Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RhealLover

Re: Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:14

Ik denk dan dat naast een topic in HK er ook een nieuw topic moet komen voor het uitwisselen van ideeën, gezien dit topic al zo vol staat met alles behalve showtuig....

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 21:43

Ik ben het er ook wel mee eens dat we een Kletstopic op de HK kunnen aanmaken, en deze houden voor vragen, opmerkingen, ideetjes uitwisselen etc. Lachen Maar dan moet wel iedereen het er mee eens zijn, anders vind ik dat een beetje banketstaaf.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:50

Ik heb aan Mod Djilan gevraagd of dit topic zo lang mogelijk NIET ik de HK geplaatst kon worden omdat mensen het anders niet terug kunnen vinden. Er zijn er namelijk ook veel die alleen meelezen.
En er is wel vaker opgeroepen om het on topic te houden. Altijd leuk om eens een ander berichtje te posten maar soms wordt het meer een slowchat en dat vind ik erg jammer. Dan denk ik: he 3 pagina's met ideeën! maar dan lees ik eigenlijk een priveconversatie. Elkaar op de hoogte houden is leuk maar kletsen kan ook via een ander topic of pb. Het zou jammer zijn als dit topic na alle andere opeens wel naar de HK verbannen wordt!

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:07

rheallover, dat ziet er al goed uit zeg ben benieuwd naar het eindresultaat.
Ik heb gisteren een bestelling gedaan bij Sayila, zal morgen wel binnenkomen Haha!
Veel parels heb ik besteld wel een duur grapje Bloos maar dit is op dit moment mijn enige bezigheid Haha!
Dan kan ik weer aan de slag ga een neusriem maken helemaal van parels zal als ik hem klaar heb foto's maken.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:18

Jalenka_Kiya schreef:
Ik heb aan Mod Djilan gevraagd of dit topic zo lang mogelijk NIET ik de HK geplaatst kon worden omdat mensen het anders niet terug kunnen vinden. Er zijn er namelijk ook veel die alleen meelezen.
En er is wel vaker opgeroepen om het on topic te houden. Altijd leuk om eens een ander berichtje te posten maar soms wordt het meer een slowchat en dat vind ik erg jammer. Dan denk ik: he 3 pagina's met ideeën! maar dan lees ik eigenlijk een priveconversatie. Elkaar op de hoogte houden is leuk maar kletsen kan ook via een ander topic of pb. Het zou jammer zijn als dit topic na alle andere opeens wel naar de HK verbannen wordt!

Oke, we kunnen nu wel proberen met z'n allen er aan te denken om niet over te gaan op slowchat Lachen

Mijn halster schiet ook op! De neusriem is nu op de goede lengte, en ik ben bezig met het laatste schelpen-kralen figuurtje Lachen

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:31

Ik heb mijn vader even verteld over de hondenketting die ik nodig heb, maar hij zei dat je die beter bij de Intratuin kunt halen.
Dit metaal is minder hard dan de hondenriemen en dus makkelijker door te knippen, maar kan toch evenveel krachten aan als een hondenriem.
En daarbij zijn die kettingen voor meerdere dingen geschikt, dan alleen voor een hond.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:09

heeft die ketting bij intratuin ook diezelfde schakel als die hondenketting?
Ik moet namelijk ook nog fijne ketting hebben maar dan een paar meter dat ikzelf op maat kan knippen voor kinkettingen en neusriemen.
Ik ben al bij de gamma, praxis, hubo, bouwmaat, sawin geweest maar nergens hadden ze deze ketting. Alleen met grove en/of andere schakels Boos!
Bij de gamma en praxis hadden ze wel goudkleurige die was 2,5 meter lang.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 19:54

Inderdaad, daarom heb ik nog steeds hondenriemen, omdat ik nog geen ketting bij de bouwmarkt heb kunnen vinden, waar geen puntige hoekjes aan zitten enzo. Ik ga nog een keertje een ketting op Sayila bestellen, gewoon om te kijken hoe sterk dat is Lachen Daar hebben ze namelijk kettingen met gewoon ronde schakels volgens mij Haha!

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:08

Bonjoy schreef:
Inderdaad, daarom heb ik nog steeds hondenriemen, omdat ik nog geen ketting bij de bouwmarkt heb kunnen vinden, waar geen puntige hoekjes aan zitten enzo. Ik ga nog een keertje een ketting op Sayila bestellen, gewoon om te kijken hoe sterk dat is Lachen Daar hebben ze namelijk kettingen met gewoon ronde schakels volgens mij Haha!

ik weet niet of die grote schakels van sayila sterk genoeg zijn bonjoy om als neusriem te gebruiken. dat is volgens mij licht. maar verbijt me er niet op en anders hoor ik het graag Knipoog

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:15

Ik heb ook eens een ketting gekocht bij sayila, maar die kwaliteit is niks voor paarden het zijn echt van die kettingen voor sieraden.

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:21

melanie_h schreef:
Ik heb ook eens een ketting gekocht bij sayila, maar die kwaliteit is niks voor paarden het zijn echt van die kettingen voor sieraden.

ja daar was ik al bang voor, die zijn preuser

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:32

Oke, ik had ook zo zo'n gevoel dat dat zo zou zijn Knipoog Dus die bestel ik dan ook even niet, zonde van m'n geld!

Ik begin een soort van wachtlijst te krijgen van halsters die ik nog moet/ga maken Tong uitsteken Ik ben nu bezig met die gele, dan ga ik eentje maken voor mijn zusje's lievelingspony, en iemand op dat spel HT heeft gevraagd of ik een halster voor haar wil maken Tong uitsteken

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:32

Bij de intratuin hebben ze wel kleine schakels. Ik zal even aan m'n vader vragen of hij weet of ze glad zijn of niet. Maar volgens mij, als dat niet zo is, kun je ze ook glad laten slijpen.

Die van Sayila zijn inderdaad voor gewone kettingen. Dat staat er volgens mij ook wel bij, meen ik me te herinneren.

@ Joyce: Leuk dat je ook aanvraagjes krijgt nu! Ik wil binnenkort waarschijnlijk ook op aanvraag showtuig/halsters gaan maken, om voor een camera te sparen.

Ik kan maar geen geschikt, leuk jobje voor mezelf vinden.. Huilen

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:34

Oh, niet op gelet. Ik ga denk ik ook een keertje langs de Intratuin Lachen Je weet maar nooit of ze het er hebben! En zo ie zo, bij de Welkoop zijn hondenkettingen volgens mij bijna de helft goedkoper dan bij de dierenspeciaalzaak, dus dan ga ik daar wel een keertje weer naartoe, kettingen inslaan Tong uitsteken

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:52

Je hebt ook nog verschil tussen gevlochten en normale schakels !!! Normale schakels kan je dus absoluut neit nemen gezien deze om en om puntig zijn en dus pijnlijk kunnen zijn voor het paard.

Bij de praxis hebben ze gevolchten kettingen (ofwel 2 schakels in 1) deze liggen vlak op de neus van het paard. Bij intratuin boerenbond etc hebben ze zulke kettingen niet !!!

Heb vandaag foto's gemaakt van het hoofdstel te paard maar kan nog niet uploaden dus morgen misschien Knipoog

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:20

Mijn allereerste halster (inmiddels alweer 1,5 of 2 jaar geleden) had ook een normale schakel ketting. Met puntjes inderdaad. Ik heb nog een klein stukje van die ketting, maar ik kan het net zo goed weg gooien Tong uitsteken Ik gebruik nu hondenkettingen, die zijn plat/rond, dus zonder puntige stukjes eraan.
Bij de Intratuin zit ook een dierengedeelte toch? Bij de Intratuin hier namelijk wel. Ook bij de Welkoop hebben ze wel gewoon hondenkettingen etc. Daar haal ik ze ook altijd weg Lachen
Ik ga nu ook even een keertje langs de praxis, ff kijken wat het daar kost Tong uitsteken Kun je dan gewoon knippen? En Rheallover, heb jij een foto van zo'n praxis-ketting?

Ik ben heel erg benieuwd naar je hoofdstelr Rheallover!

Poe, lang bericht Tong uitsteken

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:33

Hey,

Dan nu een foto van het hoofdstel te paard (let niet op zn mega vacht en de happen bij zn oren, moest m beetje kort knippen daar had meneer veel last van zweten als het warmer is, moet het nog netjes scheren Clown );
http://img137.imageshack.us/img137/9499/dsc00018uy9.jpg

Enne hier een foto met een ketting van de praxis, zitten er 2 naast elkaar hoor Knipoog maar bij de praxis kan je van een rol af knippen, bij boerenbond/welkoop of intratuin kan je alleen normale schakelketting van de rol knippen of een hondenriem/slipketting kopen.
http://img408.imageshack.us/img408/902/dsc00672pl1.jpg

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:45

Mooi hoofdstel hoor! Haha! Ook sterk genoeg om mee te rijden? Lekker glitterig Tong uitsteken

Oke! Ik ga ook even een keertje bij de praxis langs, bedankt voor de foto Lachen Mooi halstertje ook.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:00

Sterk genoeg is het zeker (bestaat uit 3 nylon banden, zelfde spul als halsters van worden gemaakt)

Maar op een hoofdstel komt zelf haast geen kracht op te staan, een halster hoort stevigheid te bieden, een hoofdstel houdt alleen het bit op zn plaats Knipoog evenas de frontriem en de keelriem weer het kopstuk weer op zn plek hou Lachen echter lekker met dat ding gereden hoor! zonde ral die extra riempjes blijft het perfect zitten, schuift niet ofzo. Er komt ook alleen nog maar een frontriem op, moet alleen nog versiering ervoor halen gezien ik net te kort kom met wat ik had liggen.

Ja het is idd glitterig Tong uitsteken is ook de bedoeling moet goed matchen bij het borsttuig Knipoog

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 22:33

Ik ben ook weer bezig Haha!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 23:28

RhealLover schreef:
Sterk genoeg is het zeker (bestaat uit 3 nylon banden, zelfde spul als halsters van worden gemaakt)

Maar op een hoofdstel komt zelf haast geen kracht op te staan, een halster hoort stevigheid te bieden, een hoofdstel houdt alleen het bit op zn plaats Knipoog evenas de frontriem en de keelriem weer het kopstuk weer op zn plek hou Lachen echter lekker met dat ding gereden hoor! zonde ral die extra riempjes blijft het perfect zitten, schuift niet ofzo. Er komt ook alleen nog maar een frontriem op, moet alleen nog versiering ervoor halen gezien ik net te kort kom met wat ik had liggen.

Ja het is idd glitterig Tong uitsteken is ook de bedoeling moet goed matchen bij het borsttuig Knipoog

Oke. Ik heb inderdaad ook een halster van Nylon band gemaakt. Dubbele band, het is echt fijn spul om mee te werken, en ook heel erg sterk! Haha!

Daar heb je inderdaad gelijk in, niet aan gedacht. Ik doelde er meer op, dat de aanhechting niet los ging etc., maar dat lijkt me niet Lachen Ik ben benieuwd naar het geheel!

Mijn instructrice heeft gevraagd of ze mijn pakkie een keertje mocht lenen voor een showtje ofzo. Dat vond ik wel leuk Haha! Ze dacht dat ik het van iemand geleent had, maar ik heb het allemaal dus zelf gemaakt Haha!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 20:46

Hee Rheallover echt een mooi hoofdstel! En ik ben benieuwd hoe je die gesprjes hebt gemaakt: zit er ook een gaatje in het nylon of zijn het schuifgespen? Want het ziet er echt heel mooi afgewerkt uit!
Die tips over kettingen zijn ook super. Ik ga binnenkort ook even kijken. Hebben ze bij Praxis ook goudkluerige kettingen?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:20

Ik ben inderdaad ook nog op zoek naar goudkleurige kettingen. Wie weet hebben ze die bij de Praxis Lachen

Irajj_Mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:22

Laatst bijgewerkt door Irajj_Mii op 05-03-08 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:22

Ik ben ook nog op zoek naar mooie grote gouden ringen. Ik heb wel mooie ringen van rvs bij de bouwmarkt gekocht maar die waren er alleen in zilverkleur en degene die ik nu heb zijn wat smal. Heeft iemand nog een tip voor goudkleurige ringen?
Laatst bijgewerkt door JKiya op 05-03-08 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt