Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:44

Wat leuk, ben benieuwd hoe de oefendag was!

Ik denk dat ik 7 april even kom kijken bij de westernonderdelen met mijn zoontje.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 18:12

Leuk! Leuk! 7 april wordt een grote meet-and-Greet! :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 20:37

:D Vanmiddag de kou trotseert...echt niet normaal meer! vele dubbele laagjes aan gedaan en alleen onze ogen nog zichtbaar, rest allemaal dik ingepakt, stukje eskimo land trotseert om vervolgens beschutting tussen de bomen te zoeken.BRRRRR :brr:

Gelukkig wat hubbie gister al leek te zien, bleek waar. Nirvana liep weer goed. Alleen zijn oog vertrouw ik hierop, hij ziet precies elk hupje en weet exact wanneer ze weer wat kan doen.
Enfin vanmiddag dus saampjes relaxed ritje gemaakt, waarbij we van het pad af gingen en ons eigen pad kozen tussen de dicht begroeide bomen. Haha wat een lol!! Cyann vond het helemaal leuk! Takken met doorns (bramenstruiken) takken die de weg blokkeren...en zoek dan maar een enigsinds begaanbare route en dat zonder je knieen zeer te doen tegen een boom. Dus behoorlijk wat stuurwerk. Dat was LOL en wat een brave bieren, nergens van weg schrikken, gewoon wachten wat wij vragen. Oren plat in de nek en door de takken hun neus steken hihi. We waren echte trail ridders!! Soms liep ik een stukje voor en moest Cyann zelf uitvinden hoe bij mij moest komen door die bomen heen. Er lagen ook heel veel stronken en takken op de grond vanwege snoei werkzaamheden, dus ook daar moesten de paarden op letten. De bomen hadden ons niet gegrepen, dus we kwamen na het nodige kunst en vliegwerk uit dit doolhof. :D *\o/* Al met al goed voor Cyann der zelfvertrouwen. Richting huis nog ff stijl een dijk op. Natuurlijk nam Nirvana die in galop en dat had Cyann weer niet verwacht....dus die lag helemaal in een duik.."WHAAAA ik schut helemaal door elkaar. :') :D"

Anyway, zojuist het inschrijfform voor zeist ingevuld 1e paasdag. Cyann heeft er zin in en gaat zelfs weer pleasure proberen. Dus het wordt 4x starten te paard, trail, pleasure, horsemanship en reining bij de beginners met JP als jury.

Als Cyann niet was gegaan met Nirvana, dan was ik gegaan met June voor de reining amateur en open. Zodat we ff konden oefenen onder het oog van onze trainert. :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 20:41

@ yilz, heb je hem niet opgegeven voor de leadline horsemanship?

BTW gister wanroij beviel me prima als bakrandridder!! Heel gezellug! :D Ergens na 2300 uur waren ze klaar voor die dag. En om ca 00.30 zijn wij naar ons logeer adres gegaan 5 km verderop samen met onze andere dochter (Cyann der beste vriendin). Haar ouders waren ook in wanroij en dus onverwachts een slapert extra op ons adres. Altijd gezellig.
Vanmorgen een EUR 1.50 Shell ontbijtje +:)+ en weer uitgeslapen huiswaarts

Blij dat ik niet was gestart....das toch veeels te koud.... :brr:

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 21:07

Haha, daar had ik pics van willen zien! :D

Inmiddels bericht gehad: Yul moet idd lid worden, 30€ als gezinslid. Word dan dus 70€ voor 1 start, no way... Als hij nou echt fanatiek zou zijn is t een ander verhaal maar tis echt voor de leuk. Daarom ook geen HMS. Ze moeten echt wel wat zelf kunnen en gezien de matige motivatie ga ik m dat niet aan doen. Laat m maar lekker voetballen! ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:27

Leadline 7 april dan?? Alhoewel...tja matige motivatie...en grote kans in je uppie...beter niet aandoen. Al die ogen :o :(:)

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:31

Hè Countree, wat is er 1 april in Zeist dan? Of moet dat 21 april zijn?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 21:40

Ja duh... Leadline in je uppie Leuk!!!! Not! :P Juist in Luttenberg zou ik wel n lekker gevulde class verwachten... Jammer...

nenaavdw

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 21:51

Oehhh 7 april klinkt aantrekkelijk!!
Ik heb mama al wel weer lief aangekeken om te kijken want zij vind het.. Ondanks de kou wel leuk vandaag.. Ik heb eigenlijk gewoon zin om zelf mee te doen haha

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 22:22

Gewoon doen! *\o/*

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:23

bella24 schreef:

31 maart is er een "onderlinge" Zie het topic bij westernevenementen. WRAN DAWRA of onderling, maakt ons niet echt uit...als we maar ergens lol hebben en kunnen oefenen, beetje op redelijke afstand. Deze wedstrijd is voor ons extra interessant aangezien JP jureert en daar heeft Cyann les van. Dus weet ie meteen hoe ze doet op wedstrijd en kan ie daar in de les op door gaan.

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:53

Dat is wel handig!!
Ik rij nog met martingaal helaas en daar mag je geen wedstrijd mee starten geloof ik.
Meneer wil nog wel eens een sprintje trekken met zijn hoofd in de wolken als hij ergens een krokodil heeft gezien.. :( zo jammer
Nederland stikt van de krokodillen namelijk

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:59

klinkt goed allemaal Nancy!
Leuk dat cyann de pleasure ook weer wil oppakken.

Yildiz, jammer dat yul eerst persee lid moet worden voor hij mee mag doen.
Snap het helemaal dat je daar niet aan begint. Lekker laten voetballen. ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:02

BTW klote van die ziekte zeg Jes...

Hoe gaat het eigenlijk met die romals, heb je die al uit geprobeerd?

En waar waren jullie brabo's nou in wanroij??

Oh en Yildiz....ben nog niet op zoek geweest hoor. Helemaal vergeten om dat woensdag te doen.

Ik hoop trouwens wel dat volgende week door gaat, zodat Cyann kan reinen.
We zagen gister te wanroij de 13jaar en jonger en ben nu toch weer serieus aan het denken om Cyann NRHA/DHRA lid te maken. Cyann zag weer precies waar de deelnemertjes de mist in gingen, dus qua pattern moet het goed zitten...."oei marker stop". We hebben nu best een heel leuk adres en goed betaalbaar om ons zelf en de paarden te laten overnachten, dus dan is het goed te doen. En aangezien de rubriek van de jeugd nu ook op zaterdag is, maakt het ook weer net ff handiger dan eerst. NOu ja...ff kijken waar ze staat qua reining.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:19

nee heb de romals nog niet geprobeerd. Ben blij als ik eindelijk weer eena kan gaan rijden.
Van de week weer gelongeerd voor het eerst na de blessure en dan lig je er weer uit door die ijzioge harde windkracht 6. Lijkt me niet echt verstandig om madam dan te zadelen. Nope, dus nog geen tijd voor gehad. Wil haar eerst weer lekker aan het lopen hebben, voordat ik andere nieuwe dingen ga testen. ;)

en ja geen tijd voor wanroij dit weekend helaas.
Er waren wat andere dingen nu belangrijker. ;)

ach joh Cyann lekker lid laten worden van de DRHA, kan ze makkelijk en is nog leuk ook!

Net nog zitten bekijken naar wedstrijden/clinics. Maar waarom is alles toch zo ver weg en is het toch zo beperkt.
Baal er echt gruwelijk van. -O-

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:26

Oh ja...eerst alles op een rijtje...gelijk heb je. Geen risico nemen!!

haha ja maar ze moet ten eerste NRHA lid worden, anders mag ze nog geen eens die rubriek starten, youth is NRHA.
Wil ze daarnaast meedingen naar de drha buckle (end of the year trophy) dan moet ze dus ook DRHA lid worden...duh.
Dan moet ze volgens mij ook die non pro status nog aanvragen bij de NRHA, anders is ze standaard pro. :D
Gelukkig heb ik voor Nirvana wel al haar NRHA license destijds aangevraagd, dat is eenmalig en neemt niemand haar meer af. ;) Dat scheelt weer.

Nee eerst ff kijken waar ze staat voordat we weer vele euro's lichter zijn aan jaarlijks terugkerende lidmaatschappen.... :o

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:30

owja dat is waar ook!
Stomme regels ook allemaal! :P

En juist ja, eerst even alles op een rijtje zetten weer.
Risico's liever niet meer. ;)

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 10:25

CounTree schreef:
bella24 schreef:

31 maart is er een "onderlinge" Zie het topic bij westernevenementen. WRAN DAWRA of onderling, maakt ons niet echt uit...als we maar ergens lol hebben en kunnen oefenen, beetje op redelijke afstand. Deze wedstrijd is voor ons extra interessant aangezien JP jureert en daar heeft Cyann les van. Dus weet ie meteen hoe ze doet op wedstrijd en kan ie daar in de les op door gaan.

Ah, dat is handig! Ik ga even meer info zoeken. Zeist is echt om de hoek voor mij dus dan kan ik daar misschien ook even langs wippen. Thanxs!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:22

Vanaaf even bijlezen en uitgebreider verslag. Voor nu alvast even een trotse eigenaresse van een puppiepaard dat heul braaf is gebleven en voor het eerst het hek is doorgegaan! *\o/*

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:05

bella24 schreef:
Ah, dat is handig! Ik ga even meer info zoeken. Zeist is echt om de hoek voor mij dus dan kan ik daar misschien ook even langs wippen. Thanxs!

Helaas inmiddels geannuleerd. -O-

@rije *\o/*

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:21

Zoo weekend achter de rug. Was een flink georganiseer en geregel van te voren, maar dat zal wel makkelijk worden als je het vaker doet.

Endurance rit was geweldig! Gelukkig vrij weinig last van de kou en wind gehad, je rijd je gelukkig aardig warm. Alle paarden en mensen waren wel wat meer spooky achtig op het terrein door alle wapperende vlaggen, voorbij vliegende emmers en soms zelfs losgeschoten paarden.. Maar onze 2 bravebieren gedroegen zich waanzinnig! Nadesh had het wel wat lastiger bij de start, was erg druk en chaotisch en dan opeens iemand op je rug is ook nog wel spannend voor hem :o . Maar zodra we het terrein afreden liep hij de spanning er binnen een minuut uit :D Ook het in gallop gepasseerd worden op paadjes van nog geen 2 meter breed, was even wennen voor beiden, maar in het algemeen waren ze heel rustig en toch lekker fris tijdens de hele rit. +:)+
We hebben niet echt op tijd gereden, maar lekker opt gemakkie en voor de ervaring. Bij de voor en nakeuringen waren ze perfect in orde! Dus bij elkaar en hele ervaring, mega trots op de paardjes en een super gave rit rijker! Zeker een aanrader voor elke fanatieke buitenrijder! :)

Afbeelding

@rije, Super goed om te horen!! Er was ook een brug toch? Hmmss die moeten wij nog gaan oefenen, bij de WRAN L5 zit nog geen brug en dus nog noooit gedaan... :? Zit hij er bij Dawra W&J trail standaard in?

@nenaavdw, gewoon meedoen 7april! Hoe meer paardjes hoe minder krokodillen! :):)

@yildiz, wanneer weer je of het nu wel gelukt is bij Tie? We duimen met je mee hoor!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:29

Dat ziet er goed uit!!

Wat een bravebieren hebben we toch he. En groot gelijk heb je hoor, lekker ervaring opdoen zo.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 21:30

Boel Bravebieren hier! *\o/*
Eindelijk lekker met z'n tweetjes, uh...viertjes... aan t sporten! Zie jullie nog gaan tijdens t weekend hééél fanatiek met t fietsje er naast door t mulle zand, hihi! Dit zit vast fijner! ;) Ben ook erg gecharmeerd van Nadesh, wat n leuk paardje! Wil m graag eens irl zien!

Heb er ff op zitten wachten, maar yup t zit er in! Morgen wordt ze gescand of het ei weg is en dan weer wachten he, dag of 16 en 18...
We zien t wel, geen verwachtingen... Mocht het niet lukken dan proberen we het gewoon nog n keertje als het zomer is.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 21:34

Wat een blije paarden (en baasjes!) hierboven! Super dat het zo goed ging!

De brug zit er eigenlijk altijd in, ook bij de W&J :j Zeker nu we een mooie nieuwe brug hebben *\o/*

Nou verslagje van gisteren :D

Bij aankomst Daan in z'n stalletje gezet en met een pluk hooi voelde hij zich al meteen thuis. Hij stond flink in de wind met naast zich klapperend plastic, maar hij gaf er niks om. Toen eerst theorie gedaan en toen ik om half een bij hem ging kijken stond ie gezellig om zich heen te kijken. Opgezadeld en maar eens richting bak gewandeld. Toen eerst de trail gedaan. De nieuwe DAWRA-brug vond ie vreselijk eng, en de banner eerst ook maar dat werd gauw beter. Tijdens het echte wedstrijdrondje voor het eerst het touwhek gedaan. Had ik nog nooit onder zadel gedaan, en hij deed het toch maar mooi! Jog over had ik ook nog nooit echt geoefend, maar ging al best goed. En later hebben we toch nog even de brug aan de hand gedaan, deed ie al veel makkelijker toen. Volgende keer dus erop en dan erover! Sidepass zit er echt nog niet in, maar dat komt wel.

Pleasure ging te hard, maar braaf. HMS waren de cirkels heel mooi, maar bij de overgangen, vooral naar jog, komt ie helaas nog wat omhoog (tips om hem dan laag te houden zijn welkom!) Maar nog steeds braaf en dat wilde ik graag zien. Ben echt heel tevreden met mn kleine man, hij had ook bekijks genoeg van allemaal lieve mensen die even kwamen kennismaken. Superdag dus!

Fotos komen als het goed is nog! Houden jullie tegoed :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-13 21:39

Toppertjes! Goed gedaan! Brave Daan! *\o/*
Nour zou flippen in zo'n plastic-klapper-stal, haha!

Benieuwd naar de pics.... :o