Taxatietopic (AV) Arabische Volbloeden (max 2 foto's pp)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Redrumfox

Re: Taxatietopic (AV) Arabische Volbloeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:42

griebels schreef:
tussen de 3.000 en 35.000 Gestoord

Tiepfoutje haha...
moet natuurlijk 30.000 en 35.000 zijn Schijnheilig

ik heb haar niet gekocht op afstamming maar op karakter, dus voor de afstamming had ik haar laten staan, zijn er teveel van Knipoog

Ik ga niet fokken hoor, ze is half uitgeleend. Ik wil geen veulen, kan ik niet meer verkopen Schijnheilig

Exceem mag invloed hebben, knie vind ik van niet. STEL ik zou haar ooit moeten verkopen (wat niet gebeurd maar goed Knipoog ) dan kan iemand die die knie een probleem vind in combinatie met de prijs, gewoon weer naar huis gaan zonder Sabiha Knipoog
Bewijs is er dat die knie goed is, niets mis mee.
Maar ik ben dan ook errug eigenwijs Schijnheilig

Ik heb ook een paard (toevallig ook AV) met een beengebrek - is ongeveer wel vergelijkbaar met wat zij heeft als ik het zo hoor - en daar heeft meneer ook totaal geen last van; hij kan precies hetzelfde als ieder ander paard. Ik betaal me alleen scheel aan het speciaal beslag maar dat wist ik al toen ik hem kocht dus daar hoor je mij niet over klagen. Mensen die een paard niet willen door een gebrek wat geen gebrek is kunnen zichzelf wel voor de kop slaan want wie weet lopen ze iets heel moois mis. En ik kan het weten, want ik kan me geen leven voorstellen zonder hem. Lachen Alle mensen die hem niet wouden door dat ''gebrek'' lach ik dan ook hard uit. Clown

Ik vind het een goede hengst voor je merrie qua bouw: hij vult haar mooi aan. Ik ben erg benieuwd wat dit zal opleveren. Hij voert mooi bloed dus dat papier zit sowieso goed.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:45

Ik ben ook benieuwd... Ben niet zo heel erg thuis in bloedlijnen maar ik weet wel dat hij leuke namen in zijn pedigree heeft Ja

Sabiha heeft geen speciaal beslag nodig, of extra aandacht vanwege die knie. Dus ook dat scheelt al Haha!

En ze kan indd super lopen. Loopt alleen voor nog wat vlak, maar hey ze is nog jong en dat wordt vanzelf beter.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:55

Ik zit te twijfelen of ik mijn merrie hier neer zal zetten of dat ik mijn illusies voor mezelf in stand hou Knipoog

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:57

1, je kan het doen met de kans dat je bezeerd wordt voor je gevoel Tong uitsteken
2, je kan het idd voor jezelf houden, maar niemand kan die afnemen hoor! Ach gut

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:13

@griebels: wat ik van de combi vind?
Daar kan ik alleen maar over zeggen dat het niet mijn keuze zou zijn... Knipoog Ik zou voor een hengst gaan met een exotisch type! Maar over smaak valt niet te twisten...
Maar ik hoop natuurlijk voor je dat er een leuk veulen uit komt Lachen

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:24

OK ik ga het toch maar wagen, voor mij blijft ze evengoed de leukste Knipoog

Naam: Kiya
Geboortedatum: 07-07-1997 dus 10 jaar
Schofthoogte: 1.56 m
Afstamming: Alexander x Amal (volledig op http://www.allbreedpedigree.com/kiya2)
Keuringen: April 2006 klinisch goedgekeurd
Niveau: Na ruim 1,5 jaar rust pas vanaf 8 jarige leeftijd, sinds ze bij mij is, serieus gereden. Daarvoor alleen zadelmak op 5 jarige leeftijd en later zeer basis aangereden (rem, gas, sturen)

Loopt nu op ongeveer B niveau maar heeft aanleg en een zeer werkwillend karakter. Kan een sprongetje maken. Ik wilde misschien in 2008 starten met wedstrijden maar kies er toch voor om het allemaal goed te bevestigen voor die tijd.
Goed verkeersmak aan de hand, sinds 2 maanden ook onder het zadel naar buiten en hierbij heeft ze werkelijk geen stap verkeerd gezet. We hadden makkelijk eerder naar buiten gekund maar ik vond het zelf nogal spannend.

Let op!: Kiya heeft vitiligo rond de oogleden dat vooral 's zomers duidelijker te zien is. Dit pigmentverlies komt uit haar bloedlijn en is dus niet medisch!

Afbeelding

Afbeelding
(Mij hoef je niet te taxeren Vork )

En een link naar een rijfoto toen we ongeveer 1,5 maand bezig waren met rijden.
http://farm1.static.flickr.com/76/16292 ... 58.jpg?v=0

Eventueel meer foto's op de website waarvan de link in mijn onderschrift staat.

Ik weet niet of dit goede foto's zijn maar ik vind ze zo leuk Haha! Hoop dat ik niet te veel heb verteld, mochten jullie info missen dan hoor ik het graag.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:29

CtjeLief schreef:
@griebels: wat ik van de combi vind?
Daar kan ik alleen maar over zeggen dat het niet mijn keuze zou zijn... Knipoog Ik zou voor een hengst gaan met een exotisch type! Maar over smaak valt niet te twisten...
Maar ik hoop natuurlijk voor je dat er een leuk veulen uit komt Lachen

Het is niet mijn keuze hoor, maar die van degene die er mee wil fokken...
Ik zou helemaal niet dekken Bloos

Maar met exotisch type bedoel je misschien een op en top egyptenaar?
Als ik ooit zou fokken zou ik nl met een SE dekken, maar nogmaals, ik fok niet Haha!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:32

Nou hoeft voor mij nog niet eens perse SE maar gewoon een wat meer exotische uitstraling.. (wat 'extremer' in het hoofd) maar goed, dat is wat ik zelf erg graag zie, maar goed, dat is natuurlijk ieder voor zich!
Ik ben zelf bijv. erg gecharmeerd van shahim el Nakeeb, (van Rawaat) hij is zelf erg exotisch, heeft een bloedlijn om van te kwijlen en hij fokt het extreme door (zie mn onderschrift) Dat is wat ik graag zie....

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:33

Ik vind Kiya een mooi gebouwd paard voor de sport. Voor een show heeft ze naar mijn idee te weinig type, mn in het hoofd.
Ik neem aan dat het een merrie is aangezien je over 'ze' praat?
Ik zou zeggen rond de 3000 euro.

Maar mening moet je niet serieus nemen, ik kan niet taxeren Haha!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:35

Ik ga me met Griebels, ik denk een erg leuk paard om te rijden, mooie maat ook. Ik taxeer haar tussen de 2500/3000 euro.. jammer van het pigmentverlies, dat scheelt toch ook aanzienlijk in de prijs over het algemeen.. (met het oog op fokken)

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:35

Hoi Griebels het is inderdaad een merrie Haha!

En bedankt voor jullie beide reacties, ik kan me hier zeker in vinden.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:42

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:53

Link doet het niet.. wat voor foto is dat?
En het veulen op de foto's in mijn link is van YvonneD (tante)
Was ze maar van mij... ik heb dr wel op de wereld gezet (nou ja samen met dr mama haha), dus ik noem mezelf maar een beetje peettante.. Als ik me niet vergis is Shahim SE ja.. echt een Plaatje!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:55

geef je mail ff via pb dan stuur ik hem wel ff...
kan hem niet uploaden, is te klein...

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:00

Ik fok ook niet, dat doen de paarden maar lekker Clown Ik ben heel benieuwd, het is ook niet mijn keus eerlijk gezegd. De aparannetjes zijn vaak wat zwaar gebouwd, groffer gebot, dan vind ik een chic hengstje er beter bij passen.

horsesgirll schreef:
ps. leuk dat zij gedekt wordt door Hallim's Shah JC.
die heb ik een hele poos verzorgd Lachen
nu kom ik er nog af en toe.

Ow? Ik heb maanden geleden een telefoontje van je gehad dat je op dinsdag zou komen, daarna nooit meer wat vernomen... Dan is het voor mij ook snel klaar hoor!

Jullie mogen wel een poging doen op onze Shanaya. Meer info en foto's op de website.

Shanaya is als rijpaard 1 van de makkelijkste merrie's die ik ken. Je kon met inrijden er zo een zadel op gooien, hoofdstel in, erop gaan zitten en wegrijden. Haar kids idem dito. Ze is niet uitgebracht maar ze kan leuk dressuren, vind springen ook wel grappig en hele lange bosritten na zelfs maanden maar op de wei te hebben gestaan veroorzaken nog geen druppeltje zweet.
Ze is heel cool in de kop, altijd erg easy.

Ze pakt, tot nu toe in ieder geval, snel aan, ze hoeft maar 1x gedekt te worden. Ze heeft een makkelijke dracht en een nog makkelijkere bevalling. Als moederdier kan ik alleen maar zeggen dat zij, ongeacht de hengst (dus ook met een mindere), al enorm op zichzelf verbeterd bij haar veulens. Dat maakt haar, voor mij persoonlijk, een waardevol fokdier. Haar nakomelingen hebben allemaal een betere body en topline, de goede hals van hun moeder en een goed beenwerk. De gangen worden ook ruimschoots doorgegeven. Voor verbetering van het hoofd, m.n. type ervan, is de hengst van belang.

Ze is niet het meest typische dier, en ze is ook niet moeders mooiste, maar haar fokkwaliteiten zijn voor een merrie als dit uitstekend. Een jurylid was ook erg onder de indruk van haar fokkwaliteiten en vond het vooral indrukwekkend dat een merrie in slechts 1 generatie zo enorm kon verbeteren op zichzelf.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:08

Ctjelief, ontvangen?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:24

Yep ontvangen.. Ze zag er als veulen erg leuk uit, redelijk dishy ook.. Dus het is wel ene uitdaging ns te zien wat ze in dr veulens doorfokt...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:27

Dat bedoelde ik... Als veulen had ze redelijk veel dish, maar dat is nu een heel stuk weg. Schijnbaar is dat niet iets nieuws hoorde ik. Dus als ze als veulen veel dish hebben wil dat niet zeggen dat ze die ook houden. Alhoewel ik wel denk dat jullie veulen dat wel houdt met die ouders Haha!

Ik ben ook benieuwd wat ze doorgeeft. Maar goed, dat weet je natuurlijk niet na 1 veulen al Knipoog

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:30

Shanaya.. Ondanks dat ik persoonlijk geen fan van dr bloedlijn ben (nou ben ik zowiezo niet 1 2 3 Rusliefhebber) vind ik het toch wel een leuke merrie... Ik denk zowiezo onder het zadel een chique verschijning, en op de foto's te zien kan ze erg goed bewegen. Als ze zichzelf inderdaad in dr veulens verbetert is dat een mooie bijkomstigheid als fokmerrie... Ik denk een hele aardig correcte merrie om mee te fokken.. Waarde vind ik erg moeilijk.. weet niet wat er voor nakomelingen zijn, wat de prestaties zijn etc. Maar als ik een taxatie mag uitproberen noem ik een 5 a 6000 euro..(?) Met wat ik nu weet/zie..

Rawaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:33

CtjeLief schreef:
Als ik me niet vergis is Shahim SE ja..

Shahim is zeker SE, meer bepaald Dahman Shahwan, Deena familie. Amerikaanse SE lijn, maar Ministril vrij
Er zijn zeer weinig paarden (vooral in Europa) die terug gaan op Deena. Maar bvb. A Little Passion heeft dezelfde moederlijn, Farres heeft dezelfde moeder als Shahim.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:35

klopt Griebels, bij een aantal veulens wordt de dish na gemiddeld enkele maanden minder... Bij een aantal komt het in de juniorjaren terug, bij sommigen in de seniorjaren (dit is vaak het geval bij bijv. Ibn Estasha nakomelingen) en bij sommigen blijft het gewoon weg. Bij onze Indira is de dish nog steeds even extreem, dus grote kans dat dit blijft en in de loop der jaren wellicht nog wat meer wordt (duim duim), zodra het hoofd wat begint op te drogen, dus dat zit wel goed!
Bij jouw merrie komt de dish waarschijnlijk niet terug (gezien dr bloedlijn) maar heb je kans dat als ze wat ouder wordt, het hoofd zodanig begint op te drogen dat er nog wat meer vorm in komt.. Maar ze heeft helemaal geen onaardig hoofd vind ik.. Niet extreem, maar ook zeker geen strijkplank hoor! Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:53

Nee klopt, ze heeft heel erg sprekende ogen en dat maakt haar mindere dish Haha! wel weer goed vind ik persoonlijk.
Haar oom (volle broer van Sabiha's moeder) Rih al Tariq heeft die dish wel terug gekregen toen hij 6 jaar was, dus heel misschien is er nog hoop voor Sabiha Schijnheilig

Haar vader Aparan heeft geen dish, haar moeder wel redelijk maar niet zoals jij ze graag ziet Knipoog

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 01:01

Ben al een tijd niet meer op dit topic geweest maar daar gaan we:
Yousra:al op L niveau en grote stokmaat:3000
Dahna Salam:wegens leeftijd en niet beleerd:1500
Linda:leuk paardje,kan leuk lopen:2500
El Saria:iets aan de kleine kant maar leuk sportpaardje:2750
Pawo:vond ik moeilijk in te schatten,dacht 10.000 maar las dat het 40.000 is!
Af Sabiha:mooie gangen:3000
Kiya:leuke merrie,jammer van pigmentverlies ,nog op B niveau:3000
Shanaya:mooie merrie met uitstraling:5000

Dan mijn Ashmira(Moshai x Adhira)
leeftijd:4 jaar
stokmaat:1,53m
africhting:aangereden,kent basisbegrippen,stap,draf ,galop,verkeersmak en cool in het hoofd
resultaten:in 2003 4de plaats bij veulens op de Nationale
:in 2006 1ste op amateurkeuring 3 jarige merries
:in 2006 Reservekampioen junior merries amateurkeuring
:in 2006 3de bij 3 jarige merries keuring West

[img] http://farm1.static.flickr.com/219/4818 ... 1d1284.jpg [/img]
[img] http://farm1.static.flickr.com/139/4061 ... e4c5c8.jpg [/img]

groetjes Debby

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 09:43

Jalenka_Kiya schreef:
OK ik ga het toch maar wagen, voor mij blijft ze evengoed de leukste Knipoog

Naam: Kiya
Geboortedatum: 07-07-1997 dus 10 jaar
Schofthoogte: 1.56 m
Afstamming: Alexander x Amal (volledig op http://www.allbreedpedigree.com/kiya2)
Keuringen: April 2006 klinisch goedgekeurd
Niveau: Na ruim 1,5 jaar rust pas vanaf 8 jarige leeftijd, sinds ze bij mij is, serieus gereden. Daarvoor alleen zadelmak op 5 jarige leeftijd en later zeer basis aangereden (rem, gas, sturen)

Loopt nu op ongeveer B niveau maar heeft aanleg en een zeer werkwillend karakter. Kan een sprongetje maken. Ik wilde misschien in 2008 starten met wedstrijden maar kies er toch voor om het allemaal goed te bevestigen voor die tijd.
Goed verkeersmak aan de hand, sinds 2 maanden ook onder het zadel naar buiten en hierbij heeft ze werkelijk geen stap verkeerd gezet. We hadden makkelijk eerder naar buiten gekund maar ik vond het zelf nogal spannend.

Let op!: Kiya heeft vitiligo rond de oogleden dat vooral 's zomers duidelijker te zien is. Dit pigmentverlies komt uit haar bloedlijn en is dus niet medisch!

*KNIP FOTOS*

En een link naar een rijfoto toen we ongeveer 1,5 maand bezig waren met rijden.
http://farm1.static.flickr.com/76/16292 ... 58.jpg?v=0

Eventueel meer foto's op de website waarvan de link in mijn onderschrift staat.

Ik weet niet of dit goede foto's zijn maar ik vind ze zo leuk Haha! Hoop dat ik niet te veel heb verteld, mochten jullie info missen dan hoor ik het graag.

Hé wat leuk, jouw paardje is een dag jonger dan die van mij en even groot Haha!

xXxkimmii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:18

dakhilah schreef:
xXxkimmii schreef:
en die van mij,
is geen arabier maar nrps.

naam: linda
geslacht merrie
leeftijd : 5 jaar
wedstrijdervaring heeft ze niet, maar we rijden op ongeveer L2 niveau
ouders: elegant en surprise
opa aan moeders kant el beauty

zoiets??

Afbeelding

Afbeelding

hoi,
Hele leuke elegante chique sport pony!
Kan nog van alles gaan presteren , is merrie en dus kan ook nog voor nakomelingen gaan zorgen in de toekomst.....
Ik schat haar nu ongeveer rond de 2500,- á 3000,- .....
Veel plezier en succes met je knappe meisje.
gr,sas.
Knipoog

Dankje Haha!