[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:52

Haha shetjes hebben altijd karakter en pit toch? Die foto met die koets is echt geweldig!

Benieuwd naar de foto's van je fotoshoot, Katja! En die Setje van jou is gewoon een gouden merrie <3 En wat gaat Ilya er opeens volwassen uitzien!

Ik snap jouw keuze om de manen kort te maken hoor, Tamara, vanuit sportoogpunt is het ook veel idealer! Ik vond ook wel dat ze hier vroeg de wei opgaan, normaal gaan ze hier in de regio pas per 1 mei, maar ik klaag niet :D Vanaf vrijdag gaan ze dag en nacht, dan hoef ik niet meer te mesten e.d.

Echt heel fijn hoe goed ik op de hoogte wordt gehouden, alles wordt overlegd, ik krijg zo vaak foto's en filmpjes!

Sinds dat ik op m'n 10e van m'n pony afgestuiterd ben en m'n schouder en sleutelbeen heb gebroken, vind mijn moeder de paardensport niet meer zo leuk en is ze vooral bang dat er dingen gebeuren. Ze hebben Ely wel eens gezien en m'n moeder is laatst meegeweest naar Euforio, maar voor de rest is het echt mijn ding.

Goed dat je ze geen medicijnen meer geeft, Gelske, ik vind dat ook niks, die jonge lijfjes moeten het toch vooral zelf doen! Fijn dat ze zich beter voelen! En top dat je het inrijden van Noor toch zelf doet en er zo'n goed gevoel bij hebt! Ik heb het voor Euforio al uitbesteed (daar kan je nooit vroeg genoeg over nadenken :D ), ben niet zo'n held haha.

Wat een lastige situatie, Eline, maar fijn dat het lijkt alsof ze zich beter voelen en dat de dierenartsen denken dat ze volledig zullen herstellen! Aan jouw goede zorgen zal het niet liggen in ieder geval!

Haha gekke Mas!

Klinkt als een heerlijk middagje verlof, Yildiz! Leuk dat jullie er zaterdag ook zijn, ik wil juist komen voor de ridden classes, dus ik zal flink aanmoedigen!

Wat leuk dat je vader meegaat, Nicky, ziet eruit als een lekker ritje!

Nog maar anderhalve week en dan brengen we Ely naar Veenendaal... Hoewel ik nog steeds 100 procent achter de keuze sta en ik weet hoe goed ze het daar krijgt, ga ik haar denk ik toch wel zo enorm missen (ook al kan ik langsgaan wanneer ik wil) |(

Bren79

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:55

Kat hoe gaat t met de poezen he bah wat naar.
Jammer van mamma van fu miran helaas is reem haar mams op diezelfde leeftijd overleden blij dat ik haar nog vaker heb mogen zien
Even mijn vergeten berichten maar ook belangrijk
Yildiz hihi en word je nog dagelijks gepest met de cam wel melden hoor als er veranderingen zijn, en wat weer een heerlijk ritje.

Wij gaan ook even kijken bij tulip cup en ook op zaterdag hoop snel dat timetable bekent is zodat we ff kunnen kijken wanneer we er moeten zijn en als t goed is gaat pupsel mee dus wie hem wil meeten ;)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:23

Ik kom even binnenvallen
Iemand die nog kans wil maken op 1 van mijn halsters??
Like mn fb pagina sjs halster en de het bericht wat op mn tijdlijn staan van deel like en win!!! De loting is vanavond 20:00 uur

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 16:26

na dik 40 pagina's niets plaatsen moet ik even mega ego iets delen :(

Sinds december loopt Pony niet goed, eerst naar Den Hoek geweest gezien ze ook niet hengstig werd en rommelig in het haar zat.
De hengstigheid doet het inmiddels weer en het haar komt er mondjesmaat af. Maar ze bleef kreupel.

Vandaag bij de reguliere veearts geweest en helaas is het niet geheel onschuldig. Mijn prinses mijn koningin mijn rots in de branding heeft haar meniscus beschadigd :( Ze is nu ingespoten met ontstekingsremmers en ze zou moeten opknappen met box rust. Over twee weken hebben we controle en dan is het hopen dat ze is opgeknapt. Zo niet zou ze in principe door moeten naar een MRI of CT-scan.
Heb net wel contact gehad met Den Hoek over de uitkomst vandaag en zij had zelf nog erg positieve oplossingen mochten we niet willen/kunnen kiezen voor een scan, dus dat is dan ook wel weer een beetje positief.
Voelt wel even als een pittige domper, dat dan weer wel :(

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 16:35

Had je idd al gemist... :o
Jee wat n K nieuws Lisa! In hoeverre beschadigd? Blijvend letsel? Met rust zou het dus goed komen maar hoe lang, kunnen ze daar al iets over zeggen?
Arme Pony... :(:)

Hoe gaat t met je andere horsies? Pris drachtig toch? Super! +:)+

Oooooh leuk Bren, jaaaaa, ik wil wel met je leuke pupsel knuffelen hoor! :))

Wow Katja, dat is over paar weken al! Gaat snel! Hij krijgt zeker en vast n toptijd! :)

Afscheid nemen is altijd zwaar Annika, snap t, maar tis maar tijdelijk toch? En ze krijgt t vast goed! Leuk je/jullie weer es te zien op de Tulip! Zin an!

Eline, krijg m heel vlot t water in maar helaas alleen nog in z'n achteruit. :')
Ach ja we hebben nog n hele zomer om te oefenen. :P

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 16:41

de beschadiging is nog niet gigantisch en rust is stap 1. Margootje raadde aan om haar op de msm te zetten om het herstel van kraakbeen te ondersteunen. Zij had zelf positieve ervaringen met een behandeling op een aantal middelen vanuit de kliniek in combinatie met veel rust dus er is een berg hoop op m'n prinses. Het verklaart ook alles waarom ze in haar bekken niet goed zit, en misschien zelfs wel waarom ze slecht hengstig werd.
Het is niet het einde van de wereld gelukkig, de kans dat we niet meer dekken dit jaar is wel erg groot of ze moet met giga sprongen vooruit gaan maar dat vind ik te optimistisch.
Pris is als goed is drachtig, maandag hebben we de 35 dagen scan en vanaf dan wordt het duimen en wachten. Eigenlijk is het nu ook al duimen en wachten.
Zaar gaat prima, vet en fit en hetzelfde geldt voor Tara.

Yildiz: hoe gaat het met jou en je ponies?

Annika: wat moeilijk om Ely uit handen te geven, lijkt me het moeilijkste dat er bestaat eigenlijk.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 18:34

Ah beter! Nou ga hier duimen draaien hoor! +:)+

Ja ponies gaan goed: Zaartje begint mooi door haar ijscovacht te komen maar no way zo shiney als Tara! Gaat een dezer dagen wormkuurtje in en dan vanaf 1 mei 24/7 de wei op.
Ze heeft nog steeds wel d'r mega looks maar groeit alle kanten op dus geen show voor haar dit jaar. En daar ben ik ook heel blij mee om eigenlijk, ik gun haar d'r jeugd in een kudde en t in weer en wind leven, zodat ze hopelijk in d'r latere leeftijd gehard is en tegen n stootje kan.
Tie gaat goed, mooi in shape en loopt nu lekker in de sport.
Nour gaat werkelijk super, ziet er top uit en is op 2 maand tijd verandert van gup naar kerel.
En ja, Jazzy laatste loodjes, maar zoals het er nu uitziet kan ik nog wel paar weken lekker slapen.

*edit* met mij gaat t goed, behalve dan dat alles stuk gaat als t niet mag! >;) K auto staat weer bij de garage. Lekker handig als er dit weekend weer met de trailer gereden moet worden.... :x

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:58

Annika bedankt :) Spannend voor Ely trouwens!

Lisa wat balen zeg :(:) :( Hopelijk knapt ze gauw op!

Yildiz wat grappig dat hij enkel achteruit het water in wil! :') Komt vast wel goed!
Balen van je auto ook! Zal hij terug in orde zijn tegen dit weekend?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 21:40

Auto's...breek me de bek niet open. 2 weken terug stond ik nog langs de vluchtstrook en een week later is m'n spiegel eraf gereden, paar dagen later begaven een deel van de lampen het dus ik ben dat ding ook al even zat :\

Tara is bijna volledig door haar wintervel heen intussen, nog ene beetje pluis op d'r kont en ribben. Binnenkort ook ontwormen en helaas niet 1 mei de wei op :( ze zal pas tweede of derde week van mei naar de wei gaan. We hebben gekozen voor De gouden hoep in Friesland waar ze in een groep van rond de 25 jaarlingen op zo'n 40 ha zal lopen achter de zeedijk.
Wil haar een half jaar zo min mogelijk in mensen handen hebben zodat ze even goed kan uitgroeien en vooral nog sterker worden dan ze al is. Van de week de lat erlangs gelegd en ze is nu 1,43m dus qua groeien gaat ze te gek +:)+

Top dat Nour zo goed gaat, wat zijn je plannen met hem dit jaar?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 22:41

-O- Mish is me toch zo'n zorgenkindje zeg...
Vandaag de tandarts er voor de derde keer bij gehad. Ze maakte nog steeds proppen, at nog steeds niet goed, bleef steeds meer hooi in de stal liggen... maar wel ondertussen schranzen van het gras en seniores priores.

Tandarts heeft eindelijk de oorzaak gevonden: Mish heeft diastasen aan de kiezen van haar onderkaak (beide kanten en op meerdere plekken). Haar kiezen zijn aan de bovenkant wel aaneengesloten, maar hebben onderaan bij de aanhechting spleten waar voedsel tussen blijft zitten. Dat voedsel kan dan niet meer weg en gaat rotten en zorgt voor ontstekingen. Is heel erg pijnlijk, dus verklaart goed waarom ze ineens zo slecht is gaan eten sinds ze niet meer 24/7 op de wei staat. Hooi blijft daar dus wel echt tussen zitten en het zachtere gras een stuk minder.

De tandarts heeft wat bijgeslepen om de ruimtes iets groter te maken (zodat het voedsel er ook weer uit kan ipv alleen erin), en ze mag geen hooi meer... in elk geval de komende tijd niet en als het met het wisselen niet verbetert dan misschien later ook wel niet. Dus meteen maar een zak lucerne gehaald om dat op te vangen en nu maar even inlezen hoe we dat in hemelsnaam op gaan vangen 's nachts op stal en eventueel 's winters ook overdag buiten dat ze toch wat te eten heeft...

Zijn er mensen hier die ervaringen hebben met diastasen?

Woogy, fijn dat je er weer bent. Rot zeg, van Pony -O- Heel veel succes en sterkte ermee, ik hoop echt voor je dat ze opknapt, meniscus is niet niks hoor!

Eline, fijn dat het al iets beter lijkt te gaan. Ik blijf voor je duimen.

Yildiz, bah, die auto's. Is ook altijd wat met die rotdingen. Ben zo blij dat ik van dat onding van mij af ben :') een brok ellende. Stop ik dat geld liever in m'n knollies, haha. Maar met een auto die trailer moet kunnen trekken ligt dat uiteraard anders :Y)

Annika, wat ziet Ely er gelukkig uit zo lekker op de wei. Genieten hoor. Ze gaat het vast fijn hebben. En jij wat zorgen minder aan je hoofd, hopelijk :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 06:30

Eline, bel Daan Staller eens. Geen hooi meer mogen vind ik wel heel vreemd.... Dat kan gewoon niet. Daan kan er vast wel wat aan doen!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:25

In elk geval voorlopig niet. Hooi gaat in die gaatjes zitten en zorgt voor die ontstekingen. Eerst moeten die ontstekingen weg want ze eet nog steeds heel slecht, allemaal proppen en 's nachts blijft al haar hooi liggen. Dus, voorlopig geen hooi, alleen gras en lucerne of andere fijngehakte dingen. Hopelijk knapt het op met wisselen binnenkort, maar als het telkens terug blijft komen als we hooi geven kan het zijn dat we het langduriger moeten vervangen.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:26

Sterkte met Pony, Lisa!

Ely wegbrengen is in principe tijdelijk ja, of het moet ons zo goed bevallen daar (bos op stapafstand, terwijl buitenrijden hier in de regio toch altijd behelpen is).

Klote van je auto, Yildiz, hopen dat ze 'm snel weer gemaakt hebben!

Aleeneh, Dostawa heeft ook diastases. Het advies van mijn tandarts was om geen kuil meer te voeren (dit is nog 'levend' en gaat dus rotten in de diastases met ontstekingen en pijn ten gevolg). Hooi zou volgens mij tandarts prima moeten kunnen. Geen hooi meer mogen vind ik ook wel een heel vreemd advies. Mijn tandarts is trouwens Viviane Kleine (http://www.paardentandartskleine.nl/ ).

Gisteren weer foto's gekregen van de opfok, Euforio begint al echt wat fitter uit zijn ogen te kijken en is ook eindelijk begonnen met verharen. Hopelijk dit weekend weer even langs!
Afbeelding

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:04

Op zich vond ik het niet zo'n raar advies, want ze wil haar hooi ook nauwelijks eten. Gras en lucerne en priores is zo op maar hooi krijgt ze niet weg. Ze is ook pas zo slecht gaan eten sinds ze niet meer 24/7 op gras staat maar hooi (bij)gevoerd krijgt.
Een voorlopige vervanger vind ik dus geen raar idee.

Jeetje wat heeft Euf toch een mooi koppie Annika. Mooi verfijnd.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:08

Aleeneh schreef:
Op zich vond ik het niet zo'n raar advies, want ze wil haar hooi ook nauwelijks eten. Gras en lucerne en priores is zo op maar hooi krijgt ze niet weg. Ze is ook pas zo slecht gaan eten sinds ze niet meer 24/7 op gras staat maar hooi (bij)gevoerd krijgt.
Een voorlopige vervanger vind ik dus geen raar idee.

Jeetje wat heeft Euf toch een mooi koppie Annika. Mooi verfijnd.

Ik had even je vorige berichtje gemist. Klinkt wel als een logisch advies om het hooi NU te vervangen inderdaad aangezien er nog ontstekingen e.d. zitten. Was bij Dos ook zo trouwens, maar die stond toen op de wei, dus had gras. Die eet nu weer prima hooi trouwens, dus er is hoop!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 11:42

Spannend annika! Ze gaat het vast super krijgen daar :)

Ik ben denk ik ook zaterdag op de Tulip.

Jeetje wat wen verhaal Lisa. Sterkte. Duimen dat ze weer de oude wordt :(:)

Eline, tijdelijk geen hooi is niet heel erg natuurlijk maar ik doel meer op de mogelijkheid dat ze nooit meer hooi mag.

Mijn agenda begint al aardig te vullen. Volgende maand naar het oosten een weekendje trainen in het Montferland en die maand erna een paar dagen naar Grolloo met een stalgenootje om daar een weekend te trainen in de bossen :D En daartussen krijgt ie lekker veel vrij op de wei.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:23

Nicky, leuke foto's, lekker he met dit weer op pad!
En je hebt ook alweer leuke plannen!

Yil, ik doe wel rustig aan hoor!
Gaat vandaag ook wat beter, gister wel om 18.30 naar bed gegaan. :=

Haha Katja, lekker skijten tussen de zwemmers! :P

Yil, is je auto alweer beter?
En grappig dat ie achteruit wel gaat, haha, daar trapt Fu echt niet in. :')
Maar die wel wel vooruit gelukkig, het gaat steeds makkelijker!

Lisa, hopelijk komt het goed!
Geef Pony maar een dikke knuf!

Aleeneh, wat knut met Mish...ik heb het zelf nooit meegemaakt, maar als ze nog moet wisselen hoop ik dat het goed komt.
Kun je haar niet helemaal op gras zetten, lijkt me de beste oplossing.

Annika, ben benieuwd naar Euf in zomerjas!
Gelukkig gaat het wel beter.
En misschien bevalt het wel heel goed met Ely, belangrijkste is dat ze fijn staat. :j

Heb nog wat leuke foto's, van gister in het meertje, ik was niet fit maarja, het kleine meertje is hier om de hoek en Nikita wilde zo graag, het water was ook heerlijk!
Fu lekker stampen:

Afbeelding

Zos ging de hele tijd lekker zitten.. :D

Afbeelding

En daarnet waren ze lekker aan het genieten van het zonnetje. :j

Afbeelding

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:54

He wat balen van Mish zeg, hoop dat ze snel hele dagen lekker t gras opkan, naast lucerne is er compact grass (voer zelf wel lucerne het andere ken ik verder niet misschien ook een optie) ik had eerder voor juul (ons ouwetje) heel fijn hooi dat grovere hooi wilde ze niet misschien is dat ook nog te doen voor mish.
Yil haha nour een achteruit waterpaard lol zo kreeg ik Reem eerder ook alleen het water in vooruit met geen mogelijkheid maar achteruit geen probleem en die is van de 1 op andere dag zo vooruit erin gewandeld ( heeft 8 jaar geduurd ofzo dus er is hoop)
Wat zijn Fu zijn manen al wit wauw, en zos zittend in het water hahaha
Nicky Grolloo mooi dichtbij heb er ook gewoond.

Op het moment gaat t met mij weer wat beter heb weer wat meer energie hopelijk blijft dit doorzetten ( ik juich nog maar niet te vroeg)
Zonet trailerladen met Quest ( wij bedenken altijd rampscenario's en waarom? ) de laatste keer op trailer was toen ze bij huis zijn gekomen de reis zelf ging toen super enkel het laden ging toen niet bepaald zoals het hoorde, maar nu hij stond er binnen 5 minuten op hij heeft een poosje de klep geinspecteerd toen even voetje erop gezet, biks erin achteruit en daarna zo doorlopen dus jeej achteruit was even spannend, even laten grazen en er zo weer op en er braaf weer af, nu van het weekend nog maar een keer en dan maar afspraak maken "slik"

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:57

Weer van die lekkere spetterfoto's van Miranda {:} De zee is hier helaas nog wat te koud.

Fijn Brenda dat het goed ging!

Eline, pas trouwens wel op met veel lucerne voeren. Lucerne trekt namelijk de Ca/P verhouding scheef. Beter is om dan om naast de lucerne een gelijk deel aan zemelen te voeren ;)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:07

@Miranda heerlijk genieten zo in dat water zeg
@Nicky mooie foto's :D
@Annika wat een onwijs knappert wordt Euf toch waayw <3
@Yildiz een kapotte auto...niet leuk,,,deze had je toch nog niet zo lang?
@Lisa onwijs veel sterkte met Pony....pff heftig allemaal
@Elina pfff lekker dan van Mish...niet leuk

Hier ook weer lekker bezig met Asal. Minder leuke is dat ze vorige week ineens op 3 benen stond. Warm en dik been, kreupel....Het zou een hoefzweer zijn maar ze knapt op en de zweer is niet naar buiten gekomen, wel zie je wat zitten op de kroonrand dus of het er nog uit komt...
Hier een fijne foto van gisteren
Afbeelding
Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:46

Owh, Joyce, Asal een hoefzweer? :(:)
Gelukkig gaat het alweer beter, hoefzweer is wel pijnlijk maar gelukkig tijdelijk, soms zie je het niet duidelijk denk ik, kan ook van onder opengaan.
Is ze een beetje rustiger met buitenrijden?

Bren, gelukkig voel je je weer wat beter!
Goed op jezelf passen en rust nemen, dat helpt!
Quest dus hartstikke braaf! +:)+
Komt natuurlijk door de goede aanpak! :))
Fu's manen zijn witter sinds de bovenste donkere laag er af is geschuurd, maar we hopen wel weer wat haar bij te krijgen!
Ze zijn wel dunner maar nog best lang gelukkig. :j
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:43

Eline fijn dat de paardjes best lijken te verbeteren! *\o/*

Moeilijk Annika met Ely maar de beste keuze denk ik zo :j happy meisje zal ze daar zijn!

De poezen gaan beter, de ene is helemaal beter en de ander nog wel ziek maar duidelijk aan de beterende hand, zelfs niet nodig geweest naar onze eigen DA te gaan.

Vervelend van pony Lisa

Grappig dat ie alleen in zn achteruit erin wil Yildiz :P en k u t van je auto pfff

Jemig ElineMish wat balen zeg, klinkt als een frustrerende ontwikkeling. Gelukkig heb je wel een plan nu

Euf <3

Leuke plannen Nicky! Grolloo is ook erg mooi :j

Haha die Fu en Zos _/-\o_ geweldig zo

Klinkt goed Brenda, succes met de afspraak :) komt goed met je mannetje

Jemig ook beterschap met Asal!

Miran daar kan je mooi zien dat Fu heus wel ribbetjes heeft :P

Ik heb filmpjes gemaakt van Ilya uit wandelen, volgens mij was hij (alweer) verbaasd dat er een wereld buiten het erf bestaat (die hij toch echt al vaker heeft gezien _O- )

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:44

Eline: is compact gras in zo'n hartog voederbox geen idee als vervanging van hooi? Door de korte stukken is het wellicht minder plakvast?

JustOneBiteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:14

*kruipt onder de meelees steen vandaan*
Jeetje wat vervelend van alle paardjes die iets mankeren hier! Bahbah. Hoop dat het met alle snel beter gaat!

Maybe voor mish een goed idee om ruwvoermix van subli bij te voeren? Is bij de Boerenbond te verkrijgen. Dit is een mix met lucerne, gras, en zelfde formaat hooi etc.? Zodat ze wellicht alle stoffen binnenkrijgt die nodig zijn en nergens teveel van? :D

*kruipt terug onder de meelees steen*

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:35

Okeee ik heb nog niet bepaald meer tijd (*** scriptie.. -:(- ) maar ga iig weer proberen jullie bij te houden!

Even een meelees voor zover ik het me zo 1,2,3 herinner. Solly voor de mensen die ik vergeet Y;(

Jeetje Eline wat ontzettend balen met Sem en de pony's! Wel even heftig zeg! Hopelijk komen ze er goed doorheen en kan je weer gaan genieten van ze!

Lisa voor jou ook sjit nieuws zeg! Poeh beschadigde meniscus is niet niks ;( Hopelijk helpt het inspuiten en de rust goed!

Van Katja komen weer genoeg heerlijke foto's voorbij van je pracht stel! 'Kleine' Ilya bijna naar de Eiffel! Spannend hoor, maar denk dat hij het er mega naar zijn zin gaat krijgen. Hoe zal Set het vinden denk je? Is ze hem al zat?
Fijn dat de poezen weer de goede kant op gaan!

Miran jij blijft ook maar bezig he, al die water en fiets foto's! Echt genieten!! :D
Yildiz ook al het water in, lekker!! En camera ready voor Jazzy Beeb.. ben benieuwdddd, maar wordt dus nog even wachten.

Aah en Eufje met zijn mooie koppie <3 Klinkt echt super hoe je op de hoogte wordt gehouden via de opfok! Hopelijk knapt hij nu ook snel op.
En Ely verhuizen? Die heb ik per ongeluk gemist denk ik Y;( Gaat ze ver weg?

Waaauw Joyce die foto aan de poeltje, is dat Asal haar wei? :oo Hoee gaaf!! Dat is echt een toekomst droom, eigen meertje in de wei.

Nicky ook veel gave plannen! Ikke ben jaloers! :)) Jullie gaan echt weer heerlijk he! Fijn!

Aah Quest netjes trailer laden, zodat hij binnenkort zijn zakkies kwijt is hihi. Vertel het hem maar niet, dan gaat hij resoluut niet meer de trailer op :=

Aleeneh wat balen van Mish haar tanden, maar wel heel fijn dat je nu wel écht weet waar het nou door komt! Mijn vorige merrie moest ook een tijd van het hooi af en een hooivervanger krijgen die wat makkelijker door de darmen ging. Dus net wat fijner hooi. Ik kwam toen uit op Alpenheu van Agrobs. Dit is behoorlijk gelijk in voedingswaarde als het gemiddelde hooi, maar dan fijner gehakseld. Succes met uitzoeken iig! Is altijd lastig zoiets..

Hier gaat alles aardig zijn gangetje. Paardjes staan inmiddels weer op het track rondom de wei, nog niet echt op het gras dus, maar wel alweer veel loop ruimte en hier en daar wat grasjes snacken langs de randen. Daardoor merken we wel dat ze even wat schommelen in gewicht, lopen meer en eten minder hooi, omdat ze meer sprietjes aan het trekken zijn, maarr dat zal dadelijk wel loslopen zodra ze echt het gras op gaan.

Met Raff zit ik inmiddels op 7x erop. Hij doet het echt super en pakt alles mega snel op, daardoor houd ik het echt maar op 1x per week, want hij is ook snel verveeld en wil hem niet te snel doorpakken. De rest van de week lekker grondwerken en buiten wandelen.
Gister is meneer 5 jaartjes geworden *\o/* Gelukkig begint hij er ook wel ietsiepietsie volwassener uit te zien nu we weer richting zomervacht gaan, maar het is nog steeds echt een gup haha.
Afbeelding

Zaterdag hebben we onze eerste fotoshoot en zondag onze eerste Dawra wedstrijd *D Zin an, maar ook wel spannend! Ben benieuwd hoe hij het allemaal gaat doen. We gaan vooral voor de ervaring en de fun :Y)