[HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:10

Sieltjuh schreef:
Klopt helemaal wat je zegt hoor, Jes :j Paard hóéft er geen last van te hebben.

Barcelano had natuurlijk hetzelfde.
Die is kreupel gaan lopen op een hoefzweer.
Ik had zoiets van nou hij is GGK laten we hem dan maar op de foto zetten.

Na de behandeling liep hij een lange tijd rad.
Tot dat de Artrose om de hoek kwam zetten.

Maar ja ik ben zo iemand die vanuit het ergste altijd gaat :+

Volgende week kan ik haar al rustig weer gaan rijden.
Advies is wel eerst 2 weken rechte lijnen.
Dus gaat ik naar buiten met haar.
Dan kan ik in de bak gaan op ppakken en dan is het eigenlijk het moment van de waarheid

Letizia

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:12

Jeetje Jes, das wel rot nieuws zeg :\
Misschien dat de AB trainingstechniek ook wel wat voor Mirka is?

myrnaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:12

Het is inderdaad lastig de ene denk al dat hij dood gaat bij als er een drol scheef zit en de ander loopt nog door terwijl de darmen in de knoop zitten!
Gelukkig laten die arabieren het merken als er iets niet goed is. (zoals Mirka gelukkig ook optijd gedaan heeft en jij hebt goed naar haar geluisterd)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:15

Ja en ik blijft het zeggen Mirka is en blijft natuurlijk wel een kleinzerig paard :+

Overgins schijnen de Amerikanen met keuren niet naar het HKO mechanisme te kijken ongeacht welke gradatie.
Die kijken gewoon naar of ze rad lopen :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 23:13

Maar is het niet met HKO, dat als het op beide benen even ernstig is, ze gewoon rad kunnen lopen, terwijl ze wel pijnen schijnen te kunnen hebben? Dat herinner ik me wel eens ergens gelezen te hebben. Hoefnatuurlijk ofzo?

*gaat zoeken*

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 23:16

Idd hoefnatuurlijk (uiteraard, zoek iets wat te maken heeft met een hoef en dan kom je op die site uit)

Citaat:
Hoefkatrolontsteking komt nagenoeg uitsluitend aan de voorbenen voor, maar dan wel aan beide voorbenen tegelijk.
Als een paard op beide voorbenen op dezelfde manier kreupel loopt dan zie je... niets! Kreupelheid zie je doordat het paard onregelmatig loopt omdat hij één zeer been probeert te ontlasten, maar als beide voorbenen even zeer doen dan valt er niets te ontlasten en loopt het paard met pijn, maar wel regelmatig. Je ziet er dan niets van!

http://www.hoefnatuurlijk.nl/index_js.h ... en/hko.htm

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:53

Jessica, gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/*

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 10:23

Gefeliciteerd Jes!!

myrnaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:16

Gefeliciteerd met je verjaardag!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 11:18

Dank jullie.

Ja ik weet het niet met die stelling.
Want als ze een zwakke HKO hebben hoeven ze niet last er van te hebben.bij sommigen kom je er nooit achter.
Dus wat als ze van het ene been juist wel last hebben en van het andere niet.

Mirka loopt met buig proef rechts slecht...
Maar ja daarom heb ik het idee dat je van het ene probleem(slecht zadel) in het ander probleem HKO onsteking ben terecht gekomen.

Barc had de op een gradatie 3 en op de andere 1-2 dus een groot verschil
Maar heeft nooit kreupel op zijn voorbenen gelopen.
Dus op HKO geen last van gehad...ook weer bij toeval achter gekomen.

Kijk voorheen werd er natuurlijk bij dekhengst niet rontgenlogisch gekeurd.

Wat nou als je toevallig 2 ouderdieren pak waarvan je het niet weet en beide een zwak HKO hebben....Dan is de kans wel groter dat je het er in fokt...
Maar dan nog zijn er meerdere factoren om het te ontwikkelen.

Bij Mirka zou je kwa fokken rond de 10-20% zitten op erfelijkheid als je er een goede hengst op zet.
Nu is MO helemaal doorgelicht :D Godzijdank.

Dus als Mirka goed door de behandeling komt en dan wordt gedekt wordt het veulen vrij snel op de foto gezet door mij.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:43

Gefeliciteerd jes! en balen van mirka...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:45

Gefeliciteerd Jessica *\o/*

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:16

Als verjaardagscadeautje staat je topic op de voorpagina, Jes :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:44

Jes Gefeliciteerd!Afbeelding

Maar wat een rotnieuws van Mirka...
Ik hoop dat het mee gaat vallen, als enige troost kan ik zeggen dat er heel veel nog prima mee rondlopen.

Hier is alles saai, Fuego is lekker vies, straks ga ik hem even oppoetsen met m'n dochter.
Tussen de middag was hij nog even buiten een tukje gaan doen, was wel grappig, ik kwam eraan om te voeren, lag hij daar, strekte z'n voorbenen vooruit en ging heel uitgebreid liggen gapen..
'T was geen gezicht :')

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:53

Geen foto gemaakt? :)) Hou oud is Fuego Miranda?

Vanmorgen Djuun gereden, die was een beetje kijkerig in eerst instantie, maar eigenlijk kwam het er op neer dat mw niet zo zin had :Y)
Even verteld dat we toch gingen werken en na wat protest, toch hele fijne stukken gehad :j
Weet niet of jullie dit herkennen, maar Djuun kan wat gevoelig op je been reageren en dus niet in de trant dat ze voorwaarts gaat, maar juist er tegen gaat lopen en pissig (kan) word(en). Het heeft met het aanspringen in galop te maken, op de een of andere manier vind ze dat niks, galopperen zelf no problem, maar het aanspringen gaat nog al eens gepaard met een bok en net als die ene foto, een arabier zonder oren :Y) Ze denkt dus als je voorwaarts vraagt in de draf dat ze aan moet springen.
Nu ben ik vandaag bezig geweest met gewoon vooruit draven, daarbij ook niet met de nagefelijkheid, want op het moment dat ze dus tegen je been komt, staat de motor toch niet meer aan :Y)
Op zich ging het best redelijk, zeker toen ze het een beetje door had en juist vanuit die fijne draf en dus fijn voor m'n been, aan laten springen, wat dus ook veel prettiger ging, in ieder geval zonder gebok.
Nu schiet de laatste tijd m'n les er een beetje bij in, dus moet ik mezelf vermaken met zulke dingen, maar best moeilijk soms. Ben ook totaal niet ervaren met jonge paarden, hoewel het verder wel echt leuk is om met haar te werken :j
Van de week komt een vriendin weer thuis na 2 maanden Canada, die heeft d'r Orun en verder geen baan :+ dus eens kijken of zij af en toe ook wat kan ondersteunen :)

Daarna nog de NRPSer van m'n tante gereden, lekker op de paden, twas prima weertje er voor!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:11

Vandaag is het precies 2 jaar geleden dat we bij Djuun gingen kijken:
Afbeelding
Afbeelding
Geen dag spijt van gehad <3
Ze hadden nl hele lekkere verse, eigengemaakte chocomelk daar op de boerderij :))

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:26

Dank jullie:P

Hee dat van Mo had ik nog geen eens gezien _O-
Wel vet.

Ik gaat Mirka over morgen even aan de longe zetten maar dan door de hele bak en dan de dag erna opzitten.
Kijken of er verschil in zit.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:34

Gefeliciteerd Jes! :D

Ik ben overmorgen jarig en heb mezelf maar een verjaardagskadootje gedaan :+
Afbeelding
De knappe Amabile. :D Amal x Lekowitsca v Komplekt.

Dus Umoyax zn date staat alvast klaar voor over een paar jaar! :D Amabile is erg lief, zijn al wezen wandelen met haar. Ze is enorm grappig, loopt erg te snorken maar daar blijft het eigenlijk ook bij. Maar over een bruggetje lopen.,.... Dat was heel gek := Ze liep heel wantrouwig te kijken en liep heeeeel voorzichtig hahaha. Erg blij met deze lieve mooie merrie. Ze mist wat type maar dat heeft Umoyax weer, Amabile heeft daarentegen een prachtige lange hals en verbetert Umoyax op dit punt :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:36

Haha leuk zo verjaardag kado :D
Mooie merrie.
Wat is haar leefijd?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:40

Gefeliciteerd met je aanwinst Amy!
Ben ook benieuwd naar haar leeftijd :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:46

Letizia schreef:
Geen foto gemaakt? :)) Hou oud is Fuego Miranda?

Vanmorgen Djuun gereden, die was een beetje kijkerig in eerst instantie, maar eigenlijk kwam het er op neer dat mw niet zo zin had :Y)
Even verteld dat we toch gingen werken en na wat protest, toch hele fijne stukken gehad :j
Weet niet of jullie dit herkennen, maar Djuun kan wat gevoelig op je been reageren en dus niet in de trant dat ze voorwaarts gaat, maar juist er tegen gaat lopen en pissig (kan) word(en). Het heeft met het aanspringen in galop te maken, op de een of andere manier vind ze dat niks, galopperen zelf no problem, maar het aanspringen gaat nog al eens gepaard met een bok en net als die ene foto, een arabier zonder oren :Y) Ze denkt dus als je voorwaarts vraagt in de draf dat ze aan moet springen.
Nu ben ik vandaag bezig geweest met gewoon vooruit draven, daarbij ook niet met de nagefelijkheid, want op het moment dat ze dus tegen je been komt, staat de motor toch niet meer aan :Y)
Op zich ging het best redelijk, zeker toen ze het een beetje door had en juist vanuit die fijne draf en dus fijn voor m'n been, aan laten springen, wat dus ook veel prettiger ging, in ieder geval zonder gebok.
Nu schiet de laatste tijd m'n les er een beetje bij in, dus moet ik mezelf vermaken met zulke dingen, maar best moeilijk soms. Ben ook totaal niet ervaren met jonge paarden, hoewel het verder wel echt leuk is om met haar te werken :j
Van de week komt een vriendin weer thuis na 2 maanden Canada, die heeft d'r Orun en verder geen baan :+ dus eens kijken of zij af en toe ook wat kan ondersteunen :)

Daarna nog de NRPSer van m'n tante gereden, lekker op de paden, twas prima weertje er voor!

Fuegie is bijna 11 jaar alweer, 8 januari is hij jarig!
Jammer genoeg geen foto, had niks bij me en hij bleef niet zo heel lang liggen want hij wist al dat ik kwam voeren, das toch veel balangrijker dan slapen.
Dat tegen het been ingaan, vind ik echt merrieachtig, reed vroeger op een merrie die dat heel erg deed, was zo'n pisding. :')
Maar zo los je het goed op hoor, lekker naar voren en niet op de handrem. :j

Amy, leuk kado! <3 ( alleen als je dat elk jaar doet wordt het wel heel druk! :P )

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 17:46

Het blijft een plaatje om te zien :D

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:06

3 op een rij jarig? :P
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, Amy!

Djuun was 2 jaar geleden mn verjaardagscadeautje <3 Vierde de avond dat we waren wezen kijken mn verjaardag en heb geloof ik iedereen de foto's laten zien _O- En toen hadden we dr nog niet eens gekocht :')

Los het idd ook zo op Letiets, gisteren echt ook ff pissig geweest, want stond toen echt voor Jan met de korte achternaam te drijven. En dasrna viel het kwartje wel. Maar is idd wel irritant soms :+

Geloof trouwens ook wel dat het beetje een merrie-trekje is ja.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:11

Dan is Vincent een merrie :') die doet dat ook.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:13

Bedankt voor je reactie Miranda :) Vroeg veulen dus, die Fuego :D

Ik denk ook idd dat het een merrie ding is, ik heb vroeger een merrie gereden die dat ook wel had in bepaalde maten, die kreeg het voor elkaar om tegen m'n spoor te trappen :') En ja, dat doet zeer :')

Maar als nog, ze houdt zich maar in hoor :Y) Ik ga dus niet als een gek staan drijven, geen reactie is toch echt een tikje bij :Y)