[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:20

Ik weet t niet denk dat als je al op het randje staat en n donor zou helpen..je dat toch waagt..

Ik weet niet wat de kosten zijn voor invriezen van een x aantal rietjes...hoe minder hoe goedkoper..

Maar vergis je niet wat springen al niet voor impact kan hebben.
Ong 2x per dag...

amyz

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:21

Ik begrijp wat je bedoelt idd hoor. :) De foto's liggen niet bij de eerste de beste artsen en als ik me niet vergis zijn ze intussen zelfs buiten de Europese grenzen :+ Ik heb uiteraard mijn research gedaan naar Tom maar hij voegt aan het bestaande rijtje niets toe... Hoe goed hij ook is. Toch bedankt voor de tip, want enkele weken geleden had ik zelfs nog nooit van hem gehoord :)
Injecteren van weet ik veel wat voor gezonde cellen etc is helaas ook geen optie.

Waar ik geld vandaan moet trekken zal me eigenlijk een rotzorg zijn. Als het helpt dan helpt het en waar het vandaan moet komen zien we later wel weer. Echter moet het wel echt hélpen. Ik ga geen traject met bijbehorende revalidatie in voor een jaar soelaas. Ook niet voor 2 jaar. Ik ben werkelijk overal toe bereid, maar als het een serieuze kostenpost gaat worden moet het ook serieus resultaat boeken. En daar zit dus net het probleem... De kans op serieus resultaat is vrijwel nihil. In het beste geval kan hij nog een paar jaar de wei op en daar doe ik het niet voor, want is naar hem net zo goed paardonwaardig als met pijn staan.

Ik lag me vannacht te bedenken ''wat nou als ik de staats win''. Na een uur peinzen kwam ik tot de conclusie dat het niets zou veranderen.

Ben zelf overigens donor, heb er toch niks aan als ik dood ben. Of ze het willen hebben is een tweede, zo gezond ben ik niet _O-

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:22

Of je nou dood gaat aan uitval van je eigen organen of een infectie van een donororgaan, zou ik toch voor een donor kiezen. Je gaat anders sowieso toch dood ;)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:27

Woogy schreef:
een goede vriend van hem had hetzelfde gehad...echter had zijn donor Pfeiffer...

Het moment dat iemand overlijd is er eigenlijk geen tijd meer om na te kijken waaraan de donor overlijd. Stel dat je een paar weken voor je een fataal ongeluk krijgt, HIV hebt opgelopen, om maar extreem te denken. Zonder dat je het zelf door hebt...heb je als ontvanger enorme pech om maar zacht uit te drukken.
Alles wat wordt opgeslagen, zoals bloed, plasma etc. Dat wordt eerst bekeken. In zoverre is dat veilig...Als ze je vandaag eerst wat tappen om te controleren of je in orde bent, morgen onveilige sex hebt, overmorgen hoort dat je good to donate bent en de week later erachter komt dat je een vieze ziekte hebt...is je vuile bloed al wel opgeslagen.

Mijn ding is het allemaal niet ;) het zal vast 1000 keer goed gaan, en 1 keer niet. Ik ben het soort pech vogel die nummer 1 is die verkeerd gaat.

Gut dat is wat mij betreft een beetje te toevallig...

Ieder zijn ding btw, of je er wel of niet achter staat.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 00:21

interessante discussies over stalling en donorschap :) ik ben wel voor donorschap/stamcel wanneer het ook echt zin heeft :j Ben zelf ook donor voor alles (hoewel mijn longen niet bruikbaar zijn :+ ).
qua stalling heb ik een goed plekje gevonden, heb zo'n beetje alle luxe en paard kan toch 24/7 naar buiten in de zomer, en in de winter meerdere keren per dag paddock.

Shanna in de zenuwen, joh relax, het is voor de fun toch :D
Nicky, ik had je topic al gezien! :))

Ik heb vandaag de jaarlijkse hemelvaart buitenrit weer begeleid, ennnn we hebben het droog gehouden *\o/* Noah was super braaf, manegeknollies ook (op 1 na die dr achterbuurvrouw probeerde te meppen, die hebben we maar even omgedraaid :+ ) en alle kids zijn blijven zitten :Y)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 07:57

Hier ook een donor :j ze mogen alles van me hebben

Tam wat fijn! Haha dat is toch wel altijd een fijne wetenschap, dat iedereen is blijven zitten :+ Gut, heb wat manegeritten meegemaakt met de nodige valpartijen :') Brave Noah!

Ja lol hebben we sowieso altijd :D Ze doet altijd zo haar best dus kan niet boos of teleurgesteld zijn. Maar stiekem merk ik bij mezelf toch wel wat prestatiedrang haha :')

Eerst maar klein beetje conditie opbouwen, moet toch een stukkie meerennen zonder aan het zuurstof te moeten :+

ditatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 08:02

Ik ga me hier ook maar is melden. Aangezien ik al paar dagen stiekem beetje mee lees.

Ff terug te komen op stalling randstad is belachelijk duur.
Gelukkig sta ik nu op een redelijk goedkope stal.
203 euro p.p swinters hele dagen buiten van 8 tot 6 licht aan het weer anders langer. Voorzien van hele dag kuil inclu voer en zaagsel. Wel alleen een buiten rijbak maar wel goed gedraineerd zo goed als altijd te rijden worden binnen en buiten gezet wel zelf stal mesten en paddock bij houden. Zomers betalen we minder rond de 170 p.p omdat ze 24 uur buiten oo het land land 2,5 hectare overgens staan ze swinters jn groepjes van 3 a 4 paarden in de paddock. Het is geen 5 sterren voor ruiter maar denk zelfwel voor paarden. Groetjes kirsten ( vriendin van joyce en patrick die mee was op houten)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 08:41

je grootste probleem is dat het gruis met bot is ingekapseld. Had het alleen littekenweefsel geweest was het een ander verhaal. Helaas kunnen ze botwoekering niet veranderen.

Jouw stalling is gewoon belachelijk goedkoop Kirsten...Erg lekker plekje :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 08:50

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 08:52

>;) bloody SHOULDER op het GEZICHT >;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 08:52

had destijds ene volbloed staan met ook zo'n bruine vlek op haar gezicht die niet opschimmelde

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 08:54

Zo heet de marking nou eenmaal, omdat het meestal op de schouder zit.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 08:57

sarcasme Katja ;)

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 08:58

Ik mag ook niet klagen over de prijs hier, €142,-, 's winters hele dag op het land, 's nachts op stal. 's Zomers 24/7 op het land. Prijs is incl. hooi en stro naar hoeveel je wilt, we hebben wel alleen een buitenrijbak maar die houdt het best goed het hele jaar door. Wel zelf uitmesten en binnen/buitenzetten, maar wij hebben een voerdiensten schema onderling; dat betekent dat je 1 a 2 ochtend of avond voerdiensten hebt. Dus alle paarden (6) voeren en/of binnen/buitenzetten.
I-de-aal!

Wat een gave merrie! Net alsof 'moeder natuur' een stukje vergeten is te schimmelen :P

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 09:14

Heet dat niet chimera Kat, of is dat wat anders?

Ook leuk google werk trouwens :P
Afbeelding

[edit]Heet idd bloody shoulder op het hoofd :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 09:17

volgens mij niet zo bij een schimmel, want normaal zou dan alles ook gewoon moeten kleuren naar schimmel :) dus dan zal het waarsch een bloody marking zijn, dat is bijna het enige dat bij een schimmel blijft staan. Komt chimera uberhaupt voor bij AV? geen idee.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 09:22

Weet ik ook niet, maar ziet er wel gaaf uit :P

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 09:25

Wat gaan jullie toch snel!

Amy ik ben er stil van wat je nu allemaal doormaakt maar voel jezelf niet schuldig want jij hebt altijd je twijfels gehad maar je volgde het advies van de deskundigen wat ook normaal is, maar ow wat erg om te zien dat je maatje nu zo anders is en dat de puzzelstukken nu op hun plaats vallen welke keuze je ook maakt je doet t voor je vriendje vind t dapper van je om dit ook allemaal met ons te delen want ieder heeft een eigen mening waarvan er ook zijn die je het liefste op dit moment niet wil horen kan je enkel een virtuele knuffel geven :(:)
Katja is Set haar uier alweer normaal wel even schrikken zeg had hier ook nog nooit van gehoord dus ook hier weer van geleerd maar ow wat zijn t toch een knappies samen en t aftellen is al langzaam aan t beginnen zet m op Set nog even de puntjes op de i zetten voor een prachtveullie straks <3
Jeetje wat een bedragen voor stalling voordat Reem aan huis kwam had ik haar voor €160,- in pension staan dagelijks naar buiten snachts op stal had dan geen bak bij de stal maar de manege was op 300meter afstand met een binnen en buitenbak dus ideaal was ook geen grote pensionstal maar super blij mee zou zo weer teruggaan naar deze mensen.
Nu staan ze bij huis en Reem en Quest komen dagelijks naar buiten regen vinden ze beide niks dus dan staan ze wat meer binnen, ze staan wel altijd alleen maar naast elkaar (we willen geen ongeplande veullies) ze kunnen contact met elkaar maken en ze vinden het beide prima zo.
Mag ik ook prijs van Nour voor dekking begrijp dat je enkel natuurlijk dekt (persoonlijk ben ik erg blij dat KI steeds makkelijker mede voor veiligheid van hengst en merrie met kans oplopen van blessures en dat je merrie bij huis kan houden)

En hier ook donor ze mogen gebruiken wat ze kunnen gebruiken als ik een ander het leven kan verlengen en die ervan kan genieten ja geen problemen mee, vind t ook top ze kunnen steeds meer , zal ook heel blij zijn als er wat komt waardoor de pijnproblemen van FM ook sterkverminderd word waardoor wij ook weer energiek door het leven kunnen zonder elke dag afwegingen te maken :j
Hier beginnen we draai beetje terug te vinden met het verlies van dopje, Bow geniet van de normale wandelingen weer maar oef de normale vaste patroon dingetjes mis ik toch echt het stereo geluid hoor.

En wat leuk allemaal naar shows baal dat t allemaal zo ver weg is behalve Raalte dan (weet iemand of ze dan ook weer amateurrubrieken gaan doen want dan kunnen we wel mee doen )
Enne mijn conditie is ook echt nul, nul hoor maar toch tijdens het zelf voorbrengen krijg ik nog een extra boost waardoor ik dat net aan kan redden ookal kan ik nadien haast wel aan de zuurstof :')
Nicky echt leuk dat je cursus bij erik hebt gewonnen vind hem en nog een paar hele fijne voorbrengers tis alleen jammer dat het in training zetten zo duur is maar wil mijn paarden ook niet zo lang missen om eerlijk te zijn haha

En weer een nieuwe in dit topic leuk welkom

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 09:33

Stalling met binnenbak en buiten baan' paddock longeer cirkel, warm water en incl weidegang betaal ik 285..

3x hooi eigelijk soort van onbeperkt en 3x kracht.

Hebben ook solarium.

Dat is gem 100 euro goed koper dan de meeste stallen hier .
Waar je beperkt weidegang heb of nog es geld er boven op moet leggen voor dat...

Met vaak minder voer beurten...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:17

Amy, je moet vooral op je eigen gevoel afgaan.
Voel je alsjeblieft niet schuldig, dat is echt helemaal niet nodig, je hebt het beste voor met je paard en alleen jij kan beslissen wat dat is. :(:)

Annika, ja ik weet natuurlijk niet wat Euffie allemaal al kan. ;)
Maar trainen op bodemschuwheid is wel handig.
Nou ja, waar het eigenlijk om gaat is dat hij altijd met je mee moet lopen ook al is het nog zo eng.
Mijn veulen was in het begin heel shuw dus waren we daar al gelijk vanaf dag één mee bezig, ik kon hem toen nog makkelijk zelf van achter bij zijn kont opduwen.
Dus toen hij wat ouder was wist hij al niet beter dan gewoon bij enge situaties te volgen, daar heb zijn hele leven veel profijt van gehad!
Met Euf kan je misschien makkelijker met zijn tweeën doen, kan er eentje opduwen.
En als je dat een aantal keer gedaan hebt gaat het meestal snel beter.

Grappig die schimmel Katja!
Geen idee of het bloody of wat anders is, maar bloody is wel waarschijnlijk, Fuego heeft het ook op zijn kaak.
En de kleur kan nogal verschillen, Fuego heeft heel donker maar het kan idd veel lichter zijn.
Chubs [ITP] Chubs doet even hip heeft ook een lichtere bloody shoulder en stamt af van dezelfde merrie waar Fuego het van heeft geërft!

Ik ben ook donor.
En ik zou zelf liever nog niet doodgaan als ik een orgaan kan krijgen.
Tuurlijk zitten daar risico's aan, maar die zitten ook aan doodgaan. :P

Welkom ditatje, stel je even voor! :))

ditatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:38

Hahah miranda zal ik even doen.

Sommige hebben mij gezien op de amateurkeuring te houten was met joyce en pat mee van jacky chan.

Voor de gene die mij niet kennen.
Ik ben kirsten heb twee leuke paardjes een merrie genaamd perdita 17 jaar kwpn pappa vincent x pretendent en mamma elcaro x zeoliet. En heb een kleine opdonder staan van bijna 2 jaar genaamd fakir al akmal (roepnaam furby) pappa vh cadaar. Mamma vanessa voor de rest helaas onbekend half arabier op papier maar mamma draagt ook steentje aardig bij dus zit wel wat meer arabisch bloed door heen. Staan gestalt te warmond.

Volgens mij was ik er zo wel een beetje toch? :o

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:44

He leuk Kirsten, welkom. Wij zitten vlak bij elkaar :)

Jeetje Shanna, jij hebt het echt getroffen! :wow:

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:51

Haha Bren, ja dat lijkt me wel een voordeel van de liberty. Ik verwacht namelijk ook wel dat ik een adrealine-kik krijg, en zodra Shief los mag in de ring kan ik mooi ff luchthappen haha

Welkom Kirsten :)

Afbeelding
:+:
ze gaat op zonnige dagen nu door het leven als hippie :7 ideaal ding trouwens in plaats van een vliegenkap en geen halster voor nodig

Afbeelding
Sexy kontje van oma <<) Ze mag van mij vaak na de arbeit lekker los scharrelen over het terrein, vind ze heerlijk!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:53

Het valt alles mee hoor Shanna! Ik sport verder niet dus heb een conditie van 0 maar dat rennen ging me best goed af :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:27

Die schimmel is niet zo mijn ding. Ik hou wel van aparte kleurtjes, maar dit spreekt me niet zo aan.

Hier in België ben je automatisch donor, je moet je echt al "afmelden" om het niet te zijn. In NL is dat eigenlijk omgekeerd dus?

Falco zijn urne is aangekomen. Echt prachtig. Morgen ga ik zijn as erin doen en de rest uitstrooien... Zit al een uur te janken, pff. Had ik maar meer voor hem kunnen doen. Hij heeft het niet verdiend om zo te moeten gaan...