[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:16

foto Yildiz? :P

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:19

Annikab schreef:
Heel hard, maar aangezien hij nu zo'n verandering/verbetering laat zien op de pijnstillers, is het dan wel eerlijk naar hem toe om eerst weer te stoppen met de pijnstillers, waardoor hij weer terugvalt in de pijn, voordat je besluit om hem eventueel uit het lijden te verlossen? Weet je nu niet al genoeg?

:(:)

Precies dit, bij Tag werkte de bute exact 12 uur en binnen 3,5 minuut. Ik gaf haar dus na 11 uur en 45 minuten haar nieuwe dosering zodat ze geen moment meer met pijn hoefde te staan. Ik geloof dat ik haar na 3 dagen een keer een dagje zonder wilde proberen...na haar een half uur te hebben zien strompelen was het voor mij meer dan duidelijk en heb ik de afspraak gebeld.

Ik zie de blessure van Umo niet als iets wat kan verbeteren met rust en natuurlijk pijnloos gebruik.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:21

Ah bedankt. Ik ben effe niet zo goed in hints momenteel :+

Tijdelijk van de buut af wil ik wel echt doen, om die 100% zekerheid te hebben voor mezelf. Het is absoluut rot dat hij er vanaf moet maar zou het mezelf ook niet vergeven als ik het niet zou doen, het is een beetje de ultieme test...
ik heb daarbij gezegd hem nog een maand lol in het leven te gunnen. Misschien wordt het uiteindelijk korter, dat kan altijd, maar nog even genieten...
ik zit daarbij ook met Nas, wil wel zeker zijn dat ze drachtig is voordat ik Umoyax laat gaan... Zou anders erg zuur zijn...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:22

Nee dat ben ik met je eens, daar geloof ik ook niet in. Het kan alleen maar erger worden en dat wil ik hem niet aan doen...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:23

in dat geval zou ik zeker nu al kijken hoe hij veranderd zonder zodat je aan je dosering kan werken om hem zo happy mogelijk te houden, kan namelijk wat langer duren mocht Nas niet in eens pakken

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:41

Noor geen pic gemaakt Kat!

Yesss.., I know Lisa.... Heb nu eenmaal scheermaniakken in m'n nabijheid en waar is waar... Scheren kan een wereld van verschil maken! Maar Nour had t zo niet nodig met z'n korte vachtje... ;(
Maar soi, Stijn komt zowiezo komende week voor Zaar (want ijscovacht kan echt niet, kind zweet zich kapot) en betreft Nour wat er te redden valt. Kan natuurlijk hoop aangroeien in twee weken tijd.. :o

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:43

Voor het vervolg ;) Scheren is niet noodzakelijk met de oudere paarden. Met pluizenbollen hoef je inderdaad niet aan te komen, maar als je paard goed in z'n vel zit en goed in het vet staat hoef je er niets anders aan te doen ;)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:49

amyz schreef:
De foto's liggen bij diverse klinieken en artsen, ook buiten Nederland, ik verwacht niet dat Tom een ander antwoord zal geven.

Heb je überhaupt wel info naar hem gezocht? :)
"Elk geval wat hopeloos lijkt te zijn, waarvan ze zeggen daar kan je niets meer aan doen, daar begint juist de uitdaging." Hij werkt met stamceltherapie o.a. ook bij artrose.
Als ik in jouw schoenen zal staan, zou ik echt werkelijk alle opties geprobeerd willen hebben...

Maar wat ik al zei, je moet uiteraard doen waar je zelf achter staat.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:58

Bute werkt ook onstekings remmend.

Maar ik zou persoonlijk niet dekken met een paard die hier op staat.

Hebben ze een prognose gesteld etc en hebben ze een typering aan gegeven...

Bij Barc en Mirka was het niet lokaal maar wat siel zegt zou toch een poging wagen...

Het is helaas geen makkie en vooral wikken en wegen..

Behoorlijke kopzorgen...

Yildiz ik scheer Mo ook niet.

Heb bij Barc eens zn koppie geschoren . Wat liep dat paard ffe voor banketstaaf zeg haha.

Maar ag groeit weer aan :p

Bij veulens gooi ik ook nog weleens een touw om hun kont..als ik geen extra handen heb..

lopen ze vaak netjes mee :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:58

stamcel therapie is niet zalig makend, erg duur ook.

Persoonlijk sta ik niet achter stamcel therapie...maar das persoonlijk :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:16

Mag ik vragen waarom jij daar niet achter staat? Want zou jij geen beenmergtransplantatie ondergaan of doneren als dat nodig zou zijn?

Ik zeg ook nergens dat stamceltherapie zaligmakend is, ik zou, zoals Jes ook zegt, als het lokaal zit, best iig willen bekijken wat de opties zijn. Blijkt dat het niets op gaat leveren of niet te betalen, dan houdt het al snel op hè?
Ik weet ook trouwens niet of Umo verzekerd is en/of de therapieën van Tom Mariën misschien ook wel binnen de verzekering vallen...

Ik probeer trouwens alleen maar mee te denken en niemand wat op te dragen, mocht dat zo overkomen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:20

Doneren doe ik enkel en alleen aan geselcteerde mensen in mijn omgeving. Het concept van stamcel therapie is iets wat ik niet correct vind. Sowieso valt voor mij het totale donatie concept onder een hele grote schimmige hoek. Kan het niet volledig verwoorden, wellicht is onethisch het woord wat ik zoek

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:27

Ik deel je mening helemaal niet en zie ook niets onethisch in stamceltherapie, maar wat jij ook al zegt, het is een mening.
Maar misschien heb ik ook wel een andere kijk erop, gezien mijn keuze in opleiding. Ik had maar een andere richting moeten kiezen in mijn derde jaar en ik had ook met stamcellen kunnen gaan werken.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:27

waarom onethisch dan? als er levens mee te redden zijn?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:33

het basis principe dat het levens kost om levens te redden. Donatie vind ik onder dezelfde noemer vallen. Voor mij geld het dat als het klaar is, dat het is. Ik wil zelf ook geen organen etc van een ander aannemen.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:35

Ik denk persoonlijk dat stamceltherapie de toekomst is en ons nog heel veel gaat brengen :)

Amy, nu we het toch hebben over wat iemand zou doen wanneer hij in je schoenen zou staan, ik zou er een telefoontje aan wagen, sterkte met je besluit :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:37

Ik ben wel benieuwd naar dat blote billen gezicht van Nour :))

Als een orgaan van een ander mijn leven kan redden zou ik die kans met handen en voeten aangrijpen :j Ik ben zelf ook donor voor alles. Als ik iemand daar gelukkig mee kan maken als ik toch al dood ben, graag.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:40

Inderdaad, als ik toch al sterf merk ik het niet.

In Amy's schoenen zou ik me nog voor kunnen stellen dat de kosten ook een issue zijn, niet elke behandeling lijkt me even goedkoop.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:40

Maar stamcel kan ook uit eigen lichaam toch..in geval van pees problemen etc..

Nou ja als ik iemand kan helpen met me organen als ik er niet meer bent prima..

Vrees alleen dat ze niks aan hebben...

Heb bij een familie lid gezien wat een nieuw orgaan je kan opknappen...

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:43

Bloeddonatie kost toch ook geen leven? :?

Ik weet wel zeker dat stamceltherapie de toekomst is. Als je al ziet hoever ze met sommige technieken zijn. Ik bejubel nieuwe technieken alleen maar!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:45

Van mij mogen ze trouwens ook alles gebruiken als ik er niet meer ben.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:46

mijn organen hebben ze niets aan. Daarbij had ik een werkgever die nieuwe longen kreeg...met daarin het virus waaraan de donor was gestorven. Strak plan dat doneren. De beste man was al ziek en verzwakt van zijn eigen ziekte, een 21 uur durende operatie...was dat virus nou echt wel nodig? na 18 maanden vechten tegen bacteriën, virussen en ziektes is hij alsnog overleden...Mijn cup of tea is het niet.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:52

Serieus? Want volgens mij zit er enorm strenge controle op organen en als het niet wordt vertrouwd wordt het niet gebruikt.

Trouwens elk medicijn, elke therapie heeft zijn slachtoffers gekend, hierdoor zijn ze verbeterd en maken ze mens en dier beter...

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:54

amyz schreef:
Ah bedankt. Ik ben effe niet zo goed in hints momenteel :+

Tijdelijk van de buut af wil ik wel echt doen, om die 100% zekerheid te hebben voor mezelf. Het is absoluut rot dat hij er vanaf moet maar zou het mezelf ook niet vergeven als ik het niet zou doen, het is een beetje de ultieme test...
ik heb daarbij gezegd hem nog een maand lol in het leven te gunnen. Misschien wordt het uiteindelijk korter, dat kan altijd, maar nog even genieten...
ik zit daarbij ook met Nas, wil wel zeker zijn dat ze drachtig is voordat ik Umoyax laat gaan... Zou anders erg zuur zijn...

Dat snap ik ook wel, dat je die zekerheid nog wil...

Is het anders geen idee om hem te laten springen en wat in te vriezen? Dan ben je in die zin niet meer afhankelijk van wat Nas doet met haar hengstigheid/drachtig worden...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:58

Letizia schreef:
Serieus? Want volgens mij zit er enorm strenge controle op organen en als het niet wordt vertrouwd wordt het niet gebruikt.

Trouwens elk medicijn, elke therapie heeft zijn slachtoffers gekend, hierdoor zijn ze verbeterd en maken ze mens en dier beter...

een goede vriend van hem had hetzelfde gehad...echter had zijn donor Pfeiffer...

Het moment dat iemand overlijd is er eigenlijk geen tijd meer om na te kijken waaraan de donor overlijd. Stel dat je een paar weken voor je een fataal ongeluk krijgt, HIV hebt opgelopen, om maar extreem te denken. Zonder dat je het zelf door hebt...heb je als ontvanger enorme pech om maar zacht uit te drukken.
Alles wat wordt opgeslagen, zoals bloed, plasma etc. Dat wordt eerst bekeken. In zoverre is dat veilig...Als ze je vandaag eerst wat tappen om te controleren of je in orde bent, morgen onveilige sex hebt, overmorgen hoort dat je good to donate bent en de week later erachter komt dat je een vieze ziekte hebt...is je vuile bloed al wel opgeslagen.

Mijn ding is het allemaal niet ;) het zal vast 1000 keer goed gaan, en 1 keer niet. Ik ben het soort pech vogel die nummer 1 is die verkeerd gaat.