[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 21:22

Het is een merrie :D, volgens mij trekt die kleur haar aan :D? En dankje! Het veulen is blijkbaar dinsdag al geboren maar ze hebben het me vandaag pas laten weten. En ze hebben al een hele boel foto's er van, maar ze weten niet hoe ze ze moeten doormailen :'). Dus moet ik wachten tot hun dochter eens langsgaat bij hen, dan gaat die ze doorsturen :p
Dus voorlopig blijf ik ongeduldig wachten :( -O-

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 21:23

Oke haha. Ja lichte paarden vinden elkaar vaak leuk :j

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 21:36

Ja de arme meid staat hier tussen enkel zwarte paarden en 1 bruine :(:)
Helaas voor haar blijft de merrie maar tot als de hengstigheid gedaan is :P

Met mij gaat het trouwens de afgelopen dagen weer minder goed :(. Ik zit nu aan maand 3 van mijn behandeling tegen de Lyme, maar afgelopen week ben ik echt enorm zieker geworden. De voorbije 3 dagen heb ik steeds ademnood, hoge bloeddruk (14/10 - 13/11) hoge hartslag (gemiddeld 118 in rust) en koorts :(. Mijn vriend wilt met me naar het ziekenhuis, maar ik wil niet :(. De vorige keren hebben ze me er ook niet geholpen, dus wil ik enkel in uiterste nood naar daar.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 21:54

Haha, straks moet je alleen dezelfde kleur paarden bij elkaar gaan zetten. :D
Dat is niet zo leuk Maaike..ik hoop dat je snel een beetje opknapt!
Gefeliciteerd met het nieuwe kind.

Siel, het wordt tijd voor een nieuwe aanschaf!
Afbeelding
Die ligfoto's zijn heel leuk!
En lekker hoor dat je een fijne rit hebt gemaakt!
Wil ik ooohoook!!

Lisa, dat is hier allemaal in de buurt! *D

Trouwens, ik heb zelf een touwhalster gemaakt, morgen zal ik even een fotootje plaatsen! :))

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 21:55

Wat erg Maaike, het ging net vanavond op de Nederlandse tv over Lyme en moest meteen aan je denken.

Ben benieuwd Miran!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 22:04

Dat zie je niet vaak een poepzak lol
Teminsten hier niet.

Heb nog twee fotos toegevoegd in mijn topic ben helemaal in love <3

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 22:06

Nee inderdaad niet leuk :(. Het is ook zo eng, snachts word ik wakker en moet ik naar lucht happen :(. Sowieso ga ik maandagochtend wel even naar de kliniek mee met mijn vriend (hij werkt er toch) voor een check-up van mijn longen want ik zit al een tijdje met een heel zware hoest ook en voor een bloedonderzoekje, als ik een bloedklonter of dergelijke heb moeten ze dat normaal in mijn bloed zien.
Ben benieuwd naar je touwhalster! Ik heb ook eens geprobeerd om er 1 te maken maar het was helemaal mislukt :')

Katja oh echt? En zou ik het ergens kunnen herbekijken?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 22:17

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 22:27

Ah ga ik even kijken bedankt :)! De tests zijn inderdaad niet goed! Ik testte in België meerdere keren negatief en in Duitsland test ik positief op 2 soorten borrelia.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 23:40

Hmmm, Miranda woont dus ook in het noorden...ga mijn zoek gebied maar uitbreiden :D
Gekheid, zou juist top zijn, op die manier is nieuwe vrienden maken allemaal wat eenvoudiger

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 23:52

Miranda woont vlakbij Set! Set woont in Westerbroek, Miranda in Kropswolde.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 23:57

ja nee...nou weet ik het gelijk :D

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 08:14

Pff wat ontzettend rot voor je Maaike :( Hopelijk knap je snel een beetje op. Goed dat je je longen even laat checken, 's nachts wakker worden en naar lucht moeten happen klinkt niet zoals 't hoort :n Heel veel sterkte!
Oh, en die vliegenfrontriemen zijn idd ideaal! Ik heb liever geen halster aan bij ze. Ik heb ze hier gekocht :) : http://www.horseshopinternational.nl/in ... extra.html
Maar je kunt ook vliegenfrontriem bij Google intikken en dan bij afbeeldingen kijken, er zijn meerdere shops die ze verkopen :)

Wat grappig dat lichte paarden elkaar opzoeken! Zal dat ook met zwarte werken? Shief stond natuurlijk in een zwarte kudde, en toen kwam ze bij ons bij allemaal andere kleurtjes. Tijdje terug gingen we een keer bij de buren in de bak rijden, reden een aantal bruine pony's in de bak die ze niet zo leuk vond, toen kwam er een klein zwartje binnen en gelijk hinniken, heen willen lopen :P Alsof ze dacht; 'hee, familie??'

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 09:24

Toevallig dat het hier over lyme gaat. Mijn nichtje van 6 is een week geleden op spoed opgenomen voor lyme, de helft van haar gezichtje was verlamd. Ze had nog net geen hersenvliesontsteking. Nu volop in behandeling: drie weken lang naar het ziekenhuis voor een bakster.

Ik zit nu net in mijn auto die aan de zijkant beklad is met iets lijmachtigs... Echt, wtf...

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 09:51

Hallo daar was ik ook eens een keer weer hihi, erg druk op moment met studie, werken en paardjes maar ik ben er weer
@Nicky wauw wat is Dayem braaf met springen zeg...ziet er goed uit
@Yildiz mooi zon blote billen paard :') gelukkig groeit het wel weer aan, ik ken je gevoel, hoef je niet uit te leggen heb er hier net zo 1 staan, heel bijzonder
@Tamara heerlijk zon buitenrit en gelukkig hebben jullie het droog gehouden, super gaaf dat springen met noah
@Kat gave merrie op die foto ik hou wel van apart. Setje wordt al een mooie skippy bal := en blue <3 die foto van jullie samen lekker de oogjes dicht wat een schat
@Ditatje welkom
@Shanna liberty is gaaf je gaat er echt vol voor, kom je wel achter al je de baan uitkomt :') en wat ziet shief er goed uit :~
@Ilona nog gefeliciteerd met je vader
@Miranda wat dacht Nikita ik neem een look a like?? Duim met je mee voor je zadel
@Maaike proficiat met weer een mooi Shatan veulen, voor jezelf :(:) vind zo dapper hoe je het allemaal doet

Gister show gehad met mijn mini arabje en ik zit nog op mn roze wolk. Ook Amy en Joyce (Raven) gemeet echt super gezellig
Resultaten??? 1e bij de 2jr merries en 2e in de liberty *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 09:57

Joyce ik zag het op fb, gefeliciteerd! :D
Tineke, wtf? :? Krijg je het er nog af of?
Lyme is echt naar, een vriendin van me knokt er al jaren mee -O- sterkte voor jou Maaike en Tieneke, voor jouw nichtje ook!
Handige vliegenwering Shan! Noah heeft zo'n prachtige gazen kap, ook zonder halster.
kleuren die aantrekken heb ik met Noah geen ervaring mee, die vind alles prachtig en gezellig en leuk :+ zijn huidige nieuwe bff is de valk shetxmini van mijn instructrice, die 2 hebben elkaar echt gevonden _O- steigeren, rennen, spelen, hartstikke leuk om te zien :))

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:35

Joyce gefeliciteerd he! *\o/*

Tieneke wat erg van je nichtje, en wat raar van je auto

Shanna denk dat dat wel klopt hoor met donkere paarden, ik ken zelfs een haflinger die is opgegroeid in een haf-kudde en jarenlang geen andere paarden zag, die vond andere paarden uiteindelijk heel erg raar.

Ik heb nooit donkere pony's gehad :+ Ringo was moorkop dus werd de helft van het jaar wit, en mijn IJslander was een vos.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:45

Ah maaike wat k*t zeg. Haha geisha had eerst een hekel aan bonte paarden. Nu gelukkig niet meer maar tinkers blijven niet haar favoriet.

Joyce gefeliciteerd!

Tieneke ben je er al achter wat het is op je auto? Is het niet gewoon hars van de bomen ofzo? Kan ook wel erg zijn!

Gister een minisprongetje met geisha gedaan. Ze vond het helemaal leuk! Helaas was het druk in de bak en had ze na 20 minuten zoiets van bekijk het maar. Weer in de staak.. :=
Dan baal ik zo want waarom doet ze dat? Last van haar lijf kan het haast niet meer zijn dus dan zou het de drukte zijn. Met zijn 4en aan het rijden en 1 die dacht ik kan wel grondwerk gaan doen.. in stap.. op de hoefslag. Handig ook!! Dan let ik te veel op anderen en toen stopte ze. Gewoon stil staan en niks doen. Uiteindelijk gaat ze in stap dus dan beloon ik maar zodra ik aanstalte maak om in draf te gaan, remt ze en oren in dr nek. Been en zweep helpt niet want dan bokt ze alleen maar. Wil dr ook niet opfokken dus heb een paar rondjes gestapt, beloont en toen afgestapt.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:03

lastig Kelly. Wat zegt je instructrice er van als ze dat doet?

Een meisje dat ik sinds kort les geef had ook zo'n probleem met haar pony, die kreeg op die manier zijn zin omdat het meisje niet durfde door te zetten op zo'n moment, want dan gaf ie een bok. Heeft welgeteld 2 goed getimede tikken nodig gehad, en nu loopt ie (tot nu toe, afkloppen :') ) netjes voorwaarts op been. Heel af en toe ziet hij een kans en vertraagt hij weer, maar het meisje weet nu dat ze hem best op zijn kop kan geven op zo'n moment. Pony weet dat ook, dus die haalt geen flauwe streken meer uit met haar :)

Ik ga zo maar eens naar stal, Noah rijden en 2 paardjes van stalgenoten doen verzorgen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:50

Idd lastig. Ik vraag me ook af of je niet even door dat bokken heen moet doorzetten. Het is voor een paard natuurlijk makkelijk het rekensommetje te maken.
En handig trouwens, iemand die grondwerk doet in de bak terwijl anderen rijden :-?

Gefeliciteerd, Joyce!!

Het was dus mayonaise op mijn auto. En het wad duidelijk geen ongelukje. Vriendje heeft het gefixt, want met gewoon afspuiten had ik dus een super grote vetvlek. Echt, ik ga het nooit weten, maar als ik weet wie het was...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:58

Maaike, beterschap meis. Lyme is gewoon klote en de testen hier in NL (en België dus ook) zijn regulier helemaal niet zaligmakend. Als ik bang was dat ik lyme zou hebben zou ik eerder ff een bloedtestje via mijn werk naar DL laten opsturen. In NL testen ze voornamelijk op de Borrelia burgdorferi, terwijl er ook nog andere Borrelia soorten bestaan...

Kelly, vervelend zeg. Toch vind ik het ook zeer herkenbaar gedrag, Djuun heeft ook die periode gehad, maar bij haar lag het uiteindelijk toch aan een niet goed passend zadel...

Tieneke, gatverdarrie! Maar beter mayo dan verf *ervaringsdeskundige* :=

Joyce, wat een geweldig mooi resultaat zeg!! *\o/*

Kleurtjes die elkaar opzoeken.. Djuun dr BFF heeft wel bijna dezelfde kleur, maar geen idee of dat zijn aantrekkingskracht is, want hij is vriendjes met iedereen ongeveer :')

Miran, hopelijk komt jouw tijd met Fuego en zo genieten van buitenrijden ook wel :) Maar zeg toch weer elke keer na een fijne rit hoe gezegend ik me voel met zo'n braaf buitenrit-paard :) <3 Er zijn maar erg weinig dingen die ze echt spannend vind, elk verkeer kan voorbij komen denderen, koeien, schapen, ligfietsen, bruggetjes, plastic zakjes en andere rommel, niets is eng :) Tenzij je alleen bent natuurlijk, dan is alles net wat spannender :P Maar dan alsnog is ze vaak niet echt bang te noemen :)

Vandaag weer zo'n fijne rit gemaakt trouwens :o
[RIJ-ITP] Soms doe je het in je broek...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 18:44

Ja, Siel, Fuegie moet ook alleen, met een ander paard erbij is hij wel braaf maar ik wil ook alleen kunnen, verder is hij ook niet heel erg buiten qua schrikkerigheid, alleen heeft hij denk ik langer de tijd nodig...
Maar ik hou ook van uitdagingen, hij is niet makkelijk maar als het me dan lukt is het wel iets om errug blij van te worden. :D
Het lastige is alleen dat ik lichamelijk wat slechter ben geworden afgelopen jaren, maar we komen er wel! :Y)

Maaike, wat raar zeg dat die testen zo slecht zijn.
Nogmaals beterschap, het lijkt me echt rottig. :(:)

Gefeliciteerd Joyce, echt super!! *\o/*

Haha, Shan, Shief doet het dan misschien ook zo bij zwarte honden! :D

Tieneke, lekker dan, misschien wilde iemand je auto opeten?
Lyme is niet leuk.. :n

Bokken is vervelend, maar ik zou eerst willen weten waarom je paard het doet voordat je gaat straffen..daar kun je meestal wel achter komen.
Bij dat meisje was ook wel duidelijk dat ze onzeker was, dan mag ie best een tik. ~~}> (meestal is een keertje kop omhoog trekken en een schop en nog een paar gemene woorden erbij beter, want van een tik gaan ze meer bokken) :P
Als je paard goed begint en na 20 minuten gaat staken zou ik denken dat ze er iets is wat niet goed gaat met rijden waardoor ze niet verder wil. (kan ook pijn van het zadel zijn of moeheid/pijn in de spieren)

Fuego heeft denk ik ook geen voorkeur, heeft zich nooit anders gedragen voor een bepaalde kleur, alleen bij Set was hij nogal van slag... :D (maar waarschijnlijk vond hij haar juist heeeel leuk!!)

Tam, leuk hè, hier ook zo, dikke lol! :))

Ennnn kijk, mijn halster! :))

Afbeelding

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 18:45

Klinkt als een leuk feestje voor je vader, Ilona!

Mooie dikke Setje!

Stoere Noah!

Filmpje van Dos is nieuw voor mij :) Dame kan lekker sjouwen, maar vind haar niet zo happy uit haar ogen kijken...

Heerlijk, zo'n merrie, Yildiz!

Mooi halster, Nicky!

Hmmm ben ook wel benieuwd wat er dan niet goed is aan de jaarling... Lastig hoor, een dier verkopen wat niet goed is, daar kunnen rare dingen mee gebeuren...

Leuk, Nikita op een nep-Fuego!

Tara ziet er goed uit!

Gefeliciteerd met de 2e Shatan-baby, Maaike, en beterschap voor jezelf!

Ely vond fjorden, haflinger en tinkers ook lange tijd maar rare wezens die weggejaagd moeten worden.

Op de foto's van het springen leek je zadel naar voren te schuiven, Kelly, ik denk dat ze daarom in de staak gaat, dan ligt ie op de schouder.

Wat raar, mayonaise op je auto, Tieneke!

Leuk topic, Ersilia!

Vandaag is Reindert langs geweest om foto's te maken van mijn kudde *\o/* Dus showhalsters uit de kast gehaald en de paarden maar weer eens gepoetst. Ze snapten er allemaal maar weinig van, maar hebben zich goed gedragen. Ben mega-benieuwd naar de foto's!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 18:50

Ben ook benieuwd Annika :D

Ja jog Miran, gewoon een lekker projectje, waar een wil is, is een weg en zo lang fiets niet zo denkt en jij wel, gaan jullie echt nog weleens samen op buitenrit :P

Getsie Tineke :r Bij m'n ouders en zus is 'n keer verf op de auto gemikt :roll:

Beterschap Maaike, rot ziekte... :\

Balen Kelly, pff, hoop niet dat het door het zadel komt :\

Echt super Joyce, gefeliciteerd *\o/*

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:01

Reindert maakt altijd zulke mooie foto's, kan niet meer mis gaan! :))
Worden ze tenminste weer eens gepoetst. :P

Ennn wat vinden jullie van mijn halster?
Was nog veel werk om te vlechten, zeker met die kleine rooie erbij!
Hij hing één keer in mijn been bij mijn lies, dat was niet zo fijn.. :')