Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 11:56

Ik ga alles nog een keer bijlezen en bekijken. Wel je website bekeken yil. Wat doe je dat toch enorm goed!!! Ook qua taal. chapeau!

Wat je lidmaatschap betreft...volgens mij hoef je nooit lid te zijn van de dawra, alleen bij NK deelname is lidmaatschap DAWRA verplicht. Als niet deelnemer betaal je dan iets meer. Tenzij de WBN hier een uitzondering op is net als deelname aan het NK.

N.B. Cyann en ik zijn wel beide rijdend lid.

Gaat er nog iemand vandaag naar wanroij om te kijken??? Meet and Greet???

Ook Cyann der favo beugels voorbij zien komen....helaas haar spaarpot heeft niet voldoende inhoud en die boom in de tuin geeft nooit vruchten. :o

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 12:27

Ik zou het ook niet weten Yildiz :n Aan wie heb je je vraag gesteld?

Vriendin van mij heeft ook fibro en die heeft goede en slechte dagen, maar rijdt nog wel. Recreatief, dat wel, maar ze geniet er nog steeds van. Ze redt het ook nog naast haar parttime baan, drie kinderen en boerderijleven.

Je website is echt prachtig Yildiz! Ik wilde je ook al complimenteren met je Engels. Ik heb lang niet alles helemaal doorgespit, maar wat ik zo heb gelezen zag er zeer net en verzorgd uit! Ik vind toch dat taalgebruik een groot onderdeel is van de professionele uitstraling van een site. Met slecht Engels (of Nederlands, for that matter!) kun je nog zoveel van paarden weten, maar mijn belangstelling en vertrouwen in het bedrijf wordt dan al snel minder.

Schriktraining was wel supercool gisteren! Michel heeft wat foto's en filmpjes gemaakt, dus die hoop ik jullie morgen te kunnen laten zien! Hij deed alles: naast mij lopen met zeil in mijn hand, zeil op zijn lijf, zeiltje over stappen, traildoolhofje, plastic strokengordijn, paraplu's, rook (vond ie het minst leuk), brandende magnesiumstokjes, vuurwerk (sier én knal! En HARD! :oo ) Ik ben zoooo trots op mijn ventje! <3

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 12:55

Bedankt voor de gave complimenten! Een vriendin in de UK die teksten nakijkt scheelt ook wel, hihi! :D

Heb de vraag aan Yvonne gesteld. Hoeft ie dan zelfs geen eigen startkaart te hebben? Dat wel toch?

Benieuwd naar de filmpjes en pics!

Hoe is t trouwens met Nirvana? Weer volledig hersteld?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 14:44

YildizArabs schreef:
Bedankt voor de gave complimenten! Een vriendin in de UK die teksten nakijkt scheelt ook wel, hihi! :D

Heb de vraag aan Yvonne gesteld. Hoeft ie dan zelfs geen eigen startkaart te hebben? Dat wel toch?

Benieuwd naar de filmpjes en pics!

Hoe is t trouwens met Nirvana? Weer volledig hersteld?

ahahhhh dus "There comes the ape out of the sleeve". daar haal jij dat perfecte engels vandaan!! Weer eens wat anders dan nederlands boerenkool vertaalt engels :+

Ja hij heeft een eigen startkaart nodig als combi zijnde. Startkaart krijg je daar. Net als dat je bij de DAWRA niet van te voren meer een startkaart hoef te vragen bij de federatie. Voor elke combi moet je een apart inschrijfform invullen, dus ook voor je zoon moet je een apart inschrijfform invullen. En krijg je ook met aparte administratie kosten te maken, net als dat je zelf 2 paarden uit zou brengen.

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 15:50

ja ach yildiz, ik haal eruit wat erin zit hey! :D

Nancy, ben je nog in wanroij gaan kijken?

Gaaf marije! Ben heel benieuwd naar de foto's.
Tuurlijk ben je trots. Is toch super cool!! ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 16:29

ik ga nu! Ben er denk ik over 2 uurtjes

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 16:32

jeetje nu nog? haha
Jij bent een echte! ;)

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 18:17

Ik moet alles nog allemaal gaan bijlezen.. heb het super duper druk gehad..
Maar is er nog iemand die morgen naar de oefendag gaat in Ermelo? Ik wilde gaan kijken met mijn ma.. maar nou zijn er weer al die spookverhalen over het beruchtte Rhinovirus..

Wat nu?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 18:28

Het gaat gewoon door hoor! Publiek is altijd welkom (na de middag, dan gaan we rijden), dus jullie zijn zeer welkom hoor :j

Spreek het meisje met de bruine powny en het rode haar maar even aan, dat ben ik :D

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 18:45

dan kan ik in de ochtend miss nog wel even naar mijn monster.. dan hoef ik me nergens zorgen om te maken!

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 18:46

de wedstrijden zijn vanaf 15.00 uur zie ik..
maar daarvoor is er al genoge te kijken natuurlijk.. vanuit een kantine met hot chocolat natuurlijk

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 18:48

jaja jullie wel... En wij maar bikkelen in de kou met onze woestijnpaarden :Y)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 19:01

Iedereen heel veel plezier morgen! *\o/*

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:02

hahahaha.. ja ik ben met mijn wilde knol nog niet klaar voor de wedstrijden XD hij ziet nog te veel spoken en geeft nog veel te veel gas voor een pleasure paard
wie weet volgend jaar

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:14

Maar daar is juist de Oefenwedstrijd voor Nena! Jouw filmpje van laatst zag er al veelbelovend uit! Daan gaat ook nog veel te hard en laten we het over trailhindernissen maar helemaal niet hebben, maar ik zie wel hoe het gaat :)

Zal ik je alvast inschrijven voor volgend jaar? :))

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:20

hahaha Daan gaat over het hek zonder het aan te raken en open of dicht te doen??
Maar eerst moet al dat paspoort gezeur achter de rug zijn..
Met de martingaal gaat het ook goed.. maar als hij af is en hij denkt dat er een krokodil achter het hek zit gooit hij weer zijn hoofd bij mij op schoot om vervolgends heerlijk de bak door te rennen.. als hij nu lijken in de bosjes vind bokt hij een paar keer en dan is het over..

Hoewel ik moet zeggen dat ik het hem met dit weer wel vergeef.. hij heeft heerlijke rasta's door de wind en ik had een bevroren kaak en bevroen tranen in mijn ogen haha

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:24

Bimmetje schreef:
Ziet er goed uit glenn!! Heb ook even op het forum gekeken.
Hier gaat de fibro idd ook heel erg met ups en downs. Je moet daar echt heel erg mee leren leven en je dagen goed indelen wil je zo min mogelijk last hebben.
We doen ons best! ;)

Yildiz, jammer dat Tie niet dragend is, maar idd je hebt nog tijd zat!
Hopelijk nu wel raak! :D

Yil, ik wist al dat ik fibro had, dat is 1,5 jaar geleden ongeveer vast gesteld door de reumatoloog. EINDELIJK!! een uitslag! Na 7 jaar onderzoeken doen, (echo's, scans, MRI's en een tal van bloedonderzoeken) is dit het geworden.

Fibromyalgie ofwel: weke-delen reuma. Ook wel te zien als spier reuma.
Wat doet dat met je, een hele hoop helaas. Je hebt bijna altijd pijn. Dan in lichte mate dan in erge mate.
Beetje te vergelijken met hevige spierpijn, krachtverlies, vermoeid, vergeetachtig, hoofdpijn.
Vaak doe je teveel op een dag als een goede dag hebt (tenminste ik) dan lig ik er helaas de volgende dag weer uit. Je moet leren om de dagen zo in te delen dat je het elke dag redelijk goed vol kan houden. Dat lukt me eindelijk steeds beter. Nog steeds niet altijd helaas. Want zoals ik al zei met een goede dag ben ik snel geneigd meer te doen. ;)

In augustus kreeg ik steeds meer last van mijn handen en gaf eigelijk gelijk de fibro de schuld. Gaat wel weer over dacht ik. Maar soms ook zo'n hevige pijn dat ik toch heb besloten te laten onderzoeken. Nu dus geen tunnel syndroom terwijl ik eigenlijk had gehoopt van wel, want dan was er wat aan te doen. Snap je?
Nu verder onderzoeken bij de reumatoloog en kijken of er wat uit komt. Zo niet, hoort dit helaas ook bij de gevolgen van fibro en zal ik ermee moeten gaan leren leven.

Ik heb wel even een dipje gehad deze week. Dit omdat mijn gedachten even verder dwaalde.
Stel dat het toch bij de fibro hoort en er niks aan gedaan kan worden, hoe lang zal ik dan nog kunnen rijden?? Genieten van mijn ritjes met Nada? ;( Wil ik nog wel echt wedstrijd gericht gaan rijden? Of ga ik alleen nog voor het genieten en neem ik zo af en toe een wedstrijdje mee. Ik denk het laatste.

Maar goed, we gaan eerst verder onderzoeken, maar dit is wel even een punt van nadenken geweest voor me.
Ook wel logisch lijkt me, dit is mijn grootste passie in mijn leven!

Zoals jij het vertelt, begrijp ik mijn collega nu ook! Soms vroeg ik me af waarom we haaar niet meer hoorden, zo een goede band en dan dagen of maanden niks gehoord! MAAR Bij haar is het zomer 2012 vastgesteld en ze heeft nog steeds soms die ontkenningsfase! Ik vind het echt zwaar voor de naaste mensen ook! Ik wil jouw via deze weg echt een hart onder de riem steken! En wat zou ik zeggen is totaal geen vergelijking! maar ik was een hevige ruiter trainen en wat dan ook clinics met sublimo om te bewijzen dat een arab echt kon reinen! Bernard Focnk Ann poels enzo nam ik er allemaal mee!

Ja een arabier maar die kan echt stoppen!

Toen op een gegeven moment kreeg sublimo een blessure, en resultaat was geen plates meer geen reining meer, mijn wereld zakte in, dan de pleasure wat gedaan, maar de blessure bleef de kop op steken bij te hard willen trainen! ja dan maak je als ruiter een keuze, soms een harde ofwel verkoop je de boel en koop je een nieuwe of wel luister je naar je hart en je paard! Ik nam die keuze, kost me mss bommen geld om zo een paard te houden, ik rij hem gewoon recreatief, zonder probleem! maar hij is voor mij geen machien, maar een ware vriend, 5maand oud was hij als ik hem kocht en nu in mei 16jaar, over een vriendschap gesproken!

Dus wat ik je wil zeggen als je zelf ondervind dat je de keuze moet maken om met NADA recreatief te gaan en genieten van haar en af en toe een wedstrijdje, dan zal Nada jouw echt volgen en doen! want een ware vriend volgt je in hart en nieren!

Ik zit al jaren zo zonder echt wedstrijd gericht arabje om te trainen, maar heb men hart gevolgd en ja ik geef ook toe heb geen geldboom in de tuin dus alles gaat beetje per beetje en met de nodige tijd!
vrienden van mij die in de quarterwereld zitten begrijpen niet waarom ik hem al lang niet had verkocht, die staat daar kost bommen geld en dit en dat! verkoop hem en koop een deftig paard zeggen ze dan! maar ja wie me begrijpen wilt, begrijpt me, wie me niet wil begrijpen begrijpen me niet! :-)
mvg Glenn

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:03

Dank jewel voor je fijne woorden glenn!

En ja ik begrijp je!! Ik weet hoe het voelt als mensen je in die dingen niet begrijpen en ja ook ik zal zeker mijn hart volgen, want ja zpals je al zegt: Nada is gewoon mijn vriendin. Hoe moeilijk ze ook kan zijn pfff haha, maar ja we zijn nou eenmaal wel echt een hecht samen. En ja met ups en downs, maar goed daar kampt iedereen mee. hihi

Ik ga nu lekker weer opbouwen met nada en ga lekker rustig aan opbouwen.
Ga lekker genieten van haar en van ons en hoop dat ik dat nog lang kan blijven doen! ;)

Nogmaals dank.

Iedereen die morgen naar Ermelo gaat, heel veel plezier!!

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:24

Jeetje dat is behoorlijk wat..
Klinkt als een goed nare ziekte! Het is maar te hopen dat je nog lang alles kan blijven doen zonder al te veel pijn! Mensen begrijpen idd pas zoiets als ze het zelf hebben meegemaakt. Ik ben zelf een jaar of 4 lang erg ziek geweest en bij onwijs veel artsen geweest en niemand wist wat het was.. Ik was super moe en kon mijn bed maar een paar uurtjes per dag uit om wat te doen en dan sliep ik weer de rest van de dag en nacht. Nu heb ik medicijnen en functioneer ik weer "normaal", nooit gedacht dat ik dat nog zou kunnen.
Toen waren er tegen mij ook veel mensen die zeiden dat ik me aanstelde en dat ik best wel naar die verjaardag kon enzo. Er is niets zo vervelend als mensen die het biet begrijpen.

Volg idd je hart!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:38

juist ja nenaa dat klopt helemaal wat je daar zegt!

Mensen denken vaak dat je je aanstelt. Weet je hoe dat komt?
Ze zien niets aan je! Als je je been of arm breekt dan ziet iedereen dat je in de gips zit. Maar met zo'n ziekte ziet niemand iets aan je, ja behalve dat je moe bent of wat mankt. Maar verder zien ze niets. Dat maakt alles ook zo moeilijk. ;)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:17

Ah weer veel om bij te lezen, maar geeen tijd hihi. Hard aan de inpak en morgen half 6 gaat de wekker! Maar voor de mensen die morgen naar de oefenwedstrijd gaan, heeeel veel plezier en leerse! Oja en succes met de kou! :brr:

Hopelijk staat er op de veluwe in het bos wat minder wind en rijden wij ons goed warm.. Zullen vast de zandpaadjes inwijden voor a.s. DAWRA weekend :D Onze startplek is zo goed als tegenover Dop Heets Del!

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:37

Wat leuk Canisia, succes bij endurance Kootwijkerbroek!
Yildiz, prachtige site! Ik kan weinig commentaar bedenken ;) Misschien alleen dat op de IPhone de witte tekst van de kop heel goed te lezen is maar de kleur eronder heeft wat weinig contrast en is daardoor moeilijker te lezen. Detail hoor :D

Ik heb meer ruiters gehoord met Fybro. Lijkt me heel moeilijk om op jonge leeftijd al te accepteren dat je lijf niet meewerkt.

Ik ben in contact met Alice. Binnenkort mijn eerste westernles *\o/* Heb ook de sites van de Wran en de Dawra doorgespit en veel filmpjes op YouTube bekeken. Ik word er heel enthousiast van!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 16:46

Succes Canisia! Go for it!!! *\o/* *\o/* En hopelijk veranderen jullie niet in icecubes, brrrrr.... Zo koud! Heb Nour vanochtend even in de buitenbak (die is heul groot) los gehad en alhoewel hij lekker heeft gerend was ie maar wat blij weer naar binnen te kunnen! Ook de manegeponies stonden op elkaar te kleumen in hun schuilhok en eigenlijk alleen de ijsco's hadden zoiets van: mmmmm, lekker weertje!
Tie gescand en zag er allemaal mooi uit, geen vocht meer in de baarmoeder en een mooi ei van 3.7 cm. Morgen wordt madame dus geïnsemineerd. Fingers crossed!

Thanks Bella, heb t meteen aangepast. Hubbie had me er ook al op gewezen dus iets lichter gemaakt, scheelt veel!

Heb gisterenavond de formulieren voor Luttenberg ingevuld, ook voor Yul. Toch staat er wel "DAWRA lidmaatschap tot 31-12-2013", wat mij toch doet vermoeden dat hij wél lid moet worden? Heb er nog geen antwoord op gehad.. Mocht dat t geval zijn dan gaat het hele feest voor Yul niet door aangezien er dan nog een 35€ bij komt. Voor die ene keer pleasure Leadline starten vind ik echt te gortig (zou bij elkaar dus 75€ kosten voor 1 start).

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 17:25

Ik duim mee voor Tie!!

We zijn nu weer onderweg naar huis vanuit Ermelo!
Even aan het cheerleeden geweest voor Marije en Daan haha. Ook ik heb er van geleerd ondanks het feit dat Zig thuis mocht blijven. We hebben thuis nog verl te oefenen.
Ik ben trots op Marije en Daan maar dat verslag laat ik aan haat over :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 17:28

:D Ben benieuwd....