[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

lilskie

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:23

Ik heb filmpjes gezien van die windhoos. Sodeju!!! Niet normaal! Er wordt op plekken aangeraden binnen te blijven ivm elektrocutie gevaar door omvallende lantaarns.. Hier in Purmerend hagelt het nu, maar het gaat nou niet bepaald tekeer.. Maar heftig hee!

Enne, kilometers maken.. Ik weet het. Alleen mijn zenuwen laten zich niet bedwingen, ben inmiddels al 2 dagen kotsmisselijk.. Maar de Bounty was wél lekker :-P

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:24

Maar Lil, twee dagen misselijk! Dat is toch niet de bedoeling!
Waar komen je zenuwen vandaan denk je? Waar zit de angst?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:26

Hey Dames, laatste dagen niet echt tijd gehad om bij te lezen vakantie gehad, druk met de paardjes en veel feestjes dit weekend
Ga nu maar eens even bijlezen..Morgen naar me nieuwe stage, hier erg veel wind en regen gehad en onweer maar gelukkig niets kapot

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:28

Ik vind het knap dat je dan nog gaat Lilian, als ik zo zenuwachtig zou wezen, zou ik al lang de handdoek in de ring hebben gegooid :=
Ik heb ook wel last van zenuwen als ik een proefje moet rijden, maar gewoon gezonde zenuwen en eenmaal ter paard is het geen probleem :) Misschien zou je iets van Bach Bloesem kunnen gebruiken?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:28

Waar ga je stage lopen Joyce?

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:29

Druk gehad hier, wat minder fijne persoonlijke omstandigheden hier :(
Ik lees wel mee, maar hebt vaak niet de energie om te reageren.

Iedereen die op Doortje heeft gestemd, super leuk!
Ze lijkt echt bijna zwart te worden nu ze verhaard, klein duiveltje. Vanmiddag heeft ze bij het binnenhalen een achterhoef op m'n knie gepland en op stal probeerde ze haar tanden in m'n arm te zetten. Ze is lekker bezig dus :Y)

Voor de rest kan ik weinig met Ely de laatste tijd. Alles staat al weken blank, baal er zo van -O-

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:30

@letizia uhm verzorginshuis somatiek maar nog op zaal zeg maar heb hier voor ook gehad maar dan kleinschalig meer soort gezin

Letizia

Ik vrees dat mijn stem niet telt Annika :=
Hopelijk niks ernstigs in je privé? :\

Sieltjuh

Ik hoop niet te ernstig, Annika...
En stoute Doortje :oo

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:35

Mijn zenuwen komen door mijn perfectionisme. Niet normaal. Het moment dat mijn vriendin ging voorlezen verstijfde ik. Helemaal strak. Nou dan houdt het op.. Maar ik ga deze week even van die bio pilletjes slikken en als ik na de middag moet starten, neem ik een glas wijn van tevoren.. Geintje natuurlijk :-P. Ik zorg dat ik deze week gewoon alles relaxed doe, en gaat het mis zondag, dan is er geen man overboord. Oefening baart kunst :). Als ik m'n spanning maar kan loslaten..

Ik hoop niks ernstigs Annika.. Sterkte in elk geval :(:)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:37

Letizia schreef:
Ik vind het knap dat je dan nog gaat Lilian, als ik zo zenuwachtig zou wezen, zou ik al lang de handdoek in de ring hebben gegooid :=
Ik heb ook wel last van zenuwen als ik een proefje moet rijden, maar gewoon gezonde zenuwen en eenmaal ter paard is het geen probleem :) Misschien zou je iets van Bach Bloesem kunnen gebruiken?
Of eerst even blowen. :P
Vervelend dat je zooo zenuwachtig bent...mijn paardrijmeester had dat ook, die stond ook te kotsen voor de wedstrijd en is er gewoon mee gestopt wedstrijden te rijden.
Het moet natuurlijk wel leuk blijven.
Ik had helemaal geen erge zenuwen maar vond het op een gegeven moment eerder saai dus ben ook gewoon voor mezelf gaan trainen, ik vond het ook verder niet belangrijk, die erkenning.

Euh, Nicky, mijn ritje was niet zo leuk...ik ben afgestapt omdat ik nog niet dood wil. :+
Fuego was niet onrustig hoor, hij wil gewoon niet weg als ik erop zit, alleen als ik ernaast loop.

Sterkte Annika.

miriam1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:39

Jeetje, wel eng zo'n tornado. Hoezo met een sisser afgelopen, waar zijn de kippetjes?? (opgezogen door de tornado-slurf :D )

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:39

Moeilijk hoor Lil, denk idd dat je "geen man overboord" in je gedachten moet houden. Je doet het voor je lol (als het goed is tenminste ;) ), je verdiend er niet je brood mee, er hangt helemaal niets of niemand van jouw prestatie af. Ik denk dat je dat gewoon heel erg in je achterhoofd moet houden. Je rijdt voor jezelf, dus stel bij jezelf realistische doelen :)

Maar het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan :)

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:49

Haha kippetjes zijn weg ja, doelde op de paarden dat die optijd binnen stonden en dan er op stal verder geen schade is.

Nicky, wat fijn dat de kruidenmix helpt. Als mijn salaris gestort wordt gaat de pavo eruit en stap ik over op kruiden. Nog even zoekende welke precies.

Lilian, waar komen die zenuwen vandaan? Ik zou er allang klaar mee geweest zijn dan. Het moet wel leuk blijven!

Ooh je weet al waar het vandaan komt. Helpt hetniet om meer wedstrijden te rijden? Dat je het da steeds minder spannend vind?

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:02

Bij de paardendrogist kan je een mail sturen met je vraag, heb dit maar is gedaan met mijn vraag over de kruiden. Hoe dat precies werkt, mijn situatie uitgelegd, en gevraagd wat hun mij zullen adviseren :j

Tijdje terug ook al een vraag gesteld aan hun en moet eerlijk bekennen dat ik toen een antwoord heb gekregen waar ik echt wel wat aan had

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:13

Ik ga inderdaad gewoon meer wedstrijden rijden. Als ik dit dan blijf houden, leg ik me erbij neer dat ik het bij onderlinge en lollige wedstrijden houd. Of een aantal keer HC starten. Ik vond wedstrijden altijd heel leuk, weet niet wat ertoe heeft geleid dat dit nu opeens een enorm punt is geworden..

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:13

Wat wil je precies bereiken met de kruiden Nicky?
Je zou ook bv aan een kruidenbrok kunnen denken, ik ben zelf zeer te spreken over de Equifyt herbs :j
Of had ik dat al gezegd? :')

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:16

Oooh Nicky wat erg!
Mijn vriendin had een filmpje laten zien,die woont daar ook en was op stal
Heel veel sterkte ermee
Sieltjuh heb ik netjes gedaan via pb,zal je de antwoorden besparen :+
Shamal wat een mooie pups
Komen ze goed aan?
Nicky wat fijn dat de kruidenmix helpt
Fijn dat Dayem weer wakker word

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:25

yashilha schreef:
Oooh Nicky wat erg!
Mijn vriendin had een filmpje laten zien,die woont daar ook en was op stal
Heel veel sterkte ermee
Sieltjuh heb ik netjes gedaan via pb,zal je de antwoorden besparen :+
Shamal wat een mooie pups
Komen ze goed aan?
Nicky wat fijn dat de kruidenmix helpt
Fijn dat Dayem weer wakker word

Ze komen geweldig aan :D de reu had een geboorte gewicht van 143 en woog vanmorgen 169, de zwarte 122 - 139 en de merle teef 117 - 139 :D op 1,5 dag oud dus. Geen idee wat de gewichten vanavond waren, of ze al gewogen zijn vanaaf, maar ze zijn nu dus 2 dagen oud.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:25

Ik vind Nicky en Nicky trouwens wel erg ingewikkeld :))

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:26

@samal erg leuke pups wat is het ras?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:28

joysjuh1987 schreef:
@samal erg leuke pups wat is het ras?

Vader is een blue merle chihuahua en moeder is een mini york. Ik geloof dat moeders even over de kilo weegt en vader is volgens mij 1 kilo. Echt klein dus :j

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:29

Ik zal zo even bijlezen, nog even terugkomend op de westernzadels:

MirandaFuego schreef:
De maat van de zitting is idd niet afhankelijk van de grootte van het zadel, al heb je als je een grote zitting hebt natuurlijk ook eerder helemaal een groter zadel.
De druk wordt over een groter stuk verdeeld maar natuurlijk komt achterop ook druk.
En als je met dit zadel je paard inbuigt zit het veel te dicht op de heupen, ik vind een roundskirt dan beter bij een kort paard.

Dat eerste is idd wat ik bedoel, als je een grotere zitting hebt, heb je waarschijnlijk ook een groter zadel.

Ik kan het zelf niet zo goed verwoorden, dit is eigenlijk wat ik bedoel: "Het is niet juist te denken, dat hoe groter de skirts, hoe beter de drukverdeling van het gewicht op het paard plaats vindt; al zo’n 5 cm naast de boom heeft het leer al geen draagvermogen meer." http://www.dutch-remuda.nl/WZ/skirts.html

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:32

@shamal ooooh wel mega leuk vind een chihuahua echt mega leuk maar niet praktisch hier ik heb 2 mini jacks black en tan kleur die kunnen wel tegen een stootje

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:36

Gaaf Lilian, dat vrijspringen! En idd, gewoon gaan met die banaan (makkelijker gezegd dan gedaan hè ;))

Wat vervelend Conny! Hopelijk begrijpen beide partijen elkaar!

Jeutje Nicky, daar is het behoorlijk tekeer gegaan!

Lekker met Fuego op stap geweest, heerlijk!

Knappe Dayem!

Wij zijn lekker wezen bowlen en eten met familie (doen we jaarlijks) Altijd erg leuk en gezellig :D