Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:21

Super om te horen Marije!! Goed beziggg! Foto's foto's!!!!
Krijg het nu wel beetje warm voor die brug.. hihi.. En vooral.. waar tover ik die nu zo 1,2,3 vandaan om te gaan oefenen he... :P

Ojaaa yildiz! Op het mountainbikie door de blubber achter jullie aan _O- hadden we vorig jaar zomer niet verwacht dat we nu allebei de luxe van zo'n bravebier zouden hebben :D
We weten nu wel de leuke stukjes bij Kootwijkerbroek, dus ik zeg vrijdagavond vh dawra weekend, gasssen maar met die racebieren! *\%/*

Nadesh nemen we wellicht met de Summershow mee voor een eerste in hand klasse! Dan staat hij klaar voor bezichtiging :P

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 11:27

Zowel Marije als Canisia gefeliciteerd! Klinkt beiden hartstikke leuk en met lieve brave paarden. Fijn hoor!

Het Dawra weekend lijkt mij ook ontzettend leuk. Mag ik wel opschieten met omschakelen naar western :o :P Komende vrijdagavond eerste les van Alice in ieder geval!

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:48

Ik zit eraan te denken om allround te gaan.
Misschien ook weer mijn dressuur carrière weer eens oppakken.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:08

Ja waarom niet? Het is allemaal leuk en je leert overal van, zou ik zeggen :D

Sinds ik die Marijke de Jong van jou heb door gekregen, probeer ik me ook meer in de dressuur te verdiepen om vanuit daar dingen mee te nemen voor de western.

Heb je vroeger al hoog dressuur gereden met Nada?

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:26

Aaah mensen help!! Ik wil ons inschrijven voor 7 April, maar zie nu dat horsemanship W&J eerst is en die wil me zus starten en erna gelijk horsemanship beginners en die wil ik starten..... Maar met horsemanship sta je in line up, dus qua indeling kan je ook geen extra tijd creëren.. We hoeven alleen starnummers te wisselen beugels gaatje korter te doen. Zouden we dat redden??! -O-

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:30

Amaai ik heb weer een hele resem na te lezen, als je even niet online komt!

Nancy, leek een hele trailride met super veel spannenden uitdagingen voor de paarden! Super dat die rarebieren zo braaf en stoer zijn en jullie ook als echte die hards ESKIMO's ;-)

Zowel Marije ( Daan doet het goed!! ) als Canisia gefiliciteerd met de super leuke uitslagen! ;-)!

Ik duim Yildiz dat Tie snel nu drachtig is! Tweede keer goeie keer, ze wou gewoon wat warmer weer! (Malha is sinds dit weekend echt goed hengstig, ze kan Sublimo geen 5min wissen als ik met hem in de piste even bezig ben staat ze al te roepen en anders kan ze hem met momenten negeren, ja dan, zie je sublimo kijken van wat heeft die nu weer lol).

Bimmetje hoe gaat het met jouw en Nada? Ik denk er vaak aan omdat het raakvlak met mijn collaga héél groot is!

Ik nog wat kapot van de zware zondag door dat rot weer! was ik al om 5u20 vertrokken om bij Juan te zijn tegen 7u30, door de sneeuw, was alles in vertraging en kwam ik in antwerpen op 1strook terecht, en snelheid 70per uur! Dus kwam ik later aan!
Eenmaal aangekomen belden we naar de keuring of het wel door ging met dat ellendig weer, maar het ging door dus wij in dat weer de paarden opladen! en de trailer op 2uur en half bijna de trailer op en daar uitladen, en nadien dezelfde tijd terug! Shameless heeft er weer kilometers trailertraining op, maar is super braaf hoor je niet en is rustig!

Hij was wat onwennig, en zenuwachtig met die andere hormonenpasters in zijn buurt!
Maar verder was hij braaf! Hij is gemeten 154 al op 2jaar en 9maand, dacht dat hij groter was, maar door zijn elle lange en hoge hals lijkt hij ook groter, en naast Juan is hij ook groot ;-)!
Hij wou niet draven maar eerder spelen met Juan en de juryleden! Ik weet dat hij kan draven, maar ja het is en blijft een moment opname! Ben super trots op Shameless! Gekeurd dus als hengst! Nu afwachten op enkele dates ;-)! Er zijn al enkele die interesse tonen! we zien wel! Hij staat nu nog een maandje bij Juan op training, weer in andere handen, ogen! Dat hij nadien zo makkelijk mogelijk in de hand blijft wat als hengst toch belangrijk is vind ik!
Je ziet nog dat hij nog wat puppy is en nog moet rijpen, dus weer een ervaring rijker voor hem en mij!

mvg Glenn

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:54

Nou ik vind het al een hele hoogte hoor Glenn, 154 voor nog geen drie jaar! Jammer dat het weer zo tegen zat, en dat ie niet wou draven, maar toch goed dat ie het allemaal braaf heeft doorstaan!!

canisia schreef:
Aaah mensen help!! (...) Zouden we dat redden??! -O-

Ja hoor, komt goed :D

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 20:55

Hihi gaan ze nu inscannen en mailen ze naar je toe Marije! Thankss! ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 21:37

Makkelijk!! :D

Shameless is echt een reus! En ja, een kleinere voorbrenger scheelt ook! ;) Is hij nou goedgekeurd en heeft hij een premie gekregen? Welke shows gaat hij lopen dit seizoen? Hoezo nieuwsgierig, haha! :D Hoe dan ook is hij weer een ervaring rijker!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:11

Ik heb even jullie ideeën als westernexperts nodig :D Ik ga binnenkort een hoed kopen, nog niet gelijk om te rijden, maar wel alvast voor officiële dawra-dingen. Waar moet ik op letten? Ik heb een heul klein hoofdje, dus misschien wordt het wel een kindermaatje :')

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:39

Haha marije, hier nog 1tje met een kindermaat! :D
Ik heb gewoon een simpele zwarte hoed nog.

Glenn, jammer dat ie zich niet helemaal goed wilde laten zien, het zijn idd momentopnames. Maar goed is goed toch?
Idd is ie nu goedgekeurd of wat?
Met mij en nada gaat het nu wel goed. Nog weinig gereden, maar komt goed!

Canisia, nee nada is pas 1,5 onder het zadel. Zij heeft dus nog weinig ervaring.
Ik zelf heb Z dressuur gereden. Geef ook nog steeds les daarin.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 00:35

Ojaa stom! Heb ik natuurlijk gelezen in het dawra magazine! :j Woww en wat goed zeg! Wel gave uitdaging om haar ook de dressuur kant op te beleren lijkt mij!
Ik ben nooit verder gekomen dan de pony's cross/les rondjes op zo'n standaard manage... Dus nog een hoop te leren nu haha :list:

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 07:46

Een hoed: aantal x beaver felt staat voor de kwaliteit, dus hoe meer x hoe beter de kwaliteit en hoe duurder. Op Bokt zijn ook wel topics te vinden over hoeden.
Je hebt natuurlijk ook strohoeden maar die mogen op wedstrijden alleen in de zomer gedragen worden.
Zou zeggen ga eens naar Arthur die heeft n flinke collectie en kan je helpen met passen en vormen in het gewenste model (wat hoeden zijn ook aan modetrends onderhevig).
Zelf heb ik twee rodeokings 5x waar ik erg tevreden over ben. De zwarte zat eerst wat strak naar die heeft Arthur nog eens gevormd en die zit nu ook als gegoten.
Heb ook nog n Tony Lama maar die is onder voorbehoud van betaling verkocht. Prefereer de Rodeo Kings.

PS Ik zou niet beknibbelen op n hoed. Het is de kers op de taart in het gehele plaatje en je kunt beter meteen een goede, wat duurdere kopen dan een goedkope die van veel mindere kwaliteit is (in het kader van goedkoop is duurkoop) Maar goed, das mijn mening... :o

Goh... Paar jaar terug was iemand ook nieuwsgierig :D
[WN-TR] Hoeden

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 09:28

ik vind de hoed toch wel echt het minst belangrijkste haha :P
Onder het mom van die enkele wedstrijdjes die ik nu nog rij, heb ik geen dure hoed nodig. ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:47

Hey Glenn begrijp ik het nu goed, heb je nu officieel een ware goedgekeurde dekhengst!!??

Ik zag trouwens ook nog iets voorbij komen over 7 april waarbij paard door twee ruiters wordt uitgebracht en bang was voor te weinig "wissel" tijd. Hierover zou ik even de organisatie benaderen, meestal zijn ze wel bereid een kleine extra pauze in te lassen. DAWRA is niet zo moeilijk :D. En als het toegezegd wordt dat ze er rekening mee zullen houden, dan tijdens de wedstrjid je groom nog ff af sturen op de organisatie als geheugensteuntje ;-)

Ons gezin zal er ook zijn, ik heb Cyann gister ingeschreven voor 6 onderdelen in de beginners. IHT, Trail, Horsemanship, Reining, Pleasure en Showmanship at halter. Dus als groom ga ik het druk krijgen :+ :P
Hopelijk krijgt ze wel van te voren de patterns, want er zijn er genoeg om te leren.

Hoi Marije....wel een echte amerikaanse coiboi hoed dan hoor met zo'n gleuf in het midden. Geen aussi. :n Daar moet je echt op letten en natuurlijk ook zonder touwtje :+
Haarlak mee om het ding vast te plakken op je hoofd en gaan met die pownie :D

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:55

Jaa we hebben al gebeld met Marije :) En we zullen er daar ook nog even achteraan gaan. We zijn met 2 personen en 1 paard, wat betekend dat we elkaars 'groom' zijn haha. Maar komt vast wel goed :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:58

Laatst bijgewerkt door CounTree op 27-03-13 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:59

Yep weer mooi wat startjes erbij! :)

Patterns komen eraan, na de sluiting van de inschrijftermijn. Gauw dus :D

Arthur is me voor de hoed even te ver weg, ik ga denk ik even kijken in Westerbork. Dank voor de tips, en voor dat nuttige topic Yildiz! :))

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:01

En als je niet slaagt, zet je toch gewoon je cap op. Misschien minder mooi voor het plaatje, maar toegestaan.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:18

Precies, dan komt het nog wel 's. Kan ook na het werk nog wel eens een blik werpen bij de Country Mill bedenk ik me nu!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:35

Ja shameless is officieel gekeurd! Een premie heeft hij nog niet! dat systeem is sinds vorige jaren afgeschaft! Je kan pas gaan op je 5-6jaar voor een premie! Omdat je dan tegen dan eventueel je hengst kan promoten in vb show, gereden, en als verever met je veulens om te tonen wat hij doorgeeft en niet!
de vorige jaren zijn er al veel die promotie deden met 1 -2-3de premie, omdat die punten min of meer gelijk zijn aan! Maar die hebben echt geen premie hoor in België! De punten lagen deze keer echt véél lager in het algemeen! maar is normaal met het nieuwe systeem zeiden ze!

Dus nu is hij gekeurd en nu staat hij een maandje op training, dan gaat hij normaal naar de kliniek gezondheidsproeven afleggen voor KI en dan eventueel springen als er al iemand wil! of anders mag hij naar huis wat rust en dan zien we wel wat of hoe! Ik denk dit jaar maar 1wedstrijdje en volgend jaar misschien meer! Hij is nog zo puppy naast al die beren van zijn jaar! Hij is ook laat van het jaar en dan ali jamaal erin, rijpt ook al later dus!

Coole staartzakken! Daarmee val je echt op ;-)!

mvg Glenn

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:26

Ik was ook op de keuring zondag in Belgie voor de hengst van vrienden van mij. Die staat ook in training bij Juan. (is de vader van onze nieuwe aanwinst :o)
shameless gezien in real mooi paardje had idd ook verwacht dat die groter was dan 154 dan is die kleiner dan mijn dikke arabier }> Vond dat de punten op de keuring erg tegen vielen.

Iedereen veel succes 7 april op de wedstrijd mischien komen wij nog even supporten

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:35

Joyce...nieuwe aanwinst??? Heb ik iets gemist???

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:14

we hebben het veulen gekocht van die vrienden die Barakee te koop hebben staan. 100% SE arabisch volbloed

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:24

Oke dan. 100% eqyptisch is dat toch SE? Wat zijn je plannen ermee? Trouwens wat is de kleur? merrie hengst....Had je dit eigenlijk al verteld??? zo ja, dan heb ik echt een volledige blackout...sorry