Hoi Annehoe op de eerste pagina zie je wat ik allemaal heb gebruikt. Hoe het geworden is kun je op pagina 6 van dit topic vinden of onder het kopje 'showtuig' op mijn website: http://www.freewebs.com/kiya-avs. Je kunt daar ook de hele beschrijving lezen van hoe ik te werk ben gegaan.
Mijn borsttuig is nog lang niet af hoor! Ik maak hem ook heel anders als Mendy. Ik maak verschillende strengen, waartussen ik dan heen en weer 'weef'. Er komen waarschijnlijk kwastjes aan en lusjes. Er komt dus ook veel open ruimte in. Ik heb een schets gemaakt, hij is nog niet helemaal duidelijk maar misschien dat jullie dan een beetje een idee hebben.
De schets was een beetje gekreukt en vrij klein. In het midden komt dus een een soort ovaal. Dit ga ik waarschijnlijk haken en dan versieren met kralen. Er zijn twee dikke strengen, waartussen heen en weer, in een soort driehoekvorm, een dunne vlecht loopt. Onder de onderste dikke streng komt een dunnere streng in boogjes. Tussen de boogkes komen kwastjes te hangen. Het komt aan twee lussen die op de schoft geknoopt worden. Dat is makkelijker 'aan en uittrekken'. 
De eerste streng maak ik hetzelfde als mijn showhalster, alleen dan met meer ruimte tussen de kralen. De tweede streng bestaat uit in het midden een paarse macrameedraad en twee gekleurde vlechtjes aan de zijkant. Dan maak ik voor de boogjes een paarse streng met kraaltjes, net als mijn neusriem. Hier maak ik nog een gekleurde vlecht aan vast.
Het is de bedoeling dat ik tussen de twee dikste strengen nog een paarse vlecht maak, maar die heb ik nog niet en die moeten jullie er dus nog even bijdenken!
Als ik het zo lees snap ik het zelf bijna niet meer, hopelijk worden jullie wat wijzer van de foto's en de schets en anders zullen jullie hier aan de hand van komende foto's de voortgang kunnen volgen!

De lus bestaat uit een vlecht die samenkomt in een dikkere vlecht en de streng vormt waarmee je het borsttuig vast kunt maken.

Bevestiging van de strengen aan de lus

Detail van de strengen. Je ziet hier goed het verschil.
Zoals jullie kunnen zien is het nog meer werk dan mijn showhalster dus ik zal er nog wel een tijdje mee bezig zijn. Maar ik dacht dat jullie misschien ook wel wilde zien hoever ik tot nu toe ben gekomen en hoe ik hier te werk ga. Mendy misschien is het leuk als jij ook een beschrijving vane en borsttuig geeft? Hier of op je site?
Laatst bijgewerkt door JKiya op 19-10-06 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt