Wat vinden jullie nou van zo'n Arabier?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 13:50

we hebben het bestuur een brief geschreven! Morgen komt het bestuur bij elkaar om het een ander te bespreken! }>
Het ziet er naar uit dat het stuk gerectificeerd gaat worden en wel in de eerst volgende nieuwsbrief! Wordt namelijk zo moe van bepaalde mensen die zo hun oordeel over onze hengst klaar hebben staan terwijl hij wel 9 jaar lang elke x weer bij een show optreden bij de top eindigd. Hij heeft niet voor niets die 2e Internationale ster te pakken.Maar goed sommige mensen hebben gewoon geen kijk op een goed show-paard en gaan zelf op de plaats van de jury zitten(in dit geval de schrijver van dit stuk in het avs blad)!

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:00

hallo arabieren lovers
Ik vind deze plaatjes ook niet mooi maar er zijn gelukkig hele mooie arabieren zag al hele mooie fotos
Ik heb zelf geen arabier en heb me ook nooit in het ras verdiept maar ik heb een tijd geleden een schokkende documantaire gezien op de discovery maar dan wel in schotland.
Het ging ook over arabieren dat het ras door veel grootte fokkers naar de verdoemenis word geholpen.
Ze lieten zien hoe bij jonge veulens het neusbeen word gebroken om zo nog meer snoekshoofd te krijgen.
Dit was echt te walgelijk voor woorden.
Zo als op de fotos die jullie lieten zien kan je ook goed zien dat het niet natuurlijk is.
Dit was heel erg vond ik en ik denk dat jullie die verzot zijn op dit ras dit ook moeten weten.
Helaas weet ik niet meer hoe degene was die deze docu heeft gemaakt weet alleen dat het in opdracht was van de bbc
Kan me niet voorstellen dat het de bedoeling is om zo edelras te verpesten.

Youko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:02

Ik heb dat stukje over Pladykt helemaal gemist in de nieuwbrief.... Pladykt heeft zichzelf wel bewezen in de showring, ik vind het een schitterende hengst ...

Katelijne

Re: Wat vinden jullie nou van zo'n Arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 17:10

Tegenwoordig gaan ze echt wel ver om een verbetering te krijgen in de arabische ras. Zoals die dish dat meer moet uitkomen.
Er is wel duidelijk een verschil tussen recreactie-arabieren en showarabieren.

Je moet alles duidelijk afwegen als je een veulen gaat fokken.
Zoals mijn merrie had enorm weinig of niets dish en gangen.
Daar neem ik gewoon een hengst die zijn extreme dish doorvererft.

Nu heb ik een merrieveulen van Om el Extreem. Zij heeft een mooie hoofdje met grote inponerende ogen en niet zo'n te extreme dish.
En haar gangen zijn enorm zwevend. En ze wordt een wat groter.
Daar kan je ook mee rijden. Ben er super tevreden over.

Soms zie ik liever die lieve gewone arabische paardjes dan die opgemaakte Amerikaanse barbiepaarden.

Maar dat is ieders zijn smaak. Maar er zijn echt wel mooie hengsten bij hoor.

Groetjes,
Kat

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 21:30

Ik las hier ergens dat het hoofd het uitgangspunt zou moeten zijn voor type? Dacht het niet!

In het fokdoel staat omschreven hoe het rasstandaard zou moeten zijn en het moet toch het streven van de fokkers zijn dat standaard zo dicht mogelijk te benaderen?

Je hebt arabieren in verschillende type een heeft een wat meer meer gedisht hoofd dan de ander, maar dat maakt het dier niet minder om. Het streven is lijkt mij om een paard te fokken wat genetisch waarde heeft, goede conformatie en arabische kenmerken.

Stippel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 00:01

Ik heb zelf een kruising met een arabier gehad. Over het algemeen vind ik ze allemaal geweldig, vooral dat temperrament !!!

Beauty0102

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 09:05

Ik vind het beetje zielig op die foto, ik vind dat ze paard moeten zijn.
dit lijkt niet eens erop, zelf vind ik arabieren niet echt heel erg, maargoed ik hou van de haflingers *d

Rose14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:59

ik vind die tweede arabier toch wel een beetjeuh scariej...:S
ik heb zelf ook een pony die driekwart ara is
Afbeelding

lissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 11:21

Chestnut schreef:
kjoetie schreef:
http://magnumpsyche.com/photos/photos/img0004.jpg

dat kun je toch niet serieus mooi vinden?

http://magnumpsyche.com/photos/photos/110bb-4-04.jpg

dr klopt gewoon geen hout van de verhoudingen.
nou ja, ieder zijn ding waarschijnlijk he?

Afbeelding
Die foto vind ik anders ook behoorlijk eng.

meis ik weet niet of je dit weet maar die zogezegde "enge foto" dat jij vindt is wel een foto van 1 van de TOP HENGSTEN die er bestaan en die houding die ze hebben MOET op een show het is verplicht.die nek is gewoon zo omdat je bij een show/keuring het haar aan de bovenkant moet wegscheren/knippen
dus dit is een prachtig exemplaar van een show arabier

greetz
lisa

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:32

En er zijn dus mensen die dit niet mooi vinden.. Is dat zo moeilijk te begrijpen?
Ik vind het paard ook absoluut niet mooi, het lijf is ontzettend dun en rank, en de hals is bijna langer dan z'n lichaam.. En dan dan het overdreven glanzende neusje en ogen maken het er ook niet beter op.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:00

Manuutje1990 schreef:
En er zijn dus mensen die dit niet mooi vinden.. Is dat zo moeilijk te begrijpen?
Ik vind het paard ook absoluut niet mooi, het lijf is ontzettend dun en rank, en de hals is bijna langer dan z'n lichaam.. En dan dan het overdreven glanzende neusje en ogen maken het er ook niet beter op.

Wat ik niet snap waarom je blijft reageren in de topics over Arabieren ik geloof dat ondertussen iedereen in dit soort topics jou mening wel weet, dus nog vaker je mening geven in dezelfde soort topics word nogal zinloos.

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:22

van mij mogen ze deze schoonheid zo komen brengen hoor ...ik zou me niet schamen om zo`n beauty op stal te hebben!!

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:37

mmmmm ja ik weet niet hoelanger ik blijf kijken hoe mooier ik hem vind
ach ja het iets totaal anders als dat wij nederlanders gewend zijn denk ik.
Het is nu eenmaal geen kwpner.
Zo show arabier is heel anders dan dat wij kennen.
Zolang ze maar niet gefokt worden op die manier die ik al had beschreven.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:06

remsy schreef:
Manuutje1990 schreef:

Wat ik niet snap waarom je blijft reageren in de topics over Arabieren ik geloof dat ondertussen iedereen in dit soort topics jou mening wel weet, dus nog vaker je mening geven in dezelfde soort topics word nogal zinloos.

Iedereen blijft hier door zeuren.. En hoezo reageer ik nou weer in elk Arabierentopic..? Er word hier gevraagd, wat vinden jullie nou van zo'n Arabier? Dus iedereen, ook mensen die niks met Arabieren hebben, mogen hier reageren.

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 22:05

Ik vind Magnum Psyche echt heel erh mooi maar Memuska is IMO echt mislukt!! zou haar voor geen goud willen hebben!

Riannetje02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 21:44

Op de 20ste foto van die site vind ik hem wel wat weg hebben van een lama...

Ik vind sommige arabieren mooi, voor in de wei.. of als showpaard, maar onder het zadel vind ik het al een stuk minder mooi. (niet allemaal maar de meeste... )

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 21:49

Ik vind arabieren erg mooi om te zien, maar ik houd niet van sommige die zo'n ontzettend overdreven neus hebben zeg maar.
Ik vind de "gemiddelde" zeg maar het mooist om te zien!

Nouran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 08:49

Ze kunnen wel extreem zijn, maar dat 1e arabiertje heeft zoals je al aan de foto's wel kon zien wel prijzen gewonnen.. En de jury heeft er vast wel kijk op lijkt mij..

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 11:35

Mooi of niet mooi, nep of niet nep, barbie of niet, ik ben erg blij dat ik over 2 jaar een veulen krijg van Magnum Psyche uit Z.A Cafirah ( Z.A. Perlamon x C.A. Estada). Als het allemaal goed gaat natuurlijk.

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 12:24

Magnum Psyche is 1 van de mooiste arabieren op aarde, ik ben van plan volgend jaar een dochter van hem naar NL te halen.

Bijna alle rassen zijn verbeterd door te kruisen met arabieren dus mensen die commentaar op het ras hebben, moeten eerst eens na gaan of hun eigen paard geen arabieren bloed in zich heeft ??

Snap niet dat je zo'n geweldig atletisch paard niet mooi kan vinden... Maargoed, over smaak valt niet te twisten he...

By the way... die witte vind ik ook echt niet mooi.. ziet er iet wat 'misvormt' uit.. Maargoed, ook niet alle mensen zijn knap he...

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 12:52

Geloof trouwens niet dat Magnum geopereerd en/ of slecht behandelt is.. Hij kan zichzelf gewoon goed showen en strekt zichzelf uit op sommige foto's, om zichzelf te tonen... Dat moet nou eenmaal op shows (niet alleen bij arabs!!) .. vandaar dat je de neklijn goed ziet en vandaar dat ie zo lang lijkt... Dat is echt niet op al zijn foto's zo... Bekijk maar eens een filmpje van hem op de site... Dan zie je hem in puur natuur en valt ie best mee!! Zo'n paard is nou eenmaal getraind om zichzelf te laten zien... en dat doet ie ook graag!

http://www.magnumpsyche.com/videos/index.html

DunjaR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 13:42

zn eigenaar is hiervoor gediscwalifiseert geweest........maar nee hoor magnum is niet geopereerd hoor...........duuhhhh
die vent spoort niet man....maarja daar zijn al zoooveel discussies over geweest. is hij ook niet voor justitie toen geweest die eigenaar??
kweet het niet meer maar dat hij iets heeft verbouwt dat is volgens mij wel waar hoor!!

maar het is een mooi beest zekers alleen sommige foto's vind ik niet mooi maar dat is een persoonlijke mening

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 13:49

Hmmm als dat echt zo is, vind ik dat een beetje ziekelijk en zal ik er geen paard kopen.. Plastische chirurgie bij paarden gaat me een beetje erg ver... Toch blijft et een mooi paard

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:42

Magnum heeft wel een operatie gehad maar dat was ivm een botsplinter bij het kaakbeen.

PaolaPromise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:47

Dus het hele verhaal is opgeblazen?? Snapte ook al niet dat zoiets 'in het echt' kan...