve groeten aan alle bekenden!❤️
Dit jaar is ff lastig maar ik ga hard oefenen met Nour om volgend jaar keertje DAWRA te kunnen starten.

Neeeeeehee Esme!!!! *trekt terug uit meeleesteen* _-:(
Ik ben namelijk KEI benieuwd hoe het met jouw paardjes gaat? Wanneer wordt gedekt? Ga je die rit nog rijden? Hoe gaat het met jou? Ben benieuwd hoor!

Ooooh wat ziet Euf er goed uit! Benieuwd hoe hij uitgeroeid!

En waaaaauw Ilya droogt mooi op! Prachtig hoogbenig (I LIKE!) heel gaaf!

Blegh, zit op m'n Phone en nu ben ik de rest weer vergeten. Solly... Y;(

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 19:47

Sanks :D Hij laat zijn Arabierenkant wel shinen momenteel. Oh en hoe onrelevant ook :Y) hij heeft nu ook 2 balletjes hangen (meestal) haha in plaats van 1

Ik ben ook erg benieuwd Esme!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:22

Waarom irrelevant? Je laat t m zeker toch nog wel hengst, dus kei relevant! :)

Oh ja, m'n auto is niet nieuw hoor, bij lange na niet. Wel zit er een nieuwe motor in sinds december. En juist daar zijn dus nu problemen mee. Hopelijk valt dat onder garantie! :x
Maar ik heb m zoooo nodig!!! Morgen komt merrie naar dekstation en alhoewel ter opvolging, ik moet wel paraat staan. Heel irritant nu ff afhankelijk te moeten zijn van anderen, grrrrr.....

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:06

Ohja irrelevant :)* Hallo goedemorgen dat is het goede woord :D en ik weet niet hoe belangrijk het is dat ze ook snel indalen? Maar wel fijn om te weten dat ze zich beide laten zien.

Ik snap je wel, zwaar zuur van je auto!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:22

Sommige hengsten hebben langere tijd 1 testikel hangen, geen probleem meestal komt de tweede wel op de proppen.
Arie had tot aan z'n castratie altijd 2 testikels hangen en zaar had ze vaak verstopt. Was kennelijk ook een direct verband met z'n blinde darm die zo ellendig was.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:46

Blinde darm?! Blegh, ja dat zou natuurlijk best hierdoor kunnen vertragen.
Fijn dat ze in ieder geval gearriveerd zijn! :D

Pffff, cam hangt, alles staat klaar, maar dit gaat serieus nog weken duren joh!
Nog maar weinig uier, wel gedropte buik maar nog niet echt hele losse banden. Vind t echt lastig. Maiden merrie en wel zo een die t absoluut niet volgens het boekje gaat doen.
Grrrrr, ik wil baby!!! *begint neurotisch gedrag te vertonen* :):)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 23:04

heb je genoeg koffie ingeslagen?

Kennelijk door de last die hij van z'n blinde darm had krampte hij z'n buik aan waardoor ze niet comfortabel konden bungelen. Gelukkig met de kwaliteit niets misgegaan, over een kleine 7 weken zou zijn eerste kindje ter wereld moeten komen <3

JustOneBiteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 23:33

*nog heel even uit de meeleessteen*
Sorry dames wel even een ego post.. hier gaat het even niet zo lekker helaas. Paardjes doen het prima Bahiyah is flink bijgekomen en heeft inmiddels een geweldige verzorgster om me een handje te helpen, Volgende hengstigheid zal ze gedekt/geïnsemineerd worden en dan fingers crossed. Met Vegas gaat het prima, Helaas staat het verder in/door rijden op een lager pitje door m'n operatie van 25 maart. Dat was een flinke tegenvaller waardoor ik de rit helaas ook niet mee heb kunnen rijden, het volgende doel is om augustus/september het cowgirl weekend mee te gaan doen. Maar helaas is dat met Vegas nog onzeker, Gezien ook hier helaas een relatiecrisis en helaas is Vegas officieel nog van hem... en ik weinig in te brengen heb als hij weg zal gaan/moeten. Maar ook daarvoor nog even fingers crossed, en dat komt vast wel goed. Wel een lichtpuntje is dat ik er een nieuwe baan bij heb en hopelijk met een beetje mazzel eind van het jaar eindelijk op mijzelf kan, m'n eigen stekkie en hopelijk met beide paardjes en een veulen op komst maar dat is nog even afwachten. Ik ga een poging doen m'n postingskills te verbeteren :+ en dus buiten alleen het fanatieke x aantal keer per dag het topic bekijken ook wat meer te posten en te reageren op jullie berichtjes! :D

Wel nog een in mijn ogen geweldige foto van m'n knappe Vegas.

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 05:06

Vervelend esme -O- Ik hoop dat jullie eruit komen, veel sterkte. fijn van bahiyah!

JustOneBiteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 08:02

Thanks Katja! Wel fijn dat ik het even van me af kon schrijven.. Mja goed vandaag helaas de realiteit weer onder ogen zien maar sowieso eerst nog lekker genieten van de momenten met Vegas en dan zien we wel hoe en wat... Ik hoop dat hij kan blijven.

Maaruuuh hoor jij om 5 uur niets anders te doen dan bokken? :') of heeft dat met je werk in de bakkerij te maken? Want dan is het geoorloofd :')

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 08:16

Annika, fijn dat Euffie er al wat beter uit ziet!

Miranda, wat ziet dat zwemmen er leuk uit! :D voel je je al wat beter intussen?

Aleeneh, wat lastig zeg met Mish :(:) Ik geef heel vaak Gras Mix van Hartog bij aan de paardjes die moeilijk bijkomen of tandproblemen hebben, dat is een heel fijngehakte ruwvoermengeling en de meeste paarden eten het heel graag. Hartog Compact Gras geef ik nu aan mijn paardjes, maar dat is qua structuur vergelijkbaar met gewoon hooi dus misschien niet ideaal.

Brenda, fijn dat je je wat beter lijkt te voelen! Spannend zeg dat trailerladen met Quest, hopelijk blijft het goed gaan :)

Joyce, balen van die hoefzweer :o Het is gelukkig wel iets die meestal vrij vlot herstelt, zodra de druk eraf is is de pijn meestal al een stuk beter.

Canisia, succes met je scriptie!
Fijn dat de beessies weer buiten kunnen lopen, ze hebben daar zo'n deugd van :) Leuk dat Raffi het allemaal zo goed opneemt trouwens, en gefeliciteerd natuurlijk Y)(^)

Katja wat een leuke filmpjes, ziet er lekker uit zo wandelen met hem!

Yildiz, ik duim voor je auto! ;)

Esme, balen dat het niet zo lekker gaat :(:) Hopelijk vinden jullie een oplossing!
Gefeliciteerd met je baan trouwens, en fijn dat Bahiyah goed gaat!

Met de paardjes gaat alles hier nog steeds vrij goed, eindelijk weer tijd voor lekker kroelen en poetsen +:)+
Helaas ben ik nog niet van de DA vanaf, want één van mijn katjes is plots heel ziek geworden. Ze komt uit het asiel en ze laat zich nog niet zo makkelijk vangen, dus ik probeer haar wel wat te laten eten en drinken maar veel meer kan ik niet doen. Bah, frustrerend zeg, ik wil haar zo graag helpen maar ze laat me nog niet echt toe :\

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 08:54

Taartje moet hoognodig op dieet
Afbeelding

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:00

Esme hopelijk komt alles op zijn pootjes terecht.
Eline fijn dat de paarden tot nu goed gaan en hoop dat poes ook opknapt
Katja wauw wat word hij stoer en me love his long legs too!! Haha en goedzo dat zijn klokkenspel aanwezig is haha
Annika fijn dat euf opknapt en prachtig koppie, met Ely gaat vast goedkomen voor jou een zorg minder.
Lisa wat balen van pony hoop dat behandeling aanslaat.

En even voor iedereen die het nodig heeft een virtuele knuffel en dat wijzelf en alle beessies weer snel beter zijn ( tis echt een dramajaar laten het verder alsjeblieft een prachtig jaar worden)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:02

Aahh Setje flink aan het brullen, dat lijkt mij serieus nog het moeilijkste deel van het veulen wegbrengen naar de opfok :')
Leuke filmpjes!

Helemaal |o van je auto zeg Yil! Ik zou ech nie zonder auto kunnen zeg..

Ohja die hoefzweer, daar was ik vergeten op te reageren! Hoop idd dat hij er toch nog ergens uitkomt.. Raff heeft afgelopen zomer een hoefzweer gehad, liep er 1 dag flink kreupel op, maar erna niks meer aan te merken. Toch hoefsmid laten kijken en bleek een hoefzweer te zijn en als die er niet uit was gehaald was het flinkkk mis gegaan, want hij zat op een plek die er niet had uitkomen, maar recht naar boven het been in zou zijn gegaan.. :oo Tot zover mijn eerste ervaring met hoefzweren, brrrr vond het maar niks :\

Jeetje Esme dat is wel even flink balen zo! Is er geen manier om Vegas af te kopen o.i.d.? Heftig zo, veel sterkte met alles!

Dankje Eline!
De paardjes hier stonden wel de hele winter al 24u buiten op een flinke paddock, maar nu hebben ze nog 3x zoveel paddock haha. Ze zijn best wel bietje verwend denk ik :=
Sterkte met je katje! Lastig dat je niet echt meer kan doen zo -O-

Zooo vanavond gaan jut en jul door de wasstraat en dan fingers crossed dat we ze twee dagen strak in pak kunnen houden :):)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:09

Leuke plannen heb je, Nicky!

Lekker hoor, met de paarden het meertje in, Miranda!

Top dat het trailerladen met Quest nu zo goed ging, Brenda!

Leuke foto's van Asal!

Canisia, Ely gaat tijdelijk bij een vriendin in Veenendaal wonen ivm de zwangerschap en drukte met de baby dalijk. De stal waar ik nu sta is toch grotendeels doe het zelf en dat red ik nu echt niet meer... Jij gaat wel lekker met Raff zeg!

Leuke filmpjes van Ilya, Katja! Eufje heeft nog geen balletjes hangen, al voel je er wel eentje zitten. Maar die is ook nog verre van mans haha.

Dat wachten is een ramp, Yildiz, hopelijk vordert ze snel!

Jeetje Esme, dat is allemaal niet niks, sterkte en ik hoop dat het zo uitpakt als jij wil!

Sterkte met de kat, Eline!

Die heeft toch een heerlijk leventje zo te zien, Lisa!

Hier even weinig spannends, Ely mag vanaf vandaag 24/7 op de wei, dus dat scheelt me weer een hoop werk!
Verder laten we van Euforio z'n mest onderzoeken, omdat de dierenarts het eigenlijk maar heel vreemd vond dat ie nog wormen had aangezien ze goed ontwormen daar. Als er nu nog eitjes gevonden worden in de mest, is ie blijkbaar ongevoelig voor het middel wat ze gebruiken en moet ie met een ander middel ontwormd worden. Better safe than sorry... Maar hij speelt alweer veel meer dus voelt zich wel beter :j

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:24

Ik zou eerder voor bloedonderzoek gaan als mestonderzoek daar er daarmee niet alles gespot word.
Joyce bij een dik been denk ik juist niet direct aan een hoefzweer maar gelukkig knapt ze alweer wat op en hoe gaat t verder bij jullie?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:25

@Miranda nou het gekke is dat je op de kroonrand echt wel een plek ziet zeg maar maar daar blijft het bij.....zo raar. Maandag komt de smid en die kijkt er dan weer even naar. Het buitenrijden aan de overkant gaat super, verder weg zijn we nog steeds niet geweest maar dat wil ik ook op een zondag proberen ivm de mestwagens op moment, ze is er niet bang voor maar wil dat ook niet creeeren, de weg hier is de smal voor die grote dingen en dan moet ik er ook nog eens rijden
@Kat pffff Ilya wordt echt groot maar errug knap en hij leert al mooi vroeg zo, als hij rijp voor het rijden is is hij bom proof
@Canisia ja die foto van Asal is in dr wei. We hebben er een water pool aangelegd zodat ze er van kunnen drinken en zomers zie je dat ze er ook graag ingaan. Het wat blijft vers omdat het regenwater van de daken er in komt en is de pool vol stroomt het verder in andere sloten
Raf doet het goed, wat fijn.
@Yildiz flink balen van je auto. Hopelijk valt het idd onder de garantie. Ik wil ook baby zien!!!! Vind het wel lastig al die veulens anders hadden wij ook rond deze tijd het veulen van Fame verwacht maar kan ook super genieten van andermans veulens
@Justonbite wat een uber gave foto zeg <3 Sterkte met alles :(:)
@Eline91 ookal in de DA ziekenboeg niet leuk....
@Lisa Taartje :') :')
@Annika fijn dat euf zich al weer wat beter voelt
@Bren ja ze liep acuut op 3 benen was opgelopen en warm bij de hoef dat zijn meestal wel de eerste tekens van hoefzweer. Ze kreeg nat verband en na 3 dagen liep ze er al weer normaal op, ik heb het verband er afgehaald en heb haar 2x daags in soda gedaan. Ze liep steeds beter en begon ook aan de kroonrand een soort van barsting te zien en korstjes. Dit zit er nu nog alleen rij ik haar wel weer gewoon omdat ze er geen pas kreupel aan is. Ze voelt zich ook prima en voelt nergens meer warm. De DA gaf aan dat de laatste tijd veel paarden een hoefzweer hadden die er aan de kroonrand uit kwamen. Asal wat ook totaal niet gevoelig op de tang enkel iets in de straal. Ik hoop maar dat het dan nu over is.....Verder gaat het goed. We zitten weer gesetteld in een kamer bij mn ouders. Ons huis staat te koop. Asal rij ik weer en 27 april heb ik weer concours. Lief dat je er naar vraagt. Heb jij nog wat op de planning?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:26

Kat, wat een leuke filmpjes!
Ilya is een knappe jongeman! :))
Hij is nog best jong dus tijd zat om het klokkenspel te laten hangen, misschien verstopt ie ze soms omdat hij bang is dat ze eraf gehakt kunnen worden.. :P
Ja, je ziet Fu's ribben he, haha, als hij zich lang maakt of hinnikt. :j
Ik zal deze foto maar apart houden als bewijs! :P

Raf is knap hoor!
Gefeli met zijn verjaardag. *\o/*
En zeven keer alweer, straks tel je niet meer. :D
Ben benieuwd naar de foto's!

Yil, beter je auto dan je paarden, moet je maar denken. }>
En het veullie, misschien kun je haar eruit praten? :D

Esmé, we duimen voor je!
Hij is wel knap hè?! :))

Eline, wat sneu nu weer voor je katje.. :(:)
Gelukkig gaan je paardjes goed.

Taartje eet teveel taartjes! Y)(^) :D

Ely lekker op het gras, scheelt idd een hoop werk! :j
Wat Bren zegt, bloedonderzoek is wel completer, bij mestonderzoek kunnen ze soms niks vinden.

Nikita is blij, het karretje is er, ze heeft het zelf betaald van haar spaarcentjes. :j
Gisteravond zijn Nikita en ik op pad gegaan naar Snits, het karretje paste maar nét in onze aanhanger!
Nu hopen dat Zosja het ook zo leuk vindt. :P

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:29

Bloedonderzoek is inderdaad de volgende stap als hij niet opknapt :j

JustOneBiteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:58

Thanks voor alle lieve berichtjes! Doet me goed! Ik ga vanavond een poging doen tot een goede bijlees post! Thanks voor de complimenten over m'n knappe ventje! :D ben trots op hem

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:53

wat een leuke foto hierboven :D
zwemmen met de paarden, staat ook nog steeds boven aan mn lijstje
( binnekort maar weer naar het bos :D )
even van de vorige pagina: er bestaat toch ook hooi/kuil dat al in stukjes is gehakt? lengte van lucerne maar dan geen lucerne (voor de duidelijkheid haha)
wel raar dat je ook op lang termijn geen hooi meer mag geven, of ligt daar aan gebrek aan mijn kennis?
beterschap Just! ( weet je "echte" naam niet hihi)

pony begint nu ze weer op het land staat de nodige kilo's er bij te krijgen, dus dat wordt weer leuk haha

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:35

Hi Joyce! :wave: Heerlijke plaatjes van je vriendinnetje. Heeft ze dr draai alweer terug gevonden? Balen van dr been, hopen dat het snel beter gaat! Leuk dat je weer voorzichtig plannen maakt met Assiepassie :)

Fijn Canisia dat Raffie zo goed gaat! Hij ziet er goed uit. Succes alvast met je leuke plannen dit weekend :D

Katja lekker aan de wandel met Ilya. Hij doet het toch maar weer braaf!

Yildiz wat een gedoe weer met die toets! Je hebt ook een vrouwen Landrover toch? Hoor je best vaak dat die het op een gegeven moment echt begeven.... Oh en kan je ongeduld voorstellen, kon je maar even een luikje open doen om te spieken :))

Jeetje Esmee, wat een verhaal. Ik hoop heel erg voor je dat je samen kunt blijven met Vegas. Zou wel heel naar zijn als jullie uit elkaar moeten... Is Bahiyah wel van jou? Mochten jij en Vegas wel bij elkaar blijven, ga je dan nog op show/premiekeuring met hem dit jaar?

Fijn Eline dat de paardjes weer wat beter gaan. Beterschap voor je katje :(:) Je bent ook nooit klaar met de dierenarts zeg...

Heerlijk Lisa als ze zo liggen te zonnen {:}

Annika kan het niet zijn dat je met een verkeerd middel hebt ontwormd wat niet bedoeld is voor die soort worm?

Wat stoer dat Nikita zelf een karretje heeft gekocht! Misschien overheen gelezen maar de princessenkar was het dan toch niet? :P

Vandaag is A.nne S.chuite hier geweest. Ze heeft Dayem bekapt (waar ik echt super over te spreken ben! Ik blijf dan ook bij haar) zodat z'n schoenen nog beter zouden passen. En ja hoor, de Floating Boots zaten als gegoten! We kunnen straks dus over water lopen :)) Er moet nog een beetje aan gesleuteld worden maar dan krijg ik ze morgen binnen. Erg blij mee.
Laatst bijgewerkt door __Nicky op 17-04-15 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:43

JustOneBite schreef:
Thanks Katja! Wel fijn dat ik het even van me af kon schrijven.. Mja goed vandaag helaas de realiteit weer onder ogen zien maar sowieso eerst nog lekker genieten van de momenten met Vegas en dan zien we wel hoe en wat... Ik hoop dat hij kan blijven.

Maaruuuh hoor jij om 5 uur niets anders te doen dan bokken? :') of heeft dat met je werk in de bakkerij te maken? Want dan is het geoorloofd :')

Ik lijd aan slapeloosheid sinds mijn relatie uit is -O- slik nu homeopathisch middel maar misschien gaat dat nog helpen later. Toen ik al twee uur wakker lag toch maar even op bokt gekeken. Maar soms moet ik inderdaad ook zo vroeg op voor de bakkerij. Morgen om vier beginnen.

De rest lees ik later even bij haha

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:59

Nicky, wel foto's he, als ie over het water loopt! :))
Dat prinsessengeval had ik gemaakt van een oud bolderkarretje, maar de wielen waren niet helemaal lekker en Zos was toendertijd ook wat te heftig, liep constant op zijn achterbenen.. :roll:
Nu hebben we een wat beter karretje en is Zos wat volwassener..soort van.. :')

Fabien, gewoon zeggen dat er niet teveel gras gegeten mag worden. :Y)